Εξαέρωση ψυγείου (εναλλάκτη θερμότητας) - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » DIY & Project Cars » Εξαέρωση ψυγείου (εναλλάκτη θερμότητας)

DIY & Project Cars Φτιαξατε κατι μονος σας ή έχετε οδηγίες για μια συγκεκριμένη εργασία? Μοιραστείτε το μαζί μας.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
14-10-12, 12:38   #1
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.308

Drives: E46 316i
Εξαέρωση ψυγείου (εναλλάκτη θερμότητας)

Το παρόν thread αποσκωπεί στην ενημέρωση σας για το πώς πρέπει να γίνει η εξαέρωση του ψυγείου σε όλα τα μοντέλα που έχουν ξεχωριστό δοχέιο διαστολής με "σημαδούρα" για την ένδειξη πλήρωσης με αντιψυκτικό υγρό.

Δεν φέρω καμία ευθύνη για οποιαδήποτε ζημια, καταστροφή η δυσλειτουργία προκύψει μετά απο την εφαρμογή του παρακάτω οδηγού.

Πότε χρειαζόμαστε εξαέρωση? Όχι τακτικά πάντως αλλά καλό είναι να ξέρουμε να την κάνουμε μόνοι μας. Αν παρατηρήσουμε οτι ο δείκτης θερμοκρασίας νερού ανεβαίνει ελάχιστα πάνω απο την μέση τότε αυτό αποτελεί ένα σημάδι. Βέβαια πάντα υπάρχει και η περίπτωση κάποιας άλλης μηχανικής βλάβης οπότε προσοχή. Επίσης, κάθε φορά που ανοίγουμε το δοχείο διαστολής και χρειαστεί να συμπληρώσουμε ψυκτικό υγρό θέλει εξαέρωση.

Όπως προανέφερα αυτά που θα γράψω αφορούν τα αυτοκίνητα με σημαδούρα στο δοχείο διαστολής. Για παράδειγμα θυμάμαι στο Ε36 μου (Μ40) οτι ανοίγοντας την τάπα γέμιζες μέχρι να φτάση στην γραμμούλα με την ένδειξη "max".

Ξεκινάμε αρχικά με το αυτοκίνητο εντελώς κρύο. Ναι καλά διαβάσατε εντελώς κρύο και θα εξηγήσω παρακάτω. Ανοίγουμε την τάπα πλήρωσης του δοχείου και ξεβιδώνουμε την βίδα εξαέρωσης. Η βίδα εξαέρωσης είναι αυτή με το μεγάλο σταυρωτό κεφάλι που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία:




Χρησιμοποιούμε πάντα ψυκτικό υγρό και ποτέ σκέτο νερό. Υπάρχουν 2 είδη: αυτά που τα αγοράζεις απο το βενζινάδικο ή κατάστημα με είδη αυτοκινήτου και τα χρησιμοποιείς ώς έχουν ή αυτά τα οποία χρειάζονται αραίωση με απιονισμένο νερό. Η ποιότητα δεν παίζει πολύ ρόλο όσο οι προδιαγραφές. Στο πίσω μέρος κανονικά πρέπει να αναγράφουν σε τι έυρος θερμοκρασιών δουλεύουν. Το χαμηλότερο που έχω δεί είναι στους -25 βαθμούς.

Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ απευθείας νερό για 2 λόγους: Το νερό κατά την ψύξη του και την εναλλαγή του σε στερεά φάση είναι ίσως το μοναδικο υλικό το οποίο αντί να συστέλλεται αυτό διαστέλλεται αυξάνοντας τον όγκο του. Έχει να κάνει με την φύση των διπολικών μορίων που αποτελείται και την ευθυγράμμιση τους έτσι ώστε να καταλαμβάνουν την ελάχιστη ενέργεια στον χώρο αλλά ταυτόχρονα και τον μέγιστο όγκο. Έτσι υπάρχει ο κίνδυνος σε μέρος με πολύ χαμηλή θερμοκρασία να παγώσει εντελώς και να καταστραφεί ο εναλλάκτης ή κάποιος σωλήνας. Δεύτερον, το νερό βρύσης είναι ότι χειρότερο γιατί δεν είναι απιονισμένο και έτσι αφήνει άλατα στους αυλούς ψύξης προκαλώντας πρόωρη καταστροφή του θερμοστάτη και μειωμένη απαγωγή των θερμικών φορτίων.

Γεμίζουμε απο την τρύπα πλήρωσης με το ψυκτικό υγρό. Η ποσότητα που χρειάζεται είναι σχετικά μεγάλη, 4-5 λίτρα ίσως και παραπάνω για εντελώς άδειο κύκλωμα ψύξης. Γεμίζουμε μέχρι να υπερχειλίσει τόσο απο το πάνω μέρος όσο και απο την μικρή τρύπα της εξαέρωσης. Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία μέχρι να ξεχειλίσει πάλι απο την τρύπα εξαέρωσης στην περίπτωση που έχει παγιδευτεί αέρας. Κλείνουμε πρώτα την βαλβίδα εξαέρωσης και μετά την τάπα πλήρωσης. Η βαλβίδα είναι αυτή:




Ποτέ όταν είναι ζεστό το αυτοκίνητο αν και θα ακουστούν και διαφορετικές απόψεις απο μερικούς Όταν είναι ζεστό το αυτοκίνητο και ανοίξουμε την τάπα εξαέρωσης ναι μεν θα δραπετεύσει όλος ο ατμός αλλά δεν θα μπορούμε να συμπληρώσουμε ψυκτικό υγρό αν χρειαστεί και δεύτερον γιατί έτσι η πίεση μέσα στο σύστημα ψύξης θα γίνει ίση με την ατμοσφαιρική. Όταν κρυώσει το αυτοκίνητο το ψυκτικό υγρό θα συσταλεί και θα δημιουργήσει κενό (αρνητική πίεση) στο κύκλωμα με αποτέλεσμα την πιθανή εκ των έσω κατάρρευση του εναλλάκτη η κάποιας ένωσης με σωλήνα.

Οδηγίες για το κλείσιμο της τάπας πλήρωσης και εξαέρωσης: ΟΚ δεν είναι και πυρηνική φυσική αλλά θέλει λίγο προσοχή. Την τάπα πλήρωσης την σφίγγουμε τόσο μέχρι να ακουστεί το χαρακτηριστικό κλίκ. Στα πιο καινούρια μοντέλα όπως στα Ε9x υπάρχουν και 2 βελάκια που πρέπει να ευθυγραμμιστούν. Στα πιο παλιά μοντέλα σφίγγουμε τόσο όσο πρέπει. Ποτέ παραπάνω ή να ασκήσουμε βία. Δεν καταφέρνουμε τίποτα έτσι, παραμόνο τον κύνδινο να σπάσει η τάπα ή το στόμιο του δοχείου διαστολής.

Για την τάπα εξαέρωσης τα πράγματα δεν αλλάζουν πολύ. Καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε καινούρια τάπα αν την δούμε διαβρωμένη, ειδικά αν είναι ταλαιπωρημένο το o-ring (κυλινδρικό λαστιχάκι σαν δακτυλίδι). Κάνει πολύ μικρό ποσό (κάτω απο 1 euro) και δεν αξίζει να βάλεις την παλιά. Βιδώνουμε με το χέρι όσο μπορούμε και μετά με ένα νόμισμα βιδώνουμε μέχρι να πατήσει καλά και να μην ξεβιδώνει με το χέρι. Και εδώ προσοχή, δεν είναι μπουλόνι, λίγο θέλει με ένα νόμισμα γιατί την στεγανοποίηση την κάνει με το λαστιχάκι και λόγω πίεσης που αναπτύσσεται εφαρμόζει τέλεια.

Ξεκινάμε κανονικά και ελέγχουμε τον δείκτη θερμοκρασίας συνεχώς για τυχόν απρόοπτα. Με το ψυκτικό υγρό που ξεχείλισε δεν υπάρχει πρόβλημα. Θα βρεί την διέξοδο του απο το σωληνάκι υπερχείλισης και το κύκλωμα θα κρατήσει όσο χρειάζεται για να δουλέψει.

Αυτά τα ολίγα...
__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος  
14-10-12, 17:33   #2
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
Εχει κι αλλα ...!

πολλααααα!
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 20:33   #3
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.312

Drives: Ε34 520i
Νικο εξαερωση εχουν και τα νεα μοντελα της BMW?
Παραδειγμα F20-F30.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 21:17   #4
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.496

Drives: Ε39 528i/2
Στράτο, στο θέμα του νερού όπου γράφεις "ποτέ νερό βρύσης" ως συμπλήρωμα στο αντψυκτικό με βρήσκεις εντελώς αντίθετο. Το απιονισμένο νερό στερείται ελεύθερων θετικά φορτισμένων ιόντων στην μοριακή δομή του, πράγμα στο οποίο υπερέχει το αλουμίνιο. Η χρήση απιονισμένου νερού θα δημιουργίσει "νεροφαγώματα" στα σημεία εκείνα του μοτέρ όπου υπάρχουν στάσιμες δίνες στην κυκλοφορία του αντιψυκτικού: πλαστικές πατούρες θερμοστάτη που βιδώνουν επάνω στο αλουμίνιο, πλαστικοί σωλήνες νερού που συνδέονται επάνω στην κυλινδροκεφαλή και σχισμές μεταξύ αλουμινένιων μερών όπου παρεμβάλονται φλάντζες.
Το απιονισμένο νερό θα "κλέψει" τα ιόντα που υπάρχουν ελεύθερα αλλού. Γι' αυτό επιβάλεται η χρήση νερού βρύσης, ή ακόμα καλύτερα, "μεταλλικού" νερού από φυσική πηγή. Όλοι ντού σε Λουτράκι, Σουρωτή, Νιγρήτα και αλλού!!!
Τέλος, να συμπληρώσω στα όσα σωστά περιγράφεις, ότι συνήθως υπάρχουν δύο σημεία εξαέρωσης (εκτός της τάπας), τα οποία θέλουν άνοιγμα. Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε οριζόντιο επίπεδο κι όχι σε κλήση, γρύλους, καβαλέτα κλπ και όταν θα έχουμε κάνει την εξαέρωση από τις δύο μικρές οπές εξαέρωσης ανοίγουμε τον διακόπτη του αυτοκινήτου, ανεβάζουμε την θερμοκρασία στο κλιματιστικό και τότε συμπληρώνουμε νερό στο δοχείο διαστολής. Όταν είναι κλειστός ο διακόπτης του αυτοκινήτου (και άρα κλειστό και το clima) οι βαλβίδες που άγουν το ζεστό νερό στο καλοριφέρ είναι κι αυτές κλειστές, θα πρέπει λοιπόν να τις ανοίξουμε ώστε να γεμίσει και το μικρό ψυγείο του καλοριφέρ που έχει αδειάσει.
Από προσωπική γνώση θα έλεγα να γίνεται μόνο χρήση αντιψυκτικού βάσης γλυκερίνης (σαν αυτό της BMW) το οποίο ανακατεύεται με το νερό γιατί είναι μακράν καλύτερο αυτού των βενζινάδικων. Στο βενζινάδικο θα βρούμε μόνο "παραφλού" το οποίο ΔΕΝ κάνει να το ανακατέψουμε με νερό ή με μίγμα αντιψυκτικού BMW/νερού.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 21:48   #5
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.308

Drives: E46 316i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Στράτο, στο θέμα του νερού όπου γράφεις "ποτέ νερό βρύσης" ως συμπλήρωμα στο αντψυκτικό με βρήσκεις εντελώς αντίθετο. Το απιονισμένο νερό στερείται ελεύθερων θετικά φορτισμένων ιόντων στην μοριακή δομή του, πράγμα στο οποίο υπερέχει το αλουμίνιο. Η χρήση απιονισμένου νερού θα δημιουργίσει "νεροφαγώματα" στα σημεία εκείνα του μοτέρ όπου υπάρχουν στάσιμες δίνες στην κυκλοφορία του αντιψυκτικού: πλαστικές πατούρες θερμοστάτη που βιδώνουν επάνω στο αλουμίνιο, πλαστικοί σωλήνες νερού που συνδέονται επάνω στην κυλινδροκεφαλή και σχισμές μεταξύ αλουμινένιων μερών όπου παρεμβάλονται φλάντζες.
Το απιονισμένο νερό θα "κλέψει" τα ιόντα που υπάρχουν ελεύθερα αλλού. Γι' αυτό επιβάλεται η χρήση νερού βρύσης, ή ακόμα καλύτερα, "μεταλλικού" νερού από φυσική πηγή. Όλοι ντού σε Λουτράκι, Σουρωτή, Νιγρήτα και αλλού!!!
Τέλος, να συμπληρώσω στα όσα σωστά περιγράφεις, ότι συνήθως υπάρχουν δύο σημεία εξαέρωσης (εκτός της τάπας), τα οποία θέλουν άνοιγμα. Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε οριζόντιο επίπεδο κι όχι σε κλήση, γρύλους, καβαλέτα κλπ και όταν θα έχουμε κάνει την εξαέρωση από τις δύο μικρές οπές εξαέρωσης ανοίγουμε τον διακόπτη του αυτοκινήτου, ανεβάζουμε την θερμοκρασία στο κλιματιστικό και τότε συμπληρώνουμε νερό στο δοχείο διαστολής. Όταν είναι κλειστός ο διακόπτης του αυτοκινήτου (και άρα κλειστό και το clima) οι βαλβίδες που άγουν το ζεστό νερό στο καλοριφέρ είναι κι αυτές κλειστές, θα πρέπει λοιπόν να τις ανοίξουμε ώστε να γεμίσει και το μικρό ψυγείο του καλοριφέρ που έχει αδειάσει.
Από προσωπική γνώση θα έλεγα να γίνεται μόνο χρήση αντιψυκτικού βάσης γλυκερίνης (σαν αυτό της BMW) το οποίο ανακατεύεται με το νερό γιατί είναι μακράν καλύτερο αυτού των βενζινάδικων. Στο βενζινάδικο θα βρούμε μόνο "παραφλού" το οποίο ΔΕΝ κάνει να το ανακατέψουμε με νερό ή με μίγμα αντιψυκτικού BMW/νερού.
Γιάννης-sv2gww.

Γιάννη νομίζω οτι έχει έρθει η ώρα να κάτσουμε πάλι σε ένα τραπέζι όπως στο Πήλιο και να τα πούμε. Μου έχει λείψει αυτό.

Αρχικά θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το συμπλήρωμα στο αρχικό πόστ, αφού το έγραψα λίγο βιαστικά αυτό και δεν σκέφτηκα καθόλου το κύκλωμα του καλοριφέρ. Επίσης, αυτή η διαδικασία ισχύει οταν υπάρχει ήδη λίγο ψυκτικό στο κύκλωμα και όχι όταν έχει αδειάσει εντελώς. Εκεί νομίζω ακολουθείται μια άλλη διαδικασία όπου το μοτέρ χρειάζεται στροφές, πιθανόν για να φύγει ο αέρας απο το κύκλωμα.


Πάμε στην διαφωνία. Γιάννη, είτε έχει ιόντα το νερό είτε δεν έχει, την ίδια δουλειά κάνει. Είναι φορέας ιόντων. Ίσα-ίσα, όταν υπάρχουν ελεύθερα ηλεκτρόνια στην εξωτερική στοιβάδα των μορίων, τότε γίνεται και αγωγός ρεύματος το μέσο μας, στην συγκεκριμένη περίπτωση το νερό.

Το ηλεκτροχημικό φαινόμενο που συμβαίνει στο μπλόκ του κινητήρα και αποτελεί αιτία διάβρωσης θα συμβεί έτσι και αλλιώς, ανεξάρτητα με τον ιονισμό του νερού. Για αυτό και βλέπουμε οτι οι σύγχρονοι κινητήρες είναι γεμάτοι γειώσεις, περισσότερες απο τους κινητήρες παλιότερης γενιάς. Επίσης, σε βιομηχανικές εφαρμογές βλέπουμε οτι όταν υπάρχει ηλεκτροχημική αντίδραση λόγω ρευμάτων, βάζουμε ένα κομμάτι ψευδαργύρου έτσι ώστε να διαβρώνεται αυτό και ότι το μηχάνημα.

Αυτό ισχύει και στους κινητήρες. Αν έχουν ψευδάργυρο ή άλλο πιο ηλεκτροθετικό μέταλλο δεν το ξέρω, αλλά το μέσο που είναι το νερό στην περίπτωση μαςδεν παίζει ρόλο. Ρόλο παίζει αν είναι διάλυμα γλυκερίνης όπως ανέφερες το οποίο πολύ σωστά δεν πρέπει να το αραιώνουμε με νερό για άλλο λόγο
__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 21:53   #6
nfot
 
Το avatar του χρήστη nfot
 
Status:
Εγγραφή: 12-10-2011
Περιοχή: Βολος
Ηλικία: 48
Μηνύματα: 503

Drives: E82 135
Αυτο το περι ΜΗ χρησης απιονισμενου νερου, μου εκανε εντυπωση, οταν μου το προτεινε πωλητης σε μεγαλο καταστημα ηλεκτρικων, σχετικα με το ηλεκτρικο σιδερο.
Η προταση του ηταν, επισης, χρηση εμφιαλωμενου "μεταλλικου" νερου.
__________________
"You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". -Marco Simoncelli R.I.P.
Ο χρήστης nfot δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 22:13   #7
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.496

Drives: Ε39 528i/2
Στράτο, ελπίζω κι εγώ κάποια στιγμή να μπορέσουμε να βρεθούμε όλοι μαζί ώστε και να ξαναειδωθούμε αλλά και να ανταλλάξουμε απόψεις....
Το θέμα των επικαθίσεων των αλάτων από το νερό της βρυσης που έχεις αναφέρει είναι γεγονός. Μα όμως η ποσότητα του νερού σε ένα τυπικό κύκλωμα ψύξης δεν υπερβαίνει τα 3 - 3.5 λίτρα με αραίωση αντιψυκτικού 1:1. Αυτή η ποσότητα νερού που θα μείνει μέσα στο κύκλωμα -πλην προβλήματος- για 2+ χρόνια θα χτίσει μια άσπρη πούδρα μέσα στους σωλήνες και τα κολάρα, με πάχος όσο η σκόνη επάνω σε άπλυτο για τρεις ημέρες αυτοκίνητο, όχι παραπάνω. Το απιονισμένο νερό όμως? Την άποψη αυτή είχα από κοινού και με τον εκπαιδευτή μας, εκείνα τα ωραία χρόνια στα σεμινάρια της BMW (ξέρεις, στα "πηγαδάκια" στα διαλείμματα όπου είναι καλύτερα των μαθημάτων). Αυτό που δεν ξέρω είναι η διαφορά αποσταγμένου και απιονισμένου νερού. Γιατί πλέον και η ΒMW συνιστά αποσταγμένο νερό.
Στην χημεία ήμουν καλός μαθητής αλλά κάποιες φορές ήμουν καλύτερος στις κοπάνες.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 23:16   #8
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο JEO Εμφάνιση μηνυμάτων
Νικο εξαερωση εχουν και τα νεα μοντελα της BMW?
Παραδειγμα F20-F30.
κανουν αυτοματα με την πληρωση και ανοικτο διακοπτη.
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 23:20   #9
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Στράτο, στο θέμα του νερού όπου γράφεις "ποτέ νερό βρύσης" ως συμπλήρωμα στο αντψυκτικό με βρήσκεις εντελώς αντίθετο. Το απιονισμένο νερό στερείται ελεύθερων θετικά φορτισμένων ιόντων στην μοριακή δομή του, πράγμα στο οποίο υπερέχει το αλουμίνιο. Η χρήση απιονισμένου νερού θα δημιουργίσει "νεροφαγώματα" στα σημεία εκείνα του μοτέρ όπου υπάρχουν στάσιμες δίνες στην κυκλοφορία του αντιψυκτικού: πλαστικές πατούρες θερμοστάτη που βιδώνουν επάνω στο αλουμίνιο, πλαστικοί σωλήνες νερού που συνδέονται επάνω στην κυλινδροκεφαλή και σχισμές μεταξύ αλουμινένιων μερών όπου παρεμβάλονται φλάντζες.
Το απιονισμένο νερό θα "κλέψει" τα ιόντα που υπάρχουν ελεύθερα αλλού. Γι' αυτό επιβάλεται η χρήση νερού βρύσης, ή ακόμα καλύτερα, "μεταλλικού" νερού από φυσική πηγή. Όλοι ντού σε Λουτράκι, Σουρωτή, Νιγρήτα και αλλού!!!
Τέλος, να συμπληρώσω στα όσα σωστά περιγράφεις, ότι συνήθως υπάρχουν δύο σημεία εξαέρωσης (εκτός της τάπας), τα οποία θέλουν άνοιγμα. Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε οριζόντιο επίπεδο κι όχι σε κλήση, γρύλους, καβαλέτα κλπ και όταν θα έχουμε κάνει την εξαέρωση από τις δύο μικρές οπές εξαέρωσης ανοίγουμε τον διακόπτη του αυτοκινήτου, ανεβάζουμε την θερμοκρασία στο κλιματιστικό και τότε συμπληρώνουμε νερό στο δοχείο διαστολής. Όταν είναι κλειστός ο διακόπτης του αυτοκινήτου (και άρα κλειστό και το clima) οι βαλβίδες που άγουν το ζεστό νερό στο καλοριφέρ είναι κι αυτές κλειστές, θα πρέπει λοιπόν να τις ανοίξουμε ώστε να γεμίσει και το μικρό ψυγείο του καλοριφέρ που έχει αδειάσει.
Από προσωπική γνώση θα έλεγα να γίνεται μόνο χρήση αντιψυκτικού βάσης γλυκερίνης (σαν αυτό της BMW) το οποίο ανακατεύεται με το νερό γιατί είναι μακράν καλύτερο αυτού των βενζινάδικων. Στο βενζινάδικο θα βρούμε μόνο "παραφλού" το οποίο ΔΕΝ κάνει να το ανακατέψουμε με νερό ή με μίγμα αντιψυκτικού BMW/νερού.
Γιάννης-sv2gww.
Τα ειπες ολα και δεν συμπληρωνω τιποτα !
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-10-12, 23:25   #10
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
Αλλο το απιονισμενο -και απαγορευεται- και αλλο το απεσταγμενο, δηλαδη το νερο ανευ αλατων με βρασμο.

Εν ολιγεις απαγορευεται (λογω χημικης συστασης) το ηλεκτροχημικα επεξεργασμενο νερο.
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
θερμότητα, εναλλάκτης, Εξαέρωση, εξαέρωση ψυγείου, ψυγείο

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump