BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » DIY & Project Cars » Γιατί χαλάνε οι καθρέπτες αυτόματης σκίανσης

DIY & Project Cars Φτιαξατε κατι μονος σας ή έχετε οδηγίες για μια συγκεκριμένη εργασία? Μοιραστείτε το μαζί μας.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
12-07-11, 11:02   #1
Φάνης
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 3.180

Drives: F20 116i
Φάνης's Garage
Γιατί χαλάνε οι καθρέπτες αυτόματης σκίανσης

Πως δουλεύουν οι αντιθαμβωτικοί καθρέπτες?
Ο αυτόματος αντιθαμβωτικός καθρέπτης αποτελείται από 2 κομμάτια γυαλιού τα οποία είναι ενωμένα μεταξύ τους στις άκρες και το εσωτερικό ανάμεσα στα 2 κρύσταλλα είναι γεμάτο με επαγωγικό ζελέ (gel). Το πίσω μέρος του κρυστάλλου είναι καλυμμένο με την ειδική ασημί επίστρωση που δίνει τις ιδιότητες του καθρέπτη στο τζάμι και σε κανονικές συνθήκες το ζελέ είναι τελείως αόρατο και διαφανές. Το κάλυμμα του καθρέπτη έχει στο εσωτερικό του ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα με φωτοαισθητήρες που μετράνε το φως, έναν αισθητήρα μπροστά (στο παρμπρίζ) και έναν αισθητήρα στο κρύσταλλο που κοιτάει προς τα πίσω.


Ο μπροστινός αισθητήρας αναγνωρίζει εάν είναι μέρα η νύχτα, ώστε να απενεργοποιήσει (ή να ενεργοποιήσει) την αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία. Ο πίσω αισθητήρας, ανιχνεύει το φως που έρχεται από το πίσω παρμπρίζ (δηλαδή από τα φώτα το αυτοκινήτων που ακολουθούν) και μόλις το φως ξεπεράσει κάποια όρια, τότε δίνει σήμα να περάσει ηλεκτρισμός μέσα από το ζελέ, το οποίο σκουραίνει και έτσι μειώνεται το ποσοστό του φωτός που αντανακλάται από τον καθρέπτη στον οδηγό.

Γιατί χαλάει αυτό το σύστημα?
Η πλειοψηφία των αντιθαμβωτικών καθρεπτών που χαλάνε, είναι παραγωγής τέλος 1990 μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 2000 και είναι κατασκευασμένοι από την Magna Donelly Corporation, την εταιρία που σε αυτό το διάστημα προμήθευε αντιθαμβωτικούς καθρέπτες στην BMW. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο λάστιχο (φλάντζα) στην άκρη του κρυστάλλου, το οποίο ''σπάει'' (λόγω αστοχίας υλικού) και έτσι αρχίζει να εισχωρεί αέρας στο εσωτερικό και να δημιουργεί φυσαλίδες.

Ανάλογα με το που υπάρχει το ''σπάσιμο'', αργά ή γρήγορα το ζελέ θα αρχίσει να βγαίνει από το εσωτερικό (εάν το σπάσιμο είναι ψηλά, τότε μπορεί να χρειαστεί αρκετές ημέρες, εάν είναι στην βάση του καθρέπτη, τότε μπορεί θα αρχίσει να τρέχει σε 1-2 ημέρες). Υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη ότι ο καθρέπτης πρώτα χαλάει και μετά χάνει το ζελέ, ενώ είναι ακριβώς το ανάποδο: Πρώτα χάνει το ζελέ (λόγω του φθαρμένου ελαστικού) και μετά χαλάει.

Τι πρέπει να κάνετε εάν χαλάσει ο καθρέπτης?
Καταρχήν πρέπει άμεσα να αφαιρέσετε τον καθρέπτη από το παρμπρίζ και να τον ακουμπήσετε σε μια επίπεδη επιφάνεια με το κρύσταλλο να κοιτάει προς τα κάτω. Εάν υπάρχουν σημεία διαρροής του ζελέ, καθαρίστε τα και τυλίξτε τον καθρέπτη σε μια απορροφητική πετσέτα, ώστε να απορροφηθεί όλο το ζελέ που τυχόν στάξει, για να μην καταστραφεί το πλαστικό κάλυμμα του καθρέπτη. Αρκετοί καθρέπτες έχουν κατεστραμμένο κέλυφος από την διαρροή του ζελέ. Μετά, θα πρέπει να στείλετε τον καθρέπτη για επισκευή, φροντίζοντας να είναι συσκευασμένος σε απορροφητικό χαρτί ή πετσέτα κατά την μεταφορά, ώστε να απορροφηθεί η όποια τυχόν διαρροή του ζελέ.






Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη jdouk : 13-07-11 στις 10:34
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
αντιθαμβωτικοί καθρέπτες, dimming mirror, DIY dimming mirror, καθρέπτης, καθρέπτες σκίανσης, επιδιόρθωση

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump