Τεστ λαδιών - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
01-10-13, 21:03   #1
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.776

Drives: E92 M3
Τεστ λαδιών

Αναδημοσιεύω απο το παρακάτω link : http://540ratblog.wordpress.com/2013...-test-ranking/

Στο παραπάνω link το οποίο υπογράφεται απο τον 540RAT (προφανώς ψευδώνυμο) , γίνεται τεστ λαδιών και συγκεκριμένα MOTOR OIL “WEAR PROTECTION” . Σ' αυτή λοιπόν την έρευνα αναφέρονται τα εξής (Μεταφράζω αυτά που θεωρώ πιο σημαντικά γιατί το άρθρο είναι πολύ μεγάλο):

''Το μοναδικά ποιο σημαντικό πράγμα που κάνει το λάδι είναι να προλαμβάνει τη φθορά του κινητήρα.
.
.
Πολλοί πιστεύουν ότι λάδια με μεγάλη περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο ( zinc) παρέχει περισσότερη προστασία. Λάθος. Παρέχει μεγαλύτερη προστασία σεδιάρκεια ενάντια στη φθορά , και όχι μεγαλύτερη προστασία σαν ποσότητα.
.
.
Επίσης έγινε δοκιμασία σε λάδια συνθετικά και απλά έχοντας διανύσει 5.000 μίλια. Καμία διαφορά στην προστασία παρ' όλο που τα επίπεδα του ψευδάργυρου έπεσαν κατά 25%.
.
.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές λαδιών συστήνουν να μην βάζουν (οι καταναλωτές) πρόσθετα λαδιών (oil additives) γιατί διαταράσσουν την ισορροπία των δικών τους συστατικών . Πράγμα που δοκίμασα και αποδείχθηκε ότι μειώνουν σημαντικά την ικανότητα των λαδιών.
.
.
Η δοκιμή έγινε εξασκώντας πίεση(φορτίο) σε μια συγκεκριμένη επιφάνεια , η πίεση ήταν συνεχής και αυξανόμενη μέχρι το σημείο που γινόταν φθορά στο αντικείμενο. Η μέτρηση έγινε σε “pounds” και η μετρήσιμη επιφάνεια σε inches. Δηλαδή pounds per square inch και σε συντομογραφία “psi”.
.
.
Οι κατηγορίες προστασίας είναι οι εξής :

• Over 105,000 psi = INCREDIBLE wear protection

• 90,000 to 105,000 psi = OUTSTANDING wear protection

• 75,000 to 90,000 psi = GOOD wear protection

• 60,000 to 75,000 psi = MODEST wear protection

• Below 60,000 psi = UNDESIRABLE wear protection

All the oils were tested at a representative operational temperature of 230*F.

The HIGHER the psi value, the BETTER the Wear Protection.

(Σημείωση : Στο post θα αναφέρω επιγραμματικά τη μάρκα , τη θέση , και την πίεση που άντεξε. Για περισσότερες πληροφορίες στο link)

1. 5W30 Pennzoil Ultra, API SM synthetic = 115,612 psi

2. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Pennzoil Ultra, API SM synthetic = 111,570 psi


3. “Oil Extreme concentrate” added to 10W30 Brad Penn, Penn Grade 1 semi-synthetic = 111,061psi


4. 5W30 Oil Extreme, API SM synthetic (per the Oil Company, even though synthetic wording is not shown on the label) = 110,286 psi


5. 10W30 Lucas Racing Only synthetic = 106,505 psi
NOTE: This oil is suitable for short term racing use only, and is not suitable for street use.


6. 5W30 Mobil 1, API SN synthetic = 105,875 psi


7. “Oil Extreme concentrate” added to 10W30 Lucas Hot Rod & Classic Hi-Performance Oil conventional = 105,758 psi


8. 0W30 Amsoil Signature Series 25,000 miles, API SN synthetic = 105,008 psi


9. 10W30 Valvoline NSL (Not Street Legal) Conventional Racing Oil = 103,846 psi
NOTE: This oil is suitable for short term racing use only, and is not suitable for street use.


10. 5W50 Motorcraft, API SN synthetic = 103,517 psi


11. 10W30 Valvoline VR1 Conventional Racing Oil (silver bottle) = 103,505 psi


12. 5W30 Amsoil Series 3000 Heavy Duty Diesel Oil synthetic, API CI-4 PLUS, CF, SL, ACEA A3/B3, E2, E3, E5, E7 = 102,642 psi


13. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Mobil 1, API SN synthetic = 102,059 psi


14. 10W30 Valvoline VR1 Synthetic Racing Oil, API SL (black bottle) = 101,139 psi


15. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Pennzoil, API SN conventional, yellow bottle = 100,252 psi


16. 5W30 Chevron Supreme, API SN conventional = 100,011 psi


17. 5W20 Castrol Edge with Titanium, API SN synthetic = 99,983 psi


18. 5W30 Pennzoil Platinum, API SN synthetic = 99,949 psi


19. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Pennzoil, API SN conventional, yellow bottle = 99,529 psi


20. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Oil Extreme Motor Oil, API SM synthetic = 98,396 psi


21. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Pennzoil, API SN conventional, yellow bottle = 97,651 psi


22. 10W30 Amsoil Dominator Racing Oil synthetic = 97,118 psi

23. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Pennzoil, API SN conventional, yellow bottle = 96,739 psi


24. 20W50 Castrol GTX, API SN conventional = 96,514 psi


25. 30 wt Red Line Race Oil synthetic = 96,470 psi
NOTE: This oil is suitable for short term racing use only, and is not suitable for street use.


26. 0W20 Mobil 1 Advanced Fuel Economy, API SN synthetic = 96,364 psi


27. 5W30 Quaker State Ultimate Durability, API SN synthetic = 95,920 psi


28. 5W30 Castrol Edge with Titanium, API SN synthetic = 95,717 psi


29. 10W30 Joe Gibbs XP3 NASCAR Racing Oil synthetic = 95,543 psi


30. 5W20 Castrol GTX, API SN conventional = 95,543 psi


31. 5W30 Castrol GTX ,API SN conventional = 95,392 psi


32. 10W30 Amsoil Z-Rod Oil synthetic = 95,360 psi


33. 5W30 Havoline, API SN conventional = 95,098 psi


34. 5W30 Valvoline SynPower, API SN synthetic = 94,942 psi


35. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Chevron Supreme, API SN conventional = 94,864 psi


36. 5W30 Valvoline Premium Conventional, API SN = 94,744 psi

37. 5W20 Mobil 1, API SN synthetic = 94,663 psi


38. 5W20 Valvoline SynPower, API SN synthetic = 94,460 psi


39. 5W30 Lucas, API SN conventional = 92,073 psi

40. 5W30 O’Reilly (house brand), API SN conventional = 91,433 psi


41. 5W30 Maxima RS530 Synthetic Racing Oil = 91,162 psi


42. 5W30 Red Line, API SN synthetic = 91,028 psi


43. 5W20 Royal Purple API SN synthetic = 90,434 psi

44. 10W30 Quaker State Defy, API SL semi-synthetic = 90,226 psi

45. 10W60 Castrol TWS Motorsport, API SJ conventional = 90,163 psi

46. 5W20 Valvoline Premium Conventional, API SN = 90,144 psi

47. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Castrol GTX, API SN conventional = 89,659 psi

48. 5W30 Havoline, API SN synthetic = 89,406 psi

49. 30 wt Castrol Heavy Duty, API SM conventional = 88,089 psi

50. 20W50 LAT Synthetic Racing Oil, API SM = 87,930 psi

51. 5W30 Valvoline Nextgen 50% Recycled Oil, API SN conventional = 87,563 psi

52. 10W30 Joe Gibbs HR4 Hotrod Oil synthetic = 86,270 psi

53. 5W20 Pennzoil Ultra, API SM synthetic = 86,034 psi


54. 15W40 RED LINE Diesel Oil synthetic, API CJ-4/CI-4 PLUS/CI-4/CF/CH-4/CF-4/SM/SL/SH/EO-O = 85,663 psi

55. 5W30 Castrol Edge w/Syntec, API SN (formerly Castrol Syntec) black bottle, synthetic = 85,179 psi


56. 5W30 Royal Purple API SN synthetic = 84,009 psi


57. 20W50 Royal Purple API SN synthetic = 83,487 psi


58. 20W50 Kendall GT-1 High Performance with liquid titanium, API SN conventional = 83,365 psi


59. 5W30 Mobil 1 Extended Performance 15,000 mile, API SN synthetic = 83,263 psi


60. 0W20 Castrol Edge with Titanium, API SN synthetic = 82,867 psi


61. 5W30 LAT Synthetic Racing Oil, API SM = 81,800 psi

62. “Oil Extreme concentrate” added to 5W30 Royal Purple XPR (extreme performance racing oil) synthetic = 81,723 psi


63. 5W30 Peak, API SN synthetic = 80,716 psi

64. 5W30 Edelbrock “Cat-Safe”, API SM synthetic = 78,609 psi

66. 20W50 Resolute Racing Oil, API SN conventional = 77,554 psi

67. 5W40 Amsoil Premium Diesel Oil synthetic, API CJ-4, CI-4 PLUS, CF, SN, SM, ACEA E7, E9 = 77,207 psi


68. 15W40 ROYAL PURPLE Diesel Oil synthetic, API CJ-4 /SM, CI-4 PLUS, CH-4, CI-4 = 76,997 psi

69. 5W30 Pennzoil, API SN yellow bottle, conventional = 76,989 psi

70. 10W40 Chevron Supreme, API SN conventional = 76,806 psi


71. 5W30 Lucas API SM synthetic = 76,584 psi


72. 5W30 GM’s AC Delco dexos 1 API SN semi-synthetic = 76,501 psi

73. 5W50 Castrol Edge with Syntec API SN, synthetic, formerly Castrol Syntec, black bottle = 75,409 psi

74. “Oil Extreme concentrate” added to 10W30 Comp Cams Muscle Car & Street Rod Oil semi-synthetic = 74,874 psi

75. 5W30 Royal Purple XPR (Extreme Performance Racing) synthetic = 74,860 psi

76. 15W40 Cenpeco (Central Petroleum Company) S-3 Diesel Oil, conventional, API CI-4, CH-4, CG-4, CF, CE, CD, SL, SJ, SH = 74,593 psi

77. 5W40 MOBIL 1 TURBO DIESEL TRUCK synthetic, API CJ-4, CI-4 Plus, CI-4, CH-4 and ACEA E7 = 74,312 psi

78. 0W50 Mobil 1 Racing Oil = 73,811 psi

79. 5W30 Peak, API SN conventional = 73,690 psi

80. 15W40 CHEVRON DELO 400LE Diesel Oil, conventional, API CJ-4, CI-4 Plus, CH-4, CF-4,CF/SM, = 73,520 psi

81. 15W40 MOBIL DELVAC 1300 SUPER Diesel Oil conventional, API CJ-4, CI-4 Plus, CI-4, CH-4/SM, SL = 73,300 psi


82. 15W40 Farm Rated Heavy Duty Performance Diesel Oil conventional CI-4, CH-4, CG-4, CF/SL, SJ = 73,176 psi

83. 15W40 “NEW” SHELL ROTELLA T Diesel Oil conventional, API CJ-4, CI-4 Plus, CH-4, CF-4,CF/SM = 72,022 psi


84. Brad Penn, Penn Grade 1 Nitro 70 Racing Oil semi-synthetic = 72,003 psi


85. 0W30 Mobil 1 Racing Oil = 71,923 psi


86. 0W30 Brad Penn, Penn Grade 1 semi-synthetic = 71,377 psi


87. 15W40 “OLD” SHELL ROTELLA T Diesel Oil conventional, API CI-4 PLUS, CI-4, CH-4,CG-4,CF-4,CF,SL, SJ, SH = 71,214 psi


88. 10W30 Brad Penn, Penn Grade 1 semi-synthetic = 71,206 psi


89. 15W40 VALVOLINE PREMIUM BLUE HEAVY DUTY DIESEL Oil conventional, API CJ-4, CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF/SM = 70,869 psi


90. 15W50 Mobil 1, API SN synthetic = 70,235 psi

91. 10W40 Resolute All Season Motor Oil, API SN conventional = 69,709 psi

92. 5W40 CHEVRON DELO 400LE Diesel Oil synthetic, API CJ-4, CI-4 Plus, CI-4, SL, SM = 69,631 psi

93. 30wt Edelbrock Break-In Oil conventional = 69,160 psi


94. 5W30 Motorcraft, API SN synthetic = 68,782 psi


95. 10W40 Edelbrock synthetic = 68,603 psi

96. 5W40 SHELL ROTELLA T6 Diesel Oil synthetic, API CJ-4, CI-4 Plus, CI-4, CH-4, SM, SL = 67,804 psi

97. 15W40 LUCAS MAGNUM Diesel Oil, conventional, API CI-4,CH-4, CG-4, CF-4, CF/SL = 66,476 psi


98. 15W40 CASTROL GTX DIESEL Oil conventional, API CJ-4, CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4/SN = 66,323 psi


99. 10W30 Royal Purple HPS (High Performance Street) synthetic = 66,211 psi

100. 10W40 Valvoline 4 Stroke Motorcycle Oil, API SJ conventional = 65,553 psi


101. 5W30 Klotz Estorlin Racing Oil, API SL synthetic = 64,175 psi

102. “ZDDPlus” added to Royal Purple 20W50, API SN, synthetic = 63,595 psi

103. Royal Purple 10W30 Break-In Oil conventional = 62,931 psi


104. 10W30 Lucas Hot Rod & Classic Hi-Performance Oil, conventional = 62,538 psi


105. 0W20 Klotz Estorlin Racing Oil, API SL synthetic = 60,941 psi


105. 0W20 Klotz Estorlin Racing Oil, API SL synthetic = 60,941 psi


106. 10W30 Comp Cams Muscle Car & Street Rod Oil, synthetic blend = 60,413 psi

107. 10W40 Torco TR-1 Racing Oil with MPZ conventional = 59,905 psi


108. 10W40 Summit Racing Premium Racing Oil, API SL = 59,483 psi

109. 10W40 Edelbrock conventional = 59,120 psi


110. 0W20 LAT Synthetic Racing Oil, API SM = 57,228 psi


111. “ZDDPlus” added to O’Reilly (house brand) 5W30, API SN, conventional = 56,728 psi

112. “ZDDPlus” added to Motorcraft 5W30, API SN, synthetic = 56,243 psi

113. 0W Mobil 1 Racing Oil = 55,080 psi

114. “Edelbrock Zinc Additive” added to Royal Purple 5W30, API SN, synthetic = 54,044 psi

115. 10W30 Comp Cams Break-In Oil conventional = 51,749 psi

116. “Edelbrock Zinc Additive” added to Lucas 5W30, API SN, conventional = 51,545 psi


117. “Edelbrock Zinc Additive” added to Motorcraft 5W30, API SN, synthetic = 50,202 psi


118. 30wt Lucas Break-In Oil conventional = 49,455 psi


Πλεονεκτήματα του λεπτότερου λαδιού(επιγραμματικά):

-Το λεπτότερο λάδι ρέει γρηγορότερα κατά την εκκίνηση , πράγμα που μειώνει τη φθορά, γιατί φτάνει γρηγορότερα στα μέρη που πρέπει να λιπανθούν.

-Είναι πολύ λιγότερο πιθανό να προκαλέσει παράκαμψη του φίλτρο λαδιού απο τη βαλβίδα by pass (to cause the oil filter bypass to open up)

-Ρέει περισσότερο σε κανονικές θερμοκρασίες.Και ροή του λαδιού είναι λίπανση , πίεση λαδιού δεν είναι λίπανση.

-Η ροή του λαδιού είναι αυτή που ''διώχνει'' τη θερμότητα. Τα μηχανικά μέρη είναι άμεσα oil cooled , και έμμεσα water cooled. Με το λεπτότερο λάδι απομακρύνεται γρηγορότερα η θερμότητα λόγω γρηγορότερης ροής.
(Σημείωση: Προφανώς εννοεί ότι λάδι επειδή έρχεται σε άμεση επαφή με τα μηχανικά μέρη , με μεγαλύτερη ροή ψύχονται πιο γρήγορα).

-Το χοντρύτερο λάδι δεν σημαίνει και καλύτερη προστασία ενάντια στη φθορά. Το λάδι με τα συστατικά του είναι αυτά που καθορίζουν την ικανότητα να προστατέψουν και όχι το ιξώδες''.

540 RAT
U.S. Patent Holder
Member SAE (Society of Automotive Engineers)

----------

Σύμφωνα με το τεστ το Castrol tws 10w-60 είναι καλό λάδι - 45η θέση με 90.000+ psi αντοχή .

Για να κάνουμε μια άτυπη δημοσκόπηση : Τι λάδι χρησιμοποιείτε και σε ποιά θέση βρίσκεται ;
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος  
01-10-13, 22:09   #2
nfot
 
Το avatar του χρήστη nfot
 
Status:
Εγγραφή: 12-10-2011
Περιοχή: Βολος
Ηλικία: 48
Μηνύματα: 503

Drives: E82 135
Δεν εχει MOTUL ή Liqui Moly.
Αντιθετα εχει πολλες αμερικανικες μαρκες, που δυσκολα βρισκει κανεις εκτος Βορειας Αμερικης.
__________________
"You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". -Marco Simoncelli R.I.P.
Ο χρήστης nfot δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-10-13, 09:35   #3
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Το μόνο αρνητικό είναι ότι όντας αμερικάνικη έρευνα, ουσιαστικά δεν έχει λάδια που χρησιμοποιούμε στην Ευρώπη.

Το πιο κοντινό στο Castrol Edge FST 0w-30 που χρησιμοποιώ είναι αυτό που βρίσκεται στην 28η θέση.
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-11-13, 11:34   #4
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Δείτε εδώ τι έχει κάνει ο τύπος (έχει και βίντεο στο youtube)...έχει σχεδόν δοκιμάσει (στο εργαστήριο) όλα τα λάδια!!

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-11-13, 12:02   #5
topmar
 
Το avatar του χρήστη topmar
 
Εγγραφή: 19-01-2008
Περιοχή: Σέρρες
Ηλικία: 42
Μηνύματα: 457

Drives: E90 320d
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Φάνης Εμφάνιση μηνυμάτων
Δείτε εδώ τι έχει κάνει ο τύπος (έχει και βίντεο στο youtube)...έχει σχεδόν δοκιμάσει (στο εργαστήριο) όλα τα λάδια!!

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
WTF??

Το λάδι που έχω τώρα μέσα στο δικό μου μοτέρ, το BMW ORIGINAL SAE 5W30 QUALITY LONGLIFE LL-04, δείχνει στις φωτό τελείως καρβουνιασμένο!!!!
__________________
BMW E90 320d ('2008 - 197HP) PPK

Ο χρήστης topmar είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-12-13, 01:22   #6
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.294

Drives: E46 316i
Ενδιαφέρον βιντεάκι.



----------

Δείτε το μέχρι τέλους γιατί τα φαινόμενα απατούν στην αρχή
__________________
Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-12-13, 06:49   #7
bimmer56
 
Το avatar του χρήστη bimmer56
 
Status:
Εγγραφή: 17-07-2011
Περιοχή: Space Coast, Florida USA
Ηλικία: 61
Μηνύματα: 711

Drives: E46 330I
Στην φωτο η μηχανη του 330 μετα την αλλαγη των cams, εχει περιπου 200000 χλμ και τα λαδια αλλαζονται καθε 7000 μιλλια με 5-30 μαμα.
Συνημένες Εικόνες
Τύπος Αρχείου: jpg vanos 042.jpg (78,7 KB, 25 εμφανίσεις)
__________________
2003 330I ZHP
2004 330CI ZHP
2010 535XI
2015 Audi A3 TDI
2015 Nissan Rogue SV
Ο χρήστης bimmer56 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-12-13, 12:16   #8
Chiefsotos
 
Το avatar του χρήστη Chiefsotos
 
Status:
Εγγραφή: 25-07-2008
Μηνύματα: 2.254

Drives: E93 335i
και τα νομιζα ιδια τα λαδια..
__________________

----------------------------------------------
Οι δρομοι ειναι πολυ επικινδυνοι απο μονοι τους.., ας φροντισουμε να οδηγουμε με χαμηλες ταχυτητες και τα ματια ανοιχτα!!!
Ο χρήστης Chiefsotos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-12-13, 12:18   #9
topmar
 
Το avatar του χρήστη topmar
 
Εγγραφή: 19-01-2008
Περιοχή: Σέρρες
Ηλικία: 42
Μηνύματα: 457

Drives: E90 320d
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Chiefsotos Εμφάνιση μηνυμάτων
και τα νομιζα ιδια τα λαδια..
+1.....

Αλλά, αναρωτιέμαι τι νόημα έχει να δοκιμαστούν σε τόσο υψηλή θερμοκρασία.....400 C....
__________________
BMW E90 320d ('2008 - 197HP) PPK

Ο χρήστης topmar είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-12-13, 13:33   #10
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο topmar Εμφάνιση μηνυμάτων

Αλλά, αναρωτιέμαι τι νόημα έχει να δοκιμαστούν σε τόσο υψηλή θερμοκρασία.....400 C....
Σωστό και αυτό
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump