Ευθυγράμμιση αυτοκινήτου - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
17-03-15, 19:04   #1
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.776

Drives: E92 M3
Ευθυγράμμιση αυτοκινήτου

Ο έλεγχος της ευθυγράμμισης του αυτοκινήτου είναι απαραίτητος για την ασφαλή οδήγηση αλλά και για την καλή συντήρηση της κατάστασης των ελαστικών.

Τι είναι η «ευθυγράμμιση» ;
Με τον όρο ευθυγράμμιση, εννοούμε τον έλεγχο αλλά και την ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ευθεία πορεία του οχήματος , χωρίς να υπάρχουν αποκλίσεις.

Γιατί είναι απαραίτητη η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου;
Ο έλεγχος αλλά και η ρύθμιση της ευθυγράμμισης του αυτοκινήτου , πρέπει να πραγματοποιείται για να εξασφαλίσουμε ότι και τα τέσσερα ελαστικά του αυτοκινήτου έχουν σωστή, ευθεία επαφή με τον δρόμο και δεν παρουσιάζουν αποκλίσεις. Με την ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου, αποτρέπονται οι κίνδυνοι που προκύπτουν από τα απότομα φρεναρίσματα, η οδήγηση πραγματοποιείται με ασφάλεια, και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι καλύτερες. Τα ελαστικά του οχήματος δεν φθείρονται τόσο γρήγορα και διατηρείται η ευστάθεια στην οδήγηση. Εξίσου σημαντικό είναι ότι η ευθυγράμμιση συντελεί και στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Ποιοι λόγοι συντελούν στην απορρύθμιση της ευθυγράμμισης;
Η ευθυγράμμιση μπορεί να απορρυθμιστεί αν κατά την διάρκεια της οδήγησης υπάρξει απότομη πτώση σε λακκούβα ή αν παρκάρουμε γρήγορα, νευρικά και απότομα χτυπώντας τα ελαστικά μας σε κάποιο εμπόδιο ( πχ. Πεζοδρόμιο). Γενικά λοιπόν, το κακό οδόστρωμα αλλά και ο τρόπος οδήγησης είναι οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους κάθε οδηγός, πρέπει να ελέγχει και να ρυθμίζει την ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου του!

Κάθε πότε πρέπει να γίνετε ευθυγράμμιση στο αυτοκίνητό μας;
Ο χρόνος κατά τον οποίο είναι απαραίτητος ο έλεγχος αλλά και η ρύθμιση της ευθυγράμμισης, εξαρτάται από την χρήση του οχήματος . Δεν μπορούμε λοιπόν να προτείνουμε προγραμματισμένη ρύθμιση. Ωστόσο συνιστούμε τον έλεγχο σε συνεργείο αυτοκινήτων ή βουλκανιζατέρ, σε περίπτωση που πέσεις σε λακκούβα ή έχεις προσκρούσει βίαια σε πεζοδρόμιο. Προληπτικά προτείνουμε να πραγματοποιείς έναν έλεγχο της ευθυγράμμισης του αυτοκινήτου σου, πριν από κάθε μακρινό σου ταξίδι!

Με ποιο τρόπο γίνεται ο έλεγχος, αλλά και η ρύθμιση της ευθυγράμμισης;
Για να ελεγχθεί αν είναι απαραίτητη η ευθυγράμμιση, το αυτοκίνητο περνά από συγκλισιόμετρο. Στην συνέχεια παρατηρείται αν υπάρχει σύγκλιση ή απόκλιση του αυτοκινήτου από την ευθεία έτσι γνωρίζουμε αν το όχημα πρέπει να ευθυγραμμιστεί. Για την ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται ανυψωτικό (μπαίνει το αυτοκίνητο σε ράμπα) και με τα νέα τεχνολογικά μέσα – δηλαδή με ακτίνες λέιζερ- καθορίζεται το μέγεθος της σύγκλισης και της απόκλισης. Στη συνέχεια πραγματοποιούνται όλες οι απαραίτητες εργασίες για την ρύθμιση της ευθυγράμμισης.

Πόσος χρόνος χρειάζεται για τον έλεγχο αλλά και την ρύθμιση της ευθυγράμμισης;
Ο έλεγχος αλλά και η ρύθμιση της ευθυγράμμισης του αυτοκινήτου έχουν διάρκεια 30 – 60 λεπτά. Ο χρόνος εξαρτάται από τις ανάγκες αλλά και από το μέγεθος του αυτοκινήτου.


Πώς ρυθμίζεται η ευθυγράμμιση των τροχών ;
Οι τρεις κυριότερες ρυθμίσεις της ευθυγράμμισης είναι ευθυγράμμιση, η σύγκλιση ή το άνοιγμα, η γωνία πρόσπτωσης. Η ρύθμιση της ευθυγράμμισης συνίσταται στη ρύθμιση των γωνιών των τροχών ώστε να τους δώσουμε τη σωστή σύγκλιση ή άνοιγμα και ευθυγράμμιση.
ευθυγράμμιση
Το ευθυγράμμιση είναι η γωνία την οποία σχηματίζει ο τροχός όταν κοιτάζουμε το όχημα ανφάς. Όταν αυτή η γωνία είναι πολύ μεγάλη, εμφανίζεται ανομοιόμορφη φθορά :

Μιλάμε για θετικό ευθυγράμμιση όταν το πάνω μέρος του τροχού είναι απομακρυσμένο σε σχέση με το όχημα. Υπερβολικά θετικό ευθυγράμμιση φθείρει τα ελαστικά στις εξωτερικές πλευρές τους.
Μιλάμε για αρνητική ευθυγράμμιση όταν το πάνω μέρος του τροχού κλίνει προς το εσωτερικό του οχήματος. Υπερβολικά αρνητική ευθυγράμμιση φθείρει τα ελαστικά στις εσωτερικές πλευρές τους.

Μιλάμε για αρνητική ευθυγράμμιση όταν το πάνω μέρος του τροχού κλίνει προς το εσωτερικό του οχήματος. Υπερβολικά αρνητική ευθυγράμμιση φθείρει τα ελαστικά στις εσωτερικές πλευρές τους.



Η γωνία ευθυγράμμιση μελετάται και ρυθμίζεται ώστε να διατηρεί το ελαστικό όσο το δυνατό πιο επίπεδο πάνω στο έδαφος κατά τη λήψη μιας στροφής. Εάν υπάρχει μεγάλη διαφορά γωνιών ευθυγράμμιση ανάμεσα στους εμπρός τροχούς, το όχημα θα έχει την τάση να τραβάει ξεκάθαρα προς τη μία πλευρά.



Πηγή: blog του vrisko.gr-MICHELIN
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος  
17-03-15, 20:01   #2
TAZ 118!
 
Το avatar του χρήστη TAZ 118!
 
Εγγραφή: 10-01-2008
Περιοχή: Αγια Παρασκευη
Μηνύματα: 3.268

Drives: E81 118i
__________________
Black Prince...
Ο χρήστης TAZ 118! δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 00:11   #3
Κίμων
 
Το avatar του χρήστη Κίμων
 
Εγγραφή: 17-12-2013
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Ηλικία: 42
Μηνύματα: 408

Drives: E90 316i
Πριν περιπου 1 μήνα που τοποθέτησα τα καινούργια ζαντολαστιχα απο 205/55/16 σε 225/45/17 παρατήρησα μικρή απόκλιση του τιμονιού και προχώρησα σε ευθυγράμμιση. Πήγα σε γνωστό συνεργείο μεσογειων / χαλανδρι όπου έγινε η διαδικασία με λέιζερ μηχάνημα και ολα καλα πράσινες ενδείξεις κλπ. Το τιμόνι έφτιαξε και όντως βλέπει σωστά . Με το μάτι όμως εχω την αίσθηση οτι οι πισω τροχοί έχουν κλίση προς τα μέσα ( αρνητικό καμπερ) . Υπάρχει περίπτωση να έχουν γινει λάθος οι τιμές ευθυγράμμισης ; Και να εχω λάθος γωνία πισω ;;
__________________
WRC is for boys.....GROUP B was for men....
Ο χρήστης Κίμων δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 07:46   #4
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Κίμωνα, αρνητική camber σημαίνει πως η κλήση προς τα μέσα εμφανίζεται στο άνω μέρος των τροχών, πράγμα που είναι νορμάλ σε όλα τα πισωκίνητα. "Με το μάτι" δεν μπορώ να σου πω αλλά αν έχεις μια εκτύπωση αναφοράς ρυθμίσεων θα μας φωτήσεις. Είναι όμως άξιο αναφοράς πως πολύ λίγοι ευθυγραμμισάδες ασχολούνται σοβαρά ΚΑΙ με την πίσω ανάρτηση. Συνήθως κάνουν μια σύγκληση και αυτό είναι όλο, εκτός κι αν δουν κάτι λάθος αλλά μόνο εμπρός. Κρίμα στις lazer δηλαδή..
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 21:58   #5
Κίμων
 
Το avatar του χρήστη Κίμων
 
Εγγραφή: 17-12-2013
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Ηλικία: 42
Μηνύματα: 408

Drives: E90 316i
Εχεις δίκιο μάλλον έγραψα λάθος εννοώντας θετικό καμπερ το κάτω μέρος των τροχών φαίνεται προς τα μέσα . Το γεγονός αυτο μου κίνησε την περιέργεια . Δυστυχώς τιμές δεν εχω ...με το μάτι μου φαίνεται . Η σύγκλιση ηταν πράσινη το ειδα στα όργανα . Σημαίνει άραγε αυτο οτι ειναι σωστό το στήσιμο ;;
__________________
WRC is for boys.....GROUP B was for men....
Ο χρήστης Κίμων δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 22:27   #6
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Κίμωνα, για να είναι σωστή η ευθυγράμμιση πρέπει και το αυτοκίνητο να είναι σωστά προετοιμασμένο γι' αυτήν. Πρέπει να φορτωθεί με βάρη όσο τρία άτομα μέσα στην καμπίνα, μισό ρεζερβουάρ καυσίμου και περί τα 20 κιλά στο πόρτ-μπαγκαζ. Φυσικά δεν περιμένω από κάθε μαγαζί να έχει 5-6 αλλοδαπούς για κάτι τέτοιο, υπάρχουν όμως τσουβαλάκια με άμμο.

Αν δεν καθίσει η ανάρτηση στην θέση της τότε τα πράσινα γραφήματα θα είναι κόκκινα σε πραγματικές συνθήκες. Ειδικά μετά από αλλαγές ελαστικών όπου τα τέσσερα άκρα είναι κρεμασμένα σαν τσαμπιά από σταφύλια και οι αναρτήσεις έχουν ανοίξει είναι σχεδόν αστείο το να στίσει κάποιος αυτοκίνητο για ευθυγράμμιση. Είναι ο απόλυτος ορισμός του "ό,τι να 'ναι"! Άρα, μέτρημα του ύψους των φτερών πάνω από τους τροχούς ώστε η ανάρτηση να είναι στη σωστή της θέση! Πάντα! Δεν νοείται ευθυγράμμιση δίχως σωστό ύψος αμαξώματος από το έδαφος (ράμπα).
Υποθέτω πως σωστά βλέπεις το λάθος και μάλλον πρέπει να κάνεις επανέλεγχο.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 22:38   #7
Κίμων
 
Το avatar του χρήστη Κίμων
 
Εγγραφή: 17-12-2013
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Ηλικία: 42
Μηνύματα: 408

Drives: E90 316i
Γιάννη να υποθέσω λοιπόν οτι το αυτοκίνητο δεν πρεπει να ειναι εντελώς σηκωμένο σε ράμπα ; Αλλα σε τέτοιο ύψος που να ακουμπάνε οι τροχοί ; Και να έχει μέσα και το κατάλληλο βάρος σωστά ; Γιατί αν ισχύουν αυτα τότε πράγματι εμένα έγινε οτι ναναι δουλειά ...
__________________
WRC is for boys.....GROUP B was for men....
Ο χρήστης Κίμων δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 22:47   #8
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Οι ράμπες τις ευθυγράμμισης είναι με πάτωμα, δεν μπορούν να είναι κρεμασμένοι οι τροχοί στις αναρτήσεις.

Το ύψος λοιπόν του αυτοκινήτου μετράται από το επίπεδο του πατώματος της ράμπας. Δεν έχει καμιά σημασία να αυτή είναι ανεβασμένη στο μισό μέτρο ή στο ταβάνι του γκαράζ.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 23:30   #9
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.303

Drives: Ε34 520i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Κίμωνα, για να είναι σωστή η ευθυγράμμιση πρέπει και το αυτοκίνητο να είναι σωστά προετοιμασμένο γι' αυτήν. Πρέπει να φορτωθεί με βάρη όσο τρία άτομα μέσα στην καμπίνα, μισό ρεζερβουάρ καυσίμου και περί τα 20 κιλά στο πόρτ-μπαγκαζ.

Γιαννη υπαρχει καμια περιπτωση οι πρασινες τιμες που εχουν ολα τα μηχανηματα ευθυγραμμισης στην μνημη τους, να ειναι υπολογισμενες για φορτισμενη αναρτηση?
Δηλαδη να δειχνει στον χειριστη την "μελλοντικη" πρασινη τιμη?

Μου κανει εντυπωση γιατι σε πολλα βιντεακια συναρμολογησης αυτοκινητων που βλεπουμε, οι τελικες ρυθμισεις στην αναρτηση στο τελος της γραμμης γινονται χωρις καποια βαρη μεσα στο σκαφος.
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
08-12-15, 23:50   #10
Κίμων
 
Το avatar του χρήστη Κίμων
 
Εγγραφή: 17-12-2013
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Ηλικία: 42
Μηνύματα: 408

Drives: E90 316i
Μάλιστα σωστά εχεις δίκιο για τη ράμπα δικό μου το λάθος . Σίγουρα πάντως δε μου έβαλαν βάρη .. Άρα λογικό να έγινε ρύθμιση και τώρα να μου φαίνεται το κάτω μέρος του τροχού με κλίση προς τα μέσα . Ενώ συνήθως οτι πιςωκινητο βλέπω έχει κλίση έστω και ελαφριά προς τα έξω ...
__________________
WRC is for boys.....GROUP B was for men....
Ο χρήστης Κίμων δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump