Κατασκευάζοντας ανθρακονήματα - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » DIY & Project Cars » Κατασκευάζοντας ανθρακονήματα

DIY & Project Cars Φτιαξατε κατι μονος σας ή έχετε οδηγίες για μια συγκεκριμένη εργασία? Μοιραστείτε το μαζί μας.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
23-11-11, 22:46   #1
subscriber
 
Το avatar του χρήστη subscriber
 
Status: Newsfeed Master
Εγγραφή: 16-03-2011
Μηνύματα: 386

Drives: N/A N/A
Κατασκευάζοντας ανθρακονήματα

Tα υλικά που θα χρειαστούμε είναι τα εξής:
  1. Φύλλα ανθρακουφάσματος(carbon fibre)ανάλογης επιφάνειας με την κατασκευή μας. Για κατασκευές εσωτερικών κομματιών αυτοκίνητου το φύλλο δεν χρειάζεται να είναι ισχυρής πυκνότητας-βάρους 160gr/τ.μ ύφανσης μιας κατεύθυνσης η 193gr/τ.μ ύφανσηςTwill 2 X 2 είναι μια πολύ καλή επιλογή-για όσους θέλουν υπάρχει το 400gr/τ.μ ύφανση απλή το οποίο χρησιμοποιείται συνήθως για καπό-φτερά και πόρτες. φυσικά υπάρχουν πολλών ειδών(σε βάρος ανα τ.μ και πλέξη) φύλλα ανθρακουφάσματος που μπορείτε να επιλέξετε ανάλογα με τις ανάγκες τις εκάστοτε κατασκευής.

    160gr/τ.μ


    193gr/τ.μ


    Yφάνση:


  2. Φύλλα υαλουφάσματος (fiberglass) 160gr/τ.μ ύφανσης Twill 2 X 2.και σε αυτή τη περίπτωση υπάρχουν πολλών ειδών φύλλα υαλουφάσματα(σε βάρος ανά τ.μ και πλέξη).και εδώ επιλεγούμε εμπειρικά κυρίως αναλόγως κατασκευής.

  3. Εποξικο Σύστημα (Ρητίνη και Σκληρηντής) :εδώ πρέπει να γίνει ένας διαχωρισμός. η έποξικη ρητίνη είναι αυτή που θα μας δώσει τη ισχυρή συνοχή των μορίων του ανθρακουφάσματος κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις κατά την «επούλωση» των υλικών αλλά και τη χρήση της κατασκευής(έκθεση σε υγρασία, ξηρό κλίμα, υψηλές θερμοκρασίες, κτλπ). Η «επούλωση» η HEALING γίνεται με 2 τρόπους(τους οποίους θα αναλύσω παρακάτω) και για αυτό πρέπει να επιλέξουμε την ανάλογη ρητίνη σε συνδυασμό με σκληρηντή.Εποξική ρητίνη Ε 481 (Σκλήρυνση σε θερμοκρασία δωματίου ή σε φούρνο-μας καλύπτει για τις 2 εφαρμογές «Επούλωσης») είναι μια πολύ καλή λύση ειδικά για «οικιακές» κατασκευές σε συνδυασμό με Σκληρυντή H 20-40-18.

  4. Αποκολητικο κερί(wax) για καλούπια σε στέρεα μορφή η σε υγρή μορφή-κατά προτίμηση το υγρό κερί διότι δουλεύεται πιο εύκολα με πινέλο.

  5. Gel coat για το φινίρισμα-γυάλισμα

  6. βερνικι PVA σε μορφή φιλμ η σε υγρή μορφή.

  7. Φιλμ κενού(ΜΟΝΟ αν χρησιμοποιήσουμε vacuum bags και κομπρεσέρ κενού αέρα για το healing της κατασκευής)

  8. 3-4 γυάλινα μπολ μικρά για τις μίξεις των συστατικών

  9. 2 Πινέλα όσο γίνεται καλύτερης ποιότητας

    Τα παρακάτω επιπλέον αξεσουάρ είναι για περισσότερο επαγγελματική χρήση παρά οικιακή.

  10. Κομπρεσέρ κενού αέρα(αναρρόφησης).υπάρχει και μια μπακαλίστικη λύση αλλά ιδιαίτερα καλή για τους «οικιακούς» επίδοξους κατασκευαστές. η ηλεκτρική σκούπα της μαμάς ,η της συζύγου. το μόνο θέμα είναι πως η ηλεκτρική σκούπα πρέπει να έχει αρκετά watt στο «ρούφηγμα».

  11. Σακουλές κενού αέρα(vacuum bag).πολύ καλή λύση είναι και οι σακουλές κενού αέρα που χρησιμοποιούν οι νοικοκυρές για να αποθηκεύουν παπλωματά και μαξιλάρια από την σκόνη.

  12. Φούρνος-ασχολιαστο… το συγκεκριμένο εκτός αν έχετε κολλητό φαναρτζή και σας δανείσει αφιλοκερδώς η επί πληρωμή μια γωνία για τα «πειράματα» σας.

Από την θεωρία στην πράξη

η καρβονική ίνα(carbon fibre) παράγεται από ένα άλλο πολυμερές το πολυακρυλονιτρίλιο (polyacrylonitrile). Από το πολυακρυλονιτρίλιο με κατάλληλη επεξεργασία περνούμε και τα επίσης γνωστά SAN και ABS πλαστικά.
Ο τρόπος κατασκευής παρακάτω που θα αναλυθεί μπορεί να γίνει σε απλό δωμάτιο χωρίς να μπούμε στη διαδικασία ανάλυσης μεθόδων όπως το vacuum healing και «ψησίματος» τις οποίες μεθόδους θα αναφέρω στο τέλος εγκυκλοπαιδικά .Η κατασκευή μας πρέπει να γίνει σε δωμάτιο ξηρό με όχι πάνω από 15% -20% υγρασία και θερμοκρασία περίπου στους 23-27 βαθμούς.

Βήμα 1ο καθάρισμα:η επιφάνεια στη οποία θα γίνει η κατασκευή πρέπει να καθαριστεί πολύ καλά να μην έχει σκόνες και γενικότερα ξένα σώματα αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε χρησιμοποιώντας νίτρο. επίσης η επιφάνειες να είναι λείες.



Βήμα 2ο wax:περνούμε το καλούπι μας και το αλείφουμε όλο από την πλευρά που θα εφαρμόσουμε τη κατασκευή με κερί(wax) το απλώνουμε όσο καλύτερα μπορούμε και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία τουλάχιστον 3-4 φορές ΜΟΝΟ αν χρησιμοποιούμε κερί σε στερεά μορφή και όχι υγρό. στην περίπτωση του υγρού κεριού ένα καλό και προσεγμένο «στρώμα» είναι αρκετό. αφήνουμε το κερί περίπου 30 λεπτά να «πιάσει» επάνω στη επιφάνεια.



Βήμα 3ο Βερνίκι: αφού έχουμε τελειώσει με το wax περνάμε το καλούπι μας με το βερνίκι PVA 2 χέρια είναι αρκετά .το αφήνουμε να στεγνώσει(όχι να ξεραθεί) ακουμπώντας το με το δάχτυλο να δίνει την αίσθηση του κολλώδεις.

Βήμα 4ο Εποξικό Σύστημα:εδώ αρχίζουν λίγο τα δύσκολα. η εποξική ρητίνη πρέπει να αναμιχθεί με τον Σκληρυντή η αναλογία τους θα επέλθει φυσικά από το τι υλικά(ρητίνη και σκληρηντής) έχουμε επιλέξει. όσο περισσότερος σκληρηντής τόσο πιο γρήγορα πρέπει να δουλέψουμε την κατασκευή μας γιατί μειώνεται ο χρόνος «ελαστικότητας» της ρητίνης αλλά και στο σύνολο η κατασκευή μας θα γίνει αρκετά σκληρή πράγμα το οποίο δεν θέλουμε γιατί στις carbon κατασκευές αλλά και κυρίως στις πολυεστερικές(άσχετο.. αλλά το αναφέρω) πρέπει το τελικό υλικό να έχει μια ελάχιστη ελαστικότητα ώστε να μην δούμε μακροχρόνια ενδεχόμενες παραμορφώσεις από τη συστολή διαστολή. σε αυτό το τομέα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και η ποιότητα των υλικών και τη μηχανικές ιδιότητες διαθέτουν(κοινώς ότι πληρώσεις παίρνεις).αφού αναμίξουμε τα υλικά, που προσωπικά επέλεξα διότι θεωρώ ότι είναι άκρως «φιλικά» στη χρήση-εφαρμογή τους για «οικιακούς» χρήστες, απλώνουμε το πρώτο στρώμα στο καλούπι.





Βήμα 5ο Φύλλα Υαλονημάτων:αφού επιστρώνουμε το πρώτο στρώμα ρητίνης βάζουμε το πρώτο φύλλο υαλονήματος και σπατουλάρουμε από πάνω το φύλλο με ρητίνη ώστε να γίνει ένα με το καλούπι. ιδιαίτερη προσοχή πάντα κατά την εφαρμογή να μην μείνει αέρας μεταξύ ρητίνης και φύλλων:







επαναλαμβάνουμε το ίδιο βήμα με ακόμα ένα φύλλο η περισσότερα αναλόγως πόσο «δυνατή» επιθυμούμε την κατασκευή μας.

Βήμα 6ο εφαρμογή φύλλων ανθρακουφάσματος: αφού περάσουμε τα φύλλα υαλονημάτων και έχουμε φροντίσει να πατήσουν καλά στο καλούπι χωρίς την δημιουργία θυλάκων αέρα είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τα φύλλα ανθρακουφάσματος με την ίδια μέθοδο όπως και τα φύλλα υαλονημάτων.

επαναλαμβάνουμε το ίδιο βήμα με ακόμα ένα φύλλο η περισσότερα αναλόγως πόσο «δυνατή» επιθυμούμε την κατασκευή μας. Πάντα συνεχίζουμε να προσέχουμε να μην μείνουν θύλακες αέρα κατά το σπατουλάρισμα με το πινελο του εποξικου συστηματος. ουσιαστικά η κατασκευή είναι στο τελείωμα της και το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να «ψηθεί» για 24 ώρες περίπου στο δωμάτιο με τις προϋπόθεσης που χαρακτήρισα παραπάνω. κάθε 2-3 ώρες καλό είναι να ψεκάζουμε την κατασκευή μας με ασετόν άνυδρο 99% καθαρότητας.to aceton βοηθάει τη ρητίνη να απωθήσει τυχόν θύλακες αέρα που έχουν εγκλωβιστεί ώστε να «Δέσει» καλύτερα το υλικό

ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ:

Αφού η κατασκευή έχει ψηθεί έρχεται η ώρα του ξεκαλουπώματος και το τελικό φινίρισμα αυτής .εδώ θα παίξει ρόλο πόσο καλά απλώσαμε το wax οσο καλύτερα κάναμε την επάλειψη του καλουπιού με το wax τόσο πιο εύκολα θα ξεκολλήσει το carbon από αυτό. αφού το ξεκολλήσουμε με προσοχή γυρίζουμε την κατασκευή από την μέσα μεριά και τραβάμε το φιλμ που εχει δημιουργηθεί από το PVA που περασαμε στη αρχη.



αμέσως μετά χρησιμοποιούμε ένα dremel ώστε να κόψουμε τα περιττά κομμάτια από το κυρίως «σώμα» στο τέλος για το τελικό φινίρισμα μπορούμε να το τρίψουμε με λίγο ντουκόχαρτο αν μείνουν ακίδες κτλπ.



στο τέλος το μόνο που έχει μείνει είναι να κάνουμε την κατασκευή μας glanz-(και το matt παντως μια χαρα ειναι!!αγωνιαρικο πληρως!). Περνώντας ένα χέρι gel coat έχουμε το τελικό φινίρισμα το οποίο θέλει 6-8 ώρες να στεγνώσει(και παραπανω να το αφησετε καλο θα ειναι):





Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη jdouk : 24-11-11 στις 02:07
Ο χρήστης subscriber δεν είναι συνδεδεμένος  
24-11-11, 11:28   #2
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Tωρα που το διαβαζω ...θυμηθηκα πως καποιος π@π@ρ@ς απο το φορουμ , μου ειχε υποσχεθει να κανουμε καρμπον τις σωλινωσεις της εισαγωγης μου.
Φυσικα στα λογια μειναμε...
Δεν μπορω να πω το ονομα του...αλλα ξεκιναει απο Don και τελειωνει σε Molina...
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 02:14   #3
ΔημητρηςΜ3
 
Εγγραφή: 04-02-2012
Ηλικία: 34
Μηνύματα: 55

Drives: e90 M3
πολύ καλο αλλα δυσκολο για να το κανει καποιος
που ειναι απλος diyer! θελει γνώσεις το πραμα !
__________________
Ο χρήστης ΔημητρηςΜ3 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 02:30   #4
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.222

Drives: F82 M4+S2k
Λίγο trial and error θέλει για ν' αποκτήσεις εμπειρία.
Είναι πιο εύκολο και πιο φτηνό απ' ότι νομίζει ο περισσότερος κόσμος
__________________
Ο χρήστης Don Molina είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 09:26   #5
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.312

Drives: Ε34 520i
Οντως. Εχω παρει 2 τετραγωνικα απο χοντρη υφανση για να φτιαξω ενα καπο και στοιχισε ακριβως οσο η απομιμηση της 3Μ. Μαζι με ρητινη-καταλυτη.....
Πηγαινε παρε απο καπου και παιξε. Θα το ευχαριστηθεις.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη JEO : 09-03-12 στις 16:42
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 10:39   #6
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Τελικα θα φτιαξουμε τιποτις η στα λογια θα μεινουμε , παλι?
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 16:46   #7
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.312

Drives: Ε34 520i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Panoz Εμφάνιση μηνυμάτων
Τελικα θα φτιαξουμε τιποτις η στα λογια θα μεινουμε , παλι?

Ριξε τα μπικικινια εσυ και θα μιλησουμε με τον συνεργατη μου.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 16:48   #8
valadis
 
Το avatar του χρήστη valadis
 
Status:
Εγγραφή: 19-01-2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 881

Drives: F20 116i
Mε την ιδια τεχνικη πανω κατω βαζουν και οι εταιριες τα ανθρακονηματα σε αυτοκινητα τυπου M6 κλπ?
__________________
twin scroll power!!!
Ο χρήστης valadis είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 18:27   #9
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.308

Drives: E46 316i
Είμαι μέσα, ειδικά για τα εσωτερικά trims
__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
09-03-12, 18:36   #10
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο JEO Εμφάνιση μηνυμάτων
Ριξε τα μπικικινια εσυ και θα μιλησουμε με τον συνεργατη μου.
Sorry ...αλλα εγω θελω Don-Warranty
Καλύπτεται και απο την BMW
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
carbon, carbon fiber, carbon fibre, πλέξεις των υφασμάτων, diy, καλούπι, fiber carbon, Fiberglass, making finer carbon, ρητίνη, Υαλονημάτων, reinforced plastic, reinforced plastics

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump