Περί Φρένων - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
18-09-12, 22:53   #1
subscriber
 
Το avatar του χρήστη subscriber
 
Status: Newsfeed Master
Εγγραφή: 16-03-2011
Μηνύματα: 386

Drives: N/A N/A
Περί Φρένων

Γράφει ο Λουκάς Μπαφατάκης

Γίνεται πολύς λόγος εσχάτως για την προσφερόμενη ασφάλεια των οχημάτων μέσω των αποτελεσμάτων που επιτυγχάνουν αυτά στο EuroNCAP.


Ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παθητική ασφάλεια είναι καθοριστική για την διατήρηση της ανθρώπινης ζωής σε ένα δυνητικό ατύχημα, ωστόσο έχω την αίσθηση ότι η ενεργητική ασφάλεια είναι εξίσου και ίσως περισσότερο σημαντική, μιας και δείχνει πόσο μπορούμε να βασιστούμε στο όχημα προκειμένου να αποφύγουμε το όποιο δυσάρεστο γεγονός.

Το τρέχον κείμενο θα εξετάσει το καθοριστικότερο ίσως σύστημα ενεργητικής ασφάλειας ενός οχήματος που δεν είναι άλλο από αυτό της πεδήσεως.

Ταμπούρα
Είναι ο παλαιότερος και ο φθηνότερος τύπος φρένων. Στις μέρες μας τα ταμπούρα χρησιμοποιούνται σε μικρά αυτοκίνητα πόλης κυρίως και κατά αποκλειστικότητα στους πίσω άξονες των οχημάτων. Χρησιμοποιείται κυρίως σε οπίσθιους άξονες γιατί κατά κανόνα αυτοί αναλαμβάνουν αρκετά μικρότερο ποσοστό της συνολικής πεδήσεως ενός οχήματος. Επιλέγεται επίσης για λόγους μείωσης του κόστους αλλά και γιατί τα μικρά αυτοκίνητα είναι ασθενή και συνήθως ελαφριά, οπότε δεν είναι καθοριστική η ανάγκη για χρήση κάποιου πιο εξελιγμένου συστήματος.

Τα μειονεκτήματα των ταμπούρων είναι το μεγάλο μη αναρτημένο βάρος, το οποίο επηρεάζει πολυσήμαντα και αρνητικά το όχημα, η περιορισμένη δυνατότητα για την απαγωγή της θερμότητας και η πολυπλοκότητά τους σαν εξαρτήματα που δεν είναι ευθέως ανάλογη της αποτελεσματικότητάς τους.

Το μοναδικό “πλεονέκτημα’’ του μεγαλύτερου βάρους των ταμπούρων είναι το γεγονός ότι εφόσον τοποθετούνται στον οπίσθιο άξονα και εν γένει τα αυτοκίνητα όπου τοποθετούνται είναι εμπροσθοβαρή, τότε ίσως και να υφίσταται μια συμμετρικότερη κατανομή των μαζών.

Σε ότι αφορά την απαγωγή της θερμότητας, η μικρότερη αποτελεσματικότητα που παρουσιάζουν στον τομέα τα ταμπούρα, συμβάλλει καθοριστικά στη γρήγορη κόπωση του φρένου με αποτέλεσμα την δραματική μείωση της δυνατότητας πέδησής του. Το φαινόμενο ευτυχώς δεν είναι τόσο εμφανές, γιατί τα ταμπούρα αφενός αναλαμβάνουν ένα κλάσμα της συνολικής πεδήσεως μόνο όπως προαναφέρθηκε, αλλά και γιατί τα αυτοκίνητα όπου βρίσκουμε συνήθως ταμπούρα δεν οδηγούνται με τέτοιον τρόπο ώστε να αντιληφθούν οι χειριστές κόπωση του συστήματος.

Δισκόφρενα
Πρόκειται για σαφώς ανώτερο τύπο φρένων σε σχέση με τα ταμπούρα. Τα πλεονεκτήματά τους είναι το χαμηλότερο μη αναρτημένο βάρος κατά περιπτώσεις αλλά και η σαφώς καλύτερη απαγωγή της θερμότητας που αυτά επιτυγχάνουν με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρότερη κόπωση.

Το μέγεθός τους στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι μικρότερο στον οπίσθιο άξονα για λόγους που προαναφέρθηκαν εκτός αν η κατανομή των μαζών του οχήματος είναι τέτοια που επιβάλλει παρόμοια μεγέθη μεταξύ οπισθίου και εμπροσθίου άξονος, αλλά και πάλι αν υφίσταται κάτι τέτοιο, πρέπει να αφορά ελάχιστα οχήματα.

Τα δισκόφρενα υφίστανται σε πολλές παραλλαγές ανάλογα με τον τύπο του οχήματος που εφοδιάζουν, με τα πιο βασικά να είναι τα απλά μη αεριζόμενα, μονοέμβολα και ο πιο εξελιγμένος, τα αεριζόμενα, διάτρητα με πολλαπλά έμβολα στις σιαγόνες και με χρήση εξωτικών συνθετικών υλικών στους δίσκους.

Τα απλά μη αεριζόμενα δισκόφρενα θα τα συναντήσουμε όπως και τα ταμπούρα σε οπίσθιους άξονες οχημάτων. Λέγονται μη αεριζόμενα γιατί μεταξύ των δύο επιφανειών των δίσκων δεν υπάρχει κανένα κενό για την απαγωγή της θερμότητας με αποτέλεσμα αυτή να είναι δυσχερέστερη σε αυτόν τον τύπο φρένων.

Στα αεριζόμενα φρένα υπάρχει ένα διάκενο μεταξύ των δύο επιφανειών των δίσκων με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας αεραγωγός και έτσι η απαγωγή της θερμότητας είναι ταχύτερη. Αεριζόμενα δισκόφρενα συναντούμε σχεδόν πάντα σε εμπρόσθιους άξονες οχημάτων αλλά ορισμένες φορές και σε οπίσθιους, σε περιπτώσεις δηλαδή πολύ μεγάλης ισχύος οχήματος ή πολύ μεγάλου βάρους ή και τα δύο.

Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις που τα αεριζόμενα φρένα είναι πολυέμβολα με αποτέλεσμα η δύναμη που ασκεί η σιαγόνα στον δίσκο να πολλαπλασιάζεται, κάτι που συνεπάγεται υψηλότερη δύναμη ακινητοποίησης αλλά και μεγαλύτερη παραγωγή θερμότητας. Για αυτόν ακριβώς το λόγο κατά κανόνα σε πολυέμβολες εφαρμογές θα δείτε ότι ο δίσκος είναι επιπλέον χαραγμένος ή και διάτρητος για ακόμα καλύτερη απαγωγή της θερμότητας.

Ο πιο εξελιγμένος τύπος δισκοφρένων είναι χωρίς αμφιβολία αυτός που ο δίσκος είναι φτιαγμένος από κεραμικά υλικά και ίνες άνθρακα. Σε αυτήν την περίπτωση ο δίσκος είναι κατά πολύ ελαφρύτερος σε σχέση με έναν συμβατικό (περίπου 50%) και παράλληλα λόγω της χρήσης κεραμικών ανθίσταται εκπληκτικά στην αναπτυσσόμενη θερμότητα με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν αδύνατο να παρατηρήσει κάποιος κόπωση σε αυτόν τον τύπο.

Η εφαρμογή των ανωτέρω δισκοφρένων είναι πολύ περιορισμένη και αφορά σχεδόν κατά αποκλειστικότητα supercars, όπου ακόμα και εκεί, αυτά αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού του οχήματος, λόγω αστρονομικού κόστους που μπορεί να φτάνει και να ξεπερνά τις 15.000€. Μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις είναι η Ferrari η οποία τα διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό όλων των τελευταίων V8 και V12 οχημάτων της.

Ισχύει γενικά για όλα τα δισκόφρενα ότι όσο μεγαλύτερη διάμετρο έχει ο δίσκος τους και όσο περισσότερα έμβολα έχει η σιαγόνα, τότε η δύναμη ακινητοποίησης είναι αναλογικά ισχυρότερη. Οι κατασκευαστές επιδιώκουν να επιτύχουν την χρυσή τομή μεταξύ επαρκούς δύναμης ακινητοποίησης αλλά και περιορισμένου μη αναρτημένου βάρους, γιατί τα μεγαλύτερα φρένα είναι βαρύτερα, απαιτούν μεγαλύτερους τροχούς, που ακολούθως απαιτούν βαρύτερα ή και φαρδύτερα ελαστικά, που ακολούθως απαιτούν ισχυρότερη δομικά ανάρτηση κ.ο.κ.

Οπότε ισχυρότερα φρένα μπορεί να συνεπάγονται καλύτερη ακινητοποίηση αλλά να επηρεάζουν αρνητικά άλλους τομείς του οχήματος, κάτι που σίγουρα δεν επιθυμούμε να συμβαίνει. Αυτό δείτε το και ως μια μικρή συμβουλή για όσους από εσάς σκέφτεστε την αναβάθμιση του συστήματος πεδήσεως του οχήματός σας.

Ηλεκτρονικά
Πέρα από τα μηχανικά υποσυστήματα τα φρένα συνδυάζονται και με ηλεκτρονικά. ABS, ESP, DSC κτλ, συνεργάζονται με το μηχανικό σύστημα του φρένου προκειμένου να έχουμε την καλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.

Το ABS που είναι η βάση πετυχαίνει κάτι πολύ σημαντικό, που είναι η δυνατότητα του τροχού να μην ολισθαίνει επί του οδοστρώματος όταν οι συνθήκες ενός φρεναρίσματος είναι απαιτητικές πχ βρεγμένο οδόστρωμα, φρενάρισμα πανικού κ.ο.κ. Το ABS λοιπόν αυτό που κάνει είναι να στέλνει μεταβαλλόμενη πίεση πέδησης σε κάθε τροχό. Πόση; Τόση όσο μπορεί να ανθέξει ο κάθε τροχός δεδομένων των συνθηκών χωρίς να ολισθήσει. Αυτό αυξάνει δραματικά την δυνατότητα του οδηγού να φρενάρει με ασφάλεια σε συνθήκες που χωρίς αυτό, το ατύχημα ίσως να ήταν αδύνατο να αποφευχθεί.

Το ESP αφορά κυρίως την δυνατότητα του αυτοκινήτου να διατηρήσει την πορεία του στο απαιτητικότερο σενάριο που είναι η ανάγκη για απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, ή μια στροφή. Αυτό μέσω αιθητήρων αντιλαμβάνεται τη γωνία του τιμονιού και την πίεση που ασκούμε εμείς στα φρένα και ακολούθως ασκεί δύναμη πέδησης σε όποιον τροχό κρίνει αυτό, προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια του ελέγχου του οχήματος. Με λίγα λόγια τα ηλεκτρονικά συστήματα διορθώνουν το σφάλμα του οδηγού είτε αυτό προέρχεται από υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του, είτε από θόλωση της κρίσης λόγω στιγμιαίου πανικού.

Κλείνοντας την παράγραφο για τα ηλεκτρονικά θα ήθελα να αναφερθώ εμβόλιμα σε έναν αστικό μύθο που έχει αναπτυχθεί, ο οποίος λέει ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα ευνουχίζουν τον πραγματικά χαρισματικό οδηγό και δεν του επιτρέπουν να κινηθεί όσο γρήγορα θα μπορούσε χωρίς την ύπαρξη αυτών. Είναι κοινή αντίληψη πλέον ότι ο παραπάνω μύθος δεν ισχύει. Οι καλύτεροι test drivers στον κόσμο σήμερα, ομονοούν ότι τα σύγχρονα ισχυρά ως και πανίσχυρα αυτοκίνητα, είναι ταχύτερα με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα και ότι οι χρόνοι τους γύρω από μια πίστα είναι χειρότεροι με αυτά απενεργοποιημένα...

[Πηγή: Highoctane.gr]
Ο χρήστης subscriber δεν είναι συνδεδεμένος  
25-09-12, 12:42   #2
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.305

Drives: Ε34 520i
Δεν πρεπει να παραλειψουμε και τους ταμπουροδισκους της BMW, οι οποιοι ξεκινησαν στα Ε28 -Ε30 και συνεχιζουν να χρησιμοποιουνται μεχρι και σημερα:








Δεν θυμαμαι αν ειναι δικια της πατεντα αλλα ειναι οτι καλυτερο γιατι συνδυαζει και τους δυο κοσμους με απολυτη επιτυχια.
Χρησιμοποιει κανονικο ταμπουρο στο κεντρο για απολυτο χειροφρενο και δισκο στην περιφερεια για καλυτερο φρεναρισμα.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-09-12, 22:17   #3
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Πολύ ωραίο άρθρο με απλές και κατανοητές λέξεις.
Θα σταθώ όμως στο "εμβόλιμο" τέλος. Ναι, είναι γεγονός ότι οι ταχύτεροι χρόνοι σε πίστα καταγράφονται με όλα τα ηλεκτρόνια σε πλήρη παράταξη. Εννοώ τα ηλεκτρονικά υποσυστήματα που βοηθούν κατά την πέδηση. Θεωρώ όμως πως οι καλύτεροι χρόνοι καταγράφονται επειδή ο οδηγός έχει αφήσει/διαγράψει το θέμα πέδησης από το μυαλό του κι ασχολείται με το επόμενο θέμα: την ταχύτατη έξοδο από την στροφή με όλη την ροπή κάτω από το πόδι του.
Ας πάρουμε το ABS.... Θυμόμαστε γιατί είχε κάνει την εμφάνησή του? Αν δεν κάνω λάθος για το ικανοποιητικό σταμάτημα του οχήματος σε έδαφος χωρής τριβή (νερό, πάγο, χορτάρι ή συνδιασμό όλων αυτών).
Το ESP? Όπως σωστά παραθέτεις, φρενάρει τον τροχό που τίνει να χάσει την πρόσφυσή του μέσα στην στροφή κατά την διάρκεια πέδησης. Κάτι που κάνει και το DSC αλλά όμως άνευ φρένου. Κι ερχόμαστε τώρα στην ουσία του θέματος...
Εάν υπήρχε γνώση του φρένου (πώς, πότε και γιατί) θα ήταν αναγκαία όλα τα παραπάνω? Νομίζω πως όχι. Σαφώς, αν πάμε με 120 σε πάγο θέλουμε οπωσδήποτε την αρωγή του ΑΒS, το ίδιο και μέσα στην στροφή. Μα όμως νομίζω πως η ύπαρξη αυτών των συστημάτων κάνει τους οδηγούς πιο ευησυχασμένους και κατά συνέπεια πιο αδιάφορους για το "πως, πότε και γιατί". Κάτι τέτοιο όμως δίνει την δυνατότητα σε οποιονδήποτε να θεωρεί ότι οι νόμοι της φυσικής είναι έξω από τα τζάμια του αυτοκινήτου του και εντός υπάρχει ένα άλλο σύμπαν. Δηλαδή η βοήθεια που προσφέρει η ψηφιακή/μηχανική τεχνολογία καταλήγει να είναι το άλλοθι για παρακινδυνευμένη οδήγηση αφού κάποιος άλλος θα κάνει την δεδομένη στιγμή αυτό που δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς!!!: να φρενάρει σωστά αφού οδηγεί ΚΑΙ σωστά κάτω από τις δεδομένες περιστάσεις!
Άρα, φυσικά ναι, αν αφήνουμε τα πάντα στην κρίση των ηλεκτρονικών τότε μπορούμε να κινηθούμε με ασφάλεια και σαφώς πολύ πιο γρήγορα από έναν οδηγό που δεν έχει στη διάθεσή του όμοια συστήματα. Μα μήπως τελικά έτσι χάνουμε την μια από τις λίγες πλέον χαρές μας?? Να οδηγούμε όπως εμείς θέλουμε και αναλογιζόμενοι των συνεπειών μη σωστής οδήγισης να γινόμαστε όλο και καλύτεροι οδηγοί και όχι απλώς χρήστες?
Ένας εκ των νοσταλγών του rock 'n' roll σε πείσμα των καιρών.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-09-12, 01:50   #4
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.305

Drives: Ε34 520i
Σε νιωθω Γιαννακη. Απλα ρε φιλε σκεφτομαι και ολους αυτους τους ανθρωπους για τους οποιους εχουν βγει ολες αυτες οι δικλειδες ασφαλειας που δεν εχουν την ιδια σχεση που εχεις εσυ-εγω-καποιος αλλος με το αυτοκινητο.

Για τους ιδιους βγηκε το esp, το αυτοματο αναμα των φωτων (ποιον δεν τον εχει προσπερασει η μετενσαρκωση του Ayrton Senna με 160kmh, να ριχνει καρακλοποδαρα και να μην εχει αναψει ουτε καν τα φωτα θεσεως) το αυτοματο παρκαρισμα-το αυτοματο σταματημα ασφαλειας-το hill assist-το down hill assist και ενα καρο αλλο συστηματα που δεν θυμαμαι τωρα.

Το ABS ομως νομιζω πως ξεχωριζει πραγματικα και ειναι απαραιτητο.


Πραγματικο περιστατικο που μου συνεβη τον Αυγουστο:
Παλια παραλιακη και στο υψος του village (Φαληρο) εχει φαναρι. Μπροστα μου μια Ζ3 τυρκουαζ και εγω στα 15-20 μετρα πισω του. Παμε και οι 2 με την ιδια ταχυτητα (45-50kmh) σαν π@π@ρες και ξαφνικα αντιλαμβανομαστε και οι 2 οτι το φαναρι ειναι κοκκινο!!!
Υποψιν μετα που γυρισα να δω γιατι εκανα εγω τετοια μ@λ@κι@, το ενα φαναρι ειχε καμμενη λαμπα και το αλλο ειναι πισω απο την πινακιδα του τραμ....

Πλακωνεται η Ζ3 στα φρενα και σταματαει 1 μετρο μετα το φαναρι (ABS), πλακωνομαι κι εγω και ετσι οπως ερχομουν, ετσι και συνεχισα. Δεν εκοψε σχεδον καθολου. Μπλοκαρισμενοι τροχοι για 10 μετρα και συνεχιζω να συμμαδευω την κoλλαρα της Ζ.
2-3 μετρα πριν γινουμε τροπετο πισινο εγω και μπροστινο εκεινος, αφηνω το φρενο και το κοβω δεξια.... εγω σταματησα 5 μετρα μετα το φαναρι....

Ειναι να μην συμπαθεις το ABS μετα?
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-09-12, 09:35   #5
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Μα Θόδωρε δεν στέκομαι στο "γιατί" υπάρχουν αυτά τα συστήματα αλλά στο "τι" οδηγούς δημιουργούν. Δηλαδή ένας νεανίας που έμαθε μόνο με τέτοια μπλιμπλίκια τι θα κάνει όταν τον κρεμάσει η ECU? Θα αγοράσει το πρώτο χωράφι που θα βρει??
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-09-12, 17:48   #6
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.305

Drives: Ε34 520i
Πιθανοτατα ναι. Και δεν θα φταιει κιολας, αφου ετσι εμαθε. Αν κατι παει στραβα, το μονο που θα ξερει να κανει, θα ειναι να παρει τηλ. την οδικη..... Οχι οτι σημερα δεν γινεται το ιδιο για αλλαγη ελαστικου... οχι....


Στην Αμερικη τα νεα παιδια δεν ξερουν να αναγνωρισουν το βασικο σχημα της παπατας. Νομιζουν οτι οι τηγανητες πατατες φυτρωνουν τετραγωνες στα δεντρα....


Μην παω μακρια. Στην Ελλαδα τα νεα παιδια δεν ξερουν απο τι ζωο προερχεται η μοσχαρισια μπριζολα.....


Σε 20 χρονια το αυτοκινητο θα ειναι ενα απλο μεσο μεταφορας και ισως να μην λεγεται και ετσι....
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
28-09-12, 19:01   #7
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Oh f@@@@ yes... Έτσι ακριβώς είναι.
Πάντως, για να ξαναγυρίσουμε και στο αρχικό μας θέμα, θα ήθελα να προσθέσω ότι ποτέ δεν έχω ακούσει κανέναν να θύγει το θέμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ τεραστίων φρένων και συστημάτων υποστήριξης πέδησης. Βγάζουμε πχ τους εμπρός ΟΕΜ δίσκους και δαγκάνες, βάζουμε στη θέση αυτών ότι μπορεί να χωρέσει η ζάντα από μέσα και μέσα σε λίγη ώρα έχουμε αποκτήσει stopping power νταλίκας. Όταν λοιπόν αγγίζουμε το φρένο και 8 ή 12 πιστονάκια -μόνο εμπρός- σφύγκουν ανάμεσά τους μεγαλύτερα τακάκια επάνω σε μεγαλύτερες επιφάνειες τριβής με το ΙΔΙΟ βάρος οχήματος με πριν πώς συμπεριφέρεται το ABS?? Τι γίνεται με την κατανομή ισχύος φρένου μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα και μάλιστα όταν ο τελευταίος σχεδόν ποτέ δεν αναβαθμίζεται (φρένα-ταψιά εμπρός και πίσω πιατάκια σερβίτσιου ελληνικού καφέ)?? Πως θα συμπεριφερθεί το αυτοκίνητο σε οριακές καταστάσεις, όπως πχ φρένο μέσα σε αλλεπάλληλες στροφές όπου οι ECU των φρένων έχουν χαρτογραφήθει για δεδομένες συνθήκες εξοπλισμού οχήματος κι όχι για παράλληλους δίσκους από εμπρός άρθρωση Liebherr σε Α380?
O subscriber έδωσε ένα καλό έναυσμα για συζήτηση, οπότε ας την πάμε λίγο παραπέρα.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-09-12, 01:22   #8
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.305

Drives: Ε34 520i
Οντως Γιαννη. Ερωτηση για αυτους που ξερουν. Η αρχικη κατανομη στο ABS πως ρυθμιζεται? Μικρες-μεγαλες βαλβιδες? Διοδοι?

Με ενδιαφερει γιατι σε ενα αυτοκινητο μου, προσφατα περασα απο μονοπιστονα πλευστα εμπρος και ταμπουρα πισω, σε τετραπιστονα και διπιστονα αντιστοιχα.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-09-12, 14:33   #9
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο JEO Εμφάνιση μηνυμάτων
Οντως Γιαννη. Ερωτηση για αυτους που ξερουν. Η αρχικη κατανομη στο ABS πως ρυθμιζεται? Μικρες-μεγαλες βαλβιδες? Διοδοι?

Με ενδιαφερει γιατι σε ενα αυτοκινητο μου, προσφατα περασα απο μονοπιστονα πλευστα εμπρος και ταμπουρα πισω, σε τετραπιστονα και διπιστονα αντιστοιχα.
Μόλις ανοιξα το σχετικό θέμα εδω => http://www.bmwforum.gr/forum/showthread.php?t=13978

Α!!! Θόδωρε! «ΟΧΙ». Μην διανοηθείς κάτι τέτοιο.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-09-12, 20:45   #10
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.305

Drives: Ε34 520i
Δεν γινοταν διαφορετικα.... Τα παλια πλεον δεν ειχαν ανταλλακτικα. Ασε που το βαρος αυτοκινητου εχει παει μιση φορα επανω και του τροχου 2......
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
abs, ανάρτηση, αεριζόμενα φρένα, bmw performance, brake, ESP, μη αεριζόμενα δισκόφρενα, τακάκια, Ταμπούρα, performance, δισκόφρενα, ζάντες, φρένα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump