Clima κατασκευή - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
17-01-15, 13:19   #1
ChrisKDE
 
Το avatar του χρήστη ChrisKDE
 
Εγγραφή: 10-06-2014
Περιοχή: Backnang
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 258

Drives: E92 335i
Clima κατασκευή

Όπως είχα πει και παλιότερα θα σας αναλύσω όσο μπορώ βέβαια την διαδικασία από το 0 έως το τελικό προϊόν, ενός από τα πολλά
μέρη του κλιματιστικού που κατασκευάζουμε.
Πρώτον να πω ότι κατασκευάζουμε κομμάτια για ζεστό / κρύο.

Μέρος πρώτο : Σχεδίαση

Η κάθε εταιρία πχ BMW, Daimler, Porsche κτλ μας στέλνει τα σχέδια του αυτοκινήτου (όσα βέβαια μας αφορούν) για το πώς θέλει το κάθε κομμάτι και το πώς "κάθεται" μέσα στο μηχανοστάσιο.
Αφού λοιπόν πάρουμε τα σχέδια, σχεδιάζουμε το κομμάτι στον υπολογιστή με ακρίβεια χιλιοστού.
Έπειτα κατασκευάζουμε για το κάθε κομμάτι, το "καλούπι" του μηχανοστάσιου για να δούμε αν το τελικό προϊόν θα κάθεται με απόλυτη εφαρμογή στον χώρο όπου τελικά θα τοποθετηθεί μέσα στο μηχανοστάσιο.

Μέρος δεύτερο: Υλικά

Αφού λοιπόν έχουμε ολοκληρώσει την σχεδίαση στον υπολογιστή με τα παραπάνω, πρέπει να υπολογίσουμε τι και ποια υλικά θα χρειαστούμε. Πχ πόσο χοντρό ή λεπτό σωλήνα αλουμινίου θέλουμε για το κάθε κομμάτι, ποιο λάστιχο θα χρησιμοποιήσουμε και με πόσο μήκος και πάχος, σε ποιες μηχανές θα περάσει ο σωλήνας για να πάρει την κατάλληλη μορφή, αν χρειάζεται και πού κόλληση με μηχανή ή με το χέρι και τέλος σε ποιές μηχανές θα γίνει η συναρμολόγηση. Πάντα αυτό εξαρτάται από το πάχος του σωλήνα. Υπάρχουν σωλήνες 8αρες, 10αρες, 13αρες (σπάνια) και τέλος 16αρες. Για αυτοκίνητα όπως η Lamborghini, Bentley, Audi R8 εκεί μιλάμε για μπουριά και δεν τα αναφέρω καν.

Μέρος τρίτο : Κατασκευή πρώτων κομματιών πριν την μαζική παραγωγή.

Όπως καταλαβαίνετε δεν γίνεται να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή ενός κομματιού, εάν πρώτα δεν κατασκευάσουμε το πρωτότυπο για έλεγχο.
Οπότε εδώ αναλαμβάνει το τμήμα που το αποκαλούμε "προ παραγωγή". Για να φτιάξουν αυτοί το πρωτότυπο όμως, πρώτα πρέπει να δούμε πως φτάνουν τα υλικά στα χέρια τους.

1) Έχουμε σωλήνες αλουμινίου σε κουλούρες οι οποίες μπαίνουν σε μηχανή, ισιώνονται και κόβονται στο μήκος που θέλουμε.
2) Ο σωλήνας πάει σε άλλο τμήμα, για να μπει σε άλλη μηχανή και να πάρει την μορφή που θέλουμε στο τελικό προιόν. (Καμπύλες).
3) Εδώ τώρα έχει 2 οδούς το πράγμα. Εξαρτάται απο το μοντέλο, αν θα πάει πρώτα για τρύπημα ο σωλήνας ώστε να μπεί κάποια βαλβίδα εξαέρωσης ή χρειαστεί να κολληθεί κάποιος έξτρα σωλήνας ή αν θα πάει πρώτα για κόλλημα σε άλλο τμήμα και μετά πάει για στράβωμα.
4) Ο τελειωμένος σωλήνας πάει για πλύσιμο και γυάλισμα και μετά τον παίρνουν αυτοί για να φτιάξουν το πρώτο ή τα πρώτα κομμάτια προ παραγωγής.

Εκεί κάνουν αν χρειάζεται τις τελικές διορθώσεις στο προϊόν και το στέλνουν στον πελάτη για την τελική έγκριση.

Μέρος τέταρτο: Έγκριση

Αφού λοιπόν έχουμε πάρει το πράσινο φως από τον πελάτη ότι το προϊόν πληρεί όλες τις προδιαγραφές που θέλει, προχωράμε στην έκδοση ενός χαρτιού με τα βήματα που ακολουθεί το κάθε κομμάτι, από σωλήνας μέχρι να φτάσει στα χέρια του πελάτη ως τελικό προϊόν.

Μέρος πέμπτο: Παραγωγή

Έχοντας λοιπόν στα χέρια μας το κομμάτι ή τα κομμάτια που χρειάζονται για να φτιάξουμε το τελικό προϊόν, προχωράμε στο μοντάρισμα.
Το αρμόδιο τμήμα βάζει τους σωλήνες έτοιμους κολλημένους,στραβωμένους και πλυμένους για μοντάρισμα σε μεγάλα κουτιά και τα αφήνει στην αποθήκη μας. Εκεί εγώ είμαι υπεύθυνος ώστε ανάλογα με τις παραγγελίες του πελάτη να πάρω τα υλικά από την αποθήκη για να τα φέρω στην παραγωγή και να ορίσω ποια μηχανή και με ποιους εργάτες θα φτιάξουν τα κομμάτια.
Ο Εργάτης μετά παίρνει τα κομμάτια και τα βάζει στην πρέσα για να ενωθεί ή να ενωθούν οι σωλήνες με το λάστιχο ή τα λάστιχα και να σχηματιστεί το τελικό προϊόν.
Έπειτα, εξαρτάται πάντα από το κομμάτι, μπαίνει στο καλούπι που έχουμε για το πώς κάθεται στο μηχανοστάσιο για να δούμε αν έχει την τέλεια εφαρμογή. Αν όχι κάνουμε κάποιες διορθώσεις. (Σπάνιο φαινόμενο).
Μετά το προϊόν μπαίνει στο "Ήλιο" για να δούμε αν το κομμάτι είναι στεγανό. Ο Λόγος που μπαίνει στο Ήλιο και όχι σε νερό είναι γιατί το Ήλιο είναι πιο "λεπτό" από το νερό. Εκεί δοκιμάζουμε το προϊόν σε 32bar πίεση ενώ στο αυτοκίνητο δεν σηκώνει πάνω από 7-12bar πίεση αν δεν κάνω λάθος. Αν το προϊόν είναι στεγανό, μετά εξετάζουμε για τυχών σημαδάκια, κολλήσεις κτλ ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο "τέλειο" για τον πελάτη. Μπαίνουν καπάκια, barcode ετικέτα, σκανάρεται στον υπολογιστή και πακετάρεται στα box που θέλει ο πελάτης και στην ποσότητα που θέλει ο πελάτης. Έχουμε box που παίρνουν από 30 έως 800 κομμάτια. Ανάλογα το κομμάτι είναι και το ανάλογο box. Οι συσκευασίες είναι ορισμένες από τον πελάτη. Πχ τα κομμάτια με κωδικό 530πχ τα θέλει σε 800 κομμάτια συσκευασία και τα κομμάτια με κωδικό 430πχ τα θέλει σε συσκευασίες των 30. Οι συσκευασίες διαφέρουν ανάλογα με το κομμάτι.30,45,60,120 και πάει λέγοντας.

Αυτά σε γενικές γραμμές. Βέβαια στο στάδιο της τελικής μορφής του σωλήνα υπάρχουν και κάποια άλλα βήματα, όμως επειδή είναι πατενταρισμένα πράγματα, όπως καταλαβαίνετε δεν μπορώ να τα αναφέρω.
Ελπίζω να σας έδωσα μια ιδέα πώς κατασκευάζονται οι σωληνώσεις των κλιματιστικών. Για τυχών απορίες εδώ είμαι.

Πάρτε και τρεις φωτογραφίες από μερικά κομμάτια.
Απλό κομμάτι χωρίς λάστιχο.



Απλό κομμάτι με λάστιχο


Λίγο πιο σύνθετο κομμάτι με λάστιχο
.

Και μία φώτο πώς δουλεύει το κλιματιστικό


Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ms_kostakiss : 21-01-15 στις 01:03 Αιτία: Συγχώνευση μηνυμάτων και διόρθωση link φωτογραφιών
Ο χρήστης ChrisKDE δεν είναι συνδεδεμένος  
17-01-15, 22:03   #2
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
Ευχαριστούμε πολύ Αναλυτικότατος
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
18-01-15, 12:50   #3
ChrisKDE
 
Το avatar του χρήστη ChrisKDE
 
Εγγραφή: 10-06-2014
Περιοχή: Backnang
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 258

Drives: E92 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο jimaras Εμφάνιση μηνυμάτων
Ευχαριστούμε πολύ Αναλυτικότατος
Προσπάθησα όσο γινόταν!!! Ευχαριστώ.
Ο χρήστης ChrisKDE δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
19-01-15, 22:48   #4
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
Μηπως όμως εχεις καμια ιδεα γιατι βουλωνουν τα εβαπορετια (το κύκλωμα ψυξης του κλιμα) (evaporetor ) σε Χ3 -Ε83, Ε90-92-93, Ε60....61...63...64..και όταν ανοίξεις το κύκλωμα και του τραβηξεις μια αναποδη με αναροφηση οι βαλβιδες ανοιγουν ;;

Επισης στο δικο μου παιδευτικα αρκετα μεχρι να ανακαλύψω ότι από την βαλβιδα χαμηλης πιεσης εχανε το φρεον κάθε 15 μερες κι ημουνα ετοιμος να τα ξηλωσω όλα (Ε60) ;;

Δεν θελω απαντηση, ετσι για το γ@μωυτο τα γραφω γιατι τρελαίνομαι με τις μ@λ@κισμενες κι αστειες βλαβες που μας ταλαιπωρουν
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
20-01-15, 21:26   #5
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Νικο λογικα καθε λογης βαλβιδες, οπως και οι συμπιεστες, ψυγεια, 'σερπαντινες', εβαπορετες κλπ κλπ θα ειναι απο αλλον υποκατασκευαστη, συνηθως Denso, Valeo, Linde, Carrier κλπ που αφορουν κατασκευες κλιματιστικων εγκαταστασεων. Σε ολο αυτο το παντρεμα λοιπον, ολων αυτων των εξαρτηματων, σε ενα ολοκληρωμενο μηχανημα, καπου εκει κατι να μην παει τελεια, ταλαιπωρουμαστε εμεις! Δυστυχως!
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-01-15, 00:50   #6
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status:
Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 2.222

Drives: E87 116i
Ωραίο άρθρο . Ευχαριστούμε.
__________________
Bmw Pure Driving Pleasure
Ο χρήστης ms_kostakiss δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-04-16, 11:44   #7
ChrisKDE
 
Το avatar του χρήστη ChrisKDE
 
Εγγραφή: 10-06-2014
Περιοχή: Backnang
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 258

Drives: E92 335i
Επανέρχομαι με μερικές ακόμα φώτο....













Πάρτε και κάτι bonus

























Συνημένες Εικόνες
Τύπος Αρχείου: jpg P1080301.jpg (102,0 KB, 18 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080309.jpg (90,2 KB, 11 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080311.jpg (91,8 KB, 9 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080335.jpg (95,5 KB, 9 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080348.jpg (72,1 KB, 9 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080455.jpg (66,7 KB, 9 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080289.jpg (90,8 KB, 8 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080293.jpg (89,9 KB, 7 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080300.jpg (82,5 KB, 6 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080313.jpg (75,7 KB, 6 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080322.jpg (91,2 KB, 8 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080315.jpg (64,1 KB, 6 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080332.jpg (70,7 KB, 5 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080365.jpg (103,7 KB, 7 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080416.jpg (114,5 KB, 6 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080426.jpg (68,7 KB, 6 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080477.jpg (114,5 KB, 7 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080339.jpg (67,7 KB, 5 εμφανίσεις)
Τύπος Αρχείου: jpg P1080463.jpg (72,0 KB, 5 εμφανίσεις)
Ο χρήστης ChrisKDE δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-04-16, 12:30   #8
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Τις προαλλες ημουν σε γνωστο μαγαζι του Πειραια που κατασκευαζει, επισκευαζει σωληνες, μαρκουτσια, ρακορ πασης φυσεως και να ξερεις ποσα τετοια σωληνωματα τους ειχαν παει για επισκευη, κατασκευη αλλα καινουρια...Ετσι, αλουμινιο με λαστιχο-μαρκουτσι.
Κι εμενα μου χε τρυπησει μια φορα ενα σωληνωμα στο δικτυο φρεον, αλλα ηταν απο βλακεια συνεργειου γιατι ειχε βγαλει αλλη σωληνα νερου που περναγε διπλα, δεν την εβαλε σωστα στη θεση της, στα στηριγματα της οπως επρεπε και τριφτηκαν οι δυο σωληνες και μια μονωση που ειχε η σωληνα του νερου, σκληρη μεταλλικη, εφαγε το αλουμινιο κι εχασα ολο το φρεον.
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-04-16, 12:37   #9
ChrisKDE
 
Το avatar του χρήστη ChrisKDE
 
Εγγραφή: 10-06-2014
Περιοχή: Backnang
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 258

Drives: E92 335i
Για ένα κομμάτι που "δεν κάθεται καλά" στο μηχανοστάσιο επιστρέφεται όλη η παραγγελία πίσω για έλεγχο μόνο και μόνο γι'αυτόν τον λόγο που είπες.
Ο χρήστης ChrisKDE δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-04-16, 13:36   #10
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Ειναι σημαντικοτατο ολα τα σωληνακια, αλλα και καλωδια σε μια μηχανη, να καθονται με 'ασφαλεια' στις θεσεις τους, ακομα και κατα τη λειτουργια της μηχανης με πληρες φορτιο και σε επιταχυνσεις, επιβραδυνσεις του οχηματος και στους 3 αξονες.
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump