Κατεργασία μετάλλων WPC - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
10-09-13, 21:30   #1
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.777

Drives: E92 M3
Κατεργασία μετάλλων WPC

Εντελώς τυχαία έπεσα σε μια σελίδα που αναφέρει μια έξτρα κατεργασία μετάλλων ονόματι WPC.

Τι είναι το WPC ; Είναι μια διαδικασία κατεργασίας μετάλλου η οποία χρησιμοποιείται αρκετά χρόνια στους αγώνες και στην Ιαπωνία.

Στόχος της παραπάνω διαδικασίας η μείωση των τριβών και η ''ενδυνάμωση'' των κινούμενων μεταλλικών εξαρτημάτων που έρχονται σε επαφή.

Αυτό γίνεται με το χτύπημα της επιφάνειας , που είναι για κατεργασία , με μικροσκοπικά σωματίδια με μεγάλη ταχύτητα. Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι μια μόνιμη παραμόρφωση της επιφάνειας πιο ανθεκτική.




Αυτό που γίνεται δεν είναι επικάλυψη ( coating ) της επιφάνειας με κάποιο υλικό αλλά μόνιμο γιατί δημιουργεί μόνιμα ''λακκάκια'' τα οποία λειτουργούν σαν αποθήκες λαδιού - δηλαδή δεν διώχνουν το λάδι αλλά το κρατάνε ενδιάμεσα από τα ''λακκάκια'' .


Η διαφορά από τους άλλους τρόπους κατεργασίας :


Αριστερά : Αμμοβολή , κέντρο :shot peening - Ίδια διαδικασία με το WPC αλλά με πιο μεγάλα σωματίδια , Δεξιά : WPC

Στην όλη διαδικασία η επιφάνεια δέχεται και μια θερμική αντίδραση λόγω της πρόσκρουσης των σωματιδίων . Το πιο καλό της όλης διαδικασίας είναι ότι η επιφάνεια στην ουσία παραμένει αμετάβλητη όσον αφορά τις διαστάσεις.

Πριν και μετά τη κατεργασία:





Σύγκριση κουζινέτων στον ίδιο κινητηρά στα οποία τα μισά έγινε επεξεργασία και στα άλλα μισά όχι:



Σύγκριση σκληρότητας επιφάνειας έπειτα από διάφορους τύπους επεξεργασίας



Σύγκριση διαφόρων τύπων επεξεργασίας όσον αφορά την μείωση στην τριβή .



Επεξεργασμένα με WPC κουζινέτα


Και βίντεο


__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος  
10-09-13, 21:50   #2
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.487

Drives: Ε39 528i/2
Πωωω, πωω! Δισκόφρενα με τέτοια κατεργασία!! Πατάς φρένο στην Τσιμισκή και σταματάς στην Λεωφ. Ποσειδώνος...
Πέρα από την πλάκα ΑΥΤΗ είναι η λύση για τους στροφάλους των Μ3.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
10-09-13, 22:12   #3
Curiosity
 
Εγγραφή: 31-08-2013
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 14

Drives: N/A N/A
Πολύ φάτσα ο τύπος αριστερά

Nice videos
__________________
Όταν ζητάμε τη βοήθεια σε ένα πρόβλημα είναι υποχρέωση να αναφέρουμε και τη λύση, κάτι που βοηθά όλα τα μέλη.
Ο χρήστης Curiosity δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
10-09-13, 22:30   #4
alex747
 
Το avatar του χρήστη alex747
 
Status:
Εγγραφή: 06-09-2010
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 2.303

Drives: Ε84 X1 23d xDrive
μεγαλη υποθεση...μου θυμιζει το μπαλακι του γκολφ...οπου ειναι γεματο βαθουλωματα για καλυτερη αεροδυναμικη κ λιγοτερη τριβη με τον αερα, μηπως κλεψαν την ιδεα απο εκει?
παντως ο Γιαννης εχει δικιο...κ οχι μονο για την Μ3 αλλα κ για πολλα αλλα καλα αμαξια κ οχι μονο....απορω πως δεν εχουμε δει αυτη την τεχνολογια στις F1 που δουλευουν εως 18000+ στροφες!!! ή ακομα κ σε αεροπλανα...
Ο χρήστης alex747 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-09-13, 00:31   #5
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.777

Drives: E92 M3
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Πέρα από την πλάκα ΑΥΤΗ είναι η λύση για τους στροφάλους των Μ3.
Γιάννης-sv2gww.
Να σου πω την αλήθεια ''έπεσα'' πάνω σ' αυτό όταν έψαχνα λύση στο πρόβλημα με τα κουζινέτα-στρόφαλο της Μ3.

Θα ψάξω για reviews....

----------

Το θέμα ενημερώθηκε με επιπλέον στοιχεία.
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-09-13, 15:01   #6
318 Cabrio Nikos
 
Εγγραφή: 01-08-2013
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 499

Drives: E36 318i
Φοβερό...!

Δουλεύει ως "filler" μόνο ή είναι και επιφανειακή σκλήρυνση μαζί;
Κάνει κάποιου είδους οροπεδίαση και αντ'αυτού έχουμε τα λακάκια
ως "ελαιοθήκες";

Κάπου το έχασα..!
Ο χρήστης 318 Cabrio Nikos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-09-13, 15:52   #7
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.310

Drives: Ε34 520i
Φοβερη ιδεα!!!
Εκει που το εχω εστιασει εγω Νικο, ειναι στην αλλαγη της επιφανειας.
Αντι πλεον να εχει 100 αγαρμπες εδρες τριβης, εχει 50 ομαλες και 50 θυλακες λαδιου για να τις λιπαινει.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-09-13, 22:15   #8
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.487

Drives: Ε39 528i/2
Άρα Άγγελε, αν σου τύχει το θέμα του στροφάλου (ελπίζω ποτέ) πέρνεις ένα τέτοιο σετ και φροντίζεις πρώτα να στείλεις στρόφαλο, τροχαλίες, βολάν, κομπλέ πιστόνια στην Αγγλία για δυναμικη ζυγοστάθμηση και ελάφρωμα. Με άλλο πρόγραμμα κατά παραγγελεία θα έχεις άνετα 2.500 σαλ παραπάνω από το κανονικό.


Μετά θα με κάνεις βόλτα για να ξαναβγάλω μαλιά από τα g της επιτάχυνσης!!!
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-09-13, 02:59   #9
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.222

Drives: F82 M4+S2k
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Άρα Άγγελε, αν σου τύχει το θέμα του στροφάλου (ελπίζω ποτέ) πέρνεις ένα τέτοιο σετ και φροντίζεις πρώτα να στείλεις στρόφαλο, τροχαλίες, βολάν, κομπλέ πιστόνια στην Αγγλία για δυναμικη ζυγοστάθμηση και ελάφρωμα. Με άλλο πρόγραμμα κατά παραγγελεία θα έχεις άνετα 2.500 σαλ παραπάνω από το κανονικό.


Μετά θα με κάνεις βόλτα για να ξαναβγάλω μαλιά από τα g της επιτάχυνσης!!!
Γιάννης-sv2gww.

Έλα ρε Γιάννη, τα προβλήματα στα στροφαρίσματα είναι πάντα στο κεφάλι, ποτέ στα ποδάρια...

Βάλε ελαφρύτερες βαλβίδες (άντε να βρεις), βάλε άλλα ελατήρια ή/και διπλά για να μην κολυμπάνε. Ταλαιπώρια...

Η Spoon που έχει ένα αγωνιστικό S2000 να πλησιάζει 12άρες, το κεφάλι έπαιξε σοβαρά με τιτάνια κλπ. Εκεί είναι το παιχνίδι.


Πάντως επί του θέματος, ωραία τεχνολογία. Δεν την είχα στα υπ' όψιν
__________________
Ο χρήστης Don Molina είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-09-13, 21:33   #10
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.487

Drives: Ε39 528i/2
Δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα Γιάννη σε ένα τέτοιο μοτέρ. Ένα σετάκι βαλβίδες, αντιστοίχως παρα πολύ καλά ελατήρια βαλβίδων και μπιέλες τιτανίου. Ούτε καν πιστόνια... αν και δεν θα 'λεγα όχι σε mahle χωρίς καν φούστες.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
wpc

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump