RB turbos για 335i - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Twin-Turbos » RB turbos για 335i

Twin-Turbos Συζητησεις με ο,τι εχει να κανει με τους διτουρμπινους κινητηρες της αγαπημενης μας εταιριας

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
11-05-13, 15:50   #1
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.303

Drives: E46 316i
RB turbos για 335i

Τα εργοστασιακά turbo του Ν54 φημίζονται για την ροπή που χαρίζουν στον κινητήρα μαζί απο χαμηλά αλλά και την δύναμη και ροπή που έχουν όταν ανεβαίνουν οι πιέσεις. Σε κάποιο σημείο όμως τερματίζουν. Πλέον αντί να πρεσάρουν δροσερό αέρα στην εισαγωγή τον υπερθερμαίνουν ενώ όσο πλησιάζουμε στον κόφτη και μετά τις 5800 στροφές βγαίνουν εκτός εύρους λειτουργίας και αρχίζει η πτώση της ιπποδύναμης. Μάλιστα, η φτερωτή του στροβίλου είναι αρκετά μικρή με αποτέλεσμα να εξασθενεί απόδοση τους. Τα δε wastegates δεν είναι και τόσο σκληρά οπότε δεν μπορούν να κρατήσουν την πίεση των καυσαερίων στις πολλές στροφές με αποτέλεσμα να ανοίγουν και να πέφτει η πίεση τους.

Για την αναβάθμιση των turbo με μεγαλύτερα κρατώντας όσο το δυνατόν εργοστασιακό προφίλ υπάρχουν 3-4 εταιρίες, με πιο γνωστή την RB, της οποίας τα αυτοκίνητα βλέπουμε οτι ξετρυπώνουν άλλα πολύ δυνατότερα σε πάτημα 800 μέτρων όπως αρκετά Ferrari αλλά και Gallardo.

Στον αντίποδα, υπάρχουν λύσεις που αποδίδουν αρκετά μεγαλύτερη ιπποδύναμη όπως το μονοτούρμπινο της Vishnu tuning αλλά και το σετ με 2 turbo της Vargas Turbo Tech τα οποία μεχρι τώρα αποδίδουν απο 650 μέχρι 720 ίππους στον τροχό αντίστοιχα. Αλλά εκεί πλέον χάνεται η εργοστασιακή αίσθηση μιας και αρχίζουν να σηκώνουν πίεση μετά τις 3000 σαλ και αποδίδουν μόνο μετά τις 4500 σαλ.

Έτσι λοιπόν προχώρησα με την αγορά ενός σετ RB για το αυτοκίνητο μου. Αυτές οι τουρμπίνες έχουν μορφή σαν τις εργοστασιακές αλλά με κάποιες μικρές διαφορές. Χρησιμοποιούν τον ίδιο στρόβιλο και τον ίδιο συμπιεστή με τις εργοστασιακές αλλά με λίγο μεγαλύτερες οπές που φιλοξενούν μεγαλύτερες φτερωτές και απο τις 2 πλευρές.

Η μεγαλύτερη φτερωτή συμπιεστή μπορεί να προσφέρει στον κινητήρα μεγαλύτερο όγκο αέρα με την ίδια πίεση, αλλά επίσης και ψυχρότερο αέρα αφού η συμπίεση δεν είναι τόσο βίαια για να του αυξήσει την θερμοκρασία.

Η δε φτερωτή του στροβίλου είναι και αυτή μεγαλύτερη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πτώση πίεσης όσο οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν και να μπορεί να κρατηθεί η πίεση στα ίδια επίπεδα ακόμα και στις 7000 σαλ (αν και αυτό είναι και θέμα προγραμματισμού του εγκεφάλου). Επίσης, με την αύξηση των 2 διαμέτρων ο λόγος A/R μένει ο ίδιος και δεν επηρεάζει προς τα κάτω των θερμοδυναμικό χάρτη των τουρμπινών αλλά μόνο προς τα πάνω.

Για να κρατηθεί η πίεση στις υψηλές στροφές χρειάζονται επίσης και σκληρότερα wastegates. Αυτά πλέον διαθέτουν σκληρότερα ελατήρια οπότε τα κλαπέτα των wastegates μένουν κλειστά όταν ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα και δεν υπάρχει απώλεια πίεσης.

Το μόνο που αλλάζει και μπαίνει καινούριο τελείως είναι το κεντρικό κομμάτι της κάθε τουρμπίνας και προέρχεται απο μεγαλύτερο μοντέλο. Ο άξονας είναι πιο μεγάλης διαμέτρου ενώ υπάρχουν αυλοί για καλύτερη διακίνηση λαδιού και νερού στις τουρμπίνες. Έχει γίνει αντικατάσταση και των ορειχάλκινων θρός για καλύτερη διαχείρηση των αξονικών φορτίων που δημιουργούνται απο την πίεση των καυσαερίων. Το κεντρικό κομμάτι έχει ονομασία πλέον 14G έναντι 12G που έχει το εργοστασιακό.

Το αυτοκίνητο βγαίνει απο το εργοστάσιο με τουρμπίνες TD03 ενώ πλέον είναι TD04.

Και γιατί να μην βάλει κανείς κατευθείαν 2 τουρμπίνες mitsubishi TD04 ή 2 Borg Wagner KKK04? Το θέμα είναι οτι θέλουμε να κρατήσουμε ίδια την πολλαπλή εξαγωγής για να φορεθούν στο αυτοκίνητο κατευθείαν χωρίς μετατροπές.

Αν και λίγο καιρό κυκλοφορεί ακόμα ένα 135 με ιδιοκατασκευή εξάτμισης και τουρμπίνες ΚΚΚ04.

Με κάποιες πρώτες εντυπώσεις μπορώ να πώ οτι το αυτοκίνητο πηγαίνει το ίδιο καλά με πίεση 15 psi χωρίς μεθανόλη απο ότι πήγαινε με τις μαμά τουρμπίνες στα 19+ psi και με μεθανόλη. Και όλα αυτά με αύξηση της διαμέτρου των φτερωτών το πολύ 2-3 mm!!! Μάλιστα, η θερμοκρασία εισαγωγής δεν αυξάνεται πάνω απο 10-12 βαθμούς ενώ με τις εργοστασιακές η θερμοκρασία εισαγωγής αυξανόταν πάνω απο 30 βαθμούς.

Η εγκατάσταση είναι αρκετά χρονοβόρα και πήρε 2 ημέρες γιατί πρέπει να βγεί εξάτμιση, βάση μηχανής και να μπούν και να βγούν όλες οι σωληνώσεις.

Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες:

Η καλύτερη στιγμή απο όλες. Το άνοιγμα του κουτιού μόλις έφτασε το δέμα:




Φωτογραφία απο τις 2 τουρμπίνες






Ο άξονας πίεσης του κλαπέτου του wastegate είναι κατασκευασμένος απο την αρχή απο ανοξείδωτο ατσάλι



Ο κεντρικός τομέας έδρασης του άξονα:



Το εσωτερικό του στροβίλου. Είναι εντυπωσιακό πόση δύναμη βγαίνει απο αυτά τα μικρά πραγματάκια




Οι αυλοί απο την πολλαπλή εξαγωγή



Το σημείο παροχής του λαδιού




Το σημείο παροχής νερού για την ψύξη




Η φτερωτή του συμπιεστή







Μια άλλη φτερωτή του συμπιεστή απο μεγαλύτερη τουρμπίνα. Το μέγεθος μετράει




Μικρούλες και χαριτωμένες




Το σημείο άρθρωσης με το wastegate




Εδώ φαίνεται η εσωτερική κατεργασία που έχει υποστεί το μαντέμι για αυξηση της διαμέτρου για την καινούρια φτερωτή του στροβίλου







Και ένα διάγραμμα πίεσης. Ακόμα και στις 7000 rpm η πίεση μένει σταθερή στα 15 psi και δεν πέφτει.


μένει να στρώσω το βολάν και τον δίσκο να σηκώσουμε λίγη πίεση και να πάμε δυναμόμετρο.
__________________

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη stratos_335i : 24-08-14 στις 17:41
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος  
11-05-13, 15:58   #2
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.777

Drives: E92 M3
Τα σαλιγκάρια της ευτυχίας !!!

Ολο εκπλήξεις μας είσαι τελευταία Στράτο

Στα πόσα πόνυ θα σταματήσεις ;
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 16:06   #3
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.303

Drives: E46 316i
Με αυτά τα σαλιγκάρια θα είμαι χαρούμενος αν φτάσω τα 450-470 τροχό με αρκετή δόση μεθανόλης. Απο εκεί και πέρα θα κοιτάξω για custom πρόγραμμα και αύξηση της δύναμης στα 500-510 τροχό και ελπίζω μέχρι τότε να μην φύγει κανένα ημιαξόνιο στον δρόμο.
__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 16:31   #4
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
όλο εκπλήξεις είσαι
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 17:21   #5
valadis
 
Το avatar του χρήστη valadis
 
Status:
Εγγραφή: 19-01-2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 881

Drives: F20 116i
Eυχομαι το αποτελεσμα να ειναι αυτο που περιμενεις
__________________
twin scroll power!!!
Ο χρήστης valadis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 19:53   #6
alex747
 
Το avatar του χρήστη alex747
 
Status:
Εγγραφή: 06-09-2010
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 2.303

Drives: Ε84 X1 23d xDrive
ανεβασε κ κανενα βιντεακι απο καμια βολτα , μην μας αφηνεις μονο με την ορεξη
Ο χρήστης alex747 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 20:15   #7
sv2qo
 
Το avatar του χρήστη sv2qo
 
Status:
Εγγραφή: 06-01-2011
Περιοχή: Θεσσαλονίκη, κέντρο πόλης τα τελευταία 60 χρόνια
Ηλικία: 63
Μηνύματα: 618

Drives: E92 335i
Συγχαριτήρια Στράτο και "καλοδούλευτα"
__________________
www.textiles.com.gr
Ο χρήστης sv2qo δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 21:07   #8
fotis1
 
Το avatar του χρήστη fotis1
 
Status:
Εγγραφή: 15-09-2011
Περιοχή: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 1.298

Drives: E83 X3 3.0i
Ο χρήστης fotis1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 22:16   #9
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.303

Drives: E46 316i
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια όλους! ελπίζω όλα να πάνε καλά με το θέμα αυτό.

Και για να μην ξεχνιόμαστε... το bmwforum.gr είναι πάντα 2 βήματα μπροστά απο όλους σε όλα.

Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο alex747 Εμφάνιση μηνυμάτων
ανεβασε κ κανενα βιντεακι απο καμια βολτα , μην μας αφηνεις μονο με την ορεξη
Έγινε! ακόμα έχω φορεμένο το βολάν διπλής μάζας οπότε και μου πετάει αφλογιστία στις 6200 για αυτό συγνώμη προκαταβολικά για την σύντομη διάρκεια του

__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-05-13, 22:46   #10
alex747
 
Το avatar του χρήστη alex747
 
Status:
Εγγραφή: 06-09-2010
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 2.303

Drives: Ε84 X1 23d xDrive
αντε με το καλο να το δουμε σε φουλ δραση...παντως εστω κ ετσι το ταχυμετρο ανεβαινει τσακα τσακα...
Ο χρήστης alex747 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump