Εκτελωνισμός Αυτοκινήτου από χώρες ΕΕ - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Γενικά αυτοκινήτου » Εκτελωνισμός Αυτοκινήτου από χώρες ΕΕ

Γενικά αυτοκινήτου Ότι έχει να κάνει με BMW αυτοκίνητα.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
05-10-06, 19:02   #1
Nick1150
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη Nick1150
 
Status:
Εγγραφή: 30-04-2006
Περιοχή: Σώμα στην Πεντέλη, μυαλό όμως στην ΘΑΛΑΣΣΑ
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 2.667

Drives: E81 116i
Εκτελωνισμός Αυτοκινήτου από χώρες ΕΕ

Λόγω επαγγέλματος είναι συχνό φαινόμενο φίλοι, γνωστοί, πελάτες κλπ, να με ρωτούν συνέχεια σχετικά με τον εκτελωνισμό αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας, σκαφών και λοιπών οχημάτων. Επειδή το θέμα αυτό είναι πάντα επίκαιρο, νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο να αφιερώσουμε λίγο χρόνο σχετικά με την εισαγωγή αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών από χώρες Ευρωπαικής Ένωσης. Αντιλαμβάνομαι από συζητήσεις ότι υπάρχει πλήρης παραπληροφόρηση γύρω από τον εκτελωνισμό οχημάτων. Θα προσπαθήσω να περιγράψω όσο πιο απλά γίνεται τις παρούσες νομοθετικές διατάξεις χωρίς την χρησιμοποίηση όρων αλλά και λοιπων περιγραφών που μπορεί να εντυπωσιάζουν αλλά γίνονται εύκολα ο λόγος για την παραπληροφόρηση αυτή.

Λοιπόν για να ξεκινήσουμε από κάπου και για να ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: Οχήματα με ημερομηνία κατασκευής πρίν την 01/01/2000 έχουν πολλαπλάσιο δασμό εισαγωγης σε σχέση με νεότερα με πιο πρόσφατη ημερομηνία κατασκευής. Μην ψάχνετε αν συμφερει. ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ δυστυχώς, ακόμα και αν γνωστός, φίλος, συγγενής, θείος, θεία σας χαρίζει ένα 316 του 1998, οι δασμοί μόνο θα φτάσουν την σχεδόν την αξία ενός πιο καινούριου αυτοκινήτου ή μπορεί και να την ξεπεράσει. Σημειώστε ότι η νομοθεσία αυτή δημιούργήθηκε με σκοπό την αναννέωση του στόλου των Ελληνικών αυτοκινήτων, με οδηγία της ΕΕ. Φημολογείται δε ότι σύντομα θα αλλάξει η παραπάνω καταλικτική ημερομηνία 01/01/2000 αφού όπως είναι ευνόητο οχήματα με έτος κατασκευής το έτος 2000 είναι πλέον σχεδόν 7 ετίας !! Άρα ο κανονισμός ουσιαστικά δεν δικαιολογεί την υπαρξή του. Φήμες μιλούν για την αλλαγή της σε 01/01/2004. Άρα όσοι σκοπεύουν να εισάγουν ένα αυτοκίνητο με ημερομηνία παραγωγής μεταξύ τους έτους 2000 και 2003, μάλλον πρέπει να βιαστούν, γιατί μετά δεν θα μπορούν σε συμφέρουσα τιμή.

Και ας πάμε στην ουσία ..... τι δασμό θα πληρώσω ;

Αυτοκίνητα
Από 1 μέχρι 900 cc  5% επί της αξίας CIF
Από 901 μέχρι 1400 cc  12% επί της αξίας CIF
Από 1401 μέχρι 1600 cc  20% επί της αξίας CIF
Από 1601 μέχρι 1800 cc  30% επί της αξίας CIF
Από 1801 μέχρι 2000 cc  40% επί της αξίας CIF
Από 2001 και πάνω  50% επί της αξίας CIF

Μοτοσυκλέτες
Από 1 μέχρι 1000 cc  5% επί της αξίας CIF
Από 1000 και πάνω  12% επί της αξίας CIF

Τι είναι η αξία CIF ;
Cost + Insurance + Freight = Κόστος + Ασφάλεια + Ναύλο
Με άλλα λόγια ο δασμός υπολογίζεται αν προσθέσουμε το κόστος του αυτοκινήτου με τα ασφάλιστρα κατά την μεταφορά του στην Ελλάδα και το ναύλο που πληρώθηκε για την μεταφορά αυτη και το πολλαπλασιάσουμε με το ποσοστό επί της εκατό που αντιστοιχεί στον κυλινδρισμό του κινητήρα του αυτοκινήτου.

Ας τα πάρουμε λοιπόν ένα, ένα:

ΚΟΣΤΟΣ:
Θα μου πείτε αυτό είναι απλό ..... Το τιμολόγιο αγοράς δηλώνει το κόστος αγοράς. Όχι δυστηχώς δεν είναι έτσι. Το Υπουργείο Οικονομικών έχει μια υπηρεσία που λέγεται Υπηρεσία Αξιών η οποία και ορίζει την αξία του οχήματος κατά την εισαγωγή του στην χώρα μας. Πως ; Μα με το VIN (Vehicle Identification Number). Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι online με παγκόσμιες κρατικές βάσεις δεδομένων και πληκτρολογόντας το VIN του οχήματος γνωρίζει ακριβώς την αξία του, όπως και όλο τον εξοπλισμό του, ακόμα και το χρώμα του !!!! Η αξία βγαίνει αυτόματα από το pc του υπουργείου και κανείς δεν μπορεί να επέμβει σε αυτό. Είναι δε ευνόητο ότι οι αξίες κατά καιρούς αλλάζουν και ενημερώνονται από ανάλογο οργανισμό. Η σωστή ερώτηση τώρα είναι : Τότε το τιμολόγιο αγοράς γιατί χρειάζεται ; Το τιμολόγιο αγοράς είναι απαραίτητο γιατί αποδκνύει την πώληση και τον κύριο του προϊόντος, δηλαδή τον αγοραστή. Το ποσό σε ευρώ της πώλησης δεν λαμβάνεται υπ’όψιν ΕΚΤΟΣ αν το ποσό είναι μεγαλύτερο από την αξία που ορίζει η Υπηρεσία Αξιών, οπότε σαν κόστος υπολογίζεται το ποσό του τιμολογίου. Ναι είναι άδικο, αλλά έτσι είναι η ζωή .... άδικη . Επειδή όμως το κράτος είναι δίκαιο ( ) στο παραπάνω ποσό πρέπει να υπολογιστεί και η παλαιότητα του οχήματος. Μετά τον πρώτο χρόνο από την πρώτη ημ/νία κυκλοφορίας του οχήματος το κράτος θεωρεί ότι μειώνεται η αξία του. Πόσο ; Κάθε 6 μήνες μετά τον πρώτο χρόνο η ‘έκπτωση παλαιότητας’ είναι 3,5%. Αν δηλαδή μιλάμε για όχημα 3-μισή ετών από την πρώτη ημ/νία κυκλοφορίας του, δηλαδή επτά 6μηνα. Αφαιρούμε τα δύο πρώτα για τα οποία δεν υπολογίζεται έκπτωση. Άρα πέντε 6μηνα επί 3,5% = 17,5% έκπτωση παλαιότητας. Με άλλα λόγια σήμερα 18 Σεπτεμβρίου 2006 ένα όχημα 3,5 ετών (πρώτη κυκλοφορία Ιανουάριος 2003) με ΑΞΙΑ σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών πχ. 10,000 ευρώ (δέκα χιλιάδες ευρώ) έχει ώς ΚΟΣΤΟΣ εισαγωγής 8,250 ευρώ (οκτώ χιλιάδες διακόσια πενήντα ευρώ). Αφαιρούμε δηλαδή 17,5% επί της ΑΞΙΑΣ (1,750 ευρώ). Έτσι λοιπόν μπορείτε να βρείτε με ακρίβεια το ΚΟΣΤΟΣ εισαγωγής ενός οχήματος.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ:
Θα με ρωτήσετε : Ποια ασφάλεια ; αφού το έφερα οδικώς από Γερμανία ; ή μα εγω δεν πλήρωσα ασφάλιστρα για τη μεταφορά. Ο Τελωνειακός υπάλληλος είναι υποχρεωμένος βάσει νόμου να προσθέσει στο ΚΟΣΤΟΣ ένα συμβολικό ποσό που έχει ή θα έπρεπε να έχει πληρωθεί σαν ασφάλιστρο για την μεταφορά του (οδικώς ή μη) από χώρα ΕΕ.

ΝΑΥΛΟ:
Όπως και στην ασφάλεια ο Τελωνειακός υπάλληλος είναι υποχρεωμένος βάσει νόμου να προσθέσει στο ΚΟΣΤΟΣ ένα συμβολικό ποσό που έχει ή θα έπρεπε να έχει πληρωθεί σαν ναύλο για την μεταφορά του (οδικώς ή μη) από χώρα ΕΕ.

Προσθέστε λοιπόν τα τρία παραπάνω ποσά (ΚΟΣΤΟΣ + ΑΣΦΑΛΕΙΑ + ΝΑΥΛΟ) και πολλαπλασιάστε τα με το αντίστοιχο ποσοστό επί της εκατό που αντιστοιχεί στον κυλινδρισμό του κινητήρα του αυτοκινήτου και βρήκατε το δασμό που θα πληρώσετε.

Τι πρέπει να προσέξουμε ;

1) Αν αγοράσουμε όχημα από μάντρα το τιμολόγιο ΠΡΕΠΕΙ να έχει σήμανση ΕΕ. Πως θα το καταλάβουμε ; Είναι εμφανές στο άνω δεξί άκρο του τιμολογίου με διαφορετικό κωδικό ανα χώρα (δεν θα μπω σε λεπτομέρειες κάνοντας το πιο δύσκολο). Για να σας βγάλω από το άνχος όλες οι μεγάλες μάντρες έχουν τέτοια σήμανση.
2) Αν αγοράσουμε από ιδιώτη τότε πρέπει να συντάξουμε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό, το οποίο και πρέπει να το θεωρήσει το αρμόδιο Ελληνικό Προξενίο ή Πρεσβία.
3) Κατά την άφιξη στην Πάτρα, πρέπει να επισκεφτούμε το αρμόδιο Τελωνειακό φυλάκιο, και να μας σφραγίσει όλα τα έγγραφα μας.
4) Αν σκεφτώ κάτι άλλο θα το γράψω

ΠΡΟΣΟΧΗ ... Τα παραπάνω έγγραφα είναι πολύ σημαντικά. Είναι οι προυποθέσεις για να δασμο-φορολογηθούμε με τους παραπάνω συντελεστές. Σε αντίθετη περίπτωση οι δαμοί είναι πολλαπλάσια μεγαλύτεροι.
Συνημένες Εικόνες
Τύπος Αρχείου: jpg teloneio2pg0_169.jpg (66,5 KB, 635 εμφανίσεις)
__________________
Nick 1150

2010 X5 (E70) 3.0i exclusive, για οικογενειακή χρήση
2016 116d Urban (F20), για καθημερινή μου χρήση
2016 216d Active Tourer (F45), για καθημερινή της χρήση
1999 Z3 1.9i, χωρίς πινακίδες.....

Ο χρήστης Nick1150 δεν είναι συνδεδεμένος  
31-10-06, 22:20   #2
mpeles
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 31-10-2006
Μηνύματα: 1

Καταπληκτικο το άρθρο σου αγαπημένε μας φίλε.
Δυο ερωτήσεις μόνον ,αυτήν την βάση δεδομένων(VIN (Vehicle Identification Number),υπάρχει κανένα seit στο internet για να βρούμε σύμφωνα με το έτος κατασκευής την τιμή την σημερινή που μπορεί να έχει ένα auto.
Και δεύτερο τα τρακαρισμένα έχουν άλλη τιμή από το VIN ?
Τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε σύμφωνα με αυτό το απίθανο άρθρο σου.
Και πάλι μπράβο
Ο χρήστης mpeles δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-12-06, 19:47   #3
watcher1
 
Εγγραφή: 11-09-2006
Ηλικία: 47
Μηνύματα: 849

Drives: rc 1200
και να κανω εγω μια απλη ερωτηση
παντα μου αρεσε η σειρα 7
μπορω να φερω μια 7αρα 8 ετων που εξω στοιχιζει 5000ε σε αριστη κατασταση
και αν ναι ποσο θα με τσακισει το τελωνιο
Ο χρήστης watcher1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-12-06, 22:32   #4
dimx-5
 
Το avatar του χρήστη dimx-5
 
Εγγραφή: 04-07-2006
Ηλικία: 47
Μηνύματα: 954

Drives: X3 650
Δες τι είπε ο Νικος από την αρχή Λοιπόν για να ξεκινήσουμε από κάπου και για να ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: Οχήματα με ημερομηνία κατασκευής πρίν την 01/01/2000 έχουν πολλαπλάσιο δασμό εισαγωγης σε σχέση με νεότερα με πιο πρόσφατη ημερομηνία κατασκευής. Μην ψάχνετε αν συμφερει. ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ δυστυχώς, ακόμα και αν γνωστός, φίλος, συγγενής, θείος, θεία σας χαρίζει ένα 316 του 1998, οι δασμοί μόνο θα φτάσουν την σχεδόν την αξία ενός πιο καινούριου αυτοκινήτου ή μπορεί και να την ξεπεράσει
Ο χρήστης dimx-5 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
26-12-06, 11:07   #5
watcher1
 
Εγγραφή: 11-09-2006
Ηλικία: 47
Μηνύματα: 849

Drives: rc 1200
δηλαδη θα στοιχισει ο εκτελωνισμος περιπου
20000ε η και παραπανω
ή 10000ε
Ο χρήστης watcher1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
26-12-06, 12:14   #6
dimx-5
 
Το avatar του χρήστη dimx-5
 
Εγγραφή: 04-07-2006
Ηλικία: 47
Μηνύματα: 954

Drives: X3 650
Επειδή είχα ρωτήσει κάποια στιγμή συγκεκριμένα για άλλο αυτοκίνητο μου έβγαινε ένα σύνολο ακριβότερο από την τότε τιμή του καινούργιου. Δυστυχώς.
Ο χρήστης dimx-5 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-12-06, 10:21   #7
Nick1150
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη Nick1150
 
Status:
Εγγραφή: 30-04-2006
Περιοχή: Σώμα στην Πεντέλη, μυαλό όμως στην ΘΑΛΑΣΣΑ
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 2.667

Drives: E81 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο mpeles
Καταπληκτικο το άρθρο σου αγαπημένε μας φίλε.
Δυο ερωτήσεις μόνον ,αυτήν την βάση δεδομένων(VIN (Vehicle Identification Number),υπάρχει κανένα seit στο internet για να βρούμε σύμφωνα με το έτος κατασκευής την τιμή την σημερινή που μπορεί να έχει ένα auto.
Και δεύτερο τα τρακαρισμένα έχουν άλλη τιμή από το VIN ?
Τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε σύμφωνα με αυτό το απίθανο άρθρο σου.
Και πάλι μπράβο
ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια

δυστηχώς όχι δεν υπάρχει site με τις αξίες και πίστεψε με όλοι μας θα θέλαμε να υπάρχει ... οι αξίες δυστηχώς είναι "απόρητες"

Μη με ρωτήσεις γιατί ... ξέρεις την απάντηση

Σχετικά με τα τρακαρισμένα η αξία προκπτει από την αξία την κανονική και μετά από υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη (αγοραστής) και επίσης μετά από φυσικό έλεγχο από τον αρμόδιο Τελωνειακό και την έκθεση του.

__________________
Nick 1150

2010 X5 (E70) 3.0i exclusive, για οικογενειακή χρήση
2016 116d Urban (F20), για καθημερινή μου χρήση
2016 216d Active Tourer (F45), για καθημερινή της χρήση
1999 Z3 1.9i, χωρίς πινακίδες.....

Ο χρήστης Nick1150 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-12-06, 19:46   #8
watcher1
 
Εγγραφή: 11-09-2006
Ηλικία: 47
Μηνύματα: 849

Drives: rc 1200
και ας πουμε οτι ο πατερας μου
εχει αναπηρια 86 0/0
και παρω μια 750 του 98
στο ονομα του
μηπως γλιτωνω τον εκτελωνισμο
οπως τον γλιτωνουν αποσο ξερω οι πολυτεκνοι
Ο χρήστης watcher1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-12-06, 19:48   #9
watcher1
 
Εγγραφή: 11-09-2006
Ηλικία: 47
Μηνύματα: 849

Drives: rc 1200
και να ειναι στο ονομα του

και κατι ακομα
αν ειναι στο ονομα του και συμβει το μοιραιο τοτε μπορω να την μεταβιβασω στο δικο μου
η θα εχω προβλημα
Ο χρήστης watcher1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-12-06, 20:23   #10
Nick1150
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη Nick1150
 
Status:
Εγγραφή: 30-04-2006
Περιοχή: Σώμα στην Πεντέλη, μυαλό όμως στην ΘΑΛΑΣΣΑ
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 2.667

Drives: E81 116i
χμμμμμμ με έπιασες αδιάβαστο .... θα πρέπει να ρωτήσω από Δευτέρα επανέρχομαι




ΥΓ. Η συγκεκριμένη σειρά 7 είναι όντως άπαιχτη
__________________
Nick 1150

2010 X5 (E70) 3.0i exclusive, για οικογενειακή χρήση
2016 116d Urban (F20), για καθημερινή μου χρήση
2016 216d Active Tourer (F45), για καθημερινή της χρήση
1999 Z3 1.9i, χωρίς πινακίδες.....

Ο χρήστης Nick1150 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
ταξινομηση, τελη, εκτελωνισμος, φοροι, φορος

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump