Επισκευές Ζαντων - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Ελαστικά & Αναρτήσεις Το ήμισι του παντός...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
11-08-11, 15:40   #1
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Επισκευές Ζαντων

Στην Ελλαδα των Ελληνων εργολαβων και οδοποιων , ειναι πολυ σημαντικο το προβλημα που αντιμετωπιζουμε με λακουβες κτλ.Ειναι σχεδον απιθανο , να μην εχουμε ολοι μας , εστω και μια εμπειρια με στραβωμενη ζαντα.

Τι γίνεται όταν ομως στραβωσει μια ζαντα? Την επισκευαζουμε?? Την πετάμε?

Εχω προσωπικα εκφρασει πολλες φορες μεσα στο φορουμ την αποψη μου επι του θεματος. Αν επισκευαστει η ζαντα , χανει την αντοχη της... μαλακωνει και αλλαζει η συσταση του υλικου... και το προβλημα θα επαναλαμβανεται συνεχως με μεγαλυτερη συχνοτητα. Οσο πιο συχνα επισκευαζεται , τοσο πιο πολυ θα γινεται βουτυρο.
Η ζαντα γίνεται επικινδυνη.

Πολλα μελη του φορουμ εχουν επισκευασει ζαντες , παρα την εντονη αντιθεση μου , κυριως για θεμα ασφαλειας που προκυπτει.

Προσφατα είχα μια εμπειρία με μια ζαντα μου (εχετε ακουσει για τον κρατηρα που επεσα στην εθνικη οδο) και ετοιμαστηκα να την πεταξω. Ο "ευθυγραμμισας" μου ,μου λεει πως υπαρχει λυση.

Ετσι γνωρισα την ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΩΣΤΗ λυση για επσκευη ζαντας. Καθως πιστεύω οτι ο ρολος του φορουμ ειναι να μοιραζομαστε λυσεις και να αλληλοβοηθούμαστε σας ενημερωνω για εναν επαγγελματια που το κανει σωστα. Δεν ειναι διαφημιση , δεν ειναι προωθηση...ειναι η λυση στα προβληματα μας.

Το κατωτερω εχει αναρτηθει στο section των μηχανων...

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Panoz Εμφάνιση μηνυμάτων
Το μαγαζι ονομαζεται "Νικος Τζοκας" και βρισκεται στην Θεοφιλοπουλου 11, στον Νεο Κοσμο (τηλ 2109249364).

Ο τυπος επισκευαζει ζάντες ΧΩΡΙΣ ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΑΙ ΤΟΡΝΟ. Μπαινει στην πρεσσα και ερχεται στην αρχική της κατάσταση διατηρωντας τις αντοχες.

Εχουμε γραψει παρα πολλες φορες και στον χωρο των αυτοκινητων , πως η επισκευη ζαντας ειναι ημιμετρο γιατι μαλακωνει το μεταλλο μετα τορναρισμα και ζεσταμα. Αποτελεσμα ειναι το στραβωμα να γινεται ολο και πιο ευκολο και συχνο. Φυσικα οσο συνεχιζεται να επαναλαμβεται η διαδικασια ολο και πιο πολυ αδυνατιζει η ζαντα και στο τελος...γινεται βουτυρο.

ΥΓ- Ο τυπος δεν ειναι βουλκανιζατερ...θα πρεπει να στειλεις σκετη την ζαντα χωρις λαστιχο πανω , για να την δουλεψει.
Για να καταλαβετε την αξιοπιστια της λυσης αυτης...εχει την δυνατοτητα να ισιωσει ακομη και ζαντες μαγνησιου (οι οποιες αν μπουν σε τορνο/ζεσταθουν γινονται 1000 κομματια).

Ελπιζω το ανωτερω να σας ειναι αχρειαστο , αλλα αν προκυψει προβλημα πλεον εχετε την λυση...
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος  
11-08-11, 19:45   #2
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.306

Drives: Ε34 520i
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-03-13, 17:19   #3
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.468

Drives: Ε39 528i/2
«Στην Ελλάδα των Ελλήνων εργολάβων και οδοποιών , είναι πολύ σημαντικό το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με λακκούβες κτώμεναι σχεδόν απίθανο , να μην έχουμε όλοι μας , έστω και μια εμπειρία με στραβωμένη ζάντα.»
Κρατώντας μόνο τον πρόλογο του Πάνου θα μπω σε ένα όμοιο θέμα με ίδια αρχή αλλά άλλη κατάληξη. Πολλές φορές βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την αίσθηση του αζυγοστάθμηστου τροχού όπου σαφώς δεν φταίει το ελαστικό αλλά μια ελαφρώς στραβωμένη ζάντα. Στο 80% των περιπτώσεων φταίει ο δρόμος και τα μαύρα του τα χάλια. Πρόβλημα όμως αντιμετωπίσιμο με απλές λύσεις: ή μετριάζουμε ταχύτητα και οδηγούμε οσάν μεθυσμένοι (ζιγκ-ζαγκ για αποφυγή πηγαδιών) ή ακολουθούμε άλλο δρόμο.
Υπάρχει όμως και το υπόλοιπο ποσοστό στο οποίο φταίμε εμείς και οι επιλογές μας. Κάπου ενδιάμεσα και οι έμποροι αλλά και οι τεχνικοί.
Είναι γεγονός πως η φαρδιά και μεγάλη σε διάμετρο ζάντα εντυπωσιάζει τους πάντες. Ο δε συνδυασμός με λάστιχα χαμηλού ή και καθόλου προφίλ είναι ακόμα πιο εντυπωσιακός. Μα όμως από εδώ ξεκινούν πάρα πολλά προβλήματα. Οι περισσότεροι θέλοντας να προχωρήσουν σε μια τέτοια αισθητική αναμόρφωση καταλήγουν σε σύνολα τα οποία είναι ακατάλληλα και μερικές φορές επικίνδυνα.
Παίρνοντας σαν δεδομένο όχημα το δικό μου 5άρι πρέπει να βρω ζάντες με πολύ μεγάλο -θετικό- offset έτσι ώστε ο τροχός να έχει σωστές αποστάσεις από τις μπουκάλες των αμορτισέρ αλλά και από τα «φρύδια» των φτερών και στις τέσσερεις άκρες. Στους εμπρός τροχούς τα πράγματα δεν είναι και τόσο τραγικά αφού το κέντρο της ζάντας, ο αφαλός δηλ που ορίζει και το offset, είναι πολύ κοντά στο νοητό εγκάρσιο κέντρο του τροχού. Υπάρχει μ’ άλλα λόγια μια λογική ισορροπία των μαζών της ζάντας στο εμπρός εμφανές μέρος σε σχέση με το πίσω.




Τα πράγματα παίρνουν άσχημη τροπή στον πίσω άξονα. Εκεί ο αφαλός του τροχού έχει μεν τη σωστή θέση αλλά το πίσω μέρος της ζάντας ως άλλη κατσαρόλα έχει πολύ μεγάλο αστήρικτο βάθος.





Και ενώ μπροστά το «στήσιμο» δεν εγκυμονεί κάποιο κίνδυνο στο πίσω μέρος τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα. Η κακή ευθυγράμμιση (ο τεχνίτης που ανέφερα στην αρχή) ή και η δική μας άρνηση προς χάρη του σπορτιβ look, η κακή ποιότητα ζάντας λόγω κόστους (ποιος θα τολμήσει να δώσει χιλιάρικα για σφυρήλατες ζάντες), τα χαμηλά σε προφίλ ελαστικά τα οποία είναι και σκληρά και η επίσης σκληρή άνευ ουσίας ανάρτηση μπορούν μέσα σε μια στιγμή να ραγίσουν ή ακόμα χειρότερα! να κατακερματίσουν την πίσω στεφάνη της ζάντας με απρόβλεπτες συνέπειες.
Το μεγάλο θετικό όφσετ του τροχού αφήνει αναγκαστικά το πίσω μέρος του αστήρικτο αφού ο αφαλός και οι ακτίνες του βρίσκονται πολύ κοντά προς το εμπρός μέρος. Η κάμπερ που τόσο πολύ μας εντυπωσιάζει στα πισωκίνητα αυτοκίνητα είναι αρνητική ώστε μέσα στις στροφές το πέλμα του τροχού να εφάπτεται του οδοστρώματος το μέγιστο δυνατόν αλλά με διαστάσεις ελαστικών μέσα στα πλαίσια που ορίζει ο κατασκευαστής.




Όταν θα μπει λοιπόν μια θεόρατη ζάντα με ένα υπερμεγέθη ελαστικό η κάμπερ θα πρέπει να διορθωθεί προς μια πιο θετική τιμή, ειδάλλως η νοητή γραμμή που ορίζει την κλίση της κάμπερ θα είναι πολύ μακριά από το εγκάρσιο κέντρο του τροχού, πράγμα που σημαίνει πως ο τροχός θα πατάει μόνιμα με την εσωτερική ακμή του στον δρόμο. Κάτω όμως από μεγάλα φορτία (γρήγορη οδήγηση με κλειστές στροφές) και σε δρόμους-αίσχη οι ζάντες θα γίνουν σα γαρίφαλα. Αν δε το κράμα τους είναι πολύ σκληρό -βλέπε γνήσιες BMW ζάντες- τότε τα πρώτα ραγίσματα θα κάνουν την εμφάνισή τους. Από εκεί και πέρα είναι θέμα χρόνου να καταστραφεί ολοσχερώς η ζάντα μας και μάλιστα κάτω από μεγάλο φορτίο, δηλαδή στα δύσκολα…



Οι λύσεις προς αποφυγή των παραπάνω προβλημάτων είναι πολλές. Αν είναι απαγορευτικό το κόστος μιας καλής ποιότητας μετάλλων τότε μπορούμε να πάμε σε ποιο ήπιες τιμές όφσετ αλλά με την χρήση προσθηκών πίσω απ’ αυτές. Έτσι, το μοίρασμα εμπρός και πίσω μέρους θα έχει καλύτερο ζύγισμα χωρίς να μένει τεράστια ποσότητα επιφάνειας κύλισης χωρίς στήριξη. Και σαφώς μια πολύ καλή ευθυγράμμιση ώστε και η ίδια η γεωμετρία του αυτοκινήτου να βοηθάει προς την μέγιστη ασφάλειά μας.
Το θέμα αυτό μου ήρθε κατά νου σήμερα, καθώς καθάριζα τις ζάντες που αγόρασα από τον Don. Χάζευα τα πίσω λάστιχά του που σχεδόν έφτασαν στα λινά από τις μέσα πλευρές όταν κατά το καθάρισμά τους διαπίστωσα ότι οι πίσω ζάντες φέρουν μικρά ραγίσματα. Ο τρόπος φθοράς των πίσω ελαστικών δηλώνει υπέρμετρη αρνητική κάμπερ και ο συνδυασμός κράματος μετάλλου και βάθους άνευ στήριξης επέφεραν τις ζημιές αυτές. Εύκολα διορθώσιμες αλλά θα μπορούσαν να μην υπάρχουν καν.

Προσέχουμε λοιπόν για να έχουμε…

----------

Επανέρχομαι γιατί ξέχασα να αναφέρω τις φωτό τις οποίες έχω σηκώσει στο blog μου (www.sv2gww.blogspot.com)
Λόγω μεγέθους δεν μπορώ να τις ποστάρω εδώ...

Είναι εμφανή τα ραγίσματα και έχουν την έκταση του χείλους συγκράτησης του ελαστικού, χωρίς να προχωρούν προς τα μέσα. Είναι φανερό ότι δημιουργήθηκαν κάτω από μεγάλη καταπόνηση. Για να έχουν αυτή τη μορφή εικάζω ότι στιγμιαία οι ζάντες έγιναν οβάλ και στις "κορυφές" που σχηματίστηκαν εκτονώθηκε η δύναμη προκαλώντας ράγισμα. Το αλουμίνιο όντας ανελαστικό σ' αυτό το πάχος και με τόσο μικρό πλάτος επιφάνειας δεν ήθελε και πολλά πολλά...
Μα καλά βρε Don... τι έκανες με την 7άρα????

Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-03-13, 19:01   #4
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.221

Drives: F82 M4+S2k
Τελευταια φορέα που κοίταξα ενδελεχώς τις ζάντες ηταν τα Χριστουγενννα του '11 που πέρασα και ΚΤΕΟ και είχα βάλει σινεμπλόκ πισω. Μετα τα σινεμπλόκ πέρασα ευθυγράμμιση και κοίταξα αν οι ζάντες είναι ΟΚ. Το κάμπερ είναι οριακό μεν, εντος προδιαγραφών δε, οποτε η φθορά στα λαστιχα μου φαίνεται λίγο περίεργη.

Τώρα που έχω τα χειμερινα 6 μηνες περιπου θα κοιτάξω αν κι αυτά έχουν τέτοια φθορά και θα κοιτάξω ευθυγραμμιση.

Για τις ρωγμές να σου πω την αλήθεια δεν μπορω να φανταστώ που έγιναν μιας και γενικά προσέχω αρκετά με το αυτοκίνητο. Έφαγαν κάποια καλά κοπανηματα τον Απρίλιο του 12 στα Βαλκάνια και την Δαλματία, ειδικα στην ορεινή Σερβία που ο δρόμος ηταν αρκετα απαραδεκτος και το αυτοκίνητο ηταν φορτωμένο.

Το μονο φάουλ που έχει παίξει ηταν όταν σε μια στιγμη αφηρημαδας εξυσα το δεξια κράσπεδο και πέταξε καρουμπαλο το μπροστά λάστιχο.
__________________
Ο χρήστης Don Molina δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-03-13, 19:17   #5
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.468

Drives: Ε39 528i/2
Don τα παραπάνω που έχω γράψει δεν είναι πλάγιος τρόπος για να σε θήξω ή να υπαινιχθώ κάτι... sorry αν πέρασα τέτοιο μήνυμα. Οπότε μην εξηγείς πράγματα αυτονόητα.
Το θέμα της ευθυγράμμισης είναι σημαντικότατο και όταν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ζαντολάστιχα άλλου σύμπαντος τότε έτσι πρέπει να στηθεί και η γεωμετρία του. Όχι με συμβατικά όρια όπως από το εργοστάσιο αλλά custom made. Αν λοιπόν ο μάστορης ξέρει τι ελέγχει τότε ξέρει και μέσα σε ποιά νέα πλαίσια τιμών μπορέι να κινηθεί. Απλά πράγματα.
Στις ζάντες που έχεις τώρα δεν υπάρχει κανείς απολύτως λόγος να κοιτάξεις τίποτα. Αυτά που έγραψα ισχύουν για ζάντες με σχήμα ...βαρελιού και φυσικά με έδραση στο οδόστρωμα ακριβώς στην μέσα ακμή του ελαστικού. Όπως ακριβώς στη δική σου πρόην περίπτωση. Εάν οι ζάντες σου δεν ήταν γνήσιες BMW αλλά φτηνιάρικες τότε κάτω από τις αναλυμένες προϋποθέσεις θα είχαν γίνει ή σαν καπάκια μπουκαλιού -βλ πολύγωνες- ή θα είχαν ραγίσματα στις βάσεις των ακτίνων.
Πάντως φίλε μου...... με τη βρομιά που είχαν επάνω δεν θα μπορούσες να δεις ούτε τα αντίβαρα της ζυγοστάθμισης, κατά πόσο το ράγισμα.
Αυτό αν δε σου το έλεγα θα έσκαγα! Πρέπει να σου μάθει κάποιος να πλένεις αυτοκίνητο!!!
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-03-13, 20:25   #6
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.221

Drives: F82 M4+S2k
Χαχα, καμια παρεξήγηση Γιάννη, ιδικά μεταξύ μας

Άκρη προαπαθω να βρω γιατι μου θυμισες πρότερο προβληματισμο.

Για το πλυσιμο σου είπα. Ας είχα χώρο, λάστιχο κλπ και θα ετρωγες απο τις πατουρες. Απο τον Αύγουστο μέχρι σήμερα το ενώ πλύνει μια φορά το αυτοκίνητο, αν και τώρα που άνοιξε ο καιρός σιγά σιγά, θα παρω πηλό και θα πεσει γυαλισματακι εντος Απριλίου.
__________________
Ο χρήστης Don Molina δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-03-13, 23:31   #7
Alexandros
 
Status:
Εγγραφή: 12-06-2009
Περιοχή: Thessalonikh
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 394

Drives: E86 3.0SI
Ο τυπος επισκευαζει ζάντες ΧΩΡΙΣ ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΑΙ ΤΟΡΝΟ. Μπαινει στην πρεσσα και ερχεται στην αρχική της κατάσταση διατηρωντας τις αντοχες.

Πάνο είχα την αίσθηση ότι όλοι επισκεύαζαν έτσι τις ζάντες.
__________________
Thank God who created man, to create these cars
Ο χρήστης Alexandros δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
22-03-13, 10:28   #8
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.468

Drives: Ε39 528i/2
Μα Αλέξανδρε η επισκευή ζαντών σε πρέσσα δεν είναι κάτι νέο...


Ο Καπώνης που επισκευάζει ζάντες εδώ στη Θεσσαλονίκη πάνω από 5 δεκαετίες (πατέρας και γιός) ποτέ δεν έχει ζεστάνει ζάντα μαγνησίου. Το αλουμίνιο όμως θέλει ζέσταμα από φύσης του, αλλιώς θα ραγίσει. Νομίζω ο heavy metal Στράτος μπορεί να μας διαφωτίσει επ' αυτού.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-03-13, 02:35   #9
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.300

Drives: E46 316i
Να πώ την αληθεια δεν το ξέρω καθόλου το θέμα και δεν έχω ασχοληθεί με το ίσιωμα των ζαντών.

Ναι, η θερμότητα παίζει μεγάλο ρόλο. Τόσο στον τόρνο όσο και στην πρέσσα δεν γίνεται αφαίρεση υλικού. Στον τόρνο γίνεται "μαζγάλωμα" με ροδάκι, μια τεχνική που πιέζεται η ανωμαλία στην αρχική της διάμετρο.

Πιο κ@λομέταλλο απο το αλουμίνιο δεν υπάρχει. Σπάει και ραγίζει για πλάκα ειδικά η σειρά 1χχχ ενώ η θέρμανση του πρέπει να γίνει με προσοχή μέχρι τους 200 βαθμούς.

Η γνώμη μου μου είναι πως όποια ζάντα και να υποστεί αυτό είναι άχρηστη. Με το ζέσταμα ξεπερνιέται το σημείο θερμικής ανόπτισης της ζάντας και χαλάει η μοριακή δομή του μετάλλου. Οπότε προσοχή σε όποιον μπεί σε αυτή την διαδικασία
__________________
Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-14, 13:39   #10
gpav
 
Εγγραφή: 19-09-2013
Μηνύματα: 210

Drives: Ε87 116i
παιδες καλημερα,

επειδη εχω πλεον θέμα και χάνει λιγο λιγο αέρα θεωρω οτι πρέπει άμεσα να ισιώσω τις ζάντες μου (3/4 εχουν ψιλοαρπάξει) αλλα ακουω διαφορες τρελές τιμες.

Πόσο περιπου χρεώνει ο κυριος στο Ν. Κόσμο; (Δυστυχώς απο τηλεφωνο συνήθως δε λενε οποτε δε κανω τη δοκιμή)
Ο χρήστης gpav δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
στράβωμα ζάντας, επισκευη ζαντας, επισκευή ζάντας, ίσιωμα ζάντας

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump