Η ιστορία της ALPINA - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Άλλες Σειρές και μοντέλα ΒΜW Ιστορικά & Prototype οχήματα...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
28-08-12, 01:30   #1
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Η ιστορία της ALPINA

Λίγο πολύ, όλοι γνωρίζουμε την ALPINA. Όμως αρκετοί από εμάς δεν γνωρίζουμε ούτε την ιστορία της εταιρίας, ούτε την σχέση της με την BMW, ούτε ότι είναι ουσιαστικά κατασκευαστής (περιορισμένης παραγωγής) και όχι απλά ένας βελτιωτής. Η ALPINA δέν πουλάει βελτιώσεις, αλλά μόνο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα.Το μόνο που πουλάει μεμμονομένα είναι αξεσουάρ (ζάντες και αεροδυναμικά βοηθήματα) και αναρτήσεις.

Η εταιρία είναι γνωστή για 2 κυρίως λόγους: την ποιότητα των αυτοκινήτων της και τον ''μαγικό'' συνδυασμό άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι οδηγοί και δημοσιογράφοι συμφωνούν ότι την καλύτερη ανάρτηση σε κάθε μοντέλο της BMW την έχει η αντίστοιχη BMW ALPINA!

Η ALPINA είναι η μοναδική εταιρία (εκτός της BMW) που έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί όποια μηχανικά μέρη της BMW επιθυμεί, χωρίς να περιορίζεται από τα συγκεκριμένα εξαρτήματα του κάθε μοντέλου. Έτσι για παράδειγμα, η BMW ποτέ δεν τοποθέτησε τον 2-λιτρο TwinTurbo Diesel στην σειρά 3 (αλλά μόνο στην σειρά 1, π.χ. 123d) αλλά η Alpina το έκανε με την D3S. Το ίδιο γίνεται και με φρένα, αναρτήσεις και επιμέρους εξαρτήματα (π.χ. φρένα από σειρά 7 σε σειρά 5, σύστημα ψύξης από μεγαλύτερο μοντέλο για καλύτερη ψύξη κλπ.).

Σήμερα η ALPINA παράγει από 1.000 έως και 1.500 αυτοκίνητα ετησίως, 500 περίπου εκ των οποίων προορίζονται για την αγορά των ΗΠΑ και Έχει 190 εργαζομένους, εκ των οποίων το 30% απασχολείται στο τμήμα μηχανικής εξέλιξης. Ένα παράδειγμα που μας δείχνει την προσοχή στην λεπτομέρεια και τον χρόνο που ξοδεύει η εταιρία για την ανάπτυξη των προϊόντων της είναι για παράδειγμα η αεροδυναμική. Φαινομενικά τα εροδυναμικά βοηθήματα της ALPINA είναι πολύ δικριτικά και αρκετοί πιστεύουμε ότι απλά υπάρχουν για ομορφιά. Όμως, κατά μέσο όρο μειώνουν την αεροδυναμική άντωση 75% εμπρός και 95% πίσω σε σχέση με το μοντέλο της BMW στο οποίο βασίζονται (εξαιρούνται τα μοντέλα Μ)!!


Η ALPINA δοκιμάζει εκτενώς όλα της τα μοντέλα και δεν αρκείται σε απλές δοκιμές, αφού όπως είπαμε δεν είναι βελτιωτής, αλλά κατασκευαστής. Αναλυτικά οι δοκιμές κάθε μοντέλου έχουν ώς εξής:
  • Δοκιμές ψυχρού κλίματος στις ΗΠΑ, τις Άλπεις και τον θάλαμο δοκιμών της εταιρίας σε θερμοκρασίες μέχρι -25oC
  • Δοκιμές θερμού κλίματος στα Ην. Αραβικά Εμιράτα και στην Κοιλάδα του θανάτου στις ΗΠΑ
  • Δοκιμές αεροδυναμικής στο αεροδυναμικό τούνελ της BMW
  • Δοκιμές αναρτήσεων και φρένων στο κέντρο δοκιμών της BMW στο Ασχαϊμ
  • 2.000 χλμ. δοκιμή συμπεριφοράς, κρατήματος, άνεσης, φρένων και γενικά του αυτοκινήτου, στο Nurbugring
  • 40.000 χλμ. δοκιμή του πρωτοτύπου στην πίστα της Μιραμάς της BMW στην Γαλλία (διάστημα 4 εβδομάδων, οδήγηση 18 ωρών την ημέρα) και μέγιστη ταχύτητα τα 255 χ.α.ω.
  • Δοκιμή μέγιστης ταχύτητας και αντοχής στην πίστα Ναρντό στην Ιταλί, όπου το αυτοκίνητο οδηγείται συνεχώς (στάση μόνο για ανεφοδιασμό καυσίμων) για 1.500χλμ (15 ώρες περίπου) με την μέγιστη ταχύτητά του.
Ο χρόνος εξέλιξης ενός μοντέλου BMW ALPINA είναι 30 μήνες, οι οποίοι αναλύονται ώς εξής:
  • 30 μήνες πριν αρχίσει η παραγωγή του μοντέλου κλείνει η συμφωνία απευθείας με το Δ.Σ. της BMW. Ξεκινάει η παραγωγή των πρωτοτύπων και η δοκιμή των επιμέρους μηχανικών και αεροδυναμικών μερών.
  • 12 μηνες πρίν την παρουσίαση του αυτοκινήτου ξεκινάνε οι δοκιμές
  • Τους τελευταίους 3 μήνες ξεκινάει η προ-παραγωγή για να γίνουν οι τελευταίες βελτιώσεις.

Πάρακάτω είναι οι σημαντικότερες ημερομηνίες-ορόσημο για την ALPINA:

1962 – Ο Burkard Bovensiepen ξεκινάει την αυτοκινητιστική του δραστηριότητα, με την εξέλιξη ενός διπλού καρμπυρατέρ της Weber για την BMW 1500.

1964 – Τα μοτέρ της BMW με το καρμπυρατέρ της ALPINA είναι τόσο επιτυχημένα και καλά φτιαγμένα, που η BMW και ο Γεν. Διευθυντής πωλήσεων (κ. Paul Hahnemman) αναγνωρίζουν την ανώτερη ποιότητα του προϊόντος και δίνουν την ίδια εγγύηση που έχουν και τα αυτοκίνητα με τον απλό κινητήρα.

1965 – την 1η Ιανουαρίου ιδρύεται η εταιρία ALPINA Burkard Bovensiepen KG με προσωπικό 8 υπαλλήλους.

1967 – Δημιουργείται το λογότυπο της ALPINA

1968 – Ξεκινάει η εμπλοκή της ALPINA στους αγώνες αυτοκινήτου. Από το 1968 έως το 1973 στην μισθοδοσία της εταιρίας βρίσκονται οδηγοί όπως: Derek Bell, Harald Ertl, James Hunt, Jacky Ickx, Niki Lauda, Brian Muir και Hans Stuck

1970 – Η ALPINA κερδίζει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού, τον 24ωρο αγώνα SPA καθώς και όλα τα μεγάλα Γερμανικά Πρωταθλήματα.

1971 – Η ALPINA πείθει την BMW ότι πρέπει να δημιουργηθεί μια ελαφριά έκδοση της BMW 3.0 CS, ώστε να συνεχιστεί η επιτυχημένη πορεία στο πρωτάθλημα τουρισμού. Η BMW αναθέτει στην ALPINA το Project για την κλασσική πλέον 3.0 CSL Coupe. Η κλασσικές 20-άκτινες ζάντες της ALPINA ήταν η αισθητική επιβεβαίωση για την επίσημη συμμετοχή της εταιρίας σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής της BMW.


1973 – Ο Niki Lauda κάνει ρεκόρ στον 6-ωρο αγώνα τουρισμού στο Nurburgring, οδηγώντας μια ALPINA CSL Coupe.


1977 – Μετά τη νίκη του Dieter Quester στο Ευρωπαϊκό Πρωάθλημα Τουρισμού με μια BMW ALPINA 3,5 CSL, η εταιρία αποχωρεί από τους αγώνες για 10 χρόνια, ώστε να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και παραγωγή των αυτοκινήτων δρόμου.


1978 –Παρουσιάζει 3 αυτοκίνητα εξ’ ολοκλήρου αναπτυγμένα από την ALPINA, τα οποία φέρουν ηλεκτρονική ανάφλεξη: Alpina B6 2,8, η οποία είναι μια 3αρα με 6-κύλινδρο μοτέρ, Alpina B7 Turbo Sedan & Coupe, οι οποίες βασίζονται στην αντίστοιχη σειρά 5 και 6. Η Β7 είναι ανάμεσα στα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής (Η B7 sedan είναι το ταχύτερο sedan παραγωγής του κόσμου), με απόδοση 300 ίππων!


1981 – Μαραθώνιος οικονομίας της Shell. Τον αγώνα κερδίζει μια BMW ALPINA 318i (ειδικά διαμορφωμένη όσων αφορά την αεροδυναμική της, από την ALPINA φυσικά) με κατανάλωση 2.7λτ/100χλμ!!


1983 – Η ALPINA εγγράφεται στην Γερμανία ως Κατασκευαστής Αυτοκινήτων (και όχι βελτιωτής).

1985 – Η ALPINA είναι η πρώτη και μοναδική εταιρία που τοποθετεί μεταλλικούς (αντί για κεραμικούς) καταλύτες σε όλα της τα αυτοκίνητα. Πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι να τοποθετηθούν μεταλλικοί καταλύτες και σε άλλα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

1987 – Επιστροφή της εταιρίας στους αγώνες με την συμμετοχή της στο πρωτάθλημα DTM, με πολλαπλές νίκες. Η ALPINA M3 Group A είναι το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο εφοδιασμένο με μεταλλικό καταλύτη, κάτι το οποίο στη συνέχεια γίνεται υποχρεωτικός εξοπλισμός σε όλα τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο DTM.


1988 – Αποχωρεί για ακόμα μια φορά από τους αγώνες, για να επικεντρωθεί στα αυτοκίνητα παραγωγής, αφού υπάρχουν περιορισμοί στην παραγωγική δυνατότητα.

1989 – Παρουσιάζει την B10 Bi-Turbo, για πολλούς (όπως ο οδηγός αγώνων Paul Frere) το καλύτερο 4-πορτο αυτοκίνητο στον κόσμο.


1990 – Το προσωπικό έχει ανέβει στους 120 υπαλλήλους και πλέον είναι εμφανής η ανάγκη για ένα μεγαλύτερο κτήριο, τόσο για την παραγωγή όσο και για τα γραφεί.

1992 - Η ALPINA παρουσιάζει το κιβώτιο SHIFT-TRONIC, το πρώτο –παγκοσμίως- κιβώτιο ταχυτήτων με ηλεκτρο-υδραυλική λειτουργία του συμπλέκτη (ο πρόγωνος των SMG & DCT) και 6 ταχύτητες.

1993 - Η ALPINA παρουσιάζει το αυτόματο κιβώτιο SWITCH-TRONIC, ένα κλασσικό αυτόματο κιβώτιο με δυνατότητα επιλογής της σχέσης χειροκίνητα με κουμπιά τοποθετημένα στο τιμόνι, άλλη μια πρωτιά της εταιρίας.

1995 – Παρουσίαση του ‘’υπερκαταλύτη’’ SUPERCAT, που τοποθετείται στην BMW ALPINA B12 5.7 E-KAT. Η ALPINA είναι ο πρώτος κατασκευαστής που τοποθετεί έναν ηλεκτρικά θερμαινόμενο μεταλλικό καταλύτη σε αυτοκίνητο παραγωγής. Η δημιουργία αυτού του καταλύτη είναι ένα project που συμμετείχε από κοινού η BMW, η ALPINA και η εταιτία καταλυτών EMITEC. Μετά από λίγα χρόνια αυτοοι οι καταλύτες τοποθετούνται και στην σειρά 7 με τον V12 κινητήρα.


1999 - Παρουσιάζεται η ALPINA D10 Bi-Turbo, το πρώτο αυτοκίνητο diesel της εταιρίας. Η εξέλιξή του είναι από κοινού με την BMW και στην Steyr και είναι το γρηγορότερο diesel αυτοκίνητο παραγωγής με τελική 255 χ.α.ω και απόδοση 245 ίππων, από τον 3-λιτρο 6-κύλινδρο κινητήρα!


2002 - Παρουσιάζεται η ALPINA Roadster V8, ένα αυτοκίνητο βασισμένο στην BMW Z8 αλλά με αυτόματο κιβώτιο Switch-Tronic. Η παραγωγή του είναι συνολικά 555 αυτοκίνητα και είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας που πωλείται επίσημα στις ΗΠΑ.


2003 – Παρουσίαση της BMW ALPINA B7, με φυγοκεντρικό υπερσυμπιεστή και VALVETRONIC, το πρώτο αυτοκίνητο που συνδύασε αυτές τις 2 τεχνολογίες με αποτέλεσμα την μειωμένη κατανάλωση για ένα αυτοκίνητο 500 ίππων.


2005 - Παρουσίαση της BMW ALPINA B5, όπου ο υπερσυμπιεζόμενος κινητήρας V8 των 4.4λίτρων και 500 ίππων τοποθετήθηκε στην σειρά 5 Ε60, με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός από τα ταχύτερα sedan παραγωγής στον κόσμο.


2007 - Παρουσιάζεται η BMW ALPINA B3 Bi-Turbo, η οποία βασίζεται στο νέο 6-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της BMW, τον Ν54. H απόδοση φτάνει τους 360 ίππους (400 στην μετέπειτα έκδοση S), όμως ο κινητήρας έχει πολλές περισσότερες αλλαγές και βελτιώσεις από ένα απλό πρόγραμμα.


2008 – Το νέο κέντρο έρευνας, ανάπτυξης και σχεδιασμού της ALPINA είναι έτοιμο.

2009 – Μετά από 20ετή απουσία από τους αγώνες, η ALPINA επιστρέφει με την Β6 GT3 και την συμμετοχή της στο πρωτάθλημα GT3, μαζί με κατασκευαστές όπως: Aston Martin, Ferrari, Lamborghini και Porsche Aston.



Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Φάνης : 24-09-12 στις 10:20
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος  
28-08-12, 11:49   #2
Mike
 
Το avatar του χρήστη Mike
 
Status:
Εγγραφή: 12-06-2011
Περιοχή: Athens
Μηνύματα: 296

Drives: E92 325i
Αγοράζοντας το αυτοκίνητο μου ήξερα ελάχιστα πράγματα για το όνομα και την ιστορία της Alpina ήξερα ότι δεν ήταν βελτιωτικός οίκος καθώς μερικά παλιά περιοδικά την είχαν στους τιμοκαταλόγους και έτσι είχα θεωρήσει ότι κάποια θυγατρική της bmw.

Βάζοντας ανάρτηση σε ένα πλήρες στοκ αυτοκίνητο κατάλαβα διαφορές και ποιότητα!

Τρομερό άρθρο και τρομερές οι πληροφορίες του!Ευχαριστούμε πολύ!
__________________
Ο χρήστης Mike δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-08-12, 17:18   #3
sv2qo
 
Το avatar του χρήστη sv2qo
 
Status:
Εγγραφή: 06-01-2011
Περιοχή: Θεσσαλονίκη, κέντρο πόλης τα τελευταία 60 χρόνια
Ηλικία: 63
Μηνύματα: 618

Drives: E92 335i
__________________
www.textiles.com.gr
Ο χρήστης sv2qo δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-08-12, 19:39   #4
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.306

Drives: Ε34 520i
Μακαρι να μπορουσα να δουλεψω σε αυτο το εργοστασιο....
Εστω και να βαζω τις ζαντες στο τελος.....
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
17-10-12, 19:46   #5
Canelio
 
Status: Banned
Εγγραφή: 12-10-2012
Ηλικία: 50
Μηνύματα: 72

Drives: Ε31 N/A
η ALPINA κατα τη γνωμη μου στην κλαση της ειναι οικος Αερωθουμενων, στην δουλεια της και φιλοσοφια
αυτο που μ'αρεση ειναι το μπι 12 αν και δεν Ηξερα οτι λεγετε και σουπερκατ αλλα αν το ειχα οσο και καλος ηλεκτρονικος να'ναι ο καταλυτης του με την αφαιρεση του κοφτη πρεπει να φυγουν οι καταλυτες η εξατμηση πρεπει να'ναι ελευθερη μετα γινετε αλλη λειτουργεια ψιλα,,,,,οτι καταλυτης και να'ναι με το που Υπαρχει εκει μονο διμηουργη κολλημα μπουκωμα και προβλημα σε σπορτ αγωνιστικη επιδοση η απλως (σκισημο)
Παντως σαν αυτοκινητο το μπι 12 πολυ με κεντριζη Ξεροσταλιαζω εχει πολυ ομοιοτητα με το δικο μου
Ο χρήστης Canelio δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
17-10-12, 20:05   #6
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.220

Drives: F82 M4+S2k
Σημειώνεται ότι κάτω από 50 χιλιάδες σοβαρό Β12 (Ε31 ή Ε38) δεν βρίσκεις. Ένας Σκανδιναβός πούλαγε 100 παρά ένα Ε31 πριν έναν περίπου χρόνο ενώ στην Ελβετία εντόπισα ένα facelift B12 6.0 E38 με κάπου 50 χιλιάδες.

Αααααααχ αυτοί οι έρωτες...
__________________
Ο χρήστης Don Molina είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
17-10-12, 21:19   #7
Canelio
 
Status: Banned
Εγγραφή: 12-10-2012
Ηλικία: 50
Μηνύματα: 72

Drives: Ε31 N/A
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Don Molina Εμφάνιση μηνυμάτων
Σημειώνεται ότι κάτω από 50 χιλιάδες σοβαρό Β12 (Ε31 ή Ε38) δεν βρίσκεις. Ένας Σκανδιναβός πούλαγε 100 παρά ένα Ε31 πριν έναν περίπου χρόνο ενώ στην Ελβετία εντόπισα ένα facelift B12 6.0 E38 με κάπου 50 χιλιάδες.

Αααααααχ αυτοί οι έρωτες...
ε τι να κανουμε γι'αυτα καποτε ειχαμε δυνατοτητες τωρα οχι τωρα μενω για Παντα με το δικο μου ,,,,,απλα Υποθετουμε
Ο χρήστης Canelio δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Tags
318i, 5 CSL, alpina, alpina b10, ALPINA B12, alpina b3, alpina b5, Alpina B7, ALPINA CSL Coupe, ALPINA Roadster V8, bi-turbo, bmw, BMW ALPINA 3, BMW ALPINA 318i, BMW tuners, D3S, diesel, ν54, SWITCH-TRONIC, turbo, turbo diesel, twin, valvetronic

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump