Eπιδιόρθωση ζαντών στο γκαράζ σας. - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » DIY & Project Cars » Eπιδιόρθωση ζαντών στο γκαράζ σας.

DIY & Project Cars Φτιαξατε κατι μονος σας ή έχετε οδηγίες για μια συγκεκριμένη εργασία? Μοιραστείτε το μαζί μας.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
22-06-11, 18:26   #1
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.303

Drives: Ε34 520i
Eπιδιόρθωση ζαντών στο γκαράζ σας.

Μια καλη εναλλακτικη της ηλεκροστατικης βαφης ειναι το βαψιμο με σπρευ.
Δεν ειναι ευκολο αλλα ουτε και ακατορθωτο. Σιγουρα δεν εχει την ιδια ποιοτητα με την ηλεκτροστατικη πουδρα αλλα ειναι πιο φτηνο και σιγουρα οταν φτιαχνεις κατι με τα ιδια σου τα χερια σου αφηνει μια ικανοποιηση.


1.Πρωτα ξεκιναμε βγαζοντας τις ζαντες και τις πλενουμε με νερο και καθαριστικο (ΑVA-FAIRY) για τα πιατα. Γιατι για πιατα? Γιατι μπορει να κανει ζημια στο χρωμα του αυτοκινητου, αλλα διασπαει και καθαριζει ΤΑ ΠΑΝΤΑ και το εννοω αυτο...



2.Μετα τοποθετουμε την ζαντα καπου που να δουλευουμε ανετα. Οι επομενες ωρες θα ειναι κουραστικες για ποδια και χερια, δεν ειναι αναγκη να ειναι και για την μεση μας...




3.Ελαφρια χτυπηματα σαν και αυτα εδω μπορουν να ερθουν με ενα περασμα του DREMEL. Ακομα και πιο βαθεια χτυπηματα (1-1,5mm) μπορουν να καλυφθουν εν μερει και να μην φαινονται:




Μετα το DREMEL φαινονται χαλια:

Αλλα με ενα βρεγμενο 1000ρακι ντουκοχαρτο η επιφανεια γινεται ομοιομορφη και δεν ξεχωριζει απο την μη χτυπημενη επιφανεια.




4.Με το ιδιο 1000ρακι χαιδευουμε ολη την ζαντα (δεν τριβουμε σαν τρελλοι) μεχρι να θαμπωσει ΟΛΗ. Σε σημειο που δεν θα τριφτει το χρωμα δεν θα μπορεσει να κολλησει και σε μερικα πλυσηματα θα αρχισουν να φευγουν κομματακια:




5.Χαιδευουμε και την μεσα πλευρα της ζαντας (πολυ πιο ευκολο απο μπροστα.....):








6.Αφου τελειωσουμε το χαιδεμα πλανουμε ΚΑΛΑ την ζαντα με καθαριστικο πιατων και σφουγγαρι για να φυγουν ολα τα υπολλειματα και ξεκιναμε το μονωμα.
Το μονωμα το κανουμε με χαρτοταινια 20mm. Η συγκεκριμενη εχει μια ελαστικοτητα ωστε να αντιγραφει τις καμπυλες χωρις να ριγματωνει το χαρτι της αλλα και την απαραιτητη επιφανεια για να κολλησουμε την εφημεριδα μετα. Κοβουμε κομματακια των 5cm και ξεκιναμε κυκλικη πορεια βαζοντας την ακρη της χαρτοταινιας οσο πιο βαθεια γινεται, εκει που το ελαστικο συναντα την ζαντα:

Για καλυτερα αποτελεσματα οταν τελειωσει η διαδικασια, περναμε ενα ψιλο ισιο κατσαβιδι πανω απο την χαρτοταινια για να σιγουρευτουμε οτι κολλησε καλα.





7.Σειρα εχει η εφημεριδα. Σκιζουμε μια ολοκληρη εφημεριδα στην μεση και απλωνουμε τα φυλλα πανω στο καπο η' σε μια γυαλινη επιφανεια. Κοβουμε μια χαρτοταινια των 20mm παλι με 30cm μηκος και κολλαμε την μιση στην εφημεριδα και την αλλη μιση στο καπο... Μην ανυσηχειτε, το καπο δεν θα παθει απολυτως τιποτα. Η κολλα της χαρτοταινιας δεν ειναι και τοσο δυνατη.
Οταν σηκωσουμε την χαρτοταινια, θα ερθει μαζι της και η εφημεριδα:

Τυλιγουμε την αλλη ακρη της εφημεριδας μεχρι να ερθει να ακουμπησει στην αλλη πλευρα της ζαντας και ξαναβαζουμε χαρτοταινια μεχρι να μην φαινεται καθολου το ελαστικο.





8.Φυσικα τυλιγουμε με ενα μικρο κομματι χαρτοταινιας την βαλβιδα αλλα και την επιφανεια που θα πατησει το μουαγιε:

Αν δεν θελετε να βαψετε την επιφανεια κατω απο την ζαντα στρωστε ενα χαρτι ντουλε η' ριξτε λιγο νερο. (Στο νερο δεν πιανει το χρωμα....)





9.Και ξεκιναμε το βαψιμο. ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ δεν επιμενουμε σε ενα σημειο. Το χερι μας διαγραφει ενα μικρο τοξο 25-30cm δεξια και αριστερα και ΔΕΝ παταμε συνεχεια το σπρέϋ αλλιως η μπογια θα πεσει παραπανω σε ενα σημειο και θα "σταξει".
Δεν μπορω να το περιγραψω σωστα απο το πληκτρολογιο γιατι για εμενα ειναι το 1000στο σπρευ που βαφω και μου φαινεται φυσικο. Απλα θα πρεπει να κανετε εξασκηση.

Καθε ζαντα θα χρειαστει και 1 ολοκληρο σπρέϋ




10.Αφου αφησουμε την ζαντα καμια ωρα στον ηλιο, αφαιρουμε προσεχτικα τις εφημεριδες και τις χαρτοταινιες και καμαρωνουμε το αποτελεσμα!!!!!






EDIT: Εχουν περασει 4 χρονια απο τοτε που τις εβαψα και αν εξαιρεσω μερικα γδαρσιματα που εκανα εγω στα πεζοδρομια, η μπογια δεν εχει σκασει και δεν εχει ξεφλουδισει πουθενα και δειχνει το ιδιο γυαλιστερη οπως και την πρωτη μερα.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη JEO : 26-04-15 στις 11:39
Ο χρήστης JEO είναι συνδεδεμένος  
22-06-11, 19:17   #2
Alitis
 
Το avatar του χρήστη Alitis
 
Status:
Εγγραφή: 26-10-2010
Ηλικία: 22
Μηνύματα: 468

Drives: N/A N/A
Κοριφαιο thread απλο, αναλυτικο και κατατοπιστικο !!! Συγχαρητιρια !!! Α και πληρες με εικονες και απο ολα
__________________
Θοδωρης Μ.
Ο χρήστης Alitis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
22-06-11, 19:27   #3
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Εκπληκτικο ποστ...Βαθμολογω με 5 αστερια & Facebook Like button!!!
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
22-06-11, 19:39   #4
Alexandros
 
Status:
Εγγραφή: 12-06-2009
Περιοχή: Thessalonikh
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 394

Drives: E86 3.0SI
Ο jeo πιστεύω πρέπει να μετονομαστεί σε DIY Moderator
__________________
Thank God who created man, to create these cars
Ο χρήστης Alexandros δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
22-06-11, 23:04   #5
Lostinspace
 
Το avatar του χρήστη Lostinspace
 
Status:
Εγγραφή: 06-09-2007
Περιοχή: Around Earth
Μηνύματα: 905

Drives: E30 318is
JEO, δεν μας είπες ποιου τύπου spray πρέπει να χρησιμοποιηθούν.

Πχ, το λευκό που πήρες φαίνεται γυαλιστερό. Γιατί δεν χρησιμοποίησες mat?

Κάποιες προτεινόμενες μάρκες;
__________________
Keep walking...330000km...
Ο χρήστης Lostinspace δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-06-11, 00:49   #6
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Πολυ καλο ποστ!
Θα ρωτησω κι εγω ενα δυο πραγματακια για τα σπρευ. Χρειαζεται καποιο ασταρι-primer πριν μπει το χρωμα και καποιο βερνικι-sealer μετα; Ποσα χερια χρειαζεται απ το καθενα; (αν μπουν ασταρι-χρωμα-βερνικι)
Ποιες ειναι οι καλυτερες μαρκες και ποιοτητες σπρευ γι αυτη τη δουλεια?..
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-06-11, 01:44   #7
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.303

Drives: Ε34 520i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Lostinspace Εμφάνιση μηνυμάτων
JEO, δεν μας είπες ποιου τύπου spray πρέπει να χρησιμοποιηθούν.
Πχ, το λευκό που πήρες φαίνεται γυαλιστερό. Γιατί δεν χρησιμοποίησες mat?
Κάποιες προτεινόμενες μάρκες;

Πηγα στον κολλητο μου (με το χρωματοπωλειο) και του ειπα οτι θελω 4 σπρευ για να βαψω τις ζαντες.
Το συγκεκριμενο χρωμα ειναι σαν αυτο που βαφουμε τα αυτοκινητα με λιγο παραπαπανω σκληρηντη και ειναι μονης (δηλαδη δεν χρειαζεται βερνικι μετα). Το διπλης ειναι το μεταλλικο χρωμα και θελει το βερνικακι του για να αναδειξει το μεταλλο. Και οντως ειναι γυαλιστερο γιατι στο micra εκανα μια πολυ απλη κινηση.
Εβαψα και το αυτοκινητο και τις ζαντες με απολυτο λευκο. Χωρις καμια προσμυξη μεσα. (να φανταστειτε, μονο η VW εχει 8 διαφορετικα λευκα χρωματα....δηλαδη ιμαρτον).
Ειναι πολυ ομορφος συνδυασμος και ειναι ο πιο ακινδυνος για μια ενδεχομενη επισκευη (αντε να βρεις το τζιμανι να σου φτιαξει το ιδιο χρωμα....).




Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο giannis Εμφάνιση μηνυμάτων
Πολυ καλο ποστ!
Θα ρωτησω κι εγω ενα δυο πραγματακια για τα σπρευ. Χρειαζεται καποιο ασταρι-primer πριν μπει το χρωμα και καποιο βερνικι-sealer μετα; Ποσα χερια χρειαζεται απ το καθενα; (αν μπουν ασταρι-χρωμα-βερνικι)
Ποιες ειναι οι καλυτερες μαρκες και ποιοτητες σπρευ γι αυτη τη δουλεια?..

Οχι δεν χρειαζεται ασταρι γιατι βαφεις πανω στο παλιο χρωμα και υπαρχει η απαιτουμενη προσφυση. Απαραιτητη προυποθεση οπως ανεφερα, ειναι το αγριεμα της επιφανειας με το ντουκοχαρτο. Χωρις αυτη σε λιγο καιρο θα αρχισει να ξεφλουδιζει η επιφανεια (γενικα μιλαω τωρα, οχι απαραιτητα για ζαντα) και θα πρεπει να το ξανακανεις απο την αρχη.

Οπως ειπα και πιο πανω, επειδη το χρωμα ειναι μονης δεν χρειαζεται και βερνικι. 4-5 σπρευ (αναλογα παντα και με το μεγεθος της ζαντας) ειναι αρκετα. Τα χερια που περασα εγω ειναι 3.
Το πρωτο χερι ειναι μια αχνα και αποτελει την βαση που θα κολλησει στο παλιο χρωμα απο την μια και θα κρατησει τα 2 επομενα χερια απο την αλλη. Το δευτερο χερι ειναι το "σωμα" και το τελευταιο χερι πεφτει λιγο πιο εντονα (καθυστερεις το επαναλαμβανομενο περασμα) για να "μελωσει" το χρωμα και να κλεισουν οι ποροι (απαρατητο για να μην φωλιαζει η σκονη απο τα τακακια).
Μαρκες υπαρχουν πολλες αλλα σε στανταρ χρωματα (ασημι-μαυρο-λευκο). Αν θελεις να φτιαξεις το δικο σου χρωμα, αναγκαστικα θα στο φτιαξει το χρωματοπωλειο
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-06-11, 02:30   #8
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status:
Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 2.216

Drives: E87 116i
αψογο το αποτελεσμα. πολυ καλες φωτογραφιες.
Το αποτελεσμα δεν πιστευω οτι διαφερει απο την αγορα της ιδιας ζαντας σε ασπρο αν υπαρχει.

+1000
__________________
Bmw Pure Driving Pleasure
Ο χρήστης ms_kostakiss δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-06-11, 17:57   #9
BILL Z4
 
Το avatar του χρήστη BILL Z4
 
Εγγραφή: 25-07-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Ηλικία: 56
Μηνύματα: 625

Drives: E89 Z4
Παιδιά ,οφ-τοπικ,δεν βλέπω καμιά φωτογραφία.Το μόνο που βλέπω είναι ένα βάτραχο μέσα σε πάγο.
Συνημένες Εικόνες
Τύπος Αρχείου: png blocked_login.png (10,5 KB, 8 εμφανίσεις)
Ο χρήστης BILL Z4 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-06-11, 18:50   #10
Yiorgos
 
Το avatar του χρήστη Yiorgos
 
Εγγραφή: 17-04-2011
Μηνύματα: 19

Drives: N/A N/A
Πολύ καλό DIY, φίλε JEO, και πολύ καλό αποτέλεσμα.
Ο χρήστης Yiorgos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
επιδιορθωση ζάντας, επιδιόρθωση ζάντας

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump