Oδήγηση στο χιόνι - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Τεχνικές οδήγησης Για να διδάσκουν οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
28-02-12, 20:37   #1
jdouk
 
Το avatar του χρήστη jdouk
 
Status:
Εγγραφή: 24-06-2008
Μηνύματα: 1.121

Drives: E81 116i
Oδήγηση στο χιόνι

H οδήγηση σε χιόνι ή πάγο απαιτεί λεπτές κινήσεις του οδηγού υπό όλες τις συνθήκες. Απότομες κινήσεις μπορούν να οδηγήσουν εύκολα στην απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου.


Βασικές αρχές
Η εφαρμογή αλυσίδων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Κίνηση: Κινείστε με μικρές ταχύτητες και ακολουθήστε πιστά την παραπάνω συμβουλή. Το στρίψιμο, το φρενάρισμα και, βέβαια, η επιτάχυνση πρέπει να γίνονται με απαλές ή ακόμα και ήπιες κινήσεις. Σε κατηφόρες έχετε εμπλεκόμενη την πρώτη ταχύτητα, ώστε να φρενάρει το αυτοκίνητο μέσω του κινητήρα, ενώ, σε έντονες κατηφόρες, επιστρατεύστε και το χειρόφρενο με σήκωμά του κατά μερικές σκάλες.Αν μένετε σε περιοχές που, το χιόνι είναι συχνό φαινόμενο, καλό είναι να προμηθευτείτε ειδικό σετ ελαστικών χιονιού.Αποφύγετε την κίνηση των τροχών σε αυλάκια, που δημιουργούνται από τα προπορευόμενα οχήματα, αν είναι δυνατόν.

Τips
• Έχετε αναμμένα τα φώτα σας
• Με την προϋπόθεση ότι, έχετε σταθμεύσει σε επίπεδο έδαφος, μην τραβήξετε το χειρόφρενο μέχρι το ανώτερο σημείο του κατά το παρκάρισμα, αφού λόγω των χαμηλών νυχτερινών θερμοκρασιών, ενδέχεται να μπλοκάρει το χειρόφρενο.
• Αν δεν μπορείτε να ανεβείτε μια ανηφόρα, δοκιμάστε να την ανεβείτε με την όπισθεν.
• Αν το κλειδί δε μπαίνει στην κλειδαριά, ζεστάνετέ την με έναν αναπτήρα ή ειδιικό σπρέϊ.

[Πηγή:Autotriti]
__________________
Sheer Driving Pleasure
Ο χρήστης jdouk δεν είναι συνδεδεμένος  
28-02-12, 21:07   #2
valadis
 
Το avatar του χρήστη valadis
 
Status:
Εγγραφή: 19-01-2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 881

Drives: F20 116i
Με τη χρηση του φρενου τι γινεται?Ειχα δει κατι βιντεακια σε ανηφορες που οσο πατουσαν φρενο τοσο πιο πολυ γλιστρουσαν προς τα πισω .
__________________
twin scroll power!!!
Ο χρήστης valadis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-02-12, 21:17   #3
sliolis
Σμηναγός
 
Το avatar του χρήστη sliolis
 
Εγγραφή: 09-05-2011
Περιοχή: Athens
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 1.410

Drives: F10 520d
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο valadis Εμφάνιση μηνυμάτων
Με τη χρηση του φρενου τι γινεται?Ειχα δει κατι βιντεακια σε ανηφορες που οσο πατουσαν φρενο τοσο πιο πολυ γλιστρουσαν προς τα πισω .
τα φρένα ΠΟΤΕ δεν τα πατάμε συνεχώς. Αν χρειαστεί να πατήσουμε φρένο τότε τα πατάμε υπό μορφή Morse. Πατώντας 3 διαδοχικές γρήγορες στιγμές (το γράμμα S) και πάλι αν χρειαστεί άλλες 3 φορές, κ.ο.κ.

Σπύρος
__________________
Σπύρος

Με δικαίωμα στο όνειρο...

[SIGPIC][/SIGPIC]
Ο χρήστης sliolis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
06-03-12, 11:54   #4
Mpriza
 
Εγγραφή: 23-11-2011
Ηλικία: 29
Μηνύματα: 25

Drives: E85 Z4M
sliolis μια ερωτηση αν ξερεις να μου απαντησεις,γιατι παταμε κοφτα το φρενο υπο μορφη Morse οπωσ ειπες,και οχι πχ περισοτερη ωρα και ελεγχομενα?
Ο χρήστης Mpriza δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
06-03-12, 15:38   #5
sliolis
Σμηναγός
 
Το avatar του χρήστη sliolis
 
Εγγραφή: 09-05-2011
Περιοχή: Athens
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 1.410

Drives: F10 520d
Γιατί με το συνεχόμενο το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να χάσει την πρόσφυση και να σε πάει τσουλώντας.
Με τις διακεκομμένες το αυτοκίνητο κόβει στιγμιαία ταχύτητα χ3 χωρίς να έχεις αυξημένες πιθανότητες να χάσεις το έλεγχο.

Είχα κάνει τέτοιο μάθημα παλιότερα στις ΗΠΑ αφού έμενα σε περιοχή όπου ο πάγος και χιόνι ήταν καθημερινό φαινόμενο.

Σπύρος
__________________
Σπύρος

Με δικαίωμα στο όνειρο...

[SIGPIC][/SIGPIC]
Ο χρήστης sliolis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
07-03-12, 13:02   #6
Mpriza
 
Εγγραφή: 23-11-2011
Ηλικία: 29
Μηνύματα: 25

Drives: E85 Z4M
thanx Σπυρο,καταλαβα τι εννοεις και βγαζει και νοημα στο κεφαλι μου χεχε
αν και στην Αμερικη μεχρι προσφατα ειχαν αμαξια που πηγαιναν μονο ευθεια,αποτι φαινεται εχουν οδηγικη παιδεια (δεν εχω οδηγησει ποτε εκει οποτε δεν εχω εμπειρια)..μακαρι να γινοταν αυτο και στην ελλαδα αλλα...πρεπει πρωτα να λυσουμε πιο βασικα ζητηματα

και μια λιγο πιο ακυρη ερωτηση..σε βοηθησαν καθολου αυτα τα μαθηματα στον παγο?εχουν ενδιαφερον?ρωταω γιατι ενα ονειρο μου ειναι να παω σε καποια φαση στην σχολη του tommi makkinen να μαθω οδηγηση στον παγο στην χειμερινη σχολη που εχει..λεω οτι ειναι ονειρο γιατι θα γινει οταν και αν η ελλαδα αποφυγει την καταρευση

σευχαριστω και παλι για την απαντηση
Ο χρήστης Mpriza δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
07-03-12, 14:24   #7
Christos330
 
Το avatar του χρήστη Christos330
 
Εγγραφή: 09-11-2009
Ηλικία: 33
Μηνύματα: 35

Drives: E46 330i
Οταν χιονιζει παντως οδηγω με το navara και 4κινηση . . .

Εμεις προσεχουμε ο απεναντι μας ; ; ;

Πολυ χαιρομαι τις ιστοριες που μου εχει πει ο atha οταν ερχεται Ελλαδα

για τους Σουιδους που βαζουν τα παιδια τους να οδηγουν απο μικρα στο

χιονι επανω σε παγομενες λιμνες με παλια αυτοκινητα . . .

Και να το καταστρεψουν χαλαλι πανε γι'αλλα !!!
Ο χρήστης Christos330 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
07-03-12, 14:51   #8
sliolis
Σμηναγός
 
Το avatar του χρήστη sliolis
 
Εγγραφή: 09-05-2011
Περιοχή: Athens
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 1.410

Drives: F10 520d
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Mpriza Εμφάνιση μηνυμάτων

και μια λιγο πιο ακυρη ερωτηση..σε βοηθησαν καθολου αυτα τα μαθηματα στον παγο?εχουν ενδιαφερον?ρωταω γιατι ενα ονειρο μου ειναι να παω σε καποια φαση στην σχολη του tommi makkinen να μαθω οδηγηση στον παγο στην χειμερινη σχολη που εχει..λεω οτι ειναι ονειρο γιατι θα γινει οταν και αν η ελλαδα αποφυγει την καταρευση

σευχαριστω και παλι για την απαντηση
Πιστεύω πως αυτά τα μαθήματα είναι ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις και μάλιστα στο εξωτερικό και βόρειες χώρες. Οι άνθρωποι είναι πολυ επαγγελματίες μαθαίνεις πολλά και μάλιστα μαθαίνεις οδηγική συμπεριφορά που είναι χρήσιμη σε όλες τις συνθήκες.

Σπύρος
__________________
Σπύρος

Με δικαίωμα στο όνειρο...

[SIGPIC][/SIGPIC]
Ο χρήστης sliolis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-09-12, 21:00   #9
alexisma
 
Το avatar του χρήστη alexisma
 
Εγγραφή: 21-09-2012
Μηνύματα: 5

Drives: N/A 318i
απο αλυσιδες χιονιου τι προτεινεται?
Εχω πολλα χρονια να τις χρησιμοποιησω και σκεφτομαι να παρω
καινουριες! βρηκα στο ιντερνετ μερικες αλλα δεν ειμαι σιγουρος για την ποιοτητα οπως εδω http://www.bestprice.gr/cat/5885/
Ο χρήστης alexisma δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
18-01-16, 16:35   #10
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.471

Drives: Ε39 528i/2
Συνεχίζω το ξεχασμένο αλλά πάντα "εποχικά" επίκαιρο θέμα με δυο-τρία σχόλια..
Αν είναι να κινηθεί κάποιος σε χιόνι ή ενδέχεται να βρει χιόνι στη διαδρομή του τότε πάντα με αλυσίδες στο πάρτ-μπαγκαζ για κάθε ενδεχόμενο ή στην καλύτερη περίπτωση χιονολάστιχα ΚΑΙ αλυσίδες. Γάντια και φωσφοριζέ γιλέκο μόνιμα μέσα στην καμπίνα ακόμα και για μέσα στην πόλη. Αν μας τύχει και βρεθούμε σε χιονισμένη αλλά βατή διαδρομή τότε απλά οδηγούμε προσεκτικά δίχως περιττές απότομες κινήσεις σε πεντάλ και τιμόνι. Το φρέσκο χιόνι δεν είναι το πρόβλημα αλλά ο πάγος που μάλλον θα ακολουθήσει.
Αυτό που είδα σήμερα τα χαράματα πηγαίνοντας στη δουλειά μου ξεπερνούσε κάθε φαντασία. Σε ανηφόρα έξω από τη Θεσσαλονίκη (με κατεύθυνση προς Χαλκιδική, μετά την Καρδία για τους γνώστες) και με πολύ λίγο χιόνι είχε μπλοκάρει το σύμπαν. Δυο αυτοκίνητα στην ΛΕΑ -οκ, δε τη λες και ΛΕΑ- και άλλοι τρεις στη μέση του δρόμου των δύο λωρίδων δίχως ένα φως αναμμένο, δίχως αλάρμ, δίχως τρίγωνο ή έστω ένα φωσφοριζέ γιλέκο των 5€!!! Με ψιλό αλλά πυκνό χιόνι και βάθος ορατότητας το πολύ στα 25 μέτρα. Σταμάτησε ένας ανήμπορος τρόμπας κι από πίσω του οι υπόλοιποι έκλεισαν τον κεντρικό δρόμο προς Χαλκιδική επειδή δεν ήταν σε θέση να εκτιμήσουν την κατάσταση, άρα σοφά έκλεισαν το δρόμο στους πάντες!! Είμαστε μεγαλοτσιφλικάδες, οι δρόμοι μας ανήκουν και τους κλείνουμε όποτε γουστάρουμε, πώς να το κάνουμε δηλαδή?? Τους προσπέρασα παρά τις χειρονομίες τους του είδους "πού πας ρε μ@@@α??" κι έφτασα ανετότατα στο εργοτάξιο αλλά πίσω από το τσούρμο των ηλιθίων πλέον έφραξε ο δρόμος... Νταλίκες, ΚΤΕΛ, φορτηγά τροφοδοσίας, σχολικά και ΙΧ σε ένα (1, one, uno) εκατοστό χιονιού!!!
Τελικά πήγα στη δουλειά μου κι έτσι όπως πήγα, έτσι επέστρεψα αφού κανένας άλλος μετά από το παραπάνω συμβάν δεν μπόρεσε να διαβεί.... Μέσα στο 2ωρο που έκατσα στη δουλειά μου η παραπάνω ουρά είχε υπερβεί τα 2,5 χιλιόμετρα αφού δεν υπήρχε πουθενά σημείο εξόδου για αναστροφή.......
Άρα, αν ΔΕΝ έχουμε τα μέσα να συνεχίσουμε την πορεία μας και δεν μπορούμε να κάνουμε αναστροφή τότε καθόμαστε στην άκρη του δρόμου με μια λογική απόσταση από τον εμπρός (οι μανούβρες στο χιόνι ή τον πάγο θέλουν αποστάσεις), ΔΕΝ βγαίνουμε ΠΟΤΕ και για ΚΑΝΕΝΑ λόγο από το αυτοκίνητο αφού πάντα υπάρχει ο φόβος της παράσυρσης από κάποιον άσχετο που έχασε τον έλεγχο του οχήματός του -έγινε και αυτό σήμερα με τις ίδιες καιρικές συνθήκες:http://www.seleo.gr/thessalonikh/200...#.VpzlovmLRhE- κι έχουμε φώτα και αλάρμ αναμμένα. Όταν οδηγούμε δεν κλείνουμε το δρόμο σ' αυτόν που θέλει να μας προσπεράσει ως αυτοοριζόμενοι φύλακες του δρόμου και πάντα γκάζι και φρένο σα να είμαστε σε παγοδρόμιο με ...λιωμένα τσόκαρα.. Στην ομαλή κίνηση το σχετικά άκακο φρέσκο χιόνι κάτω από άτσαλο φρενάρισμα συσσωρεύεται κάτω από το πέλμα των τροχών καθιστώντας τους άχρηστους. Και γι' αυτό το λόγο δεν αλλάζουμε ποτέ τακάκια αν τα μετεωρολογικά δελτία δίνουν χιόνια ή εκτεταμένους παγετούς για τις επόμενες ημέρες.
Είναι κρίμα να τραυματίζεται κόσμος, να τσαλακώνονται λαμαρίνες, να χαλάνε διαθέσεις και υποχρεώσεις με την πρώτη άσπρη μέρα όταν λίγο βορειότερα όλος ο κόσμος κάνει τη δουλειά του σα να μην έχει συμβεί τίποτα.
Στράτο... με το μαλακό, εεε?
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
πάγος, Συμβουλές, συμβουλες, τεχνικες οδηγησης, Oδήγηση στο χιόνι, tips, χιόνι

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump