Τι μας λέει ένα μπουζί - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
29-09-11, 00:05   #1
jannis
 
Status: To χυτό αγόρι..
Εγγραφή: 27-04-2010
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 189

Drives: N/A N/A
Πόσοι από εμάς γνωρίζουν, πως το μπουζί θα μπορούσε να αποτελεί ενα "lite" διαγνωστικό της κατάστασης του κινητήρα μας? Δείτε παρακάτω πως θα μπορούσατε να διαβάσετε ενδείξεις απο μία απλή ματιά στα μπουζί σας.

Φυσιολογική Κατάσταση
Εδώ βλέπουμε ένα μπουζί σε κανονική κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι το μπουζί δούλευε σε κανονικές θερμοκρασίες σε μια ''υγιή'' μηχανή. Η λειτουργία σε τέτοιες επιθυμητές συνθήκες έχουν ως αποτέλεσμα τα κατάλοιπα να είναι έχουν χρώμα ανοιχτό καφέ ή γκρί, ανάλογα με την βενζίνη. Εάν έχει χρησιμοποιηθεί φυσικό αέριο ή LPG, τότε το χρώμα θα είναι καφέ.



Λαδωμένο
Εδώ έχουμε ένα μπουζί γεμάτο λάδι, το οποίο εισέρχεται στον θάλαμο καύσης. Αυτό συμβαίνει συνήθως από φθαρμένα ελατήρια πιστονιού ή φθαρμένα τοιχώματα του κυλίνδρου. Επίσης, λάδι μπορεί να εισέλθει στον θάλαμο καύσης εξαιτίας μεγάλου ανοίγματος των βαλβίδων ή φθαρμένης φλάντζας βαλβίδων.



Επικαθίσεις Άνθρακα
Οι επικαθίσεις άνθρακα, όπως φαίνεται στην φωτογραφία έχουν μαύρο χρώμα και είναι ξηρές και μαλακές στην υφή. Εάν μόνο 1 ή 2 μπουζί εμφανίζουν επικαθίσει άνθρακα, τότε καλό είναι να ελέγξουμε εάν οι βαλβίδες δουλεύουν σωστά (δεν είναι κολλημένες), εάν το ντιστριμπιτέρ (όπου υπάρχει, αλλιώς τα ignitioncoils) δουλεύει σωστά και τέλος εάν τα μπουζοκαλώδια δίνουν σωστά ρεύμα. Εάν εμφανίζουν επικαθίσεις όλα τα μπουζί, τότε μπορεί να χρησιμοποιούμε μπουζί με λάθος ''θερμοκρασία'' (πιο ψυχρά ή θερμα) ή το μίγμα (αέρα/καυσίμου) να είναι πολύ πλούσιο (από βουλωμένο φίλτρο αέρα, κολλημένη βαλβίδα ρελαντί κλπ.). Άλλες αιτίες που προκαλούν επικαθίσει είναι: ελαττωματική λειτουργία μπεκ, χαμηλό ρεύμα ανάφλεξης, χαμηλή συμπίεση στον κύλινδρο.



Φθαρμένο
Αυτό το μπουζί έχει ξεπεράσει το όριο ζωής του και πρέπει να αντικατασταθεί. Ήδη το ρεύμα που απαιτείται για να βγάλει σπινθήρα έχει διπλασιαστεί και θα συνεχίσει να αυξάνεται όσο συνεχίζει να δουλεύει. Επίσης, σε περίπτωση γρήγορης επιτάχυνσης, απαιτείται μέχρι και 100% παραπάνω ρεύμα από το συνηθισμένο, άρα με αυτό το μπουζί το απαιτούμενο ρεύμα θα τετραπλασιαστεί! Κακή απόδοση της μηχανής και αυξημένη κατανάλωση είναι ενδείξεις φθαρμένων μπουζί.



Υάλωση Μονωτή
Σε αυτή την περίπτωση έχουμε ελλιπή (ή και καθόλου) σπινθήρα στις υψηλές στροφές. Αυτές οι γυαλιστερές επικαθίσεις (σαν γυαλί είναι) μας δείχνουν ότι αυξήθηκε απότομα η θερμοκρασία του μπουζί κατά την απότομη αύξηση στροφών ή φορτίου. Αποτέλεσμα είναι οι φυσιολογικές μεταλλικές επικαθίσεις να μην προλαβαίνουν να απορριφθούν και έτσι λιώνουν και σχηματίζουν ένα αγώγιμο φιλμ που προκαλεί την δυσ-ανάφλεξη. Εάν οι επικαθίσεις είναι κίτρινες ή ανοιχτό καφέ, συνήθως υποδηλώνουν την χρήση βενζίνης με μόλυβδο.



Μηχανική Φθορά
Η μηχανική φθορά του μπουζί προκαλείται όταν κάποιο ξένο σώμα εισέλθει στον θάλαμο καύσης, οπότε και θα χτυπήσει το μπουζί. Επειδή τα πολύ μικρά σώματα μπορούν να μεταφερθούν από τον ένα κύλινδρο στον άλλο (μέσα από τις βαλβίδες που μένουν ταυτόχρονα ανοιχτές), θα πρέπει να ελέγξουμε όλους τους κυλίνδρους για να αποφύγουμε ζημιά και σε αυτούς. Γενικά, όταν αλλάζουμε μπουζί θα πρέπει πάντα να καλύπτουμε τις τρύπες και να προσέχουμε να μην εισέλθει τίποτα μέσα στον θάλαμο καύσης.



Υπερθέρμανση
Ένα παράδειγμα είναι η υπερθέρμανση φαίνεται παρακάτω. Σημειώστε τα νεκρά λευκά ή την γκρίζα μύτη στο μονωτικό υλικό που εμφανίζονται «φουσκάλες». Ηλεκτροδίου ποσοστό φθοράς το κενό θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο από εκείνο που αναμένει κανονικά. Αυτό συχνά προκαλείται από το χρονοδιάγραμμα overadvanced ανάφλεξης, κακή ψύξη του κινητήρα της αποτελεσματικότητας του συστήματος (κλίμακα, διακοπές, χαμηλό επίπεδο), με διαρροή πολλαπλή εισαγωγής, ή η χρήση ενός μπουζί πάρα πολύ καυτό για την εφαρμογή.



Λάθος Ψεκασμός
Απο λαθος ψεκασμο, όπως φαίνεται παρακάτω, μπορεί μερικές φορές να συμβεί μετά από μια μακρά καθυστέρηση λειτουργιας-αφλογιστια. Εδώ, οι καταθέσεις που έχουν συγκεντρωθεί μετά τις μεγάλες περιόδους του μη λειτουργιας ή λειτουργία χαμηλής ισχύος μπορεί να είναι ξαφνικά να χαλαρώσει όταν είναι φυσιολογικές θερμοκρασίες καύσης και να αποκατασταθεί μετά από μια σειρά από νέα βύσματα που έχουν εγκατασταθεί. Κατά τη διάρκεια μιας υψηλής ταχύτητας, τα υλικά αυτά αποβολονται από το έμβολο και ρίχνονται στις θερμές επιφάνειες.



''Απο Στάχτη''
Όπως φαίνεται παρακάτω, μια συγκέντρωση των καταθέσεων καύσης προέρχεται κυρίως από την καύση πετρελαίου ή / και καυσίμων addatives κατά την κανονική καύση. Αυτές είναι συνήθως μη αγώγιμες. Ωστόσο, όταν είναι περισσοτερες οι καταθέσεις αφήνονται να συσσωρεύονται για μεγάλες χρονικές περιόδους και τα χιλιόμετρα, μπορούν να "καλύψουν" τη σπίθα, με αποτέλεσμα μια κατάσταση διαλείψεων.



Κενό Γεφύρωσης
Ένα παράδειγμα γεφύρωσης του χάσματος φαίνεται παρακάτω. Συμβαίνει σπάνια σε κινητήρες αυτοκινήτων. Η γεφύρωση προκαλείται από συνθήκες παρόμοιες με αυτές που παράγουν αρκετες ακαθαρσιες.Οι Καταθέσεις καύσης ρίχνονται χαλαρά και μπορεί να υποβάλει μεταξύ των ηλεκτροδίων, με αποτέλεσμα να νεκροθουν και σύντομα να μην δουλευουν. Χνουδωτα υλικά που συσσωρεύονται στο ηλεκτρόδιο μπορεί να λιώσουν και να γεφυρωθεί το χάσμα, όταν ο κινητήρας ξαφνικά τεθεί κάτω από ένα βαρύ φορτίο.



Προ Ανάφλεξης
Όπως φαίνεται παρακάτω, αυτή η κατάσταση προκαλεί την τήξη του ηλεκτροδίου στο κέντρο, και λίγο αργότερα, το στο ηλεκτρόδιο γείωσης και μονωσης. Συνήθως ένα ή ένας συνδυασμός πολλών συνθήκων λειτουργίας του κινητήρα είναι οι βασικές αιτίες της προανάφλεξης. Μπορεί να προέρχονται από κολληση υγρων στο θάλαμο καύσης, τα καυτά σημεία του θαλάμο καύσης λόγω κακου έλεγχου της θερμότητας του κινητήρα, (ηλεκτρική επαγωγή μεταξύ καλώδια μπουζί), ή το εύρος της θερμότητας και του βύσματος είναι πολύ υψηλό για τον κινητήρα ή τους όρους λειτουργίας του.



Εκπυρσοκρότηση/Detonation
Όπως φαίνεται παρακάτω, αυτή η μορφή μη φυσιολογικής καύσης οπου έχει σπάσει το μονωτικό υλικό στη μύτη του μπουζί.Οι εκρήξεις που συμβαίνουν όταν το λειτουργικό στην κατάσταση που υπάρχει εφαρμόζουν επανω του μια τρομερή πίεση προς τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κύριες αιτίες είναι μια ελαττωματική βαλβίδα EGR,αραιος αέρας / καυσίμο, χρονισμός της ανάφλεξης πάρα πολύ μακρης, και ο ανεπαρκής αριθμός οκτανίων της βενζίνης.




Μην χαίρεστε... Δεν τελειώσαμε. Ακολουθεί σύντομα και το δεύτερο μέρος

Φυσιολογικό



Ανοιχτού μαύρου ή γκρι χρώματος ενδείξεις δείχνουν καλή κατάσταση της μηχανής και του συστήματος ανάφλεξης. Φθορά ηλεκτροδίου δείχνει κανονική λειτουργία σπινθήρα.

Φθαρμένο



Η υπερβολική φθορά του ηλεκτροδίου μπορεί να προκαλέσει αστοχία κατά την επιτάχυνση ή γρήγορη εκκίνηση.

Ύπαρξη άνθρακα



Ηλεκτρικά αγώγιμες ενδείξεις κατά την πυροδότηση παρέχουν χαμηλής αντίστασης διαδρομές για την τάση. Αυτή η κατάσταση προκαλεί τη δημιουργία κομματιων άνθρακα, και αστοχίες ανάφλεξης θα μπορούσαν να συμβούν.

Διαβρωμένο Αλουμίνιο



Αυτή η κατάσταση σας προειδοποιήσει για το γεγονός ότι προανάφλεξη έχει συμβεί. Δεν προκαλείται από πρόβλημα στο μπουζί. Μια εσωτερική επιθεώρηση του κινητήρα πρέπει να γίνεται για τον προσδιορισμό της αιτίας και την έκταση των ζημιών.

Συμπυκνωμένος σπινθήρας τόξου



Μια πολύχρωμη εμφάνιση είναι φυσιολογική κατάσταση. Προκαλείται από ηλεκτρική ενέργεια που ακολουθεί την ίδια διαδρομή. Η τοξοειδής διαδρομή του σπινθήρα θα αλλάξει με την αγωγιμότητα των καταθέσεων και τη διάβρωση κενού.

Cold fouled



Yγρές καταθέσεις καυσίμου / λαδιού μπορεί να προκληθούν από «πνιγμό» με το πρώτο μείγμα καυσίμων κατά τις πρώτες στροφές, λόγω πλούσιο μίγματος ή λάθος αναλογία καυσίμου / λαδιού ή λόγω ακατάλληλων καυσίμων. Ασθενής ανάφλεξη μπορεί επίσης να συμβάλει σε αυτή τη κατάσταση.

Χαμηλή θερμοκρασία αγκιστρώσεως



Μαλακά, καπνισμένα στοιχεία δείχνουν ατελή καύση. Πιθανές αιτίες είναι το υπερβολικά πλούσιο μίγμα, η λάθος έγχυση καυσίμου, η αδύναμη ανάφλεξη, η καθυστέρηση αναφλέξεως και η χαμηλή συμπίεση. Άλλα αίτια είναι η συνεχής χαμηλή ταχύτητα, ή το απότομο πάτημα του γκαζιού ενώ ο κινητήρας βρίσκεται στο ρελαντί.

Channeling (διοχέτευση)



Αυτή η κατάσταση είναι μερικές φορές λανθασμένα διαγνωσμένη ως ρωγμές. Πιστεύεται ότι προκαλείται από τις ακραίες θερμοκρασίες, λόγω της σπίθας που ταξιδεύει κατά μήκος της επιφάνειας του μονωτικού υλικού. Όταν οι καταθέσεις καλύπτουν τα ρηχά κανάλια, το ποσοστό της διάβρωσης του μονωτικού επιδεινώνεται, η σπίθα είναι τυφλή και αστοχίες μπορεί να συμβούν.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ms_kostakiss : 29-03-15 στις 23:19 Αιτία: Συγχώνευση μηνυμάτων
Ο χρήστης jannis δεν είναι συνδεδεμένος  
29-09-11, 18:20   #2
sv2qo
 
Το avatar του χρήστη sv2qo
 
Status:
Εγγραφή: 06-01-2011
Περιοχή: Θεσσαλονίκη, κέντρο πόλης τα τελευταία 60 χρόνια
Ηλικία: 63
Μηνύματα: 618

Drives: E92 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sliolis Εμφάνιση μηνυμάτων
Κι εγώ που δεν έχω μπουζί;

Σπύρος


Sent from my iPhone using Tapatalk

Αν απευθυνθείς σε έναν πολιτικό σε περίοδο προεκλογικής θα σου απαντήσει
"Θα σάς βάλουμε και μπουζί"
Ο χρήστης sv2qo δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-09-11, 18:23   #3
giannis 79
 
Το avatar του χρήστη giannis 79
 
Εγγραφή: 30-11-2009
Μηνύματα: 224

Drives: Ε87 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Chiefsotos Εμφάνιση μηνυμάτων
Τελειο αρθρο.., σε λιγα χλμ που θα αλαξω μπουζι θα τσεκαρω σε ποια κατηγορια ανηκω!!!
και εγω ακριβως το ιδιο θα κανω
__________________
giannis 79
Ο χρήστης giannis 79 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-09-11, 03:47   #4
Tommasino
 
Εγγραφή: 26-09-2011
Μηνύματα: 14

Drives: E34 518i
Και πάω στοίχημα πως όλοι θα είμαστε φυσιολογικής κατάστασης......

Υ.γ να δούμε και φωτογραφίες με ημερομηνία κάτω δεξιά ε???? Μην ξεχνιόμαστε

Ο χρήστης Tommasino δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-09-11, 12:35   #5
alex747
 
Το avatar του χρήστη alex747
 
Status:
Εγγραφή: 06-09-2010
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 2.303

Drives: Ε84 X1 23d xDrive
πολυ ωραιο..μπραβο....περιμενω με ανυπομονησια να δω τι αλλο ''ειδος'' μπουζι υπαρχει..
Ο χρήστης alex747 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-09-11, 14:12   #6
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο alex747 Εμφάνιση μηνυμάτων
πολυ ωραιο..μπραβο....περιμενω με ανυπομονησια να δω τι αλλο ''ειδος'' μπουζι υπαρχει..
Δεν υπάρχει "αλλο είδος".
Απλως στο "Μερος Β" θα αναφερθουμε σε επιπλεον ενδειξεις που μπορουμε να διαβασουμε στο μπουζι , περα απο την "ακιδα".
Δεν ειναι μονο η ακιδα , ειναι και αλλα σημεια του μπουζι που μας δινουν ενδειξεις για το μοτερ και την λειτουργια του...
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-09-11, 14:27   #7
Papajim
 
Status: Banned
Εγγραφή: 24-11-2007
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 2.322

Drives: E90 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο alex747 Εμφάνιση μηνυμάτων
πολυ ωραιο..μπραβο....περιμενω με ανυπομονησια να δω τι αλλο ''ειδος'' μπουζι υπαρχει..
σημαδια απο τις πιπες, φθορες ως ανοιγματα σπασιματα πορσελανης, καψιμο/υπερθερμανση στο σωμα, βραχυκυκλωμα, κα
Ο χρήστης Papajim δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-09-11, 15:49   #8
SIOU E36
 
Το avatar του χρήστη SIOU E36
 
Εγγραφή: 19-10-2009
Περιοχή: ΑΛΙΑΡΤΟΣ
Ηλικία: 29
Μηνύματα: 202

Drives: Ε36 316I
ωραιος
__________________
BMW ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΑΟΣ
Ο χρήστης SIOU E36 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
20-10-11, 02:10   #9
jdouk
 
Το avatar του χρήστη jdouk
 
Status:
Εγγραφή: 24-06-2008
Μηνύματα: 1.121

Drives: E81 116i
Το δεύτερο μέρος της ανάλυσης είναι πλέον διαθέσιμο.

Περιμένουμε τα σχολιά σας.
Ο χρήστης jdouk δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
18-11-14, 19:33   #10
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.776

Drives: E92 M3
Μπουζί....



Το μπουζί είναι το εξάρτημα αυτό που δέχεται ρεύμα υψηλής τάσης και εξασφαλίσει τη δημιουργία σπινθήρα μέσα στο θάλαμο καύσης. Οι συνθήκες κάτω απο τις οποίες λειτουργεί είναι υπερβολικά δύσκολες αφού η θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης στιγμιαία φτάνει τους 2500οC και η πίεση τις 50 atm. Έτσι ένα μπουζί πρέπει να αντέχει τεράστιο θερμικό και κρουστικό σοκ που δέχεται εξαιτίας των απότομων μεταβολών της θερμοκρασίας και πίεσης, πρέπει να μονώνει αποτελεσματικά τη ροή ρεύματος χιλιάδων volt, να αντέχει στη διάβρωση που προκαλούν τα κατάλοιπα καύσης, και να είναι τέλεια συναρμολογημένο ώστε να μην επιτρέπει τη διαφυγή αεριών του θαλάμου καύσης μέσα από αυτό.


Βασικές λειτουργίες των μπουζί...

Ο βασικός ρόλος των μπουζί είναι :

α) να αναφλέξει το μίγμα καύσιμο/αέρα στο θάλαμο καύσης
β) να μεταφέρει τη θερμότητα από το θάλαμο καύσης

Ηλεκτρική Απόδοση μπουζί = η ποσότητα τάσης που απαιτείται από το σύστημα ανάφλεξης για να μπορέσει να σπινθηρίσει το μπουζί.

Θερμική Απόδοση μπουζί = η θερμοκρασία στην άκρη του μπουζί πρέπει να κρατηθεί μέσα σε ένα κατάλληλο εύρος, έτσι ώστε ούτε να υπερθερμανθεί και να δημιουργεί προαναφλέξεις (pre-ignition) αλλά ούτε και να ψυχθεί έτσι ώστε να μην βρωμίζει το μπουζί από υπερβολικές επικαθήσεις.

Όταν η θερμοκρασία λειτουργίας του μπουζί είναι στο ιδανικό εύρος, παρατηρείται μία αυτοκαθαριζόμενη λειτουργία από επικαθήσεις στο άκρο του μπουζί.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το μπουζί δεν παράγει ζέστη, αλλά αφαιρεί ζέστη. Λειτουργεί σαν εναλλάκτης ζέστης μεταφέροντας ποσά θερμότητας από το θάλαμο καύσης προς το σύστημα ψύξης του κινητήρα.
Αυτό το εύρος μεταφοράς ζέστης από το μπουζί, καθορίζεται από:
" το μήκος της μύτης του μονωτή
" τον όγκο αέρα γύρω από τη μύτη του μονωτή (μεταξύ μονωτή και σπειρώματος)
" Τα υλικά/κατασκευή της πορσελάνης του μονωτή και του κεντρικού ηλεκτροδίου





Στην αγορά συναντάμε μπουζί θερμά, ψυχρά και ενδιάμεσα (κανονικά). Σε ένα κινητήρα χωρίς μετατροπές δεν θα πρέπει ποτέ να τοποθετούμε θερμά ή ψυχρά μπουζί, παρά μόνο κανονικά.

Τα θερμά μπουζί χρησιμοποιούνται όταν για κάποιο λόγο πρέπει να αποβάλλεται μικρότερη θερμοκρασία από το θάλαμο καύσης έτσι ώστε να καίγεται περισσότερο το λάδι και οι διάφορες επικαθήσεις.
Το αντίθετο στα ψυχρά. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τις θερμοδυναμικές απαιτήσεις του θαλάμου καύσης και όχι με την ποιότητα των μπουζί.

Κριτήρια κατάστασης μπουζί

Υπάρχουν τρία βασικά κριτήρια διάγνωσης της κατάστασης των μπουζί: σωστής καύσης, βρώμικα από επικαθίσεις και τέλος με επιφάνεια από υπερθέρμανση (overheated).

Η περιοχή μεταξύ υπερθέρμανσης και υπερβολικών επικαθήσεων, λέγεται περιοχή θερμοκρασίας αυτοκαθαρισμού του μπουζί και είναι μεταξύ (500-850οC). Η θερμοκρασία σε αυτή την περιοχή καίει τις επικαθήσεις άνθρακα και καύσης. Στην παρακάτω φώτο, η μεσαία φωτογραφία είναι μία εικόνα υγιούς μπουζί, η επάνω έχει δημιουργήσει μία επιφάνεια με υπερθέρμανση και τέλος η κάτω παρουσιάζει επιφάνεια μπουζί λερωμένη από κατάλοιπα καύσης και επικαθήσεις άνθρακα.




Από τι εξαρτάται η καλή ανάφλεξη.

Για τη σωστή απόδοση του κινητήρα αλλά και την εύκολη εκκίνηση του, η ποιότητα και η κατάσταση των μπουζί είναι μέγιστης σημασίας.
Το τυπικό μπουζί απαιτεί ένα εύρος τάσης από 5.000-25.000V από το πηνίο ανάφλεξης για να μπορέσει να σπινθηρίσει. Η ακριβής τάση που απαιτείται εξαρτάται:
" Από το διάκενο ακίδας, όσο μεγαλύτερο το διάκενο τόσο μεγαλύτερη τάση απαιτείται. Για αυτό το διάκενο στα μπουζί πρέπει να τηρείται στις προδιαγραφές του.
" Από την κατάσταση - φθορά του ηλεκτροδίου. Λερωμένα μπουζί ίσως να μην σπινθηρίσουν καθόλου!
" Από το φορτίο του κινητήρα. Όσο αυξάνεται τόσο αυξάνεται και η ανάγκη για τάση στα μπουζί. Εάν τα μπουζί είναι φθαρμένα ή το διάκενο της ακίδας είναι μεγάλο, ενδεχομένως να παρουσιάσουν διαλείψεις σπινθηρισμού.
" Από την αντίσταση των μπουζί και των μπουζοκαλωδίων αυξάνουν την απαίτηση τάσης. Η αλλαγή φθαρμένων ή κατεστραμμένων μπουζοκαλωδίων απαιτείται για βελτίωση της ανάφλεξης.
" Από τις περιβαλλοντικές συνθήκες λειτουργίας (θερμοκρασία-υγρασία-βαρομετρική πίεση). Χαμηλή θερμοκρασία, αυξημένη υγρασία και υψηλή βαρομετρική πίεσης απαιτούν περισσότερη τάση για να σπινθηρίσει το μπουζί.

Επομένως, η ανάφλεξη για να είναι αξιόπιστη, απαιτείται ένα πηνίο ανάφλεξης σε άριστη κατάσταση, μπουζοκαλώδια χωρίς προβλήματα και τέλος ένα καθαρό και σε καλή κατάσταση μπουζί με σωστό διάκενο στην ακίδα. Εάν ένα από αυτά τα κριτήρια δεν πληρείται, θα υπάρξει αδυναμία σωστής ανάφλεξης.


Αναβάθμιση μπουζί
Όταν φθάσει ο καιρός για αλλαγή των μπουζί, ενδεχομένως να θέλουμε να αναβαθμίσουμε τα μπουζί με άλλα "μακρύτερης διάρκειας" διαφόρων επιστρώσεων, όπως της πλατίνας (long-life platinum ή gold-platinum).
Αυτά είναι ακριβότερα, αλλά αντέχουν και πολύ περισσότερο. Πολλά από αυτά έχουν διάρκεια ζωής από 60.000-100.000Km και ίσως είναι καλή περίπτωση εάν αλλάζουμε τα μπουζί μόνοι μας και η πρόσβαση των μπουζί είναι ιδιαίτερη δύσκολη.

Μια άλλη επιλογή είναι τα μπουζί " απόδοσης". Αυτά συνήθως έχουν μοναδικές κατασκευαστικές λύσεις στο ηλεκτρόδιο του μπουζί, όπου αυξάνουν την ποσότητα του σπινθήρα ή ακόμη και τις οδούς του σπινθηρισμού έτσι ώστε να εξασφαλίσουν πάντα το σωστό σπινθηρισμό χωρίς απώλειες. Αυτά τα μπουζί είναι πάντα πιο ακριβά από τα τυπικά και πολλές φορές διαρκούν και περισσότερο. Είναι μια καλή επιλογή, εάν θέλουμε να αναβαθμίσουμε την απόδοση της ανάφλεξης.


ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΠΟΥΖΙ









Τι είναι το μπουζί ιριδίου.
Το μπουζί ιριδίου είναι μια νέα γενιά μπουζί, υψηλής απόδοσης, που χρησιμοποιεί για ηλεκτρόδιο υλικό από ιρίδιο.




Κορυφαίες εταιρίες κατασκευής μπουζί ιριδίου είναι η NGK και η Denso. Λόγω του υλικού μπορεί να επιτευχθεί εξαιρετικά λεπτό ηλεκτρόδιο, της τάξης των 0.4mm (Denso) - 0.6mm (NGK) σε σχέση με τα 2.5mm ενός απλού μπουζί.
Εχει γινει αντιληπτό οτι οσο στενοτερη και μυτερη ειναι η φορτισμενη επιφανια(ηλεκτροδιο) ποσο λιγοτερη ταση χρειαζεται για τη δημιουργια σπινθηρα.
Βασει αυτου, τα μπουζι ιριδιου εχοντας μικροτερη ακιδα απο τα συνηθισμενα-απλα μπουζι δημιουργουν ευκολοτερα σπινθηρα, κατι το οποιο βοηθα στην εκκινηση του κινητηρα κατω απο δυσκολες συνθηκες (κρυο-υγρασια κ.τ.λ.).


Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ιριδίου.

Συνοπτικά είναι :
ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο στον σπινθήρα, καλύτερη επιτάχυνση, οικονομία καυσίμου, αυξημένη ισχύς και λιγότερη φθορά.

Ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο: όσο μικρότερο είναι το ηλεκτρόδιο τόσο περισσότερο συγκεντρωμένος είναι ο σπινθηρισμός με ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο. Όσο ισχυρότερο είναι το ηλεκτρικό πεδίο τόσο χαμηλότερες είναι οι απαιτήσεις σε τάση για το μπουζί και η διαδικασία εκκίνησης γίνεται ευκολότερη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την μακροζωΐα των πολλαπλασιαστών των μπουζί, γιατί λειτουργούν με χαμηλότερες απαιτήσεις .






Καλύτερη επιτάγχυνση: Λόγω του ισχυρότερου ηλεκτρικού πεδίου και της καλύτερης συγκέντρωσής του, η καύση γίνεται ομαλότερη. Δοκιμές (σε μοτοσυκλέτα 250cc) έχουν δείξει ότι υπάρχει μια καλυτέρευση της τάξης των 0.7 δευτερολέπτων σε επιτάγχυνση 0-150Km/h





Οικονομία καυσίμου: και εδώ παρόμοιες έρευνες σε μοτοσυκλέτα, έδειξαν ότι μπορεί να εξοικονομηθεί μέχρι 5% καύσιμο σε σύγκριση με απλά μπουζί




Αύξηση ισχύος: το μπουζί ιριδίου σε σχέση με το απλό ακίδας 2.5mm βελτιώνει κατά 1,4% την ισχύ του κινητήρα (έρευνα σε μοτοσυκλέτα 250cc)




Λιγότερη φθορά: τα ηλεκτρόδια στα συμβατικά μπουζί είναι συνήθως από νικέλιο (σε ακριβότερα χρησιμοποιείται ακόμη και πλατίνα). Το νικέλιο και η πλατίνα δεν είναι καθαρά μέταλλα, αλλά κράματα που περιέχουν και άλλες προσμίξεις μετάλλων. Ανάλογα τη σύσταση του κράματος, οι ιδιότητες των υλικών μπορούν να μεγιστοποιηθούν. Χρησιμοποιώντας την ίδια προσέγγιση η εταιρία Denso, αναμιγνύει το ιρίδιο με το ρόδιο. Το στρώμα ρόδιου καλύπτει το ιρίδιο, βελτιώνοντας τις ιδιότητες του ιριδίου.
Η θερμοκρασία που συνήθως λιώνει τα ηλεκτρόδια σε συμβατικά μπουζί είναι κοντά στους 1500 βαθμούς Κελσίου για το νικέλιο και κοντά στους 2000 βαθμούς Κελσίου για την πλατίνα. Η αντίστοιχη τιμή για τα μπουζί ιριδίου προσεγγίζει τους 2500 βαθμούς Κελσίου





Ποια είναι τα μειονεκτήματα του ιριδίου.
Το μόνο μειονέκτημα είναι η τιμή του, η οποία είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με το απλό μπουζί.

Το διαβασμα των μπουζι
Παλιότερα μια απλή επιθεώρηση της κατάστασης των μπουζί μας έδειχνε πάρα πολλά πράγματα και πληροφορίες για την κατάσταση του κινητήρα.
Ακόμη και σήμερα είναι ένας καλός και εύκολος τρόπος διάγνωσης προβλημάτων.





Πηγή:RIDER'S LAND
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
coils, μπουζι, μπουζί, ignition coil, spark, spark plugs, sparkplug, ελεγχος μπουζι

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump