ΑΖΩΤΟ στα ελαστικά - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
20-12-14, 01:42   #1
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.777

Drives: E92 M3
ΑΖΩΤΟ στα ελαστικά

ΑΖΩΤΟ στα ελαστικά......χρήσιμο ή όχι;




Το άζωτο χρησιμοποιείται αντί για αέρα στη Φόρμουλα 1. Λογική συνέπεια αυτού είναι να περάσει και στα δικά μας καθημερινά

Σίγουρα θα έχετε δει ή θα σας έχουν προτείνει να γεμίσετε τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας με άζωτο. Μπορεί ακόμα και να σας ζήτησαν έξτρα αμοιβή για να κάνουν αυτή τη δουλειά. Πριν όμως σας πούμε τι ακριβώς κερδίσατε ή χάσατε, πρέπει πρώτα να μάθετε πως ξεκίνησε αυτή η “τρέλα” με τα πράσινα καπάκια. Για πολλά χρόνια, αεροσκάφη, θωρακισμένα και αγωνιστικά οχήματα, χρησιμοποιούν άζωτο για να γεμίζουν τα ελαστικά τους. Σε αυτές όμως τις περιπτώσεις υπάρχει σημαντικός λόγος.

Στα αεροσκάφη τα πράγματα είναι απλά. Τα ελαστικά ξεκινούν σε θερμοκρασία περιβάλλοντος και μέσα σε 1000 μέτρα διαδρόμου, πριν την απογείωση, έχουν φτάσει τους 80 με 100 βαθμούς. Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της πτήσης, οι θερμοκρασίες πέφτουν στους -50 βαθμούς Κελσίου ενώ στην προσγείωση ακουμπάνε με δύναμη στο έδαφος, αναπτύσσοντας ξαφνικά τεράστιες θερμοκρασίες. Επειδή ο πεπιεσμένος αέρας που χρησιμοποιούμε στα αυτοκίνητά μας, είναι ουσιαστικά ένα μείγμα αζώτου (78%), οξυγόνου (21%), υδρατμών και πολύ μικρών ποσοτήτων διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων (1%), θα προκαλούσε πολλά προβλήματα λόγω όλων αυτών των αυξομειώσεων θερμοκρασίας. Βλέπετε οι υδρατμοί θα πάγωναν στο εσωτερικό των ελαστικών και σε συνδυασμό με τις τεράστιες διαφορές στις πιέσεις, θα ήταν μεγάλο ρίσκο την ώρα της προσγείωσης. Στις άλλες δύο κατηγορίες χρησιμοποιείται άζωτο για λόγους πυρασφάλειας, αλλά και για καλύτερο έλεγχο λόγω σταθερότητας της πίεσης. Ο λόγος που διατηρείτε η πίεση για περισσότερο όταν γεμίσουμε με άζωτο, είναι επειδή τα μόρια του είναι μεγαλύτερα από ότι του οξυγόνου, με αποτέλεσμα να μην περνάνε τόσο εύκολα μέσα από τους πόρους του ελαστικού. Προσοχή, αυτό δεν σημαίνει και βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος!

Τώρα που ξέρουμε λοιπόν σε τι χρησιμεύει το άζωτο ας επιστρέψουμε λίγο στα αυτοκίνητά μας. Όπως είπαμε και παραπάνω, ο αέρας που βρίσκουμε στα περισσότερα βενζινάδικα είναι πεπιεσμένος και περιέχει 78% άζωτο. Άρα όταν κάποιος μας λέει πως θα μας γεμίσει τα ελαστικά με άζωτο, τι ακριβώς εννοεί; Στην περίπτωση του σωστού επαγγελματία που τιμάει τη δουλειά του (ναι υπάρχουν!!) και έχει μηχανήματα που παράγουν ξηρό άζωτο απαλλαγμένο από υγρασία, σημαίνει πως μετά από 2 με 3 αδειάσματα και γεμίσματα των ελαστικών (πρέπει να αφαιρεθεί τελείως το οξυγόνο και η υγρασία) θα έχετε 100% πληρότητα σε άζωτο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις (9 στις 10) θα έχετε και υγρασία, οπότε δεν καταφέρατε τίποτα.


Το ότι το πράσινο καπάκι έγινε μόδα και μερικοί από εμάς νομίζουμε πως το αμάξι μας μεταμορφώνεται σε φόρμουλα 1 ή F16 αν γεμίσουμε με άζωτο, αυτό είναι καθαρά λόγω marketing του χειρίστου είδους. Για να ξεκαθαρίζουμε λοιπόν τα πράγματα, αν δεν οδηγείτε μέσα από πυρά αυτομάτων όπλων, μέσα από λίμνες εύφλεκτων υγρών ή με 320 χιλιόμετρα την ώρα, τότε ο απλός αέρας είναι ο ιδανικός σύντροφος για τα ελαστικά σας.
Τώρα στην περίπτωση που εσείς επιλέξετε να βάλετε άζωτο επειδή έτσι σας αρέσει, να σας πούμε και δύο θετικά!
Επειδή δεν έχετε οξυγόνο και υγρό μέσα στο ελαστικό, παρατείνετε την ζωή του εσωτερικού της ζάντας και του ελαστικού…
Βέβαια τη σήμερον ημέρα αυτές οι ζημιές δεν είναι πλέον εμφανείς, μιας και οι περισσότερες ζάντες είναι αλουμινίου και βαμμένες με ειδικές αντισκωριακές βαφές και η φθορά στα εσωτερικά του ελαστικού είναι πολύ πιο αργή από ότι η εξωτερική.

Τα + του αέρα
• Τον βρίσκεις εύκολα
• Δεν τον πληρώνεις
• Καλύτερος σε συμβατικές συνθήκες κίνησης

Τα + του αζώτου
• Διατηρεί την πίεση σταθερή αρκετό χρόνο. Δε διαφοροποιείται η θερμοκρασία του (ζεστά και κρύα ελαστικά).
• Καλύτερη συμπεριφορά σε γρήγορους ρυθμούς

Συμπέρασμα:
Το άζωτο είναι μια καλή επιλογή για εκείνους που διαθέτουν σπορ κατηγορίας αυτοκίνητο και επισκέπτονται συχνά κάποιες πίστες. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλάζει προς το καλύτερο όσον αφορά στο κράτημα (μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης), ωστόσο αυτό το καθιστά ελαφρώς πιο απόλυτο στο όριο. Επιπλέον, μετριάζεται ελαφρώς η απορροφητικότητα της ανάρτησης και οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές. Καλό είναι ο οδηγός να συνηθίσει τη χρήση του αζώτου στα ελαστικά του και να επιλέξει εκείνος, αν τελικά θα συνεχίσει να το χρησιμοποιεί ή αν θα το χρησιμοποιεί περιστασιακά, αφού η αντικατάστασή του και πάλι με αέρα είναι εύκολη διαδικασία.

Συμβουλή:
Ελέγχετε μια φορά το δίμηνο την πίεση των ελαστικών σας (πάντα κρύα) και συμπληρώστε όσο αέρα συμβουλεύει ο κατασκευαστής. Αφήστε το άζωτο μόνο για να γεμίζετε μπαλόνια σε παιδικά πάρτι…



ΠΗΓΗ:dreamcar.gr/autotriti.gr
__________________
Ο χρήστης angelm3 δεν είναι συνδεδεμένος  
20-12-14, 13:10   #2
statyc
 
Το avatar του χρήστη statyc
 
Status:
Εγγραφή: 16-08-2012
Μηνύματα: 300

Drives: E87 116i
+1 ακόμα και στις σπόρ κατασκευές μου δεν διαπίστωσα ιδιαίτερη διαφορά, εκτός και αν όπως ανέφερες δεν μου τα γέμιζαν σωστά.
Ο χρήστης statyc δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
20-12-14, 18:27   #3
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
Θυμάμαι είχε βγάλει και βίντεο το fifth gear με τον Tiff Needel γι'αυτό το θέμα και είχαν αναφέρει ότι είναι δύσκολο να βρεις 100% καθαρό άζωτο χωρίς υγρασία
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump