Κύκλωμα ψύξης μοτέρ και πράπλευρες απώλειες - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » Tech Cyclopedia » Κύκλωμα ψύξης μοτέρ και πράπλευρες απώλειες

Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
24-05-15, 00:34   #1
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Κύκλωμα ψύξης μοτέρ και πράπλευρες απώλειες

Από κατασκευής κινητήρων υπήρξαν και υπάρχουν δύο τρόποι ψύξης τους: με αέρα εξωτερικά ή με υγρό εσωτερικά. Τα πλεονεκτήματα της δεύτερης μεθόδου είναι βασικά δύο. Ο κινητήρας έχει πιο μικρές διαστάσεις αφού δεν έχει τεράστιες ψήκτρες στην (ή στις) κυλινδροκεφαλή και το μπλόκ αλλά και οι ανοχές μεταξύ των κινητών μερών του είναι δραματικά μικρότερες μιας και οι διαστολές και συστολές των μετάλλων είναι περισσότερο ελεγχόμενες σε ένα στενό εύρος θερμοκρασιών λειτουργίας, συνθήκη που επιτρέπει πολύ μεγαλύτερες επιδόσεις.
Όταν όμως τα πράγματα είναι πολύπλοκα αρχίζουν και κάποια προβλήματα. Ο αερόψυκτος κινητήρας δεν έχει θερμοστάτες, κολάρα, αντλίες ψυκτικού και ψυγεία, άρα δεν έχει και θέματα με τέτοια εξαρτήματα ή με συνέπειες δυσλειτουργίας τους.
Για να δούμε λιγάκι τι συμβαίνει με το κύκλωμα ψύξης ενός υδρόψυκτου μοτέρ.
Για να λειτουργήσει σωστά χρειάζονται τα εξής: ένας εναλλάκτης θερμότητας, δηλ το ψυγείο (το οποίο σωστά αναφέρουν οι αγγλοσάξονες ως radiator), τον θερμοστάτη που ελέγχει το επίπεδο θερμοκρασίας, μια αντλία κυκλοφορίας, τους σχετικούς σωλήνες παροχής ψυκτικού υγρού, βοηθητικά κυκλώματα διανομής ψυκτικού υγρού (πχ καλοριφέρ, βάσεις φίλτρων καυσίμου ή λαδιών, παράλληλα κυκλώματα ψύξης λαδιών μέσα στο ίδιο ψυγείο κλπ).
Είναι κατανοητό λοιπόν πως όλο το συνονθύλευμα των διαφόρων εξαρτημάτων που εξυπηρετούν στην ψύξη του κινητήρα πρέπει να είναι σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Βλάβη σε ένα απ’ αυτά θα επιφέρει ζημιά πέραν του ίδιου εξαρτήματος. Έχει διαρροή η αντλία ψυκτικού και δεν το καταλάβαμε? Θα ανεβεί η θερμοκρασία του μοτέρ. Χάνει ψυκτικό το ψυγείο ή τα κολάρα? Επίσης. Υπάρχει έλλειψη ψυκτικού υγρού? Ξανά το ίδιο. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να κάνουμε έναν υδρόψυκτο κινητήρα αερόψυκτο, έστω και μερικώς παρά την θέλησή του. Οι κινητήρες έχουν μνήμη ελέφαντα και τα ζεστάματα που έχουν κατά καιρούς υποστεί τα αθροίζουν για να δώσουν μια και καλή ένα οριστικό τέλος. Κι αυτό θα είναι μια ραγισμένη ή αρπαγμένη κυλινδροκεφαλή και στην χειρότερη περίπτωση ένα κολλημένο μπλοκ.
Όταν υπάρχει μια μικρή διαρροή ψυκτικού τότε κάτω από έντονη λειτουργία του μοτέρ -άρα και πίεση μέσα στο κύκλωμα ψύξης λόγω μεγαλύτερων θερμικών φορτίων- αυτή θα γίνει μεγαλύτερη κι αν η διαδρομή που έχουμε να καλύψουμε είναι μεγάλη τότε θα λάβουμε ένα ωραίο μήνυμα χαμηλής στάθμης ψυκτικού, κι αν αγνοηθεί τότε η ένδειξη θερμοκρασίας θα πιάσει τα «κόκκινα».
Τη στιγμή εκείνη το εξάρτημα που θέλει τη μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα ψυκτικού, δηλ η κυλινδροκεφαλή- θα μείνει με κενά αέρος μέσα στους αυλούς κυκλοφορίας του με αποτέλεσμα σε εκείνη την περιοχή να ανεβεί καταστροφικά η θερμοκρασία. Η κυλινδροκεφαλή όντας στο ψιλότερο σημείο θα ατμοποιήσει όση ποσότητα ψυκτικού εισρέει στην υπέρθερμη περιοχή και το πρόβλημα μέσα σε λίγα λεπτά θα αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο. Τόσο γρήγορα. Το «κόκκινο» λοιπόν θα είναι μια περιοχή της κυλινδροκεφαλής όπου η επιφάνειά της θα έχει υποστεί κύρτωση την οποία δε θα μπορεί να καλύψει η φλάντζα. Η βλάβη είναι πλέον μόνιμη μιας και το αλουμίνιο δεν είναι λάστιχο για να επανέλθει στη θέση του και κάθε προσθήκη ψυκτικού ή νερού θα είναι μια επαναλαμβανόμενη διαδικασία σχεδόν μετά από κάθε διαδρομή μας.
Εάν μάλιστα κάνουμε το λάθος να συμπληρώσουμε νερό σε μια υπέρθερμη πλέον μηχανή (αφού έχει πιάσει κόκκινο το όργανο θερμοκρασίας) τότε αυτό που θα καταφέρουμε θα είναι ένα ωραίο ράγισμα στο αλουμινένιο κεφαλάρι. Γιατί τα σύγχρονα μοτέρ δεν έχουν πλέον μαντέμια και το χρησιμοποιούμενο αλουμίνιο είναι το λιγότερο δυνατόν προς χάρη μείωσης βάρους.
Πως μπορούμε να καταλάβουμε ότι κάτι δεν πάει καλά με το κύκλωμα ψύξης? Πρώτα απ’ όλα μέσα από το όργανο θερμοκρασίας του μοτέρ. Επίσης από την έλλειψη ζεστού αέρα όταν έχουμε το καλοριφέρ σε λειτουργία. Όταν ανοίξουμε το καπό του κινητήρα και δούμε ίχνη από διαρροή ψυκτικού επάνω στα πλαστικά ή έστω και κάποια σημάδια στο έδαφος όπου συνήθως παρκάρουμε.
Καλό είναι κάποια φορά με κρύο μοτέρ να ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου για να κάνουμε έναν οπτικό έλεγχο της στάθμης του ψυκτικού κι αν θέλει συμπλήρωμα να βάζουμε λίγο νερό.

Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος  
24-05-15, 03:09   #2
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.776

Drives: E92 M3
Sticky!!!!!
__________________
Ο χρήστης angelm3 είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
24-05-15, 10:32   #3
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Το άρθρο αυτό το έγραψα λόγω των προβλημάτων που έχουν ήδη δύο φίλοι του forum. Ο ένας κάνει διαρκώς εξαέρωση και ο άλλος συμπληρώνει νερά στο κύκλωμα ψύξης. Βλάβες όμοιες μεν αλλά με διαφορετικά συμπτώματα δε.
Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι μόνο η διάταξη των εξαρτημάτων και τίποτα περισσότερο, το κύκλωμα ψύξης σε όλα τα αυτοκίνητα, για να μην πω οχήματα, είναι το ίδιο.
Όταν έχουμε διαρκώς αέρα μέσα στο ψυγείο ή στα κολάρα αντιψυκτικού τότε ή υπάρχει εκτεταμένη διαρροή ή σοβαρό πρόβλημα στην κυλινδροκεφαλή. Η μηχανή δεν έχει κάποιο κομπρεσέρ αέρα μέσα της για να κάνουμε εξαέρωση κάθε τρεις και λίγο. Άπαξ κι έχει γίνει σωστή εξαέρωση μία φορά τότε δεν θα υπάρξει λόγος για δεύτερη παρά ΜΟΝΟ όταν γίνει κάποια εργασία στον κινητήρα που να απαιτεί άδειασμα των αντιψυκτικών, πχ αλλαγή τους λόγω τριετίας, αλλαγή θερμοστάτη ή αντλίας νερού.. Αν ανοίξουμε την τάπα του συμπληρωματικού δοχείου για να προσθέσουμε λίγο νερό ΔΕΝ κάνουμε εξαέρωση. Το κύκλωμα παραμένει κλειστό.
Τι είναι όμως το "κλειστό κύκλωμα"? Κλειστό λέγεται το κύκλωμα όπου η κυκλοφορία των ρευστών δεν έχει διέξοδο προς το περιβάλλον, δεν έχει επαφή μ' αυτό και ειδικά με τον ατμοσφαιρικό αέρα. Το κύκλωμα αυτό έχει ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ ή μικρό δοχείο όπου εκεί γίνεται η εκτόνωση των υγρών λόγω διαστολής (άρα αύξηση του όγκου) ή των αερίων λόγω αύξησης πίεσης (εκεί το δοχείο είναι συνήθως μια μποτίλια αζώτου με διάφραγμα). Το βοηθητικό αυτό δοχείο έχει μια μικρή ποσότητα υγρού, αντιψυκτικού στην περίπτωσή μας, απ' όπου αυτόματα παίρνει το κύκλωμα λίγη ποσότητα αν είναι κρύο ή την επιστρέφει όταν ζεσταθεί. Σε ένα κλειστό κύκλωμα ψυκτικού υγρού το βοηθητικό δοχείο μπορεί να είναι και χαμηλώτερα της στάθμης του ψυγείου ή του κινητήρα. Εκεί υπάρχει και βοηθητική αντλία, 95% ηλεκτρική. Σε ένα ανοικτό κύκλωμα, όπως πχ σε ένα BMW E21, η τάπα του ψυκτικού είναι επάνω στο ψυγείο και είναι στο ψιλότερο σημείο όλου του κυκλώματος. Δεν υπάρχει βοηθητικό δοχείο.
Για να είμαστε βέβαιοι ότι το κύκλωμα είναι πλήρες χωρίς αέρα μέσα του πρέπει να κάνουμε μια καλή και μοναδική εξαέρωση. Αν το κύκλωμα είναι άδειο βάζουμε πρώτα το νερό, όπως είχα γράψει σε άλλο post. Πόσο? Όσο ψυκτικό βγάλαμε δια του 2. Πόσο χωράει όλο το κύκλωμα? Google:BMW E (ή F)xx coolant fluid capacity... Ψάξτε, είναι δωρεάν. Βάζουμε λοιπόν το μισό σε νερό και μετά το αντιψυκτικό. Έτσι το πυκνό καλό γαλάζιο αντιψυκτικό θα διώξει από τον εξαερωτήρα το δωρεάν νερό μαζί με τον αέρα. Αν βάλουμε πρώτα το αντιψυκτικό τότε αυτό θα βγει πιο δύσκολα από τον -ή τους- εξαερωτήρα γιατί είναι βαρύ και δεν μπορεί να ανέλθει εύκολα ψιλά... θα πρέπει το νερό να μπει μέσα στο βοηθητικό δοχείο με λίγη πίεση. Έτσι όμως, κατά την χρονοβόρα εξαέρωση θα διαφύγει και αντιψυκτικό μαζί με τον αέρα αφού το είχαμε βάλει πρώτο. Απλά πράγματα....
Σε κύκλωμα με παραπάνω από έναν εξαερωτήρα τους ανοίγουμε εντελώς όλους κι αρχίζουμε να κλείνουμε έναν προς έναν από το χαμηλώτερο σημείο. Κλείνουμε ΜΟΝΟ όταν έχει βγει και η τελευταία φυσαλίδα αέρα. Γι' αυτό και είναι κρίμα να βλεπετε το καλό αντιψυκτικό να κάνει θεαματική έξοδο.
Κλείνουμε καλά τις ταπούλες αλλά μη το παρακάνουμε. Όντας πλαστικές με τεράστιες εγκοπές για το κατσαβίδι, ή μικρές μεταλλικές σε παλαιότερα μοτέρ με 6γωνη κεφαλή για "8αράκι" κλειδί είναι ευαίσθητες και χαλάνε. Σφύγκουμε σαν άνθρωποι που ξέρουν να πιάνουν κλειδιά, αν όχι δεν ασχολούμαστε καν με τέτοιες διαδικασίες.
Επειδή η παραπάνω διαδικασία εξαέρωσης έχει γεμίσει εντελώς το βοηθητικό δοχείο πρέπει να βγάλουμε λίγη ποσότητα υγρών ώστε να πέσει η στάθμη εντός του σε ένα λογικό επίπεδο. Ή ανοίγουμε έναν εξαερωτήρα ξανά για να διαφύγει λίγο νερό ή πιέζουμε ένα κολάρο από το ψυγείο ώστε να φουσκώσει λίγη ποσότητα αντιψυκτικού και να ξεχειλισει από το στόμιο της τάπας. Προτιμώ τον εξαερωτήρα γιατί το αντιψυκτικό συν τοις άλλοις όταν στεγνώσει αφήνει πίσω του ίχνη που αν δεν τα καθαρίσουμε θα λάβουμε λάθος "μηνύματα" σε κάποιον επόμενο έλεγχο: θα νομίζουμε ότι πρόκειται για διαρροή. Γι' αυτό το λόγο πρέπει η μηχανή και ο χώρος της να είναι καθαρά. Όχι μόνο για το όμορφο του πράγματος αλλά και για να βλέπουμε και να αναγνωρίζουμε άμεσα αν έχει γίνει κάτι.
Αν δεν βγάλουμε εμείς την επιπλέον ποσότητα υγρών θα την βγάλει το ίδιο το κύκλωμα δια της πίεσης από την τάπα του δοχείου (η διαστολή των υγρών που λέγαμε πριν).
Τέλος, κατά τη διάρκεια της εξαέρωσης έχουμε όλες τις καταναλώσεις ψυκτικού ανοικτές, δηλ το καλοριφέρ.
Το καλοριφέρ όπως σχεδόν όλοι ξέρουν έχει βαλβίδα, είτε μηχανική είτε ηλεκτρομηχανική. Αλλά μόνο στην παροχή προς αυτό, η επιστροφή είναι ανοικτή προς το μοτέρ και οπιαδήποτε απώλεια ψυκτικού θα αδειάσει και μέρος του καλοριφέρ.
Όταν έχουμε βάλει όλα τα υγρά κι έχουμε κάνει την εξαέρωση κλείνουμε την τάπα του δοχείου και βάζουμε εμπρός τη μηχανή. Εκείνη τη στιγμή μπορούμε να ανοίξουμε ξανά την τάπα του βοηθητικού δοχείου και να δούμε κατά πόσο έχει καταίβει η στάθμη του ψυκτικού. Η αντλία νερού όντας σε λειτουργία θα τραβήξει κι άλλο ψυκτικό προς τα ενδότερα και ίσως να χρειαστεί να συμπληρώσουμε λίγο αντιψυκτικό ακόμα. Για τους ψαγμένους μπορώ να γράφω πως είναι λογικό να ξεβιδώσουμε λίίίίίγο τις τάπες εξαέρωσης μία-μία. Ξανά, η ίδια η αντλία θα συμπιέση την όποια ποσότητα αέρα ίσως έχει ξεμείνει και θα την ωθήσει προς τα έξω. Σ' αυτή τη φάση είναι ασφαλές να ανοίξουμε την τάπα του δοχείου γιατί και δεν υπάρχει πίεση στο κύκλωμα και τα υγρά είναι σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Κλείνουμε λοιπόν καλά την τάπα και να 'μαστε!
Όμως για κανένα λόγο, μα για ΚΑΝΕΝΑΝ, δεν ανοίγουμε τάπες με ζεστό μοτέρ. Never! Αυτό μόνο γι' αυτούς που ξέρουν το πως και το πόσο. Όποιον έλεγχο κάνουμε τον εκτελούμε με προσοχή. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου σε υπέρθερμα κυκλώματα έφυγε πρώτα ο αέρας και ο εις άσχετος είπε να ρήξει μια ματιά στο δοχείο... Ένας πήδακας θερμού ψυκτικού ωθούμενος προς τα έξω από μια άλλη ποσότητα αέρα που δημιουργήθηκε ακαριαία με το άνοιγμα του κυκλώματος ήταν αρκετός για έγκαυμα 2ου βαθμού στο πρόσωπο. Προσοχή και ξανά προσοχή. Τα άλογα των κινητήρων μπορούν να αφηνιάσουν ανά πάσα στιγμή και κλωτσάνε πολύ άσχημα.
Αν λοιπον τα παραπάνω γίνουν σωστά τότε δεν υπάρχει λόγος για να ξανασχοληθούμε μ' αυτό το θέμα. Αν όμως αρχίσουμε να έχουμε ίχνη αντιψυκτικών στο σημείο όπου παρκάρουμε, ή κολάρα νερού έτοιμα να σκάσουν από την πίεση τότε κάτι δεν πάει καλά. Μια μικρή διαρροή είναι αρκετή για να κάνει όλη τη ζημιά. Η πίεση στο κύκλωμα κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του μοτέρ θα βγάλει έξω κάποια ποσότητα ψυκτικού υγρού. Φυσικά και ΔΕΝ θα πάει στο βοηθητικό δοχείο αφού κι εκείνο είναι υπό πίεση. Τα ρευστά έχουν την εξυπνάδα του ηλεκτρικού ρεύματος. Πάντα επιλέγουν την ευκολότερη οδό και την ανυπαρξία αντίστασης. Επειδή όμως ότι ζεσταίνεται και πιέζεται κάποια στιγμή κρυώνει και υποπιέζεται έτσι κι εδώ, από το σημείο διαρροής θα εισέλθει αέρας κάποια στιγμή. Το κύκλωμα ψύξης έχει ως επι το πλείστον αδιάσταλτα μέρη. Ακόμα και τα κολάρα του νερού δεν είναι μπαλόνια. Όπως δεν μπορούν να φουσκώσουν κάτω από πίεση έτσι ακριβώς και δεν μπορούν να ξεφουσκώσουν και να ρουφηχτούν προς τα μέσα σαν μπρατσάκια για τη θάλασσα δίχως άερα. Το κενό του ψυκτικού που έχει διαφύγει θα γεμίσει με ατμοσφαιρικό αέρα μόλης η πίεση του κυκλώματος μηδενίσει. Και το "μηδέν" είναι λιγότερο της μίας ατμόσφαιρας του περιβάλλοντος.
Προσέχουμε λοιπόν να μην έχουμε διαρροές και να τις επισκευάζουμε όταν αυτές προκείψουν. Αν πρ' όλα αυτά συνεχίσουμε να έχουμε προβλήματα με διαρκή συμπληρώματα και εξαερώσεις τότε προσπαθούμε να καταλάβουμε πότε και κάτω από ποιές συνθήκες συμβαίνει ότι κι αν συμβαίνει. Στις μηχανές δεν υπάρχει το ακατοανόητο. Οι μηχανές είναι κουτές και δεν έχουν λογική ώστε να μπορούν να μας εξαπατήσουν. Άρα, αν βάλουμε τα πράγματα σε μια λογική σειρά τότε η λύση θα έρθει από μόνη της.
Πχ για τον φίλο μας στη μεγαλόνησο με τους κουμπάρους.. το Χ3 του ΄χει ξοδέψει σε χρήμα σχεδόν μισή μτχ μηχανή. Έκανε το τεστ του πρεσαρίσματος κυκλώματος αλλά προέκειψε μια νέα διαρροή. Θα μπορούσε να προχωρίσει σε άνοιγμα κεφαλής, αφού βρέθηκαν ίχνη υγρού σε ΕΝΑΝ κύλινδρο, και συνάμα να επισκευαστεί η διαρροή αφού για να γίνει η επισκευή της φλάντζας (λέμε τώρα) προΰποθέτει την εξαγωγή του σωλήνα που του δείνει για την ώρα κάποιο πρόβλημα. Μ' ένα σπάρο δυο τριγώνια. Και ίσως τελικά αν ήμουν στη θέση του να άνοιγα μια και καλή το κεφαλάρι, έτσι για το "γ@@@το"... Το να βγει έξω όλη η πολλαπλή εισαγωγής για τον εν λόγω σωλήνα έχει κόστος κι αν τελικά ΔΕΝ λυθεί το πρόβλημα τότε η πολλαπλή εισαγωγής θα ξαναβγεί μαζί με τον αλλαγμένο παραπάνω σωλήνα.
Μα εδώ όμως μπαίνει κι ο παράγοντας "αν"... Αν, λέμε αν, βρήκαν στο συνεργείο ΚΑΙ αυτοί ότι φταίει ο σωλήνας -που ούτως ή άλλως θα βγει είτε με κεφαλάρι, είτε δίχως κεφαλάρι- και θέλουν να του πάρουν εύκολα κι ωραία τα χρήματά του? Ποιόν να εμπιστευτείς?? Κανείς δε μπορεί να είναι πάνω από το κεφάλι του όποιου μάστορα και κανείς μη τεχνικός δεν μπορεί να κρίνει, ούτε καν να διακρίνει, αν μια φλάντζα κεφαλής έχει υποστεί ζημιά ή όχι. Και κανείς μας δε θα πει "όχι" στον τεχνικό που ενώ εκτελεί μια εργασία βρει κάτι άλλο επίσης χαλασμένο και μας πει "είναι για αλλαγή, θα σου βγάλει πρόβλημα". Λεπτή υπόθεση...
Btw όπως γράφει και ο Billy, ας κάνουμε κουβέντα επί τούτου..
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
24-05-15, 18:53   #4
Chiefsotos
 
Το avatar του χρήστη Chiefsotos
 
Status:
Εγγραφή: 25-07-2008
Μηνύματα: 2.254

Drives: E93 335i
Απαιχτος!!!
__________________

----------------------------------------------
Οι δρομοι ειναι πολυ επικινδυνοι απο μονοι τους.., ας φροντισουμε να οδηγουμε με χαμηλες ταχυτητες και τα ματια ανοιχτα!!!
Ο χρήστης Chiefsotos είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
24-05-15, 21:11   #5
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Πολυ ενδιαφερον θεμα, μπραβο! Ευχαριστουμε για την πολυτιμη πληροφορια!
__________________
Go Deeper...
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-05-15, 19:24   #6
fotis1
 
Το avatar του χρήστη fotis1
 
Status:
Εγγραφή: 15-09-2011
Περιοχή: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 1.298

Drives: E83 X3 3.0i
Ευχαριστούμε!!!!!
Ο χρήστης fotis1 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
29-05-15, 23:43   #7
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
γεια σου βρε Γιανναρε, τωρα θ'αρχισουν ολοι να σπανε τους εξαερωτήρες...κι αμα σπασει το βιδακι να σε δω να εξηγεις το ξεβιδωμα με αναποδο σπειρωμα..

Μην πειράζετε μονον διαβαζετε !!
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-05-15, 00:38   #8
Galazoaimatos
 
Το avatar του χρήστη Galazoaimatos
 
Εγγραφή: 03-08-2014
Περιοχή: Καπου στην Δραμα
Ηλικία: 24
Μηνύματα: 351

Drives: E46 318is
Αν μου επιτρεπεις γιαννη και αγγελε με την πασα που μου κανει ο Νικος, να συμπληρωσω για οσους δεν το εχουν υποψιν για οποιοδηποτε λογο και τυχαινει να διαβαζουν το συγκεκριμενο ποστ αλλα και οχι μονο. Συμβουλες και αποψεις δινονται γενικα στο φορουμ απο εμπειρα μελη που συνηθως τυγχανει να ειδικευονται στην μηχανολογια και στους κινητηρες εσωτερικης καυσης, αυτο ομως δεν σημαινει οτι αναλαμβανουν την ευθυνη για τυχον επισκευες που γινονται απ τον καθενα χωρις εξειδικευμενη γνωση. Με απλα λογια εχει ειπωθει πολλες φορες οτι διαγνωση απ το internet δεν γινεται. Απλα συμφωνα με τα συμπωματα του εκαστοτε προβληματος προτεινονται και οι ΠΙΘΑΝΕΣ λυσεις. Συνεπως για την επιλογη της λυσης του εκαστοτε προβληματος υπευθυνος ειναι ΜΟΝΟ ο εκαστοτε ενδιαφερομενος και ΟΧΙ αυτος που προτεινει την πιθανη λυση. Ο καθενας παρεμβενει στο αυτοκινητο του με ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΝΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ.
__________________
''ONLY ONE BEAST HAS FOUR EYES''

Ο χρήστης Galazoaimatos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
31-05-15, 11:28   #9
nikos bob
 
Το avatar του χρήστη nikos bob
 
Status:
Εγγραφή: 08-11-2009
Μηνύματα: 2.338

Drives: N/A N/A
Σωστα !
Ο χρήστης nikos bob δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
31-05-15, 13:40   #10
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.466

Drives: Ε39 528i/2
Νίκο, έχω γράψει πως όποιος ξέρει να βιδώνει και να ξεβιδώνει ας ασχοληθεί -αν θέλει και νομίζει πως μπορεί-.
Προσωπικά μ' ενδιαφέρει η ασφάλεια του εκάστοτε επίδοξου επισκευαστή κι έπειτα η κατάσταση της πλαστικής τάπας ύστερα από σύσφιξη με 75 Nm ροπής. Πλαστικές και λοιπές βίδες δόξα τω Θεώ άφθονες, καμμένα ή κομμένα δάχτυλα όμως...
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump