Ο ρόλος του νερού στην ισχύ του κινητήρα - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » Tech Cyclopedia » Ο ρόλος του νερού στην ισχύ του κινητήρα

Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
25-07-15, 01:07   #1
PapajimG
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη PapajimG
 
Status:
Εγγραφή: 16-04-2011
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 1.504

Drives: E93 320i
Ο ρόλος του νερού στην ισχύ του κινητήρα

Οι μηχανικοί αναζητούν νέες τεχνολογίες για να αυξήσουν την ισχύ και την ροπή των κινητήρων εσωτερικής καύσης χωρίς να επιβαρυνθεί ο τομέας της κατανάλωσης και των ρύπων.

Μια λύση που όπως φαίνεται θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στη διαχείριση των κινητήρων είναι η χρήση του φθηνού και άφθονου σε ποσότητα νερού.

Οι μηχανικοί που εργάζονται στην BMW διαπίστωσαν ότι ο άμεσος ψεκασμός νερού αυξάνει την απόδοση στους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες.

Ο ελεγχόμενος με ακρίβεια ψεκασμός νερού στους κυλίνδρους του κινητήρα παράγει ψύξη που αυξάνει την ισχύ και τη ροπή, κυρίως όταν λειτουργεί με (ή σχεδόν με) πλήρες γκάζι, μειώνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση και τους ρύπους.

Ο ψεκασμός νερού έκανε το ντεμπούτο του σε ένα σύγχρονο κινητήρα της BMW M4 MotoGP Safety Car, η οποία χρησιμοποιείται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλετών.

Η τροποποιημένη έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα M TwinPower Turbo αποδίδει μέγιστη ισχύ 431 ίππων και μέγιστη ροπή 55,8 χλγμ. Κατανάλωση μικτού κύκλου, 8,8–8,3λιτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο 204–194 γραμ./χλμ/. Ο ψεκασμός νερού παρέχει στη BMW M4 MotoGP Safety Car πρόσθετη ισχύ, ροπή και απόδοση για τις απαιτήσεις της αγωνιστικής πίστας.

Η BMW παρουσίασε αυτή την καινοτόμο τεχνολογίας στην πρωτότυπη έκδοση της BMW Σειράς 1, με τρικύλινδρο κινητήρα τελευταίας γενιάς.

Σε αυτή την έκδοση, το περισσότερο νερό ψεκάζεται απευθείας στο θάλαμο καύσης, και όχι μόνο στην πολλαπλή εισαγωγής. Η ψύξη αυξάνει μέχρι 10% την ισχύ και μέχρι 8% την οικονομία σε καυσιμο σε πραγματικές συνθήκες.

Ο άμεσος ψεκασμός νερού επιτρέπει καλύτερη αξιοποίηση της υπερσυμπίεσης. Το νερό ψεκάζεται σε θάλαμο της πολλαπλής εισαγωγής όπου εξατμίζεται απορροφώντας ενέργεια από τα γειτονικά εξαρτήματα και μειώνοντας τις θερμοκρασίες καύσης στον κινητήρα κατά περίπου 25° Κελσίου.

Ειδικότερα με τέρμα γκάζι, αυτό το είδος ψύξης βελτιώνει σημαντικά την απόδοση καθώς και τη διαδικασία καύσης με ποικίλους τρόπους:

- Απόδοση: η ψύξη σαν αποτέλεσμα του ψεκασμού νερού μειώνει τις θερμοκρασίες επαρκώς ώστε να μην χρειάζεται ψεκασμός πρόσθετου καυσίμου στη λειτουργία με τέρμα (ή σχεδόν τέρμα) γκάζι.

- Ρύποι: οι μειωμένες θερμοκρασίες καύσης μεταφράζονται σε μειωμένους ρύπους.

- Μειωμένη κρουστική καύση:
οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μειώνουν τον κίνδυνο ανεξέλεγκτης καύσης (πειράκια).

- Υψηλότερη αναλογία συμπίεσης:
ο μειωμένος κίνδυνος κρουστικής καύσης επιτρέπει την αύξηση της αναλογίας συμπίεσης του τρικύλινδρου κινητήρα του πρωτοτύπου από 9.5:1 σε 11.0:1, βελτιστοποιώντας την απόδοση στα χαμηλά και μεσαία φορτία.

- Επιδόσεις: Η μεγαλύτερη προπορεία ανάφλεξης και η υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης αυξάνουν την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα μέχρι 10%. Η αυξημένη περιεκτικότητα οξυγόνου του ψυχρού αέρα εισαγωγής αυξάνει επίσης την ισχύ.

- Συμβατότητα καυσίμου
: η κινητήρια ισχύς βελτιστοποιείται ακόμα και όταν χρησιμοποιείται βενζίνη χαμηλών οκτανίων (RON 95). Επομένως, οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες με άμεσο ψεκασμό μπορούν να χρησιμοποιούνται οπουδήποτε στον κόσμο.

- Μείωση θερμικού φορτίου:
η ψύξη μειώνει το θερμικό φορτίο σε έμβολα, βαλβίδες, καταλυτικό μετατροπέα και υπερσυμπιεστή.

Τα οφέλη της ψύξης του άμεσου ψεκασμού νερού μπορούν να αξιοποιούνται ποικιλοτρόπως. Ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου και τον κινητήρα, μπορεί να δοθεί προτεραιότητα είτε στην αυξημένη ισχύ, ή στην αυξημένη οικονομία.

πηγή:http://www.nooz.gr/automoto/o-rolos-...i-tou-kinitira
__________________
courtesy of Frezas

Ο χρήστης PapajimG είναι συνδεδεμένος  
25-07-15, 11:07   #2
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status:
Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 31
Μηνύματα: 2.219

Drives: E87 116i
Και η ερώτηση που δημιουργήθηκε αυτόματα είναι η εξής: Για να ψεκάζεται νερό θα υπάρχει κάποιο δοχείο νερού που θα αποθηκεύεται. Κατά την διάρκεια του χειμώνα εκεί που επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες το νερό δεν θα παγώνει; Και τότε τι γίνεται;
__________________
Bmw Pure Driving Pleasure
Ο χρήστης ms_kostakiss είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-07-15, 14:25   #3
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.295

Drives: E46 316i
Του στάζεις λίγη μεθανολη μεσα και δεν παγώνει
__________________
Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-07-15, 14:26   #4
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Λογικα θα υπαρχει δοχειο νερου ψεκασμου, αντλια, σωληνακια και καποιο ή καποια προφυσια για τον ψεκασμο.
Για προστασια απο παγοποιηση ίσως να βαζουν μεσα καποιο προσθετο χημικο ή αν δεν κανει να μπει κανενα τετοιο, μπορει να υπαρχουν αντιστασεις για θερμανση και απο-παγοποιηση.

Παλια μεθοδος αυτη παντως, την χρησιμοποιουσαν στην αεροπορικη βιομηχανια δεκαετιες τωρα.

www.youtube.com/watch?v=xfTdRF66QPo
__________________
Go Deeper...

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ms_kostakiss : 25-07-15 στις 14:56 Αιτία: Διόρθωση link YouTube
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-07-15, 16:40   #5
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.295

Drives: E46 316i
Ακριβώς, σιγά την καινούρια τεχνολογία. Η BMW ανακάλυψε πάλι τον τροχό? Και το 1944 είχε χρησιμοποιηθεί ευρέως το νίτρο στα αεροπλάνα, δεν το ανακάλυψε ο Vin Diesel
__________________
Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
25-07-15, 17:09   #6
anton
 
Εγγραφή: 28-05-2014
Μηνύματα: 246

Drives: F30 316
το νερο λεει θα προερχεται απο τον κλιματισμο. Επισης ειναι απαραιτητος ο ψεκασμος νερού το καλοκαιρι περισσοτερο και οχι στο βαρυ κρυο.

http://www.drive.gr/news/tehnologia/...ater-injection

Αντίθετα, το σύστημα άμεσου ψεκασμού, που προορίζεται για τα μοντέλα παραγωγής, δεν χρειάζεται συμπλήρωση αφού εκμεταλλεύεται το συμπύκνωμα από το σύστημα κλιματισμού. Αν οι συνθήκες δεν είναι ακραίες (μεγάλα διαστήματα με φουλ γκάζι σε πολύ ζεστό περιβάλλον), το σύστημα είναι αυτάρκες σε νερό.

Το χειμώνα, που δεν χρησιμοποιείται ο κλιματισμός, δεν υπάρχει και η ανάγκη ψύξης του θαλάμου καύσης, αφού ο αέρας εισαγωγής είναι ήδη ψυχρός. Για να μην υπάρχει ο κίνδυνος να παγώσει το νερό σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός, όλες οι σωληνώσεις αδειάζουν στο ρεζερβουάρ κάθε φορά που σβήνει ο κινητήρας. Επιπλέον, το ρεζερβουάρ νερού είναι τοποθετημένο σε σημείο που να μην παγώνει εύκολα.
Ο χρήστης anton είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Tags
water injection

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump