Χυτά vs. σφυρίλατα εξαρτήματα - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
09-09-12, 23:28   #1
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.295

Drives: E46 316i
Χυτά vs. σφυρίλατα εξαρτήματα

Τα αυτοκίνητα μας αποτελούνται απο πολλά εξαρτήματα που συμπληρώνουν ηλεκτρικό σύνολο, το αμάξωμα, τον κινητήρα και τα διάφορα άλλα επιμέρους εξαρτήματα όπως αναρτήσεις, φρένα και περιφερειακά του κινητήρα.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται διαφοροποιούνται τόσο στην σύσταση τους όσο και στον τρόπο παραγωγής και διαμόρφωσης τους. Σε ένα αυτοκίνητο συναντάμε διάφορα υλικά όπως τα πολυμερή (πλαστικό, λάστιχο), τα μεταλλικά (αλουμίνιο και κράματα του, σίδηρος και κράματα του, μαγνήσιο, μαγγάνιο κ.α.) και σύνθετα υλικά (όπως τα ανθρακονήματα και οι ίνες αραμιδίου-kevlar) τα οποία εμφανίζονται σε πιο εξωτικές κατασκευές.

Ο τρόπος κατασκευής τους διαφέρει ανάλογα με το υλικό και την χρήση του. Για παράδειγμα τα πλαστικά μέρη του αυτοκινήτου γίνονται απευθείας με χύτευση χωρίς να χρειάζονται παραπάνω κατεργασίες, τα υλικά του αμαξώματος περνούν απο διαδικασίες διαμόρφωσης όπως στραντζάρισμα και συγκόλληση ενώ κάποια άλλα όπως είναι οι ζάντες, τα μπλόκ των κινητήρων και τα έμβολα περνούν απο διαδικασίες όπως χύτευση, μηχανουργική κατεργασία, ανώπτιση και άλλα.

Μιλήσαμε πιο πάνω για χύτευση. Τι είναι αυτό? Ποιοί είναι οι διαφορετικοί τρόποι χύτευσης? Τι πλεονεκτήματα έχει η κάθε μέθοδος? Πώς βελτιώνουμε την αντοχή και πώς χαμηλώνουμε το κόστος ενός εξαρτήματος που προέρχεται απο χύτευση? Το παρακάτω thread δίνει τις απαντήσεις σε όλες αυτές τις απορίες.





Χυτευση:

Ένα χυτό εξάρτημα ονομάζεται έτσι επειδή χυτεύεται σε ένα καλούπι ενώ βρίσκεται σε υπέρθερμη υγρή μορφή. Το τελικό εξάρτημα έχει σε διαφορετικά σημεία διαφορετική πυκνότητα αφού η χύτευση γίνεται με την βοήθεια της βαρύτητας, δηλαδή το τετιγμένο μέταλλο πέφτει στο καλούπι απο ύψος και η διαφορά της δυναμικής ενέργειας λόγω ύψους το υλικό διαχέεται σε όλους τους χώρους που επιτρέπει το καλούπι. Για αυτό τον λόγο ένα υλικό διακρίνεται απο μια φυσική ιδιότητα που λέγεται χυτευσιμότητα. H καλή χυτευσιμότητα χαρακτηρίζει ένα υλικό κατά την διαδικασία του κρυώματος. Είναι η ικανότητα το υλικό αυτό να μη δημιουργεί κοιλότητες απο "τραβήγματα" όταν αυτό κρυώνει. Όταν το υλικό κρυώνει τότε αυτό συστέλλεται. Όταν ένα εξάρτημα κρυώνει, όπως ένα έμβολο, τότε αυτό χαρακτηρίζεται απο παχιές και απο λεπτές περιοχές. Στο παράδειγμα του εμβόλου οι παχιές περιοχές είναι το άνω μέρος γνωστό και ώς κορώνα ενώ οι πιο αδύνατες περιοχές είναι το κάτω και πλευρικό μέρος γνωστό και ώς φούστα του εμβόλου. Όταν το εξάρτημα κρυώνει οι λεπτές περιοχές παγώνουν πιο γρήγορα απο τις πιο χοντρές που έχουν συγκεντρωμένη περισσότερη μάζα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μερικές φορές να δημιουργούνται κοιλότητες στο εξάρτημα που δημιουργούν ατέλειες στο τελικό προϊόν. Αυτές οι κοιλότητες καθιστούν το εξάρτημα ώς ακατάλληλο καθώς οι παραμένουσες τάσεις απο την θερμική κατεργασία μπορεί να οδηγήσουν σε ράγισμα και ρωγμές που μπορούν να εμφανιστούν κατά την χρήση του. Για αυτό όταν βλέπουμε ένα μπλόκ κινητήρα για παράδειγμα βλέπουμε περιοχές που είναι σκόπιμα πιο αδύνατες για να περιορίσουμε αυτό το φαινόμενο. Αυτά τα υλικά τις περισσότερες φορές είναι αρκετά ψαθυρά, δηλαδή εμφανίζουν πολλή μικρή παραμόρφωση όταν τους ασκηθεί πίεση πρίν αστοχήσουν. Το αντίθετο απο το ψαθυρό μπορούμε να πούμε οτι είναι το ελαστικό. Οι παρακάτω εικόνες δείχνουν την διαφορά ένός ψαθυρού υλικού απο ένα ελαστικό κατά την αστοχία:



Στην παραπάνω εικόνα βλέπουμε την διαφορά ενός όλκιμου (ελαστικού) απο ένα ψαθυρό. Κάτω, το υλικό μπορεί να δεχτεί μεγαλύτερη παραμόρφωση πρίν την αστοχία του σε ένα τέστ εφελκυσμού και για αυτό διακρίνεται και ο "λαιμός" που δημιουργείται πριν αυτό σπάσει. Στο κάτω μέρος της εικόνας το υλικό δεν δέχεται τόσο μεγάλη παραμόρφωση πρίν την αστοχία του και κόβεται "σαν αγγούρι" την στιγμή που αυτό αστοχεί.




Η κλασική χύτευση όπως αναφέραμε πιο πάνω γίνεται με την βαρύτητα. Το μέταλλο το οποίο θέλουμε να χυτεύσουμε εισέρχεται μέσα σε ένα καλούπι με την δύναμη της βαρύτητας και καταλαμβάνει τον άδειο προκαθορισμένο χώρο που έχει το σχήμα του τελικού προϊόντος. Αφού περάσει κάποιος χρόνος για να κρυώσει, το καλούπι διαλύεται και παίρνουμε το τελικό προϊόν που απέχει απο το επιθυμητό.

Υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να αναλύσουμε: Το καλούπι συνήθως φτιάχνεται απο ένα μείγμα αργιλικού χώματος και πυριτίου το οποίο είναι ανθεκτικό σε υψηλές θερμοκρασίες και είναι εύκολο να το κατασκευάσουμε αφού το χτίζουμε όπως κάνουμε περίπου στην παραλία με την άμμο. Αφού τελειώσει η χύτευση διαλύουμε το χώμα και παίρνουμε το προϊόν που θέλουμε. Απο την άλλη πλευρά, το προϊόν είναι χοντροοκομμένο και δεν έχει το τελικό σχήμα. Χρειάζεται αρκετές τελικές κατεργασίες για να είναι έτοιμο προς χρήση. Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις όπου το χώμα γκρεμίζει πριν απο την χύτευση και δεν έχουμε το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα.

Καλούπι χύτευσης με βαρύτητα:



Πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου είναι οτι είναι αρκετά φτηνή αλλά δεν επιτρέπει την μαζική παραγωγή εξαρτημάτων αφού κάθε φορά πρέπει να χτίσουμε το καλούπι απο την αρχή.

Το παρακάτω βίντεο αποτελεί μια απλουστευμένη παρουσίαση της διαδικασίας χύτευσης που παρουσιάσαμε:



Σφυρηλάτηση:

Πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου είναι οτι αποφεύγουμε τις εσωτερικές κοιλότητες που δημιουργούνται κατά την χύτευση και το κρύωμα του μετάλλου. Οι εσωτερικές κοιλότητες είναι στην ουσία κενά (voids) τα οποί α δημιουργούνται απο τον χώρο που δεν καταλαμβάνει το λιωμένο μέταλλο. Αυτά τα κενά προκύπτουν είτε απο τις παραμένουσες τάσεις μέσα στο μέταλλο είτε απο φυσαλίδες αερίων που παράγονται απο το υπέρθερμο υλικό.

Υπάρχουν 2 είδη σφυρηλάτησης:

Η σφυρηλάτηση σε σταθερό καλούπι: Η σφυρηλάτηση αυτή γίνεται σε σταθερό μεταλλικό καλούπι που έχει κατασκευαστεί σε εργαλειομηχανή και αποτελείται απο 2 μέρη, είναι δηλαδή διαιρούμενο. Το καλούπι κλείνει και εκεί εισέρχεται το λιωμένο μέταλλο υπο πίεση. Ανάλογα με το υλικό αυτή η πίεση μπορεί να είναι απο 20 τόνους έως και 1500 τόνους ανάλογα με το υλικό. Η πίεση συνεχίζει να επιδρά αρκετή ώρα αφού ολοκληρωθεί μέχρι να κρυώσει το εξάρτημα εντελώς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το εξάρτημα να κρυώνει αργά και σταθερά ενώ η παραπάνω πίεση δεν αφήνει να δημιουργηθούν και άλλες κοιλότητες εκτός απο αυτές που θέλουμε. Επιπλέον, η συνεχόμενη πίεση έχει επίδραση στην δομή του μετάλλου. Το μέταλλο είναι σαν κρύσταλλος που αποτελείται απο πολλούς μικρότερους κρυστάλλους. Σε ένα έμβολο επιθυμούμε να υπάρχουν πολλοί μικροί κρύσταλλοι σε τυχαίες διευθύνσεις μεταξύ τους και όχι ογκώδεις. Αυτό επιδρά στην αντοχή του μετάλλου και το καθιστά αρκετά ανθεκτικό σε συνθήκες υψηλής δυναμικής και στατικής καταπόνησης.

Η μέθοδος αυτή είναι και η πιο ακριβή επειδή τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για να επιτύχουν αυτή την πίεση είναι ογκώδη και ακριβά. Παρόλαυτά, η μέθοδος αυτή επιτρέπει μαζική παραγωγή εξαρτημάτων αφού δεν χρειάζεται να φτιάχνουμε καλούπι απο την αρχή και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για αρκετές φορές πριν φθαρεί και αχρηστευθεί. Τέλος, το αποτέλεσμα είναι προϊόν που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αμέσως όπως είναι η ελαιολεκάνη του κάρτερ ή προϊόν που θέλει ελάχιστες κατεργασίες όπως είναι ένα έμβολο η ένας στρόφαλος.

Η φωτογραφία πιο κάτω δείχνει ένα καλούπι χύτευσης υπο πίεση:







Η δεύτερη μέθοδος χύτευσης είναι αυτή με σφυρηλάτηση:είναι γνωστή απο τα αρχαία χρόνια. Θα έχετε δεί σε ταινίες που κατασκευάζουν σπαθιά και τα χτυπούν με ένα σφυρί ενώ είναι ακόμα ζεστά. Αυτό επηρεάζει όχι μόνο την γεωμετρία αλλά και την αντοχή. Μιλήσαμε πιο πάνω για την κρυσταλλική δομή ενός μετάλλου. Όταν το μέταλλο σφυροκοπείται για κάποιο χρόνο κατά την διάρκεια του κρυώματος του τότε αλλάζει η κρυσταλλική του δομή. Στο σημείο που σφυροκοπείται γίνεται πολύ ανθεκτικό ενώ στο κέντρο του διατηρεί τις ελαστικές του ιδιότητες σαν υλικό. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Θα φέρουμε για παράδειγμα το έμβολο. Αν ήταν πολύ μαλακό τότε δεν θα είχε μεγάλη αντοχή στην καταπόνηση και θα παραμορφωνόταν έντονα. Αν ήταν πολύ σκληρό θα είχε μεγάλη αντοχή αλλά θα ήταν ψαθυρό και θα έσπαγε σαν γυαλί. Οπότε τώρα δημιουργούμε μια πολλή σκληρή επιφάνεια που αντέχει στην πίεση και την θερμότητα του θαλάμου καύσης αλλά ταυτόχρονα ο πιο ελαστικός του πυρήνας δέχεται παραμορφώσεις που τις απορροφά και δεν υπάρχει αστοχία του υλικού.

Η μέθοδος αυτή δεν είναι ούτε πολλή ακριβή αλλά ούτε και φτηνή. Είναι σχετικά φτηνή σαν χύτευση αλλά και πάλι χρησιμοποιείται βαρύς εξοπλισμός για την σφυρηλάτηση. Τέλος, το προϊόν που παράγεται δεν έχει σχέση με το τελικό. Το αποτέλεσμα είναι μια άμορφη μάζα μετάλλου που χρειάζεται πολύ περισσότερες μηχανουργικές κατεργασίες για να φτάσει στην τελική του μορφή. Αυτές οι κατεργασίες είναι ακριβές γιατί είναι χρονοβόρες, ενεργοβόρες και απαιτείται αρκετός χρόνος για να ολοκληρωθούν αφού μιλάμε για ένα πιο σκληρό υλικό

Το παρακάτω βίντεο δείχνει πώς γίνεται η σφυρηλάτηση σε μιά χαλυβουργεία. Μπορείτε να καταλάβετε το μέγεθος των μηχανημάτων που χρησιμοποιείται:




Ό τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει κάνει άλματα σε πολλά σημεία αλλά σε κάποια άλλα υστερεί. Για να ήταν εξοπλισμένα τα αυτοκίνητα μας με σφυρήλατα εξαρτήματα θα έπρεπε να ήμασταν ζάπλουτοι μιας και τέτοιες διαδικασίες θα εκτόξευαν την τιμή των αυτοκινήτων στα ύψη. Μερικά μοντέλα σειράς εξοπλίζονταν με σφυρήλατα εξαρτήματα κατασκευασμένα με την δεύτερη μέθοδο αλλά μετά χρησιμοποιούταν χυτά εξαρτήματα με την πρώτη μέθοδο σφυρηλάτησης που αποδείχτηκε οτι είναι πιο οικονομική λόγω μαζικής παραγωγής.



Κλείνοντας την σύντομη αλλά περιεκτική περιγραφή περί χύτευσης, θα αναφέρουμε μερικά εξαρτήματα αυτοκινήτων που κατασκευάζονται με τα δύο είδη της χύτευσης.

Τα έμβολα των αυτοκινήτων παράγονται και με τους δύο τρόπους. Πολλές εταιρίες προτιμούν την χύτευση με βαρύτητα μιας και είναι και αρκετά φτηνότερη αλλά περιέχει περισσότερες μηχανουργικές κατεργασίες ενώ το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ένα έμβολο με διαφορετική πυκνότητα στην μάζα του, κάτι που το καθιστά αδύναμο στην σκληρή χρήση. Αντίθετα, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν έμβολα απο ράβδους (billets) κράματος αλουμινίου. Στην ουσία η χύτευση γίνεται με την μέθοδο της σφυρηλάτησης αλλά το αποτέλεσμα είναι μακριές ράβδοι με ομοιόμορφη μάζα και αντοχή, που έχουν υποστεί παραπάνω θερμική κατεργασία για την βελτίωση της μηχανικής αντοχής. Κατόπιν οι ράβδοι κόβονται σε φέτες και κατεργάζονται για να πάρουμε το έμβολο. Αυτή η μέθοδος είναι ακριβότερη γιατί χρησιμοποιείται υψηλή τεχνολογία και χρησιμοποιείται απο τις πιο premium μάρκες αυτοκινήτων στα καλύτερα τους μοντέλα.

Οι ζάντες αλουμινίου παράγονται επίσης με τους δύο τρόπους αλλά πολύ λίγες είναι σφυρήλατες όπως του Μ3 Ε92. Προφανώς το κόστος τους είναι μεγάλο αλλά επειδή είναι πιο ανθεκτικές στην καταπόνηση είναι πιο ελαφριές γιατί χρησιμοποιείται λιγότερο μέταλλο για να επιτύχουμε τις ίδιες μηχανικές αντοχές.

Τα μπλόκ των κινητήρων παράγονται και με τους δύο τρόπους αλλά στα μπλόκ με κράματα αλουμινίου - μαγνησίου χρησιμοποιείται η μέθοδος της χύτευσης υπο πίεση γιατί έτσι δεν δημιουργούνται κοιλότητες που αναφέραμε παραπάνω και επειδή το μαγνήσιο αυτοαναφλέγεται στην ατμόσφαιρα σε θερμή λιωμένη κατάσταση ενώ με χύτευση υπο πίεση δεν έρχεται σε επαφή με οξυγόνο.

Αναμένουμε τις απορίες σας καθώς αυτό το thread περιέχει αρκετές δύσκολες έννοιες που πιθανόν να μην έγιναν κατανοητές.
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος  
12-09-12, 22:05   #2
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.295

Drives: E46 316i
Δύο ακόμα ωραία βιντεάκια για να δείτε πως γίνεται η χύτευση με βαρύτητα σε μη σταθερό καλούπι, αν και δεν αφορούν εξαρτήματα αυτοκινήτων έχουν αρκετό ενδιαφέρον:


__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-09-12, 22:12   #3
Insanedriver
 
Το avatar του χρήστη Insanedriver
 
Εγγραφή: 05-01-2010
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 1.105

Drives: Ε92 335i
Μιας και πιάσαμε τη κουβέντα αυτή, να σας πω ότι μετά από πολύ διάβασμα, έρευνα και συνομιλίες με πολύ ψαγμένα άτομα από την Αμερική, ο N54 φοράει σφυρήλατο στρόφαλο και μπιέλες, ενώ τα πιστόνια είναι χυτά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ αντοχής και ποιότητες. Για αυτό πολύ νομίζουν ότι είναι και αυτά σε κάποιες χρονολογίες σφυρήλατα, κάτι που δεν ισχύει και δεν έχει επιβεβαιωθεί οπτικά από κανέναν...
Ο χρήστης Insanedriver δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-09-12, 22:33   #4
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Eιναι σφυριλατα!!! Μονο του φιλου μου του jannis ειναι χυτα...ατυχο αγορι.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-09-12, 11:57   #5
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Insanedriver Εμφάνιση μηνυμάτων
Μιας και πιάσαμε τη κουβέντα αυτή, να σας πω ότι μετά από πολύ διάβασμα, έρευνα και συνομιλίες με πολύ ψαγμένα άτομα από την Αμερική, ο N54 φοράει σφυρήλατο στρόφαλο και μπιέλες...
Να μου επιτρέψεις ένα σχόλιο: όλοι οι στρόφαλοι, μπιέλες και εκκεντροφόροι είναι σφυρήλατοι. Αλλιώς, με το 1ο κατέβασμα στις στροφές του μοτέρ θα κοβόντουσαν (μικρές διατομές αξόνων ή κορμών και πολύ μεγάλες δυνάμεις). Και ναι, τα καλύτερα πιστόνια είναι τα σφυρήλατα, και δει με κοντές φούστες!!!
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-09-12, 18:19   #6
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.295

Drives: E46 316i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Να μου επιτρέψεις ένα σχόλιο: όλοι οι στρόφαλοι, μπιέλες και εκκεντροφόροι είναι σφυρήλατοι. Αλλιώς, με το 1ο κατέβασμα στις στροφές του μοτέρ θα κοβόντουσαν (μικρές διατομές αξόνων ή κορμών και πολύ μεγάλες δυνάμεις). Και ναι, τα καλύτερα πιστόνια είναι τα σφυρήλατα, και δει με κοντές φούστες!!!
Γιάννης-sv2gww.

Όταν έχεις ένα υποτετράγωνο μοτέρ όπως του Ν54 και σε ενδιαφέρει η ησυχία τότε οι μακριές φούστες είναι απαραίτητες. Τέτοια έμβολα συναντάμε σε Ferrari και τέτοιες κατασκευές
__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-09-12, 20:21   #7
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.304

Drives: Ε34 520i
Οι μακριες φουστες ειναι για τις παρθενοπες....

Τι? Παλι off topic ειμαι?
Χαλια moderator....
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-09-12, 22:23   #8
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.220

Drives: F82 M4+S2k
Επίσης σφυρήλατο στρόφαλο, κομματάκι δύσκολο.
Σχεδόν ΟΛΟΙ είναι χυτοί, ενώ τα πιο γαμάτα που 'χω ακούσει για καστομιές είναι machined από μασίφ μπιγιέτα...

Το ότι είναι χυτοί φαίνεται στην επιφάνεια των αντίβαρων που είναι σαγρέ από το καλούπι. Αν ήταν σφυρήλατοι, θα ήταν γυαλιστεροί.

Αμφιβάλω πολύ να είναι του Ν54 σφυρήλατος. Φωτό έχουμε?
__________________
Ο χρήστης Don Molina δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-09-12, 23:32   #9
Insanedriver
 
Το avatar του χρήστη Insanedriver
 
Εγγραφή: 05-01-2010
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 1.105

Drives: Ε92 335i
Eικόνες από πιστόνια-μπιέλες του n54 σε σύγκριση με αυτά ενός evo εδώ: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=664993

http://www.bimmerboost.com/images/im...nternals-1.jpg

n54 forged crank


vs
n55 crank


http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=464348
Ο χρήστης Insanedriver δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-09-12, 23:49   #10
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Είστε με τα σωστά σάς ρε παιδιά?????? Χυτοι στροφαλοι???? Κρίνετε απο το αν ειναι σαγρε ή γυαλιστεροι????
Χάνω κάθε ιδέα!
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
αλουμίνιο, αντοχή, casting, παραγωγή, καλούπι, forging, metal casting, metal forging, metal molding, molding, στρόφαλος, σφυριλάτηση, σφυρίλατα, tech cyclopedia, έμβολα, χύτευση

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump