Λάστιχα και ζάντες από άλλη Διάσταση. - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » Tech Cyclopedia » Λάστιχα και ζάντες από άλλη Διάσταση.

Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
05-11-12, 11:35   #1
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.496

Drives: Ε39 528i/2
Λάστιχα και ζάντες από άλλη Διάσταση.

Πριν από πολλές δεκαετίες οι πρώτοι Έλληνες μετανάστες στις ΗΠΑ έμαθαν κάποια πράγματα από τους φιλέλληνες ντόπιους ώστε να γίνει πιο εύκολη η πρόσβασή τους σε εργασίες καλύτερες του πλυσίματος των πιάτων. Ήταν, όπως και είναι ακόμα, κάποιες συμβουλές που θα έκαναν την μικρή αλλά ουσιαστική διαφορά στο ευκολότερο «ναι» του νέου εργοδότη. Το σημαντικότερο εξ αυτών ήταν η εμφάνιση και δει τα υποδήματα! Αυτά θα έπρεπε να ήταν πεντακάθαρα και καλογυαλισμένα -αν όχι καινούργια- σε αντίθεση με την υπόλοιπη ένδυση που θα μπορούσε να είναι απλώς περιποιημένη. Οι Αμερικάνοι ακόμα και σήμερα κοιτούν πρώτα τα παπούτσια κι έπειτα το κοστούμι ή τα τζινς. Οι λόγοι δύο: και αισθητικά (δεν συνάδει Armani με λασπωμένο λουστρίνι) και σημειολογικά, αν δεν προσέξεις αυτά (τα πόδια ή ΟΤΙ άλλο) σε κρατάνε όρθιο τότε δεν έχεις μέλλον…. Άπλα πράγματα!


Αυτή ακριβώς η αρχή έχει να κάνει και με τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας.
Λάστιχα γερασμένα, ταλαιπωρημένα, υπερμεγέθη, λιωμένα κλπ κλπ κλπ δεν έχουν να κάνουν με άτομο που σέβεται την ύπαρξή του όπως επίσης και των άλλων. Δεν θα σταθώ στα οικονομικά μιας και δικαιολογίες «ξέρεις πόσο κοστίζει η 4άδα 285-25/22????» με αφήνει παγερά αδιάφορο μιας και αν έχει ο εις Bugatti Veyron είναι απλά γύφτος αν δεν μπορεί να τα πληρώσει, ή απλά χαζός αν έχει βάλει τέτοια διάσταση σε 316 Ε30…. Άνετα μπορεί να ξαναγυρίσει στα 205-60/14 του εργοστασίου με υποπολλαπλάσιο κόστος.

Ας δούμε όμως τα πράγματα από την αρχή, δηλ τι συμβαίνει σε κάθε μεταβολή της διάστασης των ελαστικών.
Ο τροχός από τότε που ανακαλύφθηκε παραμένει στρόγγυλος, δυστυχώς. Ως εκ τούτου είναι ένα γεωμετρικό σχήμα το οποίο έχει ένα εμβαδόν και δει μια περίμετρο. Ως 3D εξάρτημα έχει και πλάτος.
Μεταβολή στο ύψος του ελαστικού σε ίδια ζάντα, δηλ πχ από 225/60-15 σε 225/50-15, αποτελεί ευθεία μεταβολή του λόγου σχέσης διαφορικού, αφού στην ουσία ο τροχός είναι προέκταση της κορώνας του διαφορικού! Μεταβολή προς τα κάτω, δηλ μικρότερη περίμετρος του εργοστασιακού μεγέθους θα δώσει καλύτερη ροπή αλλά ατυχώς χαμηλότερη τελική. Το αντίθετο, δηλ 245/45-18, θα αυξήσει την περίμετρο του ελαστικού και άρα την τελική εις βάρος της ροπής. Είναι απλά τα πράγματα, σκεφτείτε το ημιαξόνιο να κάνει μια περιστροφή και στην άκρη του να έχει έναν δίσκο. Η ακτίνα του δίσκου θα δώσει ένα μήκος κύλισης το οποίο θα είναι ανάλογο της ακτίνας. Μεγαλύτερο R, μεγαλύτερο L. Αντιστρόφως ανάλογα όμως αυξομειώνεται η ροπή. Θέλεις μεγαλύτερη δύναμη για να κινήσεις την x μάζα σε μεγαλύτερη απόσταση με μια μόνο περιστροφή ημιαξονίου.

Αυτά όμως είναι τα πολύ απλά θέματα του πράγματος… Τι πραγματικά συμβαίνει με τα υπερμεγέθη λάστιχα και ζάντες που θέλουν να βάλουν (και τελικά βάζουν) οι περισσότεροι???
Τα φαρδιά και εντυπωσιακά λάστιχα έχουν τις καταβολές τους στους αγώνες αυτοκινήτων… Οι απανταχού κάγκουρες όλου του κόσμου κάνουν ότι και οι κλόουν με τα τεράστια παπούτσια: τεράστια λάστιχα σε ένα μικρό σκάφος περιορισμένων δυνατοτήτων που λειτουργούν ως κράχτες. «Μη με τσιγκλάτε γιατί θα σας κανονίσω σε χρόνο Δt»…

Ας εικάσουμε λοιπόν ότι ένα Ε30 έχει μια καλή ζαντούλα 14’’ η οποία μαζί με το λάστιχο έχει ένα συνολικό βάρος 13-16 κιλών. Ο φίλος μας λοιπόν προς χάρη εντυπωσιασμού βάζει αντ’ αυτού ένα 18άρι σετ με ζάντες της πλάκας, στο οποίο ο ένας κομπλέ τροχός ζυγίζει 25 κιλά. Περίπου 10 κιλά παραπάνω σε κάθε τροχό, άρα 40 κιλά στο σύνολο.
Πρώτα απ’ όλα επιβαρύνει ακαριαία το φερόμενο βάρος της ανάρτησης κατά 66%!!!! Τα εξ αρχής σχεδιασμένα αμορτισέρ και ελατήρια (μαζί με συνεμπλοκ, ψαλίδια, μπαλάκια, ζαμφόρ κλπ κλπ) έχουν να κινήσουν/ελέγξουν δυναμικά ένα φορτίο για το οποίο ΔΕΝ έχουν κατασκευαστεί!!

Στατικά 40 κιλά δεν είναι και κάτι τραγικό. Ας πούμε ότι είναι ένα subwoofer με 2-3 ενισχυτές ήχου στο πόρτ μπαγκάζ. ΟΚ, θα ξοδέψουμε και λίγο καύσιμο παραπάνω μ’ αυτό το έρμα μαζί μας, θα έλεγε ο large νεοέλληνας. Ξέρει όμως πόσο έργο χάνει από το μοτέρ του??? 40 με 50 κιλά στατικού φορτίου είναι απώλεια 0.7 kgrm ροπής! Σε ευθεία μετατροπή της ισχύος είναι περίπου 8 ίπποι στα όρια του στροφόμετρου! Για σαβούρα στο πόρτ-μπαγκάζ ή απλά για τα δεινοσαυρικά λάστιχα/ζάντες.

Αυτά όμως για το στατικό φορτίο. Να βάλουμε μέσα λίγη στροφορμή, γωνιακές επιταχύνσεις, αρχές διατήρησης ενέργειας, μεγαλύτερη τριβή, φαινόμενο γυροσκοπίου στους εμπρός τροχούς και άλλα καλούδια?? Let’s go. Το δυναμικό φορτίο αυτής της αύξησης του 60% στους τροχούς είναι περίπου 300 κιλά…. Δηλαδή στο Ε30 των 1200~1300 κιλών είναι περίπου το 25% του πραγματικού του βάρους! Δηλαδή ζητάμε από το έρμο το 3άρι να πολλαπλασιάσει τις δυναμικές του ικανότητες για να μπορέσει να κοντρολάρει την ίδια του την ανάρτηση, γεωμετρία και τελικά ακαμψία του σασί σε ένα θέαμα κατ’ ομολογία γελοίο. Τι είναι όμως ένα +25% στο Ε30? Είναι 4,5 kgrm ροπής σε ΟΛΗ το εύρος στροφών και τουλάχιστον 10 ίπποι στα όρια! Αυτά συν τοις άλλοις κοστίζουν και σε καύσιμα.

Κι άντε ξεκίνησε ο φίλος μας αυτό το πρόσθετο δυναμικά κινούμενο φορτίο. Έφτασε μια καλή τελική κι έχει μια σοβαρή ροπή-ορμή. Όταν θα προσπαθήσουν οι δαγκάνες να σταματήσουν αυτό το πρόσθετο βάρος τι θα κάνουν? Θα σώσει την κατάσταση το κόκκινο a la Brembo χρώμα στις δαγκάνες? Δεν νομίζω. Ίσως το επιπλέον πλάτος του λάστιχου λόγω τριβής να κάνει κάποιο θαύμα. Αλλά κι εδώ δύσκολα. Μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής ελαστικού συνεπάγεται αύξηση στην τριβή με το οδόστρωμα ΑΛΛΑ και μείωση της ασκούμενης πίεσης λόγω βάρους προς το δρόμο ανά τετραγωνικό εκατοστό.

Να το αναλύσουμε?
Πάμε λοιπόν. Όλα τα οχήματα έχουν κάποιο βάρος το οποίο δια μέσω των ελαστικών περνάει στο έδαφος, και δει στην ελληνική ελεεινή άσφαλτο ποιότητας πάγου μέσα στον φραπέ μας.

Το ίχνος που αφήνουν τέσσερα συνήθη λάστιχα (πχ 225/55-
16) είναι περίπου το 1/3 μιας κόλλας Α4. Άντε το μισό. Είναι δηλ στρόγγυλα 300 τετρ. εκατοστά (cm²). Άρα 75 cm² ανά ελαστικό. Το μέσο βάρος ενός νορμάλ BMW είναι περίπου 1300 με 1400 κιλά, φυσικά γεμάτου. Άρα έχουμε 4,5 κιλά ανά 1 cm².
Αν τοποθετήσουμε μεγάλα λάστιχα (πχ 18άρες ζάντες με 245/45) τότε φτάνουμε στα 600 cm² ίχνους ελαστικών επί του εδάφους και άρα μείωση της ασκούμενης πίεσης επ’ αυτού, δηλ περίπου 2 κιλά ανά 1 cm². Πράγμα που τελικά σημαίνει και μείωση της θερμοκρασίας «λειτουργίας» του πέλματος. Σε έναν καλό δρόμο με τραχιά άσφαλτο και νορμάλ επίπεδα υγρασίας αυτά τα φαρδιά λάστιχα θα δώσουν καλύτερα επίπεδα απόκρισης στο τιμόνι και σαφώς λίγο πιο σύντομα διαστήματα απόστασης φρεναρίσματος. Αλλά όμως ως εκεί και μόνο κάτω απ’ αυτή την προϋπόθεση της σωστής ασφάλτου.

Δεδομένα δικά μας?? Με την υγρασία που έχουμε πχ στη Θεσσαλονίκη (άρα και μείωση της θερμοκρασίας του πέλματος κι όχι θέρμανση) και με το οδόστρωμα που αντιμετωπίζουμε όλοι ΜΑΣ, το αυτοκίνητο του παραδείγματος έχει μετατραπεί σε hovercraft. Οι τέσσερεις τροχοί έχουν γίνει αυτομάτως μπαλόνια πλεύσης κι όχι μέσα ευσταθούς πορείας. Αυτό καθιστά κατανοητό γιατί τα φαρδιά λάστιχα είναι αναγκαία στην άμμο της Σαχάρας και τα στενά ιδανικά για το πυκνό χιόνι. Τα μεν κολυμπάνε στην άμμο, τα δε εισχωρούν στην σαθρή χιονισμένη επιφάνεια ώστε να βρουν έστω και λίγη άσφαλτο.

Και στο φινάλε, τα σπορ αυτοκίνητα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής με μεγάλα σετ εξυπηρετούν κάποιο ιδιαίτερο στυλ οδήγησης, το οποίο αυτομάτως έχει να κάνει α) με μεγαλύτερα σετ φρένων (ο ΜΟΝΟΣ λόγος ύπαρξης μεγάλων ζαντών), β) καλύτερη απόδοση των φρένων που ήδη υπάρχουν γ) καλύτερη απόκριση-συμπεριφορά τιμονιού σε στροφές (τα χαμηλά μάγουλα των ελαστικών δεν παραμορφώνονται κάτω από τις τεράστιες ασκούμενες δυνάμεις) και τέλος δ) καλύτερη γενική συμπεριφορά σε ακραίες οδηγικές καταστάσεις.

Τελικά λοιπόν φτάνουμε στο συμπέρασμα με απλούς συλλογισμούς να αποδείξουμε ότι σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχουν μεταβληθεί τα εργοστασιακά του χαρακτηρίστηκα δεν υπάρχει κανένα απολύτως νόημα στην αλλαγή των ελαστικών με μεγαλύτερα πέραν αυτών που ορίζει ο κατασκευαστής.

Και το χειρότερο?? Μπορούν να γίνουν ανά πάσα στιγμή επικίνδυνα!

Εάν δε, η όποια αλλαγή ελαστικών έχει να κάνει και με αλλαγές στη γεωμετρία του οχήματος (λόγω αλλαγής ανάρτησης) τότε τα πράγματα πρέπει να ελεγχθούν δυο και τρεις φορές, ώστε τελικά να υπάρξει το θεμιτό αποτέλεσμα. Το αυτοκίνητο, δικό μας ή ξένο, το βλέπουμε σαν κάτι στατικό, σταματημένο. Είναι δραματικά διαφορετική η κατάσταση όταν αυτό κινείται, ακόμα και με την αστεία ταχύτητα των 50 km/h. Θα μπορούσα να παρομοιάσω την κατάσταση αυτή με εμάς όταν προσπαθούμε να κρατήσουμε το σώμα μας σε σωστή κίνηση επάνω στο ντεκ πλοίου εν μέσω θυελλωδών ανέμων. Τόσο πολύπλοκο είναι.

Εκεί λοιπόν που είναι να ξοδευόμαστε σε περιουσίες για ζάντες και λάστιχα διαστάσεων HummerH1 αλλά και σε σπατάλη καυσίμου ας δώσουμε πολύ λιγότερα για νορμάλ διαστάσεων σετ αλλά με καλύτερα και μαλακότερα λάστιχα.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος  
05-11-12, 12:15   #2
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Φοβερο θεμα Γιαννη και σε ευχαριστουμε για αλλη μια φορα...

Ειναι σε λιγους γνωστο πως ενα φαρδυτερο ελαστικο δεν ειναι πανακεια , πολλοι ακομη το κανουν και για την εμφανιση (οπως και να το κανεις ειναι πιο sexy).

Εχω ομως προσωπικα , μια ερωτηση Γιαννη
Εγω εχω κρατησει τις εργοστασιακες διαστασεις ελαστικων οπως προβλεπονται απο τον κατασκευαστη.
Αυτο ομως που εχω κανει εκτος των εργοστασιακων προδιαγραφων ειναι πως χρησημοποιησα την αυθεντικη (φυσικα) ζαντα της M3 , η οποια εχει μικροτερο offset (δηλαδη τεχνιτη αυξηση του μετατροχιου) κατα 1,0-1,4 εκατοστα στον καθε τροχο.

Αυτο μπορει να επιφερει καποιο μειονέκτημα? Φυσικα το κινητρο μου ηταν η εμφανιση αλλα και το αυξημενο μετατροχιο ειναι στα "συν" οσον αφορα τα κρατηματα?

Θα με ενδιαφερε η γνωμη σου.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 12:52   #3
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.496

Drives: Ε39 528i/2
Πάνο κατ' αρχή για το θέμα σου πρέπει να καταθέσουμε δύο συμαντικούς παράγοντες. Ο 1ος είναι μεγάλη δύναμη και ροπή που έχει το 335 (+ ότι έχεις κάνει εσύ σ' αυτόν τον τομέα) και 2ος το ότι το αυτοκίνητο έχει -όπως σωστά είπες- ήδη από το εργοστάσιο μεγάλα μεγέθη τροχών/ελαστικών.
Όπως συμβαίνει να είναι σχεδόν ακατάλληλα τα τεράστια λάστιχα στα νορμάλ αυτοκίνητα το ίδιο συμβαίνει και με τα στενά λάστιχα σε κτηνώδη οχήματα. Στενά και μικρά λάστιχα κάτω από την ροπή και τις μεγαλύτερες δυνάμεις που εμφανίζονται σ' αυτά θα κάνουν τα μικρά λάστιχα να "τελειώσουν" σε χρόνους ασύλληπτους. Σε μεγάλες διαδρομές με απαιτήσεις θα ανεβάσουν τέτοιες θερμοκρασίες που η αποκόλληση τμήματος του πέλματος θα είναι ζήτημα λίγου χρόνου. Τα παραπάνω ας πούμε ότι είναι ο αντίποδας αυτών που έγραψα. Αυτό το οποίο έχεις κάνει εσύ έχει να κάνει με την γεωμετρία του αυτοκινήτου σου, όπου δεδομένου του χαρακτήρα του υποβοηθάς την δυναμική του.
Μεγαλύτερο μετατρόχιο σημαίνει αύξηση του εμβαδού του μέσα στο οποίο "κάθεται" το αυτοκίνητο. Ένας παράγοντας τον οποίο πολλοί αγνοούν είναι το ύψος του κέντρου βάρους των οχημάτων. Αυτόν δεν θα τον δεις σε κανένα μηχάνημα ευθυγράμμισης κι ούτε σημειώνεται σ' αυτά παρά μόνο στα tech specs. Το κέντρο βάρους λοιπόν όσο πιο κοντά είναι προς το έδαφος τόσο πιο πολύ "κολλάει" το όχημα σ' αυτό. Όταν μέσα σε απαιτητική στροφή με γρήγορη οδίγηση φτάνουμε το αυτοκίνητο στα άκρα του ωθούμε αυτό το κέντρο βάρους έξω από το στατικό εμβαδόν του που σχηματίζουν οι τέσσερεις τροχοί. Εάν δε ανασηκωθεί ένας εκ των τεσσάρων τροχών μέσα στη στροφή τότε τα πράγματα αλλάζουν με τρομακτικούς ρυθμούς γιατί α) το δυναμικό φορτίο που ασκεί η κεντρομόλος δύναμη (τα g) περιορίζονται σε τρια ίχνη πελμάτων και β) αυτό το κέντρο βάρους τίνει να γίνει ακόμα πιο ασταθές.
Άρα, αύξηση του εμβαδού θα διατηρήσει το κέντρο βάρους μέσα στο ορθογώνιο ή ακόμα και μέσα στο τρίγωνο που σχηματίζουν τα λάστιχα.
Αν υπάρξει και χαμήλωμα του αυτοκινήτου τότε έχουμε κλειδώσει το κέντρο βάρους μέσα σ' αυτό το εμβαδόν.
Κάτω λοιπόν από ακραίες καταστάσεις εάν ΔΕΝ μας κρατήσουν τα λάστιχα θα έχουμε υποστροφή. Εάν φύγει το κέντρο βάρους εκτός εμβαδού θα έχουμε μια θεαματική ανατροπή.
Άρα, αύξηση του μετατροχίου είναι ένα βήμα πιο κοντά στον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου. Το χαμήλωμα ένα ακόμα. Τα καλά λάστιχα με σωστή πίεση το παν.
Οι μόνες αντιδράσεις του αυτοκινήτου στην αύξηση του μετατροχίου έχουν να κάνουν με την οδηγησιμότητά του μέσα σε εναλλασσόμενες κλειστές στροφές. Οι γωνίες κάστερ και κάμπερ -πιο πολύ η κάμπερ- θα ...δυσφορίσουν αφού κι αυτές αν προεκταθούν προς τα πάνω ανταμώνουν κάπου νοητά και η απομάκρινση του κέντρου του τροχού από το σημείο στήριξής του επιφέρουν κάποιο στρεσάρισμα στα ακραξόνια. Γενικά το όχημα τίνει να γίνει πιο βαρύ στην αίσθησή του και ξεφεύγει από τα δεδομένα που υπάρχουν.
Είναι όμως εύλογο κάπου να κερδίζεις και κάπου να χάνεις. Το θέμα είναι να ξέρεις το "πότε" και το "γιατί".
Γιάννης-sv2gww.

Ξέχασα να γράψω πως ο Άγγελος (angelM3) μέσα σε πρόσφατο άρθρο του στα Τεχνικά αναλύει τα του κέντρου βάρους. Όμως είναι λίγο διαφορετική η μετατώπιση του ΚΒ λόγω κλήσεων αμαξώματος από την δυναμική του μετατώπιση λόγω φυγόκεντρου μέσα στην στροφή. Παρ' όλα αυτά η καλή ανάρτηση με ότι αυτό σημαίνει και με μια καλή 4άδα σωστά διαστασιλογημένων ελαστικών μπορεί να κάνει κάποιος θαύματα.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 13:57   #4
valadis
 
Το avatar του χρήστη valadis
 
Status:
Εγγραφή: 19-01-2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 881

Drives: F20 116i
Παρα πολυ χρησιμο τοπικ.Με λιγα λογια καλυτερα να σπαταλησουμε τα λεφτα σε καλυτερα λαστιχα παρα σε καλυτερες (εμφανισιακα) ζαντες
__________________
twin scroll power!!!
Ο χρήστης valadis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 14:01   #5
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.780

Drives: E92 M3
Γιάννη ακόμη ένα εξαιρετικό θέμα....



Να μου λύσεις και μένα μια απορία : στη Μ3 το εργοστάσιο χρησιμοποιεί δύο σετ ελαστικών :1) 245/40/18 Εμπρος ,265/40/18 Πίσω

2) 245/35/19 Ε , 265/35/19 Π

Αν τα υπολόγισα σωστά η 1η διάσταση είναι 1 εκατοστό χαμηλότερη σε ύψος απ' ότι η 2η , αυξάνοντας το ύψος του αυτ/του αφού χρησιμοποιούν τα ίδια ελατήρια συνεπώς και το κέντρο βάρους που αναφέρεις.

Στο e90 πάρα πολλοί έχουν ''ανέβει'' σε διάσταση και χρησιμοποιούν 255/35/19 Ε και 275/35/19 Π , βάζοντας οι περισσότεροι και αποστάτες 10mm περιμετρικά.

Κάνοντας όλο αυτό το ''μπέρδεμα'' δηλ αυξάνουν το ύψος περισσότερο αλλά ταυτόχρονα αυξάνουν και τα μετατρόχια δεν δημιουργούν πρόβλημα στο στήσιμο του αυτ/του;

Όλοι όσοι το έκαναν λένε ότι το αυτ/το συμπεριφέρεται καλύτερα.

Και μια ακόμα ερώτηση : οι αποστάτες όντως προσφέρουν , ή μόνο στην ψυχολογία του οδηγού;
__________________
Ο χρήστης angelm3 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 14:28   #6
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.496

Drives: Ε39 528i/2
Άγγελε, η αύξηση του ύψους ισοφαρίζεται με τους αποστάτες όσον αφορά στις μεταβολές του ΚΒ. Το ιδανικό θα ήταν αν θα μπουν πολύ μαγάλα λάστιχα (άρα θα έχουμε και αύξηση ύψους) να χαμηλώσουμε την ανάρτηση ώστε το ύψος να μείνει το ίδιο με τα αρχικά λάστιχα.
Η αίσθηση της καλύτερης συμπεριφοράς έρχεται με τα χαμηλά λάστιχα αφού οι παραμορφώσεις τους σε πλευρικά φορτία είναι λιγότερες απ' ότι σε ψηλό προφίλ. Κι εκεί είναι η διαφορά στα δύο σετ του Μ3. Το 40άρι είναι πιο άνετο σε σχέση με το μασίφ 35άρι.
Η προσθήκη αποστατών σε λογικές διαστάσεις έχει πρακτικά οφέλη στον συνήθη τρόπο οδήγισης του αυτοκινήτου. Στην πίστα όμως μετά από πολλούς γύρους θα αρχίσουν να θερμαίνονται τα ρουλεμάν των τροχών αφού ο "αφαλός" της ζάντας θα απέχει περισσότερο του κανονικού από το νοητό κέντρο τους. Τα κάθετα και αξονικά φορτία τους θα είναι μεγαλύτερα των κανονικών με τις original σε offset ζάντες. Ότι κερδίζεις σε κράτημα το χάνεις σε πρόωρη φθορά υλικών.
Βαλάντη, ζάντες σαφώς μπορούν να αλλαχθούν και να μπούν σε μεγαλύτερες διαστάσεις, αλλά όχι όμως ακραίες. Όπως πχ οι διαστάσεις που αναφέρει παραπάνω ο Άγγελος για τα Ε90... Ή όπως κάνουν μερικοί βάζοντας μεγάλες ζάντες και λίγο πιο στενά του κανονικού τους λάστιχα. Τα χείλη των ζαντών εξέχουν λες και είναι σετ από supersport μοτοσυκλέτες. Μηδενική μετατώπιση μάγουλων ελαστικών με πρόωρη ζημιά στις ακμές των ελαστικών... Για ποιό λόγο??? Για το οπτικό θέαμα??


Μια λογικών διαστάσεων όμορφη ζάντα με καλά λάστιχα προσφέρει ΚΑΙ ασφάλεια εκτός του αισθητικού.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 14:45   #7
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο angelm3 Εμφάνιση μηνυμάτων
Να μου λύσεις και μένα μια απορία : στη Μ3 το εργοστάσιο χρησιμοποιεί δύο σετ ελαστικών :1) 245/40/18 Εμπρος ,265/40/18 Πίσω

2) 245/35/19 Ε , 265/35/19 Π

Αν τα υπολόγισα σωστά η 1η διάσταση είναι 1 εκατοστό χαμηλότερη σε ύψος απ' ότι η 2η , αυξάνοντας το ύψος του αυτ/του αφού χρησιμοποιούν τα ίδια ελατήρια συνεπώς και το κέντρο βάρους που αναφέρεις.
Κάτι λάθος στον υπολογισμό έχεις κάνει Άγγελε, αφού η διαφορά είναι λιγότερη από μισό χιλιοστό και μόνο μπροστά. Οπότε δεν τίθεται διαφοράς ύψους.
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 15:17   #8
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.780

Drives: E92 M3
Εχεις δίκιο Φάνη , ειναι +0,9mm (και όχι 0,9cm )εμπροσ με διάσταση 653,2 για τα 18" και 654,1 για τα 19".
Ενώ πίσω ειναι -1,10mm 669,2 (18") και 668, (19")

Αρα αυτό με το ύψος ισχύει με την αλλαγή διάστασης απο 245 σε 255 και απο 265 σε 275 , προσθέτοντας 0,8cm
__________________
Ο χρήστης angelm3 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 15:25   #9
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο angelm3 Εμφάνιση μηνυμάτων
Εχεις δίκιο Φάνη , ειναι 0,9mm και όχι 0,9cm .

Αρα αυτό με το ύψος ισχύει με την αλλαγή διάστασης απο 245 σε 255 και απο 265 σε 275 , προσθέτοντας 0,8cm
Πως το υπολογίζεις Άγγελε? Η διαφορά είναι 1 χιλιοστό στην διάμετρο, άρα 0.5 χιλιοστά στο ύψος...δλδ. αμελητέα διαφορά.

Εννοείς να βάλεις 255 στην 18αρα? Γιατί εάν βάλεις 255 στην 19αρα θα ψηλώσει ακόμα περισσότερο.
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
05-11-12, 19:23   #10
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.780

Drives: E92 M3
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Φάνης Εμφάνιση μηνυμάτων
Πως το υπολογίζεις Άγγελε? Η διαφορά είναι 1 χιλιοστό στην διάμετρο, άρα 0.5 χιλιοστά στο ύψος...δλδ. αμελητέα διαφορά.

Εννοείς να βάλεις 255 στην 18αρα? Γιατί εάν βάλεις 255 στην 19αρα θα ψηλώσει ακόμα περισσότερο.
Η συνολική διαφορά στη διάμετρο είναι 0,9mm και -1,10.

Αυτό με τα 255 και 275 αφορούσε την 19" , που βάζουν μέλη του e90 μαζί με αποστάτες . Ρώτησα τον Γιάννη τι επίπτωση έχει το να ψηλώσεις (με τα λάστιχα τα 255 και 275) και να "φαρδένεις" με τους αποστάτες .
__________________
Ο χρήστης angelm3 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump