E24 Alpina B7 Turbo Coupe - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Άλλες Σειρές και μοντέλα ΒΜW Ιστορικά & Prototype οχήματα...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
18-10-12, 01:38   #1
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
E24 Alpina B7 Turbo Coupe


Μερικά αυτοκίνητα είναι προορισμένα να γίνουν κλασσικά ή ακόμα και να μπουν στο πάνθεον της αυτοκίνησης. Η BMW Alpina B7 Turbo Coupe είναι ένα από αυτά τα αυτοκίνητα! Παρακάτω παρουσιάζουμε το αυτοκίνητο και τους λόγους που θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που βγήκαν από το εργοστάσιο του Buchloe.


H Alpina B7 Turbo Coupe, βασίστηκε στην σειρά 6 (Ε24) της BMW και η παραγωγή της ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1978 και σταμάτησε (στην τελευταία έκδοσή της) τον Ιούνιο του 1988, όταν σταμάτησε και η παραγωγή της Ε24. Στα 10 αυτά χρόνια, παρουσιάστηκαν 3 διαφορετικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και συνολικά 313 αυτοκίνητα παρήχθησαν.


Β7 Turbo Coupe (1978 – 1982)
Βασίστηκε στην 630 CSi, η οποία φορούσε τον 3-λιτρο Μ30 των 2.986 κ.εκ. Με την τοποθέτηση υπερσυμπιεστή, η απόδοση έφτανε τους 300 ίππους (από 190) και η ροπή την θηριώδη τιμή (για την εποχή) των 462 Nm. Οι επιδόσεις ήταν καταιγιστικές – θυμηθείτε ότι μιλάμε για το έτος 1978 – με τα 100 χ.α.ω από στάση να έρχονται σε 6.8’’ και η τελική να ξεπερνάει τα 250 χ.α.ω! Μάλιστα, η πίεση του Turbo ήταν μεταβλητή από 0.6 έως και 0.9 bar με απόδοση από 250 έως τους 300 ίππους. Η πίεση ρυθμιζόταν από έναν περιστροφικό διακόπτη στο εσωτερικού του αυτοκινήτου, ώστε ο οδηγός να μπορεί να μειώνει την απόδοση (και άρα και την κατανάλωση) όταν κινείται στην πόλη ή απλά δεν χρειάζεται την πλήρη δύναμη του κινητήρα. To κιβώτιο ήταν 5-τάχυτο της Gertrag και είχε αρκετά κοντές σχέσεις. Η συνολική παραγωγή ήταν 153 αυτοκίνητα.


B7 S Turbo Coupe (1982)
Ήταν μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής και βασίστηκε στην 635 CSi. Η παραγωγή κράτησε μόνο 4 μήνες, γιατί το 1982 παρουσιάστηκε η ανανεωμένη (facelift) σειρά 6 με κάποιες μικρές αλλαγές. Σε αυτό το διάστημα μόλις 30 B7 S βγήκαν από την γραμμή παραγωγής, καθιστώντας της μια από τις πιο σπάνιες Alpina! Η B7 S ήταν ακόμα πιο γρήγορη από την απλή Β7, με την ιπποδύναμη να αγγίζει του 330 ίππους και την ροπή να φτάνει τα 500 Nm! Οι επιδόσεις βελτιώθηκαν αρκετά, με το 0-100 χ.α.ω να έρχεται σε 5.8’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 262 χ.α.ω.


B7 Turbo Coupe / 1 (1984 – 1988)
Πέρασαν 2 χρόνια μέχρι να παρουσιαστεί η επόμενη B7 Turbo η οποία βασίστηκε στην ανανεωμένη 635 CSi, η οποία φόραγε το νέο 3.5λιτρο 6-κύλινδρο μοτέρ, με κυλινδρισμό 3.430 κ.εκ αντί για 3.453 κ.εκ του προηγούμενου κινητήρα. Η απόδοση ήταν ίδια (330 ίπποι) αλλά η ροπή είχε αυξηθεί στα 512 Nm με τα 0-100 χ.α.ω να έρχονται σε 6.1’’ (5.4’’ σύμφωνα με τον ειδικό τύπο της εποχής) και την τελική να αγγίζει τα 267 χ.α.ω. Επίσης, βελτιωμένη ήταν και η κατανάλωση. Το 1986 παρουσιάστηκε και μια έκδοση με καταλύτη και μειωμένη ιπποδύναμη (320 ps) αλλά αυξημένη ροπή (520 Nm) και ελάχιστα βελτιωμένες επιδόσεις.
Το κιβώτιο της Gertrag αντικαταστάθηκε από το νέο 5-τάχυτο κιβώτιο της ZF, το οποίο είχε εξελιχθεί ειδικά για την 745i και την Μ5 Ε28. Για την αγορά της Ιαπωνίας και μόνο, το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο. Από την γραμμή παραγωγής κύλησαν 130 αυτοκίνητα στο διάστημα των 4 ετών.


Σε όλες τις εκδόσεις της B7 Turbo Coupe, οι αλλαγές στον κινητήρα ήταν αρκετές, ώστε να μπορεί να αποδίδει αξιόπιστα 300+ ίππους. Έτσι εκτός από τον υπερσυμπιεστή της ΚΚΚ, ο κινητήρας είχε νέα σφυρήλατα έμβολα της Mahle (με χαμηλότερη συμπίεση), νέο σύστημα ψεκασμού της Zenith-Pierburg DL και ηλεκτρονική ανάφλεξη (κάτι εντυπωσιακό για το 1978!) του Dr. Hartig. Επίσης, νέες και ενισχυμένες ήταν οι βαλβίδες, τόσο εισαγωγής όσο και εξαγωγής. Τέλος, είχε τοποθετηθεί και intercooler, ώστε να ψύχει τον αέρα εισαγωγής.


Τα φρένα ήταν αναβαθμισμένα με αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Τα αμορτισέρ αερίου ήταν της Bilstein, με ειδικές προδιαγραφές της Alpina ενώ τα ελατήρια ήταν προοδευτικής σκληρότητας, με τα πίσω να είναι ρυθμιζόμενα και στο ύψος. Σήμερα όλα αυτά ακούγονται απλά και συνηθισμένα, όμως το 1978 ήταν υλικά που συναντούσαμε μόνο σε Supercars.

Η B7 και Β7 S φορούσan ζάντες 16’’ με ελαστικά 205/55 εμπρός και 225/50 πίσω. Οι εκδόσεις Β7/1 (δλδ. Οι facelift) φορούσαν τις νέες ζάντες της Alpina σε διάσταση 17’’ και ελαστικά 235/45 εμπρός-πίσω.


Οι εξωτερικές αλλαγές, πέρα από τις ζάντες και τα προαιρετικά αυτοκόλλητα και σήματα της Alpina, περιελάμβαναν εμπρός σπόιλερ με εισαγωγές για τα φρένα και το intercooler και ένα πίσω σπόιλερ από καουτσούκ (όπως όριζε η εποχή). Το αυτοκίνητο ήταν αρκετά διακριτικό, για τις επιδόσεις και την τιμή του. Στο εσωτερικό υπήρχε νέο τιμόνι Alpina (με δέρμα ραμμένο στο χέρι), λεβιές ταχυτήτων της Alpina, σπορ καθίσματα με επένδυση Alpina και φυσικά νέος πίνακας οργάνων της Alpina.

Τα σχόλια από τον ειδικό τύπο της εποχής ήταν διθυραμβικά. Ήταν ένα αυτοκίνητο με επιδόσεις Supercar και άνεση και ευκολία ενός καθημερινού αυτοκινήτου. Ένιωθε το ίδιο καλά να κινείται με 250 χ.α.ω στην Εθνική ή να μεταφέρει τα ψώνια της οικογένειας από το Supermarket. Όλα αυτά, σε μια αποχή που δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο από την BMW (η Μ 635 CSi παρουσιάστηκε 5 χρόνια αργότερα). Ακόμα όμως και όταν η BMW παρουσίασε την Μ635 CSi, η Β7 Τurbo Coupe ήταν πιο γρήγορη!
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Tags
630 CSi, 635 CSi, 635csi, 6αρα, Β7, alpina, alpina 6 series, Alpina B7, alpina b7s, alpina E24, Alpina Turbo, E24 Alpina B7 Turbo Coupe, KKK Turbo, Σειρά 6, tuners

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump