Αλλαγή μπουζί και πολλαπλασιαστή σε Ν43 - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » DIY & Project Cars » Αλλαγή μπουζί και πολλαπλασιαστή σε Ν43

DIY & Project Cars Φτιαξατε κατι μονος σας ή έχετε οδηγίες για μια συγκεκριμένη εργασία? Μοιραστείτε το μαζί μας.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
23-03-15, 02:43   #1
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status:
Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 2.230

Drives: E87 116i
Αλλαγή μπουζί και πολλαπλασιαστή σε Ν43

Έχοντας αλλάξει μπουζί πριν από 35.000 χλμ. και με την κατανάλωση στις γρήγορες βόλτες να μην θυμίζει 116i αλλά 335i ο άσσος ζητούσε συντήρηση.
Μαζί με τα υγρά φρένων που και αυτά είχαν φτάσει τα 2 χρόνια αλλάχτηκε και το φίλτρο αέρος όπου αντί για άσπρο που είναι το καινούριο είχε πάρει το χρώμα του αυτοκινήτου μου.

Ο κατασκευαστής λέει ότι αλλάζουμε μπουζί κάθε 60.000 χλμ. με το κόστος να μην ξεπερνάει τα 30€ είναι κρίμα να τα αφήνουμε να βασανίζονται για τόσα χιλιόμετρα. Κάνοντας μία προληπτική αλλαγή βοηθάμε στον κινητήρα μας να κάνει καλύτερη καύση. Προσωπικά δεν έχω αφήσει τα μπουζί περισσότερο από 35.000χλμ.
Έχοντας τον καιρό του Σαββάτου σύμμαχο και έχοντας συγκεντρώσει όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για την αλλαγή αποφάσισα να την κάνω μόνος μου.


Τι θα χρειαστούμε:
  • μπουζί: 4 τμχ. NGK ZKBR7A-HTU κόστος 26€
  • μπουζόκλειδο: AST 6017 3/8" dr. 14mm (ήταν αυτό που χρησιμοποίησα κάνει και για τον N54)
  • 2 προεκτάσεις 3/8"
  • σπαστός σύνδεσμος 3/8″
  • δυναμόκλειδο: απαραίτητο για όσους δεν έχουν ξανακάνει κάτι αντίστοιχο.
  • καστανιά: για ευκολία
  • ένα ίσιο κατσαβίδι
  • οι βίδες που συναντάμε είναι: Νο8 απλή, torx 30
  • πεπιεσμένο αέρα

Καλό είναι να κοιτάζουμε όλα τα ενδεχόμενα όσο σίγουροι και αν αισθανόμαστε για τον εαυτό μας και αυτό που κάνουμε για αυτό και πήρα τα μέτρα μου.
Πάρκαρα το αυτοκίνητο με την μούρη μπροστά έτοιμο να βγει από την πυλωτή σε περίπτωση που πάει κάτι στραβά. Ανοίγοντας το καπό το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να αφαιρέσουμε το φίλτρο καμπίνας με κωδικό 64319313519
(και να το αλλάξουμε αν χρειάζεται). Οι βίδες εδώ είναι απλές Νο8 και είναι έξι όπως φαίνεται στα κόκκινα βελάκια.



Στην συνέχεια αφαιρούμε τα δύο πλαστικά καπάκια δεξιά (δοχείο υγρών φρένων) και αριστερά (εγκέφαλος αυτοκινήτου) από το φίλτρο καμπίνας αφαιρώντας πρώτα τις λαστιχένιες ασφάλειες που υπάρχουν. Αμέσως μετά θα πρέπει να βγάλουμε με προσοχή τους αισθητήρες που υπάρχουν δεξιά και αριστερά για να μπορέσουμε στην συνέχεια να αφαιρέσουμε την βάση του φίλτρου.

Δεξής αισθητήρας



Αριστερός αισθητήρας



Αμέσως μετά βγάζουμε τις 2 βίδες που συγκρατούν την βάση του φίλτρου κίτρινα βελάκια όπου και αυτές είναι απλές Νο8.

Δεξιά βίδα



Αριστερή βίδα



Αφού ξεκουμπώσουμε τους δύο σωλήνες που συγκρατούνται στην βάση του φίλτρου και αυτές τραβάμε προς τα πάνω και προς το μέρος μας την βάση και την αφήνουμε σε μία άκρη.

Επόμενη κίνηση είναι να βγάλουμε το κάλυμμα του κινητήρα. Εδώ έχουμε 3 βίδες torx 30. Για να αποφύγω να πέσει κάτι μέσα στον κινητήρα βγάζω πρώτα τις 2 μπροστά βγάζω την τάπα από τα λάδια, ανασηκώνω το κάλυμμα και το κομπώνω από κάτω.



Η επόμενη βίδα βρίσκεται στο πίσω μέρος και αφού την αφαιρέσουμε ανασηκώνουμε και γυρνάμε το κάλυμμα προς τα δεξιά και μετά τραβάμε προς το μέρος μας.

Κάπως έτσι είναι ή εικόνα που έχουμε πλέον. (στον κόκκινο κύκλο είναι οι δύο σωλήνες που αναφέρονται παραπάνω)



Και αφού τελειώσαμε με το ξήλωμα σειρά έχουν οι πολλαπλασιαστές.



Τραβάμε το καπάκι



Αυτόματα απασφαλίζει και το φις που είναι επάνω στον πολλαπλασιαστή.





Τραβάμε έξω τον πολλαπλασιαστή από την ασφάλεια. Σε περίπτωση που είναι κολλημένος μπορούμε να βοηθήσουμε (όχι να ζορίσουμε) την κίνηση του προς τα έξω με ένα ίσιο κατσαβίδι. Ο λόγος που το κάνουμε είναι για να μην βάλουμε όλη την δύναμη στην ασφάλεια και την σπάσουμε και μετά θέλουμε καινούριο πολλαπλασιαστή. Μόλις βγαίνει ακούγεται ένας ήχος σαν φελλός από κρασί. Τους βάζουμε σε μία άκρη ξέροντας με ποια σειρά τους βγάλαμε για να τους ξαναβάλουμε με την ίδια. Αν και αυτό δεν παίζει ρόλο προσωπικά το κάνω.

Στην συνέχεια βάζουμε την μία προέκταση και το μπουζόκλειδο μέσα στην θέση όπου ήταν ο πολλαπλασιαστής μέχρι να βεβαιωθούμε ότι έχει πιάσει σωστά το μπουζί. Τότε συνδέουμε την καστάνια και χωρίς μεγάλη δυσκολία ξεσφίγγουμε το μπουζί. Αποφεύγουμε τις γρήγορες και βίαιες κινήσεις για να μην χαλάσουμε τα σπειρώματα. ΠΡΟΣΟΧΗ η προέκταση που έχουμε θα πρέπει να είναι λεπτή για να μην τραυματίσει τα τοιχώματα όταν γυρνάει.

Ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει στον τρίτο κύλινδρο σε σειρά όπως βλέπουμε καθώς αν δεν θέλουμε να καταφύγουμε στην λύση που πήγα θα πρέπει να βγάλουμε την μπάρα του θόλου για να μην βρίσκει η προέκταση.
Η λύση που χρησιμοποίησα:







Αφού αφαιρέσουμε όλα τα μπουζί σειρά έχει να τοποθετήσουμε τα καινούρια. Πριν την τοποθέτηση τους φυσάμε με αέρα με πίεση καλά μέσα στην βάση των μπουζί να φύγει η καρβουνίλα αν υπάρχει.



Βιδώνουμε με το χέρι όσο μπορούμε τα καινούρια μπουζί και μετά σειρά έχει το δυναμόκλειδο. Το ρυθμίζουμε σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του κατασκευαστή τις οποίες πήρα από εδώ Διπλοτσεκάρουμε ότι όλα τα μπουζί βίδωσαν σωστά και αρχίζουμε να κάνουμε ανάποδα τις προηγούμενες κινήσεις.
Τοποθετούμε πάλι τους πολλαπλασιαστές στην θέση τους σπρώχνοντας μέχρι τέρμα να φωλιάσουν καλά, κουμπώνουμε τις φίσες και κλείνουμε τις ασφάλειες. Για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως πριν να κουμπώσουμε τα πάντα πίσω και αφού ελέγξουμε ότι όλα είναι καλά βάζουμε το κλειδί στην υποδοχή και βάζουμε μπροστά. START ENGINE και όλα καλά. Άφησα το αυτοκίνητο να δουλέψει 2-3 λεπτά έδωσα και λίγο γκάζι χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ακολουθώντας την αντίστροφη σειρά τοποθετούμε τα πάντα πίσω και χωρίς να περισσέψει τίποτα. Έτσι όπως είναι ανοιχτά όλα έχετε και την ευκαιρία να καθαρίσετε λίγο τον χώρο.



Η όλη διαδικασία δεν κράτησε πάνω από 30 λεπτά χωρίς τον καθαρισμό του χώρου.




Υ.Σ. Θέλω να ευχαριστήσω πολύ τον sv2qo (Αλέξανδρο) για το μπουζόκλειδο και το δυναμόκλειδο.
__________________
Bmw Pure Driving Pleasure

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ms_kostakiss : 23-03-15 στις 03:01
Ο χρήστης ms_kostakiss είναι συνδεδεμένος  
23-03-15, 16:35   #2
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.780

Drives: E92 M3
Μπράβο Κώστα.....πολύ ωραίο θέμα!!!!!
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-03-15, 17:06   #3
TAZ 118!
 
Το avatar του χρήστη TAZ 118!
 
Εγγραφή: 10-01-2008
Περιοχή: Αγια Παρασκευη
Μηνύματα: 3.268

Drives: E81 118i
Σ'Ωραιος!Ωραιο DIY!
__________________
Black Prince...
Ο χρήστης TAZ 118! δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
23-03-15, 17:34   #4
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
Ωραίος Βρόμικο το βλέπω το αμάξι για ρίξε ένα πλύσιμο
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-03-15, 03:40   #5
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status:
Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 2.230

Drives: E87 116i
Σας ευχαριστώ!

Προσπαθώ πάντα να μεταφέρω όση περισσότερη πληροφορία μπορώ έτσι ώστε κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί να μπορέσει να λύσει όλες τις απορίες του.

@jimaras την επόμενη μέρα είχε season με one step γυάλισμα και προστασία.




__________________
Bmw Pure Driving Pleasure
Ο χρήστης ms_kostakiss είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-03-15, 09:53   #6
JEO
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη JEO
 
Status: Βatman

Εγγραφή: 28-01-2007
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 5.312

Drives: Ε34 520i
__________________
Υποστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το μπροστινο μερος του αυτοκινητου.
Υπερστροφη ειναι οταν χτυπας στον τοιχο με το πισω μερος του αυτοκινητου.
Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα χτυπας τον τοιχο.
Ροπη ειναι το ποσο μακρια θα πας τον τοιχο οταν τον χτυπησεις.


Θοδωρης.
Ο χρήστης JEO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-03-15, 12:17   #7
PapajimG
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη PapajimG
 
Status:
Εγγραφή: 16-04-2011
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 1.504

Drives: E93 320i


Το αμάξι βγήκε ΧΘΕΣ από το εργοστάσιο!!
__________________
courtesy of Frezas

Ο χρήστης PapajimG είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
27-03-15, 15:52   #8
jimaras
 
Το avatar του χρήστη jimaras
 
Status:
Εγγραφή: 05-06-2011
Ηλικία: 26
Μηνύματα: 2.056

Drives: E60 523Ι
Καθρέφτης
__________________
<a href=http://www.bmwforum.gr/forum/image.php?type=sigpic&userid=5620&dateline=1351539322/ target=_blank>http://www.bmwforum.gr/forum/image.p...ne=1351539322/</a>
Ο χρήστης jimaras δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-04-15, 00:39   #9
shadowman14
 
Εγγραφή: 14-05-2014
Μηνύματα: 139

Drives: E83 X3 2.5i
πολύ καλό θέμα,
ισχύει οτι μαζι με τα νεα μπουζί επιβάλλεται να αλλαχτούν και οι πολλαπλασιαστές?
Ο χρήστης shadowman14 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
14-04-15, 15:29   #10
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο shadowman14 Εμφάνιση μηνυμάτων
πολύ καλό θέμα,
ισχύει οτι μαζι με τα νεα μπουζί επιβάλλεται να αλλαχτούν και οι πολλαπλασιαστές?
Αυτο που το ακουσες;..

Φυσικα και δεν ισχυει κατι τετοιο, οι πολλαπλασιαστες δεν ειναι αναλωσιμα οπως τα μπουζι, το κοστος τους ειναι υπερπολλαπλασιο των μπουζι και αλλαζονται εαν κι εφοσον εχουν παθει καποια βλαβη!

Βεβαια υπαρχουν περιπτωσεις μοτερ στα οποια οι πολλαπλασιαστες αλλαχτηκαν πολλες φορες λογω ελαττωματικων παρτιδων ανταλλακτικων, αλλα δεν εχει να κανει με προγραμματισμενη συντηρηση.
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
πολλαπλασιαστές, πολλαπλασιαστής, κατσαβιδι, καστάνια, Ν43, μπουζι, μπουζόκλειδο, μπουζί, ngk

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump