Bmw E36 restore and detailing - BMWForum.gr

BMWForum.gr


DIY & Project Cars Φτιαξατε κατι μονος σας ή έχετε οδηγίες για μια συγκεκριμένη εργασία? Μοιραστείτε το μαζί μας.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
13-05-13, 01:27   #1
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status:
Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 2.230

Drives: E87 116i
Bmw E36 restore and detailing

Με τα περισσότερα μέλη που έχω γνωριστεί ξέρουν ότι ασχολούμαι αρκετό καιρό με το detailing. Θα ήθελα να σας παρουσιάσω μία δουλειά που έγινε στο αυτοκίνητο του πατέρα μου τον τελευταίο χρόνο.

Επειδή το κείμενο μέσα περιέχει και κάποιες ορολογίες που πιθανόν δεν γνωρίζετε γιατί το έχω ανεβάσει και σε αντίστοιχο forum που ασχολούνται μόνο με την περιποίηση δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να κάτσω να εξηγήσω κάποια πράγματα περισσότερο. Και μόνο από τις φωτογραφίες μπορεί κάποιος να καταλάβει το αποτέλεσμα.

Θα σας παρουσιάσω το αυτοκίνητο της οικογένειας που αισίως μετρά τα 17 του χρόνια έχω ασχοληθεί αρκετές φορές μαζί του τον

τελευταίο χρόνο. Αυτά τα 17 χρόνια η καλύτερη περιποίηση που είχε δεχτεί ήταν η βούρτσα όπου πήγαινε για πλύσιμο. Στην

αρχή δεν πίστευα και δεν είχα τιεις για να το φτάσω στην τελική κατάσταση που θα δείτε.
Το έχω ξεκινήσει από το καλοκαίρι που μας πέρασε και λόγο ότι δεν το βλέπω καθημερινά σε συνδυασμό με μερικά περιστατικά

πήγαινε πίσω το γυάλισμα που είχα πάρει απόφαση να κάνω. Υπήρξε και ένα πολύ μεγάλο κενό από τον Οκτώβριο μέχρι και τον

Απρίλιο όπου λόγο θερμοκρασιών ή καιρικών συνθηκών αν και κουβαλούσα μαζί μου όλη την πραμάτεια δεν έκανα τίποτα. Πάνω σε

αυτό έμαθα να ντουκοχαρτάρω και να δουλεύω με τον rotary οπότε του είχα μεγάλη αδυναμία και τώρα ακόμη περισσότερο.

Αρχικά το αυτοκίνητο ήταν είχε over spray μαύρο matte υψηλής αντοχής που χρησιμοποιείται για εξατμίσεις σε όλα τα panel

εκτός ουρανού και καπό. Λόγο της κατάστασης αλλά και της όρεξης μου να βλέπω αποτέλεσμα αποφάσισα να δουλεύω τοπικά.

Δηλαδή ένα panel την φορά όπου, εκτός από μία ή δύο φορές που δεν πλύθηκε, πλενόταν ολόκληρο το αυτοκίνητο και μετά με

υπομονή και επιμονή πηλούς και clay bar έβγαζα το over spray και στην συνέχεια τρία ή και τέσσερα περάσματα FG500 μέχρι να

δω αντανάκλαση.

Αρχικά το αυτοκίνητο πλύθηκε με apc 1/5, deiron (εδώ έγινε party) και degreaser όπου το καθένα έμεινε επάνω τουλάχιστο ένα

5λεπτο έτριβα αν χρειαζόταν, ξέπλενα με άφθονο νερό και τραβούσα το νερό που έμενε πάνω με λεπίδα σιλικόνης. (παραπάνω

αράχνη δεν μπορούσα να κάνω)
Φωτογραφίες σε πολλές περιπτώσεις δεν τράβηξα είτε λόγο κούρασης είτε επειδή σε όλη την διαδικασία ήμουν παρέα με το

αυτοκίνητο.

Εδώ βλέπουμε μερικά 50/50 μετά τον πηλό






Τα απαραίτητα όπλα για την αρχή. Σ' αυτό το σημείο θέλω να πω ότι το δυνατότερο combo για την αφαίρεση του over spray ήταν

το Clay-Bar της Chemical Guys ακόμη και ο κόκκινος τα έβρισκε σκούρα πολλές φορές και ο Bilt-Hamber έπρεπε να επιμένεις

πολύ περισσότερο από ότι το Clay-Bar. Δοκίμασα επίσης και Tar&Glue της Valet Pro αλλά το over spray γελούσε μαζί μου. Το

καλό του Clay-Bar είναι ότι είχα μία μεγάλη επιφάνεια που μπορούσα να πιέσω αρκετά χωρίς να φοβάμαι μην γλιστρήσει από το

χέρι. Στις λεπτομέρειες όμως και γωνίες οι πηλοί είχαν την τιμητική τους.



Κάθε panel μου έπαιρνε περίπου δύο ώρες. Μία ώρα για τον πηλό και άλλη μία για την διόρθωση.
Εδώ η αρχική κατάσταση






Εδώ βλέπουμε τις πρώτες αντανακλάσεις και την αισιοδοξία στον ορίζοντα.









Και ένα 50/50 περίπου



Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω πολλά pads τα τρία που με κέρδισαν σ' αυτή την δουλειά με σειρά προτεραιότητας είναι:

1) Lake Country Hydro-Tech Blue Foam Pad (Χαλάνε σχετικά γρήγορα αλλά κάνουν την δουλειά σε τέτοια βερνίκια) χρειάστηκαν 2

στην όλη διαδικασία
2) CSS Yellow Foam Cutting (Το ποιο ανθεκτικό συνήθως πήγαινα σε άλλο ένα πέρασμα σε σχέση με το μπλε)
3) Optical Microfiber Pad Cutting & Compounding (αντικατέστησε το μπλε μέχρι να έρθει το δεύτερο)

Πρόβλημα να μένει ένα γυαλισμένο panel και ένα αγυάλιστο δεν υπήρχε από τον πατέρα μου που δεν τον είχα δεν να το πιστεύει

και πολύ αυτό που κάνω. Το θέμα είναι ότι μέσα στο καλοκάιρι κρέμασε ο ουρανός και άφησα το detailing στην άκρη και άρχισε

το restoration με μία αλλαγή ουρανού. Είναι κάτι που δεν είχα ξανακάνει ποτέ μου και η όλη διαδικασία που πήρε σχεδόν 5

ώρες χωρίς να κάνω διάλειμμα.

Το πρόβλημα:






Αρχίζει το ξήλωμα.





Η πρώτη και μοναδική πατάτα που έκανα.















Και μετά από μία ώρα βγήκε!







Όπως βλέπετε χρειάστηκε να βγει το πίσω κάθισμα και να ξηλωθούν όλες οι κολώνες μπρος πίσω και μέση. Οι μόνες βίδες που

χρειάστηκε να ξεβιδώσω ήταν αυτές που υπάρχουν στα χερούλια επιβατών όλα τα υπόλοιπα ήταν κουμπωτά. Λόγο της παλαιότητας

του αυτοκινήτου έπρεπε κάθε κίνηση να είναι προσεκτική ειδικά στις πλαστικές βάσεις όπου υπήρχαν αν έβαζες λάθος δύναμη

έσπαγαν για πλάκα. Είχαμε δύο απώλειες που αντικαταστάθηκαν.



Αφού σιγουρεύτηκα πως ο ουρανός που είχα για να περάσω ήταν ακριβώς ο ίδιος καθαρίστηκε με Valet Pro Interior All Purpose

Cleaner και Foam Spray με αραίωση 1/10. Ο ουρανός ήταν από τρακαρισμένο ίδιο αυτοκίνητο οπότε δεν ήταν καθαρός αλλά τα

υλικά του ήταν ποιο ποιοτικά και σαν κατασκευή ήταν ποιο σκληρός από αυτόν που κρέμασε.











Αφού ξέπλυνα καλά με νερό άφησα τον ουρανό να στεγνώσει στον ήλιο και όση ώρα στέγνωνε ασχολήθηκα με τα λάστιχα από τις

πόρτες και μια οδοντόβουρτσα γιατί ήταν σε χάλια κατάσταση.



Πριν



Μετά



Μόλις τελείωσα και με τα λάστιχα ο ουρανός είχε στεγνώσει τελείως και ήρθε η ώρα να μπει ξανά στην θέση του.











Τελικές φωτογραφίες δεν έβγαλα τότε γιατί είχε περάσει η ώρα και μου πήραν το αυτοκίνητο. Στο αποτέλεσμα δεν φαίνεται ότι

έχει γίνει τέτοια δουλειά όλα κούμπωσαν τέλεια χωρίς κανένα πρόβλημα.

Με το μπροστά δεξί φτερό διορθωμένο μόνο και τα combo γνωστά συνέχισα στα επόμενα panel.

Καπό πριν


Ακολουθούν φωτογραφίες 50/50 από την διόρθωση του.














Ο ουρανός πριν αρχίσει το τρίψιμο





Και μετά από δύο περάσματα





Μετά από τρία










Σε αυτό το σημείο σταμάτησα και δεν ασχολήθηκα όλο το χειμώνα. Η διόρθωση είχε γίνει σε ουρανό, καπό και όλη την μεριά του

συνοδηγού χωρίς το πορτμπαγκάζ. Μέσα στον χειμώνα ήρθε όμως ο rotary και καθώς είχα κάνει και κάποιες δοκιμές και είχα

μάθε να τον κρατάω δεν υπήρχε κανένας φόβος να κάνω καμιά ζημιά οπότε είχε έρθει η ώρα να δω πόσο καλύτερα μπορώ να πάω.

Ήρθε η άνοιξη και οι θερμοκρασίες έστρωσαν. Κλασικά πλύσιμο με δύο κουβάδες να φύγει η βρωμιά.





Αυτή την φορά είχα όμως ένα ακόμη δυνατότερο όπλο στο οπλοστάσιο. Flex PE 14-2 150 Rotary με Lake Country Hydro-Tech Blue

Foam Pad και Menzerna FG400.



Αφού καθαρίστηκε αυτή την φορά και η πλευρά του οδηγού από το over spray η κατάσταση ήταν κάπως έτσι.



Με τον πηλό να σηκώνει αρκετό πράγμα. Εδώ είναι μόνο από το μπροστινό φτερό.



Όλες οι χούφτες περάστηκαν με ντουκόχαρτο 2000 και μετά 3000 καθώς και κάποιες γρατσουνιές που έπαιρναν διόρθωση





Ξεκινώντας με τον Flex και με αρκετή αισιοδοξία κόλλησα αυτή την φορά με την Menzerna. Σε όποιο panel έπεφτε που δεν είχε

γυαλιστεί πριν μπούκωνε το pad και η Menzerna γινόταν σαν μαστίχα. Δοκιμάζοντας σε γυαλισμένο panel όλα κανονικά. Το ίδιο

και με τον DA που τον είχα και αυτόν μαζί μου. Οπότε αφού βρέθηκε ότι το πρόβλημα ήταν στην αλοιφή Είχα μαζί μου και την

σειρά που έχω της Meguiars και η επιλογή που είχα ήταν η 82. Έγινε και δοκιμή με 83 και DA αλλά δεν ήθελα να αφήσω τον

Flex με τίποτα.

Πριν





Μετά



Πριν



Μετά



50/50 από το μπροστά φτερό από την μεριά του οδηγού













Δεν έλειπαν και μερικά ευχάριστα διαλείμματα





Εδώ τελειωμένο το στάδιο του correction επιτέλους



Αφού τελείωσε η διόρθωση μετά από 2 ή 3 βδομάδες ένα σαββατοκύριακο ελεύθερο έχοντας μαζέψει μικρή αράχνη από την μεριά

του συνοδηγού και το correction που είχε φτάσει στο τέλος ήταν με διάφορους συνδυασμούς το αυτοκίνητο περάστηκε σχολαστικά

με ένα χέρι Menzerna PO 85RD3 για να μην μείνει η παραμικρή υποψία αράχνης και αμέσως μετά ένα χέρι Menzerna PO85RD όπου

είχε την ευκαιρία να μάθει και ο αδερφός μου DA με πράσινο spot pad. Ενώ εγώ δούλεψα με το Lake Country Hydro-Tech Red

Foam Pad.

Επειδή η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά.... Εδώ είναι πριν το φινίρισμα.


Σειρά είχε το Chemichal Guys Glossworkz Glaze όπου περάστηκε με το χέρι και κίτρινο foam pad και για να προστατέψω τον

κόπο μου πέρασα δύο χέρια Dodo Juice Banana Armour όπου έδωσαν την ζεστασιά από το παγωμένο λευκό που είχα πριν. Με την

κούραση να έχει φτάσει στο κόκκινο για άλλη μία φορά τράβηξα λίγες τελικές φωτογραφίες.















Μετά από 3 βδομάδες και το αυτοκίνητο να έχει βγει από το κλειστό γκαράζ μόνο για μια διαδρομή 25χλμ έιπα να δω τι απέγινε

ο κόπος τόσου τριψίματος και δουλειάς.
Πλύσιμο ξανά και το μάτι άρχισε να χορταίνει beading....



















Αφού στέγνωσε περάστηκε με ένα χέρι Dodo Juice Supernatural Carnauba Glaze και άρχισα να χαζεύω το τελικό αποτέλεσμα

ξεκούραστος!























Όλα τα πλαστικά μέρη και οι προφυλακτήρες ενυδατώθηκαν με Race Glaze Colour Enhance και τα λάστιχα από τις πόρτες με

zaino z-16.











και κάπου εδώ τελειώνουν οι μέχρι τώρα δουλειές που έχω κάνει σε αυτό το αυτοκίνητο και θα συνεχίσουν και άλλες.
Έχω ξεχάσει να αναφέρω ότι σε κάποια φάση οι ζάντες καθαρίστηκαν apc, deiron και degreaser και περάστηκαν ένα χέρι FK1000p

και τα λάστιχα ενυδατώθηκαν στα δυο τελευταία πλυσίματα με zaino z-16 αφού είχαν βουρτσιστεί επιμελώς με APC.
To σηματάκι στο καπό μετά το βγάλσιμο μιας ταινίας δεν άντεξε έχω ήδη παραγγείλει καινούριο και περιμένω να έρθει γιατί

μου χαλάει το σύνολο.

Για όσους κατάφεραν να φτάσουν μέχρι το τέλος ευχαριστώ πολύ για την ανάγνωση ελπίζω να σας άρεσε.

Bonus video από το πρώτο πλύσιμο. 720p

Τέλος θα ηθελα να πω ένα ευχαριστώ στον Γιάννη (sv2gww) για εκείνες τις πολύ σημαντικές οδηγίες του πεντάλεπτου για τον ουρανό σε μία συνάντηση μας.
__________________
Bmw Pure Driving Pleasure
Ο χρήστης ms_kostakiss είναι συνδεδεμένος  
13-05-13, 02:41   #2
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.308

Drives: E46 316i
Ο μερακλής ο άνθρωπος φαίνεται. Μπράβο Κώστα για την υπομονή σου και την επιμονή σου για το φανταστικό τελικό αποτέλεσμα.

Εμένα μου φαίνονται εκτός πλανήτη όλα αυτά.
__________________
Ο χρήστης stratos_335i είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 10:31   #3
PapajimG
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη PapajimG
 
Status:
Εγγραφή: 16-04-2011
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 1.504

Drives: E93 320i
Συγχαρητήρια για την εξωγήινη δουλειά, το κέφι, το πάθος, την υπομονή!!

Όσοι βόρειοι παραπονιέστε που δεν έχετε Πλάτωνα εκεί πάνω, βρήκατε τον άνθρωπο σας!!
__________________
courtesy of Frezas

Ο χρήστης PapajimG είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 10:38   #4
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.779

Drives: E92 M3
Μπράβο Κώστα , πραγματικά άψογο αποτέλεσμα .

Βρήκαμε τον detailer μας στη Β. Ελλάδα . Μπορείς να υπολογίζεις πόσες ώρες σου πήρε συνολικά ;
__________________
Ο χρήστης angelm3 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 12:00   #5
fotis1
 
Το avatar του χρήστη fotis1
 
Status:
Εγγραφή: 15-09-2011
Περιοχή: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 1.298

Drives: E83 X3 3.0i
Μπράβο για το μεράκι και την υπομονή σου Κώστα.
Εξαιρετική δουλειά και το σημαντικό για εμένα είναι το ότι το ευχαριστήθηκες!
Ο χρήστης fotis1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 12:18   #6
318cabrio
 
Το avatar του χρήστη 318cabrio
 
Status: Περιποίηση Αυτοκινήτου
Εγγραφή: 27-09-2010
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 687

Drives: E36 318i
Προσλαμβανεσε Αμμεσα μολις ανεβω Θεσ/κη Κωστα!!!
__________________
Auto-Star
Κεντρο Περιποιησης αυτοκινητου
Ναουσης 42-Κ. Πευκη
τηλ 213-0009361
http://www.auto-star.gr
info@auto-star.gr!
Ο χρήστης 318cabrio δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 14:36   #7
YANNIS X1
 
Το avatar του χρήστη YANNIS X1
 
Status:
Εγγραφή: 17-11-2011
Μηνύματα: 192

Drives: E84 Χ1 23d
Mπραβο Κωστα.......αψογη δουλεια!!!
Θα σε περιμενω οποτε μπορεσεις να περιποιηθεις και το δικο μου Χ1.....
__________________
Ο χρήστης YANNIS X1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 15:24   #8
alex747
 
Το avatar του χρήστη alex747
 
Status:
Εγγραφή: 06-09-2010
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 2.303

Drives: Ε84 X1 23d xDrive
τι να πω...το μπραβο ειναι κ λιγο...φανταστικη δουλεια κ πολυ κουραγιο για να το κανεις αυτα...ξανα μπραβο

...αν ποτε πεινασεις ξερεις την εναλλακτικη δουλεια που μπορεις να κανεις....
Ο χρήστης alex747 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 15:41   #9
Chiefsotos
 
Το avatar του χρήστη Chiefsotos
 
Status:
Εγγραφή: 25-07-2008
Μηνύματα: 2.254

Drives: E93 335i
Απλα συγχαρητηρια, οι σταγονες νερου μετα το κερωμα μου θυμιζουν πως καθεται το λαδι σε καλο αντικολητικο τηγανι (απλα δεν καθεται)
Περιμενω και εγω καποια πραγματακια απο Αγγλια και ελπιζω να τα δω αποτελεσμα και στο δικο μου αμαξι.
Πραγματικα το μεταμορφωσες!!
__________________

----------------------------------------------
Οι δρομοι ειναι πολυ επικινδυνοι απο μονοι τους.., ας φροντισουμε να οδηγουμε με χαμηλες ταχυτητες και τα ματια ανοιχτα!!!
Ο χρήστης Chiefsotos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-05-13, 16:33   #10
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
σου γράφω και από εδώ πολύ καλή δουλειά
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
detailing, περιποίηση, e36, restore

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump