Πως να κανεις drift - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Τεχνικές οδήγησης Για να διδάσκουν οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
24-01-11, 15:13   #1
Alitis
 
Το avatar του χρήστη Alitis
 
Status:
Εγγραφή: 26-10-2010
Ηλικία: 22
Μηνύματα: 468

Drives: N/A N/A
Πως να κανεις drift

Γενικές γνώσεις...

Ο έλεγχος της πλαγιολίσθησης όπως ονομάζεται το driftαυτοκίνητο στην ευθεία μετά από ένα γλίστρημα, με αποτέλεσμα να κάνουμε άθελα μας drift.ελληνιστί δεν είναι κάτι καινούργιο μιας και παλαιότερα τα ελαστικά των αγωνιστικών αυτοκινήτων δεν είχαν το κράτημα που έχουν σήμερα με αποτέλεσμα οι οδηγοί στις εξόδους των στροφών να παλεύουν να κρατήσουν την ουρά ίσια. Πολλοί επίσης από εμάς έχουν ‘’χαροπαλέψει’’ κάποια βροχερή μέρα για να κρατήσουν το

Ο έλεγχος της πλαγιολίσθησης είναι ένα πολύ δύσκολο οδηγικό επίτευγμα που ακόμα και οδηγοί αγώνων δεν καταφέρνουν να πραγματοποιήσουν και τελειοποιείται με πολύ προπόνηση και συνήθως πολλές στραπατσαρισμένες λαμαρίνες.

Τι θα χρειαστείς
Ένα αυτοκίνητο με:
• Πρόσφατα ελεγμένο κινητήρα και σύστημα μετάδοσης (σασμάν, διαφορικό, φρένα)
• Εξοπλισμό ασφαλείας (πυροσβεστήρα, κλωβό ασφαλείας και ζώνες 4 σημείων)
• Κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς.
• Φτηνά ή μεταχειρισμένα ελαστικά για τον πρώτο καιρό.
• Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (όχι απαραίτητα)

Επίσης:
• Μία πίστα ή ένα ανοιχτό χώρο με άσφαλτο
• Κορύνες ή άλλου είδους σήμανση για να χαραχθεί η επιθυμητή διαδρομή.
• Καλή παρέα.

Πως να ξεκινήσεις
  1. Σε μία μεγάλη επιφάνεια ασφάλτου (όχι δρόμο ή μέρος με παρκαρισμένα) βάζουμε ένα κώνο σήμανσης.
  2. Οδηγάμε προς τον κώνο με ταχύτητα που μας κάνει να νιώθουμε άνετα και αν υποθέσουμε ότι ο κώνος είναι στα αριστερά μας στρίβουμε απότομα αριστερά και ταυτόχρονα σηκώνουμε το χειρόφρενο (με τον πείρο πατημένο) όταν φτάσουμε αρκετά κοντά. Το αυτοκίνητο θα αρχίσει να γλιστράει γύρω από τον κώνο οπότε εμείς θα πρέπει να κάνουμε αμέσως ανάποδο τιμόνι για να έχουμε ελεγχόμενη περιστροφή. Η άσκηση αυτή θα μας βοηθήσει σιγά-σιγά να μεγαλώνουμε την ταχύτητα προσέγγισης, να μάθουμε καλά το ανάποδο τιμόνι και να μπορούμε κάθε φορά να γυρίζουμε το αυτοκίνητο 180 μοίρες από εκεί που ξεκινήσαμε να τραβάμε το χειρόφρενο.
  3. Με αρκετή προπόνηση προσπαθούμε να είναι ο προφυλακτήρας του αυτοκινήτου όλο και πιο κοντά στον κώνο χωρίς να τον ακουμπάμε, κάθε φορά που γυρίζουμε το αυτοκίνητο γύρω του.
  4. Εφόσον μπορούμε να εκτελέσουμε μία περιστροφή 180ο γύρω από τον κώνο άνετα και γρήγορα, με πρώτη στο κιβώτιο (ή δευτέρα αν έχουμε γίνει τόσο καλοί) προσπαθούμε να διατηρήσουμε την περιστροφή που ξεκίνησε με το χειρόφρενο.
    Με αρκετή προπόνηση και πολλά φαγωμένα ελαστικά θα πρέπει να μπορούμε να γυρίζουμε γύρω από τον κώνο με την ουρά του αυτοκινήτου σε σταθερή γωνία την οποία εμείς θα μπορούμε να ελέγχουμε με το γκάζι.Αν γίνουμε πολύ καλοί, όλος ο έλεγχος του αυτοκινήτου θα γίνεται με το γκάζι, μιας και το τιμόνι θα είναι ‘’κλειδωμένο’’ τέρμα αριστερά ή δεξιά ανάλογα με την φορά της περιστροφής.
  5. Αρχίζουμε και αυξάνουμε σταδιακά την απόσταση του αυτοκινήτου από τον κώνο έτσι ώστε στις περιστροφές μας γύρω από αυτόν να χρειάζεται και έλεγχος από το τιμόνι. Όταν θα καταφέρουμε να σχηματίζουμε έναν κύκλο σε απόσταση 5 με 10 μέτρα γύρω από τον κώνο έχοντας το αυτοκίνητο υπό γωνία, έχουμε κάνει τα βασικά για να μπορούμε να αποκαλούμε τους εαυτούς μας drifters και η πραγματική διασκέδαση μπορεί να αρχίσει με το που θα πάμε για πρώτη φορά σε πίστα.
Διάφοροι τρόποι για πλαγιολίσθηση....

FLICKΑΡΙΣΜΑ
Φαντάζομαι ότι όλο και κάπου θα έχεις ακούσει ξανά τον ορό του φλικαρίσματος. Πρόκειται για την επιδίωξη σου να χρησιμοποιήσεις το βάρος του αυτοκινήτου και να το ρίξεις στο πλάι... Επιταχύνοντας αρκετά στην ευθεία, δημιουργείς αιωρούμενη κίνηση στο αυτοκίνητο, στρίβοντας το προς την αντίθετη κατεύθυνση της στροφής και αμέσως μετά προς την κατεύθυνση της! Αυτό θα δημιουργήσει το φαινόμενο του “εκκρεμές” όπως θα μπορούσαμε να πούμε, και θα δεις αυτόματα τον κώλο του αυτοκινήτου δίπλα σου. Φυσικά παίζει μεγάλο ρόλο τι αυτοκίνητο οδηγάς, η κατάσταση του οδοστρώματος και η ταχύτητα σου, αλλά μόλις μάθεις να κάνεις τις κινήσεις που πρέπει, την ώρα που πρέπει θα μαγευτείς από την εικόνα του αυτοκινήτου σου.

ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ
Ο ευκολότερος τρόπος να μπει στην πλαγιολίσθηση το αυτοκίνητο, είναι με την χρησιμοποίηση του χειρόφρενου. Δεν χρειάζεται να το τραβήξεις με δύναμη ώστε να κλειδώσουν οι τροχοί, και συνήθως είναι αρκετό ένα τράβηγμα για να σπάσεις το traction. Επιτάχυνε μέχρι την στροφή, στρίψε και πάτα τον συμπλέκτη και ταυτόχρονα τράβα το χειρόφρενο σου! Να η πρώτη σου, πάντα...

ΣΥΜΠΛΕΚΤΑΡΙΣΜΑ
Η περιβόητη κλοτσιά του drift είναι άλλος ένας συνηθισμένος τρόπος πλαγιολίσθησης, και μάλιστα πολύ εντυπωσιακός όπως βλέπουμε και στους αγώνες πρωταθλήματος Drift Trophy! Πάρε την στροφή σου με αρκετές στροφές στον κινητήρα και πάτα βίαια τον συμπλέκτη. Εξίσου απότομα θα πρέπει να τον αφήσεις και πάλι προς τα επάνω. Το σοκ που θα προκληθεί, θα αποσταθεροποιήσει το αυτοκίνητο ώστε να πάρεις την στροφή με το πλάι.

ΥΠΕΡΣΤΡΟΦΗ ΙΣΧΥΟΣ
Πρόκειται για τον πιο συνήθη τρόπο που χρησιμοποιούν όλοι όσοι έχουν ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο στα χέρια τους. Επιταχύνεις όσο το δυνατόν περισσότερο παίρνοντας την στροφή, μέχρι ο κινητήρας να αναγκάσει τα πίσω λάστιχα να γλιστρήσουν ομαλά με την υπερστροφή, με αποτέλεσμα ο κώλος σου να αρχίσει την πλάγια κίνηση του. Προφανώς χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο με αρκετή δύναμη για να το επιτύχεις!

ΑΠΟΤΟΜΟ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Αλλος ένας τρόπος να κάνεις τον κώλο του αυτοκινήτου σου να χορεύει, είναι το απότομο κατέβασμα ταχύτητας. Και εδώ θα πρέπει να επιταχύνεις αρκετά και ξαφνικά κατεβάζεις μια ταχύτητα στο σασμάν! Πραγματοποιώντας αυτή την κίνηση, θα μπλοκαριστούν στιγμιαία οι πίσω τροχοί και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα δεχτεί μια απότομη κλοτσιά.

LIFT OFF OVERSTEER
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κολπάκι που το κάνεις όταν πηγαίνεις με αρκετά χιλιόμετρα. Οταν επιταχύνεις δυνατά στην στροφή, αφήνεις απότομα το γκάζι! Το βάρος του αυτοκινήτου θα μεταφερθεί μπροστά και μέσα, και έτσι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα αρχίσει την διαδρομή του προς το πλάι...!

MANJI
Αν και ο Ιαπωνικός όρος είναι λίγο άγνωστος, η κίνηση είναι αρκετά γνωστή. Ο οδηγός χρησιμοποιεί συνδυασμούς φλικαρίσματος και υπερστροφής ισχύος, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να πλαγιολισθένει ομαλά κατά την διάρκεια μιας ευθείας!

ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΡΙΣΑΜΕ! ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΩ ΣΕ DRIFT?

Το να κρατήσεις το αυτοκίνητο σε drift, είναι το επόμενο βήμα που πρέπει να μάθεις. Δυο πράγματα είναι αυτά που πρέπει να προσέξεις! Η γραμμή που θέλεις να κρατήσεις και το control στο γκάζι. Σημαντικό είναι να ξέρεις ποια γραμμή θα επιλέξεις για την στροφή που έχεις μπροστά σου, και παράλληλα να την ακολουθήσεις κάνοντας ανάποδο τιμόνι! Σε διαφορετική περίπτωση, όλο και κάποιο χωράφι θα “αγοράσεις”… Οσο για το control στο γκάζι του αυτοκινήτου, νομίζω ότι δεν χρειάζεται να σου πω και πολλά. Αν αφήσεις το αυτοκίνητο από γκάζι επάνω στην στροφή, το πιο λογικό είναι να “κρεμάσει”, ενώ αν δώσεις περισσότερο από όσο χρειάζεται το αυτοκίνητο θα αρχίσει τις περιστροφές ή αλλιώς donuts… Βέβαια καλά είναι και τα donuts αλλά σίγουρα δεν σε βοηθάνε να μάθεις την τέχνη της πλαγιολίσθησης.

ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ! ΠΩΣ DRIFTΑΡΩ?
Αν και πρόκειται για μια αρκετά δύσκολη κίνηση που θα χρειαστείς αρκετή εμπειρία για να την επιτύχεις, εγώ θα σου δώσω τα tips που πρέπει να γνωρίζεις, αν και όπως σου ξαναείπα, ούτε σε χίλια χρόνια δεν θα καταφέρεις να την επιτύχεις διαβάζοντας! Ολα γίνονται μέσα σε μια πίστα και με πολύ εξάσκηση και όχι με διάβασμα... Ας πάρουμε σαν βάση ότι βρίσκεσαι ήδη σε Drift, σε αριστερή στροφή! Η μύτη του αυτοκινήτου σου βλέπει το εσωτερικό της αριστερής στροφής και οι πίσω τροχοί σου δεξιά. Αλλά αμέσως μετά έρχεται δεξιά στροφή και εσύ πρέπει να αλλάξεις κατεύθυνση κατά την διάρκεια του drift. Πρέπει λοιπόν, να κάνεις παραπάνω ανάποδο τιμόνι και ενδεχομένως να χρησιμοποιήσεις και μια από τις τεχνικές που περιέγραψα πιο πάνω. Είτε χρησιμοποιώντας την τεχνική του φλικαρίσματος, είτε του συμπλεκταρίσματος, είτε του lift off και αφού γίνει σωστά, το αυτοκίνητο θα αλλάξει κατεύθυνση προς την δεξιά στροφή με μια απότομη κλοτσιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου! Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, είναι αρκετά δύσκολο να το επιτύχει κάποιος αρχάριος και για αυτό σου υπενθυμίζω ότι χρειάζεσαι αρκετή προπόνηση ώστε να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Οταν όμως θα το καταφέρεις θα νιώσεις πραγματικός βασιλιάς...!


menslounge.gr
burnout.gr
__________________
Θοδωρης Μ.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη jdouk : 19-01-12 στις 15:08
Ο χρήστης Alitis δεν είναι συνδεδεμένος  
24-01-11, 15:25   #2
JIMBO
 
Το avatar του χρήστη JIMBO
 
Status: O "Μυριστής Δερμάτων"
Εγγραφή: 21-03-2008
Περιοχή: Athens
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 2.822

Drives: E93 320i
Πολύ ωραίο και πληρέστατο post θοδωρή! Ευχαριστούμε!
__________________
Opinions are like assholes, everyone's got one...
Ο χρήστης JIMBO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
24-01-11, 15:42   #3
Chiefsotos
 
Το avatar του χρήστη Chiefsotos
 
Status:
Εγγραφή: 25-07-2008
Μηνύματα: 2.254

Drives: E93 335i
Ωραιος ο "αλητακος"!!!
__________________

----------------------------------------------
Οι δρομοι ειναι πολυ επικινδυνοι απο μονοι τους.., ας φροντισουμε να οδηγουμε με χαμηλες ταχυτητες και τα ματια ανοιχτα!!!
Ο χρήστης Chiefsotos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
24-01-11, 22:32   #4
Alitis
 
Το avatar του χρήστη Alitis
 
Status:
Εγγραφή: 26-10-2010
Ηλικία: 22
Μηνύματα: 468

Drives: N/A N/A
ευχαριστω παιδια...

αν κανεις εχει χρησιμοποιηση κανεναν απο τους παραπανω τροπους η εχει καποιον αλλον ας μας πει εντυπωσεις...
__________________
Θοδωρης Μ.
Ο χρήστης Alitis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-01-11, 15:13   #5
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.222

Drives: F82 M4+S2k
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Alitis Εμφάνιση μηνυμάτων
ευχαριστω παιδια...

αν κανεις εχει χρησιμοποιηση κανεναν απο τους παραπανω τροπους η εχει καποιον αλλον ας μας πει εντυπωσεις...
1) Προσοχή στα μπλοκέ, μαζεύουν χιλιόμετρα κατά την διάρκεια της πάντας

2) Προσοχή στα μαλακά ατυοκίνητα, η επαναφορά χαστουκίζει και γ@μ@ει

3) Προσοχή σε μεικτές συνθήκες (στεγνό και βρεγμένο), αν πιάσει πρόσφυση σε στεγνό κομμάτι η τράκα είναι δεδομένη

4) Προσοχή, προσοχή, προσοχή, προσοχή, προσοχή
__________________
Ο χρήστης Don Molina δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-01-11, 16:28   #6
Chiefsotos
 
Το avatar του χρήστη Chiefsotos
 
Status:
Εγγραφή: 25-07-2008
Μηνύματα: 2.254

Drives: E93 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Don Molina Εμφάνιση μηνυμάτων
1) Προσοχή στα μπλοκέ, μαζεύουν χιλιόμετρα κατά την διάρκεια της πάντας

2) Προσοχή στα μαλακά ατυοκίνητα, η επαναφορά χαστουκίζει και γ@μ@ει

3) Προσοχή σε μεικτές συνθήκες (στεγνό και βρεγμένο), αν πιάσει πρόσφυση σε στεγνό κομμάτι η τράκα είναι δεδομένη

4) Προσοχή, προσοχή, προσοχή, προσοχή, προσοχή
+1000!
Γενικα οταν καποιος σκοπευει να αρχισει να ασχολειται με το "αθλημα", ειναι καλα να βρει μια πιστα ή μια αλανα ωστε να μην προκαλεσει ζημια στο αυτοκινητο του ή στους γυρω του.
Επισης προσοχη στα πισωκινητα τουρμπακια με τρελες ροπες απο χαμηλα, μιας και για ποτε διπλωνεις δεν το παιρνεις χαμπαρι
__________________

----------------------------------------------
Οι δρομοι ειναι πολυ επικινδυνοι απο μονοι τους.., ας φροντισουμε να οδηγουμε με χαμηλες ταχυτητες και τα ματια ανοιχτα!!!
Ο χρήστης Chiefsotos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
26-01-11, 00:11   #7
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Chiefsotos Εμφάνιση μηνυμάτων
+1000!
Γενικα οταν καποιος σκοπευει να αρχισει να ασχολειται με το "αθλημα", ειναι καλα να βρει μια πιστα ή μια αλανα ωστε να μην προκαλεσει ζημια στο αυτοκινητο του ή στους γυρω του.
Επισης προσοχη στα πισωκινητα τουρμπακια με τρελες ροπες απο χαμηλα, μιας και για ποτε διπλωνεις δεν το παιρνεις χαμπαρι
Ειδικα αμα η αλανα ειναι και χιονισμενη...Τοτε ε ρε γλεντια!
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
26-01-11, 00:17   #8
Alitis
 
Το avatar του χρήστη Alitis
 
Status:
Εγγραφή: 26-10-2010
Ηλικία: 22
Μηνύματα: 468

Drives: N/A N/A
Η μονη γυναικα που θα τις εμπιστεβομουν το αυτοκινητο....

__________________
Θοδωρης Μ.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη jdouk : 19-01-12 στις 15:04
Ο χρήστης Alitis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-01-11, 21:28   #9
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Το ντριφτ δεν μαθαινεται απο εγχειριδια οδηγησης...
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-01-11, 22:37   #10
Alitis
 
Το avatar του χρήστη Alitis
 
Status:
Εγγραφή: 26-10-2010
Ηλικία: 22
Μηνύματα: 468

Drives: N/A N/A
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Panoz Εμφάνιση μηνυμάτων
Το ντριφτ δεν μαθαινεται απο εγχειριδια οδηγησης...
Συμφωνω πρεπει να καψεις πολλα λαστιχα και να σπαταλισεις παρα πολλες ωρες σε προπονησεις σε πιστες ( η στην χειροτερη σε καποια αλανα).

Αλλα επειδη υπαρχουν τροποι που τους ακους πρωτη φορα οπως το φλικαρισμα καλο ειναι να εχεις μια ιδεα πως γινετε...
__________________
Θοδωρης Μ.
Ο χρήστης Alitis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
πλαγιολίσθηση, drift, drifting, drifting techniques, συμβουλες, τεχνικες οδηγησης, techniques, tips, χειροφρενο

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump