Πόσο επηρεάζει το ελληνικό κλίμα τους κινητήρες - Page 5 - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Γενικά αυτοκινήτου » Forum Polls » Πόσο επηρεάζει το ελληνικό κλίμα τους κινητήρες

Forum Polls Τα δημοψηφισματα του φορουμ

Εμφάνιση των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας: Πόσο επηρεάζει το ελληνικό κλίμα τους κινητήρες
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν καταπονούνται από το ζεστό κλίμα 10 71,43%
Το ζεστό κλίμα αυξάνει τις φθορές και μειώνει την αξιοπιστία ενός σύγχρονου κινητήρα 4 28,57%
Ψήφισαν: 14. Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
06-07-12, 19:59   #41
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Θα βαλω και τον ozzy αλλα 130 σε ενα πατημα? κατι δεν θυμασαι καλα.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
06-07-12, 20:47   #42
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.295

Drives: E46 316i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Panoz Εμφάνιση μηνυμάτων
Καλα υπερβαλουμε λιγο τωρα... σε πατημα 3ης-4ης-5ης να ανεβαζει 130+ ουτε ο Τσακ Νορρις δεν το εχει καταφερει εκτος και αν το εχεις βιασει πιο πριν και ειναι ηδη αναμενο.

Εγω ξερω κυριοι , πως οταν βλεπεις στο ταμπλω την βελονα της θερμοκρασιας να ξεμυτα απο τους 120 βαθμους ελαφρωνεις το ποδι σου και δεν συνεχιζεις (οπως στο playstation) να δεις που τερματιζει. Αυτο εχει και στο μυαλο του ο κατασκευαστης.

Ειναι γαμημενη φυσικη ρε φιλε...οταν το εχεις κολημενο στις 4500-6500σαλ με την θερμοκρασια τουρμπινας συνεχως στους 900βαθμους τι περιμενεις να γινει? Sorry δηλαδη ,αλλα τι περιμενετε να σας βαλουν και ψυγειο να πεταει παγακια...??

Εχω το αμαξι 6+ χρονια και ακομη και ως βελτιωμενο 130 βαθμους δεν εχω δει ποτε.

Πραγματικά ή έχεις ξεχάσει εντελώς τι γίνεται σε ένα 335i χωρίς βελτιωμένο ψυγείο λαδιού, ή το πρώτο πράγμα που έκανες όταν έφυγες απο την αντιπροσωπία ήταν να του αλλάξεις το ψυγείο ή τελικά δεν είναι 335i το δικό σου και μας δουλεύεις όλους.

Αλήθεια, δεν θυμάσαι πόσο ανεβάζει λάδι? Σε μέρες σαν την σημερινή με απίστευτα χαλαρή οδήγηση είναι 115, 120 είναι στο πρώτο μικρό πάτημα του γκαζιού και απο εκεί και πέρα δεν κατεβαίνει με τίποτα, με τίποτα όμως. Οπότε το 125 και το 130 ούτε κάμπριο χρειάζεται να είσαι, ούτε τελική να ψάχνεις να βρεις ούτε να κάνεις κόντρες.



Το μόνο που θα πώ είναι "προσέχω για να έχω", γιατί όντως δεν είναι Playstation η πραγματική οδήγηση. Και αυτό δεν σημαίνει κλείδωμα στο γκαράζ μέχρι τον Οκτώβρη...
__________________
Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
06-07-12, 22:16   #43
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Δεν ξερω...ισως παω βολτα αποψε να θυμηθω και θα σου πω
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
07-07-12, 13:44   #44
Chiefsotos
 
Το avatar του χρήστη Chiefsotos
 
Status:
Εγγραφή: 25-07-2008
Μηνύματα: 2.254

Drives: E93 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Don Molina Εμφάνιση μηνυμάτων
Ότι προβλήματα περιγράφει ο Chief δεν εμφανίζονται ούτε καν σε αγώνες πια. Δεν νομίζω να εμφανιστεί σε οποιοδήποτε 35άρι, εκτός και αν μιλάμε για κάποιο κακοφτιαγμένο...
Θα επιμεινω στην αποψη μου και θα τα πω αλλη μια φορα πιο αναλυτικα, μηπως και καταλαβουν οι διτουρμπινοι (μιας και οι περισσοτεροι ειναι βελτιωμενοι) ποσο ζοριζεται το μοτερ απο τις υψηλες θερμοκρασιες..

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Don Molina Εμφάνιση μηνυμάτων
Το πρόβλημα με αυτό ΔΕΝ είναι οι θερμοκρασίες.
Κανένα μέταλλο δεν έπαθε τίποτα από τις θερμοκρασίες, εκτός κι αν αυτές πιάσουν σημείο τήξης. Τότε έχουμε άλλα μεγαλύτερα προβλήματα. Αλλά οι θερμοκρασίες, οριστικά κι αμετάβλητα δεν επηρρεάζουν στο παραμικρό την αντοχή των πιστονιών για όλες τις λειτουργίες τους και για όλες τις εκφάνσεις τους, από το παπί των 25cc μέχρι την F1 των 350 BHP/lt.
Και ομως τα συγχρονα πιστονια, ακριβως επειδη ειναι απο αλουμινιο δουλευουν πλεον σχετικα κοντα στα ορια της αντοχης τους.
Και εξηγουμαι..
Οι τουρμπατοι κινητηρες της παλιας σχολης ειχαν στη φουλ επιταχυνση (Wot) αναλογια αερα-καυσιμου (Afr) κοντα στο 11:1. Αυτο αντιστοιχει σε πυρομετρο Egt(θερμοκρασια καυσαεριων γυρω στους 650c).
Δυσκολα να εβλεπες φτωχοτερο μιγμα σε βενζινη γιατι τα πυρακια καραδοκουσαν λογω υψηλης θερμοκρασιας μεσα στον κυλινδρο.
  • direct injection:
Με το που εφαρμοστηκε η τεχνολογια direct injection στο θαλαμο καυσης (πλεον το καυσιμο ατμοποιειται πολυ καλυτερα) μπορει πλεον να χρησιμοποιηθει πολυ φτωχοτερο μιγμα και μαλιστα στον Ν54 σε Wot φτανει το 13,5:1.
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να ειναι πολυ πιο οικονομικο το αυτοκινητο, πολυ πιο φιλικο ως προς τους ρυπους στο περιβαλλον αλλα εχει ενα πολυ μεγαλο μειονεκτημα:
"οι θερμοκρασιες Egt στο θαλαμο καυσης ειναι 1100c"
Τι σημαινει αυτο; Οτι μια κακης ποιοτητας σε οκτανια βενζινη ή μια απροσμενη ανοδος θερμοκρασιας εισερχομενου αερα μπορει να οδηγησει πολυ ευκολα σε πυρακια!
Οι θερμοκρασια Egt ειναι σχεδον διπλασια απο τη θερμοκρασια τηξης του καθαρου αλουμινιου(θα αναφερθω πιο κατω αναλυτικα για τις αντοχες του).
Ευτυχως βεβαια ολοκληρο το μπλοκ ειναι απο αλουμινιο, οποτε μπορει και με τη βοηθεια της ψυξης(νερου-λαδιου), να αποβαλει πολυ γρηγορα τη θερμοκρασια..
Παρολα αυτα το μονο σιγουρο ειναι οτι οταν ενα μεταλλο(στην περιπτωση μας πιστονι) δουλευει κοντα στα ορια αντοχης του ειναι πολυ πιο ευαισθητο με μερικα πυρακια να παθει τη ζημια!

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Don Molina Εμφάνιση μηνυμάτων
Έχω δει από κοντά πιστόνι πρότυπου κινητήρα εργαστηρίου που αφέθηκε να δουλεύει πάνω από 20 ώρες σε συνεχές knocking για να σταματήσει να δουλεύει ο κινητήρας. Έγινε τόσο χάλια που πλέον δεν έκανε συμπίεση
Χμμ.., συνθηκες εργαστηριου.., δλδ ενα μοτερ που αφεθηκε μονο του χωρις φορτιο να βαραει πυρακια. Να παμε λιγο και στην πραγματικοτητα στο δρομο;;
Ενα νορμαλ αυτοκινητο (ακομη και ενα βελτιωμενο) σπανια θα το δεις να βαραει πυρακια με μικρες σχεσεις στο κιβωτιο μεχρι και 3η(θα πρεπει να εχει πολυ χαλια προγραμμα)
Εκει που αρχιζει το παρτυ, ειναι στην 4η,5η,6η οπου τα φορτια και οι θερμοκρασιες ειναι πολλαπλασια συγκριτικα με εναν κινητηρα εργαστηριου! Πιστεψε με σε οδηγηση με 5η, 6η ταχυτητα μερικα πυρακια αρκουν για να στειλουν το μοτερ, γιατι οπως εξηγησα οι παρατεταμενες υψηλες θερμοκρασιες εχουν ηδη πουσαρισμενο στα ορια και το πιστονι, αλλα και ολα τα αλλα μερη του μοτερ.
Σε συνθηκες δρομου, ενα μοτερ που θα βαρουσε πυρακια για 1-2 λεπτα θα ειχε κολησει!


Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Don Molina Εμφάνιση μηνυμάτων
1) τα μαμά "συμβατικά" πιστόνια είναι από αλουμίνια που δεν μασάνε τον χριστό τους. Μιλάμε για αλουμίνια πιο δυνατά από το αναθεματισμένο το ατσάλι. Μιλάμε για αλουμίνια 3 και 4 φορές ακριβότερα από το 70xx που είναι 2 φορές ακριβότερο από το "aerospace" 60άρι... Μιλάμε για κατεργασίες και βαφές (=heat treatment, όχι μπογιές) ασύλληπτες.
Ε νομιζω πως εδω ειναι η σειρα μου να πω οτι η παραπανω παραγραφος "ειναι οτι να 'ναι"

Ας μιλησουμε λιγακι για τα πιστονια και τα υλικα που κατασκευαζονται, καθως επισης και για τις ιδιοτητες των κραματων..
Τα κραματα αλουμινιου που χρησιμοποιουντε πλεον στο 99% των κινητηρων ειναι τα κολουθα 3:
  • Κραμα αλουμινιου με αναλογια 20% πυριτιου
Το συνανταμε σε ολα τα χυτα πιστονια, που προοριζονται για αυτοκινητα καθημερινης οδηγησης (παραδειγματα ειναι οι κινητηρες duratec και ecotec) και εχουν σημειο τηξης 660C, δλδ το μισο απο τους 1370c του ατσαλιου(ειναι ομως 3 φορες ελαφρυτερα απο το τελευταιο)
Επειδη εχουν μεγαλο ποσοστο πυριτιου, ειναι σκληροτερα σαν μεταλλα και γι' αυτο βγαζουν πολλες χιλιαδες χιλιομετρα, ειναι ομως πολυ πιο ευθραυστα και δεν αντεχουν την προαναφλεξη(πυρακια)
  • Κραμα αλουμινιου 4032 με αναλογια πυριτιου 11%
Το συνανταμε στα σφυριλατα πιστονια για χρηση δρομου, εχει σημειο τηξης 600c, 55Ksi ανοχη στον εφελκυσμο (παραμορφωση) και βαθμους σκληροτητας Brinell 120.
Ειναι η χρηση τομη μεταξυ των συμβατικων και των αγωνιστικων, καθως βγαζει μεν λιγοτερα χιλιομετρα απο τα συμβατικα, ομως εχει περισσοτερες αντοχες στην προαναφλεξη.
  • Κραμα αλουμινιου 2618 με αναλογια πυριτιου μικροτερη απο 2%
Απο αυτο το κραμα ειναι φτιαγμενα ολα τα αγωνιστικα σφυριλατα πιστονια και χρησιμοποιειται κατα κορον απο τις γνωστοτερες εταιριες κατασκευης πιστονιων(Cp, Je, Wiseco, Mahle) που προοριζονται για μοτερ με πολυ μεγαλες ιπποδυναμεις!
Εχει σημειο τηξης 540c, βαθμους σκληροτητας Brinell 115 (γι' αυτο δεν αντεχει πολλα χιλιομετρα λειτουργιας)
και αντοχη στον εκφυλισμο 58Ksi (αυτο σημαινει οτι αντεχει επιπλεον στην παραμορφωση γι' αυτο και δεν ραγιζει-σπαει ευκολα απο την προαναφλεξη)
Τελος οταν ειναι κρυο εχει κενο απο τον κυλινδρο 0,03 χιλιοστα και εκει οφειλεται το κροταλισμα του κινητηρα στα πρωτα χλμ λειτουργιας

Τι συμπεραινει κανεις απο τα παραπανω;;;

Οτι δυστυχως δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα..
Η θα θελουμε πολλα χιλιομετρα νορμαλ χρησης χωρις πυρακια, οποτε παμε σε πιστονια με υψηλη αναλογια πυριτιου, ή αν εχουμε ενα δυνατο μοτερ που θελουμε να το προστατεψουμε απο τα πυρακια (π.χ. Ν54) θα παμε στα 2 τελευταια κραματα.

Ελπιζω μετα απο το παραπανω αρθρο να εχει γινει κατανοητο για τους διτουρμπινους ποσο επηρεαζει η υψηλη εξωτερικη θερμοκρασια τη λειτουργια του μοτερ και κυριως ποσο καταπονουμε τα μεταλλα του καθε φορα που σανιδονουμε το γκαζι με 35+C και υψηλες σχεσεις στο κιβωτιο...
__________________

----------------------------------------------
Οι δρομοι ειναι πολυ επικινδυνοι απο μονοι τους.., ας φροντισουμε να οδηγουμε με χαμηλες ταχυτητες και τα ματια ανοιχτα!!!
Ο χρήστης Chiefsotos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-07-12, 11:01   #45
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
To ΣΚ που μας πέρασε έκανα ένα ταξίδι από Αθήνα προς Βόλο (δεν έφτασα Βόλο) με εξωτερική θερμοκαρασία από 32οC έως και 38oC. Η θερμοκρασία λαδιού σε όλη την διαδρομή ήταν από 112οC έως και 128oC...έπαιζε σε αυτές τις τιμές ανάλογα με την ταχύτητα, το πόσο πάταγα το γκάζι παρατεταμένα και τις προσπεράσεις που έκανα. Στην ίδια διαδρομή τον Μάρτιο με το Φόρουμ και μάλιστα βράδυ με εξωτερική θερμοκρασία 15oC, η θερμοκρασία λαδιού ήταν μεταξύ 110oC έως και 125oC. Και στις 2 περιπτώσεις η θερμοκραία του ψυκτικού δεν έπεσε κάτω από τους 84οC και δεν ανέβηκε πάνω από τους 107οC.

Συμπερασμα δικό μου: Πολύ μικρή σημασία έχει η εξωτερική θερμοκρασία στην θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα και του λαδιού, με γρήγορη (αλλά normal) οδήγηση.
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-07-12, 22:39   #46
sliolis
Σμηναγός
 
Το avatar του χρήστη sliolis
 
Εγγραφή: 09-05-2011
Περιοχή: Athens
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 1.410

Drives: F10 520d
Επιστρέφοντας από Άρτα σήμερα με θερμοκρασίες από 35-41Ψ (έξω από το χωρίο του Don), ερχόμουν πατημένος αφού έχω τον μικρό με κάποια μικροπεριστατικά.

Στον περιφερειακό Αγρινίου (την Ιόνια οδό) έκανα ΟΛΑ τα χιλιόμετρα στο... τέρμα του γκαζιού και με εξωτερική θερμοκρασία να δείχνει 39-41.

Πόσο ανέβηκε η θερμοκρασία; Καθόλου. Ούτε καν κουνήθηκε ο δείκτης. Ναι ξέρω είναι diesel με άλλες λειτουργίες κλπ κλπ αλλά θέλω να πω πως εμμένω στην απάντηση μου. ΔΕΝ επηρεάζει σε αρνητικό σημείο τον κινητήρα.

Κι αν και μπορώ να πω πως οι 40 δεν είναι τουρμποκαιρός, το αυτοκίνητο δεν έδειξε να κατάλαβε και πολλά στην απόδοση.
__________________
Σπύρος

Με δικαίωμα στο όνειρο...

[SIGPIC][/SIGPIC]
Ο χρήστης sliolis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-07-12, 22:43   #47
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
Με το αλλο τι εκανες ;;

Κι οσο για το πετρελαιο η ζεστη ειναι η καλυτερη του !!
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
10-07-12, 00:39   #48
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο nikos bob Εμφάνιση μηνυμάτων
Κι οσο για το πετρελαιο η ζεστη ειναι η καλυτερη του !!
Οχι ακριβως κι οχι παντα. Σε καποιες πετρελαιομηχανες υπαρχουν μεχρι και ψυγεια πετρελαιου, πιο πολυ για επιστροφομενο καυσιμο απο αντλιες υψηλης πιεσης, το οποιο παει ξανα για καυση. Ναι υπαρχουν προθερμαντηρες στις ντηζελ αλλα αυτο δε σημαινει οτι ενα ντηζελ μοτερ αποδιδει καλυτερα σε θερμοκρασιες περιβαλλοντος υψηλες.
Ολα ειναι θεματα ισορροπιων στη θερμοδυναμικη.
__________________
Go Deeper...

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Φάνης : 10-07-12 στις 10:23
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Tags
γνωμη, γνώμες, Κινητήρες, υπερτροφοδότηση, poll, ζεστό κλίμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump