Αντιμετώπιση υδρολίσθησης - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Τεχνικές οδήγησης Για να διδάσκουν οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
20-09-12, 05:18   #1
V@GGELIS
 
Το avatar του χρήστη V@GGELIS
 
Status:
Εγγραφή: 13-01-2012
Περιοχή: ΚΡΗΤΗ
Μηνύματα: 447

Drives: F20 116i
Αντιμετώπιση υδρολίσθησης

Αντιμετώπιση υδρολίσθησης

Συμβουλές ασφαλούς οδήγησης



Ένα από τα πιο επικίνδυνα φαινόμενα όταν κινούμαστε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση, την οποία τη συναντάμε κυρίως κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών και χειμερινών μηνών.

Το φαινόμενο κατά το οποίο, οι τροχοί του αυτοκινήτου «πλανάρουν» πάνω σε ένα λεπτό στρώμα νερού και η πρόσφυση των ελαστικών είναι πολύ μικρή, ονομάζεται υδρολίσθηση. Τα ελαστικά μπορούν να αποβάλουν κάποια ποσότητα νερού, ώστε το πέλμα να μη χάνει την επαφή του με το βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό βέβαια γίνεται μέχρι κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα, την οποία αν ο οδηγός ξεπεράσει, τότε ξεπερνάει και τη δυνατότητα αποχέτευσης των ελαστικών, με αποτέλεσμα μία μικρή ποσότητα νερού, μεταξύ του ελαστικού και του δρόμου, να εμποδίζει την επαφή τους.

Όσο μεγαλώνει η ταχύτητα του οχήματος στο βρεγμένο οδόστρωμα, τόσο μειώνεται η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με αυτό. Για παράδειγμα, στα 100χλμ./ώρα το πέλμα πατάει λιγότερο από όταν η ταχύτητα είναι 60 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα την σημαντική μείωση της πρόσφυσης.

Για να αποφύγουμε περιπτώσεις υδρολίσθησης,
θα πρέπει να κρατάμε το τιμόνι σταθερό στην προεπιλεγμένη πορεία και δεν πρέπει να φρενάρουμε απότομα ή να αλλάζουμε πορεία, γιατί υπάρχει κίνδυνος απώλειας του ελέγχου. Επίσης, καλό είναι να κατεβάζουμε ταχύτητα ή να αφήνουμε το γκάζι προοδευτικά, για να μειώσουμε την ταχύτητα του οχήματος.

Πηγή: Autotriti.gr
__________________
_____Keep DRIVING !_____
Ο χρήστης V@GGELIS δεν είναι συνδεδεμένος  
20-09-12, 11:17   #2
BILL Z4
 
Το avatar του χρήστη BILL Z4
 
Εγγραφή: 25-07-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Ηλικία: 56
Μηνύματα: 625

Drives: E89 Z4
Στο προηγούμενο αυτοκίνητο που είχα,Ε36,είχε κρεμαγιέρα η οποία επηρεαζόταν από τις μικρές λιμνούλες στο δρόμο.Πατώντας ο τροχός σε νερό έστριβε το τιμόνι προς την πλευρά του νερού.Εάν πατούσαν και οι δύο ρόδες το αυτοκίνητο έστριβε προς τα εκεί που υπήρχε μεγαλύτερη απώλεια πρόσφυσης ΑΡΝΗΤΙΚΟ.Ακουμπώντας σε πεζοδρόμιο μπροστινός τροχός επηρέαζε και κουνούσε το τιμόνι.Μεταδιδόταν η δύναμη από και από τις ρόδες προς το τιμόνι, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ!.
Στο Ζ4 το τιμόνι είναι ηλεκτρικό,δεν επηρεάζεται καθόλου.Περνώντας από νερολακούβες δεν κουνιέται καθόλου, ΘΕΤΙΚΟ.Ακουμπά σε πεζοδρόμιο ο τροχός,μπορεί να σπάσει η ζάντα!,και δεν έχεις την πληροφόρηση που είχες με την κρεμαγιέρα ΑΡΝΗΤΙΚΟ.
Αυτά έχω παρατηρήσει,δεν ξέρω εάν κάνω λάθος.
__________________
Αγοράζω ΜΟΝΟΝ Ελληνικά προιόντα!!!
Ο χρήστης BILL Z4 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
20-09-12, 13:38   #3
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.310

Drives: Ε34 520i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο V@GGELIS Εμφάνιση μηνυμάτων

Παρτα μωρη αρρωστη!!!!!!!!





Υ.Γ. Excuse my French......
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
20-09-12, 16:33   #4
sv2qo
 
Το avatar του χρήστη sv2qo
 
Status:
Εγγραφή: 06-01-2011
Περιοχή: Θεσσαλονίκη, κέντρο πόλης τα τελευταία 60 χρόνια
Ηλικία: 63
Μηνύματα: 618

Drives: E92 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο BILL Z4 Εμφάνιση μηνυμάτων
Στο προηγούμενο αυτοκίνητο που είχα,Ε36,είχε κρεμαγιέρα η οποία επηρεαζόταν από τις μικρές λιμνούλες στο δρόμο.Πατώντας ο τροχός σε νερό έστριβε το τιμόνι προς την πλευρά του νερού.Εάν πατούσαν και οι δύο ρόδες το αυτοκίνητο έστριβε προς τα εκεί που υπήρχε μεγαλύτερη απώλεια πρόσφυσης ΑΡΝΗΤΙΚΟ.Ακουμπώντας σε πεζοδρόμιο μπροστινός τροχός επηρέαζε και κουνούσε το τιμόνι.Μεταδιδόταν η δύναμη από και από τις ρόδες προς το τιμόνι, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ!.
Στο Ζ4 το τιμόνι είναι ηλεκτρικό,δεν επηρεάζεται καθόλου.Περνώντας από νερολακούβες δεν κουνιέται καθόλου, ΘΕΤΙΚΟ.Ακουμπά σε πεζοδρόμιο ο τροχός,μπορεί να σπάσει η ζάντα!,και δεν έχεις την πληροφόρηση που είχες με την κρεμαγιέρα ΑΡΝΗΤΙΚΟ.
Αυτά έχω παρατηρήσει,δεν ξέρω εάν κάνω λάθος.
Ξέραμε όμως ανα πάσα στιγμή που και πως πατάμε.
__________________
www.textiles.com.gr
Ο χρήστης sv2qo δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
20-09-12, 17:18   #5
fotis1
 
Το avatar του χρήστη fotis1
 
Status:
Εγγραφή: 15-09-2011
Περιοχή: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 1.298

Drives: E83 X3 3.0i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2qo Εμφάνιση μηνυμάτων
Ξέραμε όμως ανα πάσα στιγμή που και πως πατάμε.
+++++++
Ο χρήστης fotis1 δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Tags
υδρολίσθηση

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump