Συντήρηση και φροντίδα των ελαστικών - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Ελαστικά & Αναρτήσεις Το ήμισι του παντός...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
28-02-15, 20:47   #1
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.776

Drives: E92 M3
Συντήρηση και φροντίδα των ελαστικών

Από τα σημαντικότερα τμήματα του αυτοκινήτου για την ασφάλεια στο δρόμο είναι τα ελαστικά, τα οποία χρειάζονται και αυτά την κατάλληλη φροντίδα για να διατηρούνται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Κάθε πότε χρειάζονται αλλαγή, πως μπορούν να προστατευτούν και πως μπορεί να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους; Για αυτά και πολλά ακόμα ερωτήματα που αφορούν στα ελαστικά δίνονται οι παρακάτω απαντήσεις - συμβουλές:

Κατά μέσο όρο και σύμφωνα με έναν άγραφο κανόνα, τα ελαστικά καλό είναι να αλλάζονται κάθε περίπου 40.000 χλμ. ή 4 χρόνια, ωστόσο μεγάλο ρόλο παίζει φυσικά η φθορά του πέλματος και η χρήση. Για παράδειγμα όταν ένα αυτοκίνητο κινείται στην πόλη θα χρειαστεί νωρίτερα αλλαγή ελαστικών λόγω των συνεχόμενων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων και των γεμάτων λακκούβες και ανωμαλίες δρόμους, από ένα άλλο που κάνει ταξίδια και έχει πιο στρωτή οδήγηση. Το ύψος σκαλίσματος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,6 χλστ.




Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός πρέπει να κάνει έναν γρήγορο έλεγχο στις πιέσεις (πάντα κρύα) μια φορά το μήνα και να βλέπει σε ποια κατάσταση βρίσκονται. Ακόμα και όταν το ελαστικό είναι καινούργιο μπορεί για παράδειγμα να έχει κοπεί στα πλαϊνά του ή να έχει σπάσει κομμάτι από τα λινά όταν ο οδηγός έχει την κακή συνήθεια να καβαλάει πεζοδρόμια ή αν έχει πέσει σε βαθιά και αιχμηρή λακκούβα. Σε αυτές τις περιπτώσεις το ελαστικό δεν επιδιορθώνεται και χρειάζεται άμεση αντικατάσταση (πως αλλάζουμε το κλαταρισμένο ελαστικό). Κάθε χρόνο συνιστάται η τοποθέτηση των εμπρός ελαστικών πίσω και αντίστροφα, καθώς τα μπροστινά συνήθως φθείρονται πιο γρήγορα.
Εάν παρατηρηθεί ότι κάποιο από τα λάστιχα έχει χάσει αέρα τότε είναι απαραίτητη η επίσκεψη στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ για να διαπιστωθεί αν μπορεί να γίνει επιδιόρθωση ή χρειάζεται αλλαγή. Στην περίπτωση που έχει χάσει τελείως τον αέρα του, τότε θα πρέπει να τοποθετηθεί ρεζέρβα ή ο ειδικός αφρός, γιατί διαφορετικά θα καταστραφεί και η ζάντα.
Όταν ένα ελαστικό παρουσιάζει ανομοιόμορφη φθορά τότε οι πιο πιθανές περιπτώσεις είναι να φουσκώνεται με λάθος πίεση (πάντα να τηρούνται οι πιέσεις που αναφέρει ο κατασκευαστής) ή να χρειάζεται ευθυγράμμιση - ζυγοστάθμιση, είτε να υπάρχει κάποια ζημιά στην ανάρτηση.



Η ζωή των ελαστικών μειώνεται σημαντικά όταν για παράδειγμα ασφάλτινα χρησιμοποιούνται τακτικά για κίνηση σε χωματόδρομους. Η ανάβαση στα πεζοδρόμια παραμορφώνει τη δομή του σκελετού όπως και η υπερφόρτωση του οχήματος, ενώ οι απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, η βίαιη συνεχόμενη καταπόνηση σε στροφές και η οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες ειδικά φθείρει γρήγορα και ανομοιόμορφα το πέλμα.
Προσοχή πάντα στην ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού (τι σημαίνουν οι ενδείξεις των ελαστικών) και στον χώρο που έχει αποθηκευτεί. Ένα καινούργιο ελαστικό αφημένο στον ήλιο και στις καιρικές συνθήκες χωρίς να χρησιμοποιείται ξεραίνεται και γίνεται ακατάλληλο για χρήση καθώς σκληραίνει. Σιγά - σιγά αρχίζουν και εμφανίζονται μικρές ρωγμές στο ελαστικό, από το οποίο κόβονται εύκολα μικρά κομμάτια και αχρηστεύεται.
Τα χημικά προϊόντα περιποίησης βοηθούν στο να μην σκληραίνουν τα πλαϊνά, όμως πρέπει να χρησιμοποιούνται σε αραιά χρονικά διαστήματα. Ποτέ δεν πρέπει να γίνεται χρήση των γυαλιστικών σπρέι στο πέλμα γιατί τότε γλιστράει επικίνδυνα.
Μαζί με τα λάστιχα να γίνεται έλεγχος και των βαλβίδων γιατί μπορεί κάποια να είναι έτοιμη να κοπεί και το λάστιχο να χάσει απότομα την πίεσή του. Επίσης και η ρεζέρβα καλό είναι να ελέγχεται, αφού μπορεί να μην έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ αλλά σιγά - σιγά χάνει τον αέρα και όταν τύχει να χρειαστεί να είναι ξεφούσκωτη. Στις ρεζέρβες ανάγκης η ταχύτητα του οχήματος δεν θα ξεπερνά τα 80 χλμ./ώρα (αναγράφεται πάνω στην ρεζέρβα) και η χρήση της περιορίζεται για κάποια χιλιόμετρα απόστασης μέχρι να βρεθεί το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. Το ίδιο ισχύει και για τα κλαταρισμένα run flat ελαστικά (είδη ελαστικών).



Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο παραμείνει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα στο δρόμο και όχι σε κάποιο στεγασμένο ή ακόμα καλύτερα κλειστό χώρο, θα πρέπει τα ελαστικά να καλυφθούν για να μην τα ξεραίνει ο ήλιος, ενώ και στο αυτοκίνητο καλό είναι να τοποθετηθεί κουκούλα.


Πηγή:Autogreeknews.gr
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος  
01-03-15, 10:38   #2
Herc
 
Το avatar του χρήστη Herc
 
Εγγραφή: 31-07-2013
Περιοχή: Athens
Μηνύματα: 919

Drives: F20 125i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο angelm3 Εμφάνιση μηνυμάτων
Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο παραμείνει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα στο δρόμο και όχι σε κάποιο στεγασμένο ή ακόμα καλύτερα κλειστό χώρο, θα πρέπει τα ελαστικά να καλυφθούν για να μην τα ξεραίνει ο ήλιος, ενώ και στο αυτοκίνητο καλό είναι να τοποθετηθεί κουκούλα.


Πηγή:Autogreeknews.gr

Και να το κουναμε λιγο μπρος η πισω εστι ωστε να αλλαξει το πατημα και αποφυγουμε την οποιαδηποτε παραμορφωση. Και ακηνιτο που μενει ενα αμαξι εχει απωλεια αερα οποτε καλα θα ηταν μια φορα το μηνα/διμηνο να τα κοιτατε και να συμπληρωνετε!
Ο χρήστης Herc είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-03-15, 14:40   #3
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
26-10-15, 22:35   #4
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.467

Drives: Ε39 528i/2
Γεια να μην ανοίγω νέο θέμα συνεχίζω αυτό που ξεκίνησε ο Άγγελος.
Αφορμή γι' αυτό είναι ένας καλός φίλος με το επίσης καλό αυτοκίνητό του, ένα Ε39 Μ5 του '02 που το 'χε φέρει μτχ από την Γερμανία πριν κάμποσα χρόνια. Ανταμώσαμε σήμερα και μου είπε για τα καινούργια λάστιχα που αγόρασε. Τι νέα δηλαδή... πάντα Pirreli P Zero φοράει. Βλέποντάς τα λοιπόν έπεσε το βλέμμα μου στις πράσινες τάπες των βαλβίδων.
"Άζωτο?" - "Ναι!" μου λέει περιχαρής. "Λόγω των καινούργιων λάστιχων μου κράτησε μόνο 5€ + 20€ για ευθυγράμμιση".
Του είπα πως ακόμα και 40 να έδινε για την ευθυγράμμιση θα τα έβρισκα οκ αλλά ακόμα και 1€ είναι πεταμένα λεφτά για αέρα κοπανιστό. 10 λεπτά της ώρας ήμασταν μαζί, τα 8 τα φάγαμε για τον αέρα. Κυριολεκτικά για τον αέρα.
Ήθελα λοιπόν να γράψω δυο-τρία πράγματα σχετικά με το άζωτο το οποίο ΔΕΝ είναι δωρεάν στα βουλκανιζατέρ που το διαθέτουν και ΔΕΝ είναι το τόόόόσο σπουδαίο μέσον που θα μεταμορφώσει το αυτοκίνητό μας.
Το ότι το άζωτο κάνει θαύματα είναι μύθος. Μέγας μύθος.
Όλοι ξέρουμε το ποσοστό του αζώτου και του οξυγόνου στον αέρα που μας περιβάλει και μας κρατάει ζωντανούς.
Το ότι το οξυγόνο που υπάρχει κάνει ευμετάβλητη την πίεση μέσα στα λάστιχά μας λόγω της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται είναι εν μέρη ορθό αλλά δεν είναι δραματικό ώστε να αποβεί μοιραίο κατά την διαδρομή μας. Και λέγοντας μοιραίο εννοώ πως αν χάσουμε 2 sec σε μια διαδρομή 20 χλμ λόγω μεταβολής της πίεσης κατά 0.5 Bar δε θα μας στερήσει το 1ο έπαθλο στο πόντιουμ. Το καθαρό άζωτο είναι ταμάμ για αγώνες F1, F2000 ή 3000 ή όποιο άλλο μηχανοκίνητο άθλημα έχει να κάνει με ασφάλτινη πίστα και ΜΟΝΟ! Οπουδήποτε αλλού είναι πεταμένα χρήματα που οι λαστιχάδες δεν χάνουν ευκαιρία να μαζεύουν. Έτσι κι αλλιώς, την πίεση των ελαστικών μας πρέπει να την ελέγχουμε τακτικά και όχι "μια στις τόσες". Είτε με άζωτο είτε με οποιοδήποτε άλλο αέριο.
Το ότι το άζωτο έχει μεγαλύτερο μόριο το οποίο δυσκολότερα διαφεύγει από τα τοιχώματα των ελαστικών είναι γεγονός, πράγμα που σημαίνει πως αν γεμίσουμε 7-8 φορές ένα λάστιχο με φρέσκο αέρα τελικά μέσα θα μείνει πολύ περισσότερο άζωτο.... Δηλ μα***κιες για να περνάμε την ώρα μας!!
Αν θέλετε την ταπεινή μου άποψη, βάζετε αέρα στα λάστιχα μεσημεριανές ώρες και δει από βουλκανιζατέρ, όχι από βενζινάδικο. Νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα η υγρασία της ατμόσφαιρας είναι κατά πολύ αυξημένη σε σχέση με το μεσημέρι και τα κυκλώματα αέρα στα βουλκανιζατέρ έχουν πάντα νεροπαγίδες και κάποιες φορές ξηραντήρες ώστε όλα τα εργαλεία που δουλεύουν με αέρα (αερόκλειδα, ξεμονταριστές ελαστικών με μπουκάλες ή φιάλες τεραστίων διαστάσεων για φούσκωμα τροχών φορτηγών) να είναι στεγνά από υγροποιημένη ατμοσφαιρική υγρασία. Αυτό που πραγματικά δεν θέλουμε μέσα στα λάστιχα είναι οι υδρατμοί.
Τα βενζινάδικα έχουν όλο κι όλο ένα κομπρεσσέρ κι αυτό είναι μόνο για τα λάστιχα των πελατών ή για το αυτόματο πλυντήριο οχημάτων. Σιγά μη βάλει ο βενζινάς νεροπαγίδες!
Τα χρήματα που ζητάνε οι έξυπνοι κρατήστε τα για μερικές παγωμένες μπύρες.
Τέλος, για να μην πολυπαραμυθιαζόμαστε, το άζωτο έγινε αναγκαίο αρχικά στα αεροπλάνα κι έπειτα στα οχήματα αγώνων γιατί σε περίπτωση πυρκαγιάς το υπέρθερμο καιόμενο λάστιχο λειτουργεί σαν βόμβα. Ειδικά στα αεροπλάνα όπου τα λάστιχα είναι πολλά και μεγάλα, ο όγκος τους σε αέρα είναι τεράστιος οπότε αν είχαν μέσα έστω και λίγο οξυγόνο αυτό θα ήταν πρόσθετο μέσο για μια πιο ακόμα θεαματικότερη φωτιά. Γι' αυτό και πέρασε το άζωτο στους αγώνες (όπως και πολλές άλλες λύσεις από τα πετούμενα), όπου οι τροχοί είναι δίπλα στον οδηγό και τα καύσιμα μπορούν να λαμπαδιάσουν επειδή απλά έτσι θέλουν.
Και:
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-10-15, 00:56   #5
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status:
Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 2.221

Drives: E87 116i
Το παράδειγμα που είχες δώσει με την βότκα το θυμάμαι κάθε φορά που ακούω για άζωτο στα λάστιχα.

http://www.bmwforum.gr/forum/showpos...9&postcount=10
__________________
Bmw Pure Driving Pleasure
Ο χρήστης ms_kostakiss είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-10-15, 18:35   #6
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.467

Drives: Ε39 528i/2
Kωνσταντίνε, ουσιαστικά με πειράζει το ότι οι λαστιχάδες επικαλούνται ανοησίες για να τσεπώσουν το 15άρι ή και 20άρικο!
Στα πλαίσια της δικής μας οδήγησης ή ακόμα και της πίστας -των 7? 10 γύρων?- η διαφορά είναι μηδαμινή. Πιο πολύ χαΐρι θα δούμε με ένα νέο σετ ελαστικών στην σωστή πίεση με αέρα παρά με ένα διετίας και με άζωτο. 15€ με τις τρέχουσες τιμές καυσίμων είναι 10 lit κατοστάρας. Μακράν προτιμότερο.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump