Συμβουλες Συντηρησης:Ημιαξόνια και κεντρικοί άξονες... - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » Βλάβες & προβλήματα » Συμβουλες Συντηρησης:Ημιαξόνια και κεντρικοί άξονες...

Βλάβες & προβλήματα Θέματα που σας προβληματίζουν & εμπειρίες που θελετε να μοιραστείτε

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
08-01-11, 13:51   #1
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.496

Drives: Ε39 528i/2
Συμβουλες Συντηρησης:Ημιαξόνια και κεντρικοί άξονες...

Το θεματάκι που ανεβάζω έχει να κάνει με ένα πρόβλημα που ήρθε στο "φως" πριν από τα Φώτα (!!) στο τρεχαντίρι μου.
Η όλη ιστορία είχε ξεκινήσει λίγες μόνο ημέρες μετά την τοποθέτηση των χειμερινών ελάστικών: ένα ελαφρύ τρέμολο, ακαθόριστης προέλευσης, σε ταχύτητες πάνω από τα 100-110 χλμ/ωρα. Θεώρησα ότι ήταν τα λάστιχα κι αμέσως ήρθε στο νού μου η κατάσταση που είχα με τα DUNLOP στο Ε34. Τότε Dumlop, τώρα πάλι Dunlop και η ίδια τααλάντωση στην ίδια τελική... Όμως η κατάσταση άρχισε να χειροτερεύει και να υπάρχει πλέον και θόρυβος, όμοιος με ροή υγρού μέσα σε σωλήνα. Πήγα λοιπόν στο συνεργείο και βρήκα ότι όλη η κατάσταση είχε να κάνει με τον κεντρικό άξονα. Πιο συγκεκριμένα, με την άρθρωση της "ουράς" του, στη μεριά του διαφορικού, όπου κάποτε υπήρχε ο σταυρός (Καρντανικός σύνδεσμος) και τώρα υπάρχει μπιλιοφόρος. Είχε στεγνώσει εντελώς από το γράσσο του με αποτέλεσμα να αρπάξουν τα κουρσούμια του και να γυρίζει παράκεντρα ο άξονας. Κόστος ανταλλακτικού περί τα 200 Ευρώ συν εργατικά. Ατυχώς δεν έχω δική μου ράμπα για να κάνω μόνος μου την επισκευή.
Στο "δια ταύτα"... Είτε έχουμε παλιό αυτοκίνητο, είτε είμαστε εραστές της πλαγιομετωπικής οδήγισης (να πηγαίνουμε με τις πόρτες δηλ) πρέπει οπωσδήποτε σε κάποιο από τα μεγάλα σέρβις να βλέπουμε την κατάσταση των συνδέσμων του κεντρικού άξονα και των ημιαξονίων. Μπορεί να είναι εξαρτήματα ικανά να διαχειριστούν μεγάλα φορτία ροπής αλλά όχι απότομα και επι μακρόν. Οι μπιλιοφόροι θέλουν κάποια στιγμή άνοιγμα (επιτόπου, από τις ελαστικές φυσούνες) και αντικατάσταση του γράσσου τους. Ένας καινούργιος κεντρικός κοστίζει πάνω-κάτω 800 με 900 Ευρώ. Ένα ημιαξόνιο πάνω από 400... Ας έχουμε λοιπόν το νού μας.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος  
08-01-11, 14:46   #2
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Μαλιστα...Πολυ χρησιμες πληροφοριες. Ευχαριστουμε για τη μεταφορα γνωσης!
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-01-11, 16:25   #3
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.312

Drives: Ε34 520i
Γεια σου ρε Γιαννακη!!!!!!
Αψογος οπως παντα....
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-01-11, 18:15   #4
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Πολυ καλο θεμα...ευχαριστουμε Γιαννη.
Αυτο θα μπορουσε να γινει sticky και στα τεχνικα θεματα.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-01-11, 19:56   #5
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Είτε έχουμε παλιό αυτοκίνητο, είτε είμαστε εραστές της πλαγιομετωπικής οδήγισης (να πηγαίνουμε με τις πόρτες δηλ) πρέπει οπωσδήποτε σε κάποιο από τα μεγάλα σέρβις να βλέπουμε την κατάσταση των συνδέσμων του κεντρικού άξονα και των ημιαξονίων.
Κάθε πόσα χιλιόμετρα προτείνεις να γίνεται αυτό Γιάννη?
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-01-11, 12:36   #6
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.496

Drives: Ε39 528i/2
Φάνη, χρόνια πολλά για την πρόσφατη γιορτή σου. Πολύχρονος!
Στα νέα αυτοκίνητα δεν είναι καθόλου αναγκαίο. Όταν όμως τα χιλιόμετρα στο καντράν έχουν γίνει εξαψήφια τότε κάποια στιγμή πρέπει να γίνει ο σχετικός έλεγχος. Βασικά δεν είναι κάτι σπουδαίο. Ο έλεγχος έχει να κάνει με 2 πράγματα: την ελευθερία κίνησης και την λίπανση.
Η "ελευθερία κίνησης" είναι η ευκολία με την οποία κινήται ο άξονας μέσα στα άκρα του, είτε είναι κεντρικός, είτε ημιαξόνιο. Όπως ξέρουμε, το διαφορικό είναι σταθερό ενώ τα άκρα του (ανάρτιση) είναι κινητά. Άρα, για να μην φρακάρει η ανάρτιση και καταστραφεί το ρουλεμάν του τροχού ή ολοσχερώς το διαφορικό, θα πρέπει το ημιαξόνιο να μπορεί να ολισθένει μέσα-έξω στους μπιλιοφόρους των άκρων του... Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στον κεντρικό άξονα. Ο έλεγχος είναι τόσο απλός που δεν θέλει παραπάνω από λίγα sec, άπαξ και το αυτοκίνητο είναι στη ράμπα.
Η λίπανση είναι λίγο ζώρι γιατί θα πρέπει να τραβηχτούν οι φυσούνες που περικλείουν τους μπιλιοφόρους ώστε να γίνει ο έλεγχος. Με τις αναρτήσεις, τα ψαλίδια, τις κόντρες και τους συνδέσμους -χώρια η εξάτμιση από τη μία μερία- κάνουν σχεδόν απροσπέλαστα αυτά τα εξαρτήματα. Ένας καλός μηχανικός όμως μπορεί να καταλάβει από τον ήχο του 1ου ελέγχου αν έχει στεγνώσει το λιπαντικό ή όχι. Εδώ μετράει η εμπειρία του.
Τέλος, ένας απλός οπτικός έλεγχος στις ελαστικές φυσούνες σε κάθε ευκαιρία είναι αρκετός για να προλάβουμε μια πιθανή διαρροή του γράσσου που θα μπορούσε να επιφέρει την μόνιμη καταστροφή του μπιλιοφόρου.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
10-01-11, 11:34   #7
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Σε ευχαριστώ Γιάννη...και για τις ευχές και για την πληροφόρηση!!!
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Tags
προβλημα, κραδασμος, κεντρικος αξονας, μπιλιοφορος, οδηγιες service, τρεμουλο, service, ελεγχος

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump