Αυτός είναι ο «λογαριασμός» για τα τέλη ταξινόμησης - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Γενικά αυτοκινήτου » Αυτός είναι ο «λογαριασμός» για τα τέλη ταξινόμησης

Γενικά αυτοκινήτου Ότι έχει να κάνει με BMW αυτοκίνητα.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
17-05-16, 10:46   #1
PapajimG
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη PapajimG
 
Status:
Εγγραφή: 16-04-2011
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 1.504

Drives: E93 320i
Αυτός είναι ο «λογαριασμός» για τα τέλη ταξινόμησης

Αν η σύγκριση γίνει με τα ισχύοντα τέλη ταξινόμησης σε περιβάλλον -έστω και ψαλιδισμένης- απόσυρσης όλοι όσοι θα αγοράσουν αυτοκίνητο από την 1η Ιουνίου, θα έρθουν αντιμέτωποι με αυξημένα τέλη ταξινόμησης.



Αν η σύγκριση γίνει με τα επίπεδα των τελών ταξινόμησης τα οποία θα επανέρχονταν στην αγορά από την 1η Ιουνίου, χωρίς να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού τους μετά το τελος της απόσυρσης, τότε το σχέδιο της κυβέρνησης φέρνει σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς ελαφρύνσεις για Ι.Χ σχετικά φθηνά (με λιανική τιμή έως 14.000 ευρώ) και περιορισμένες εκπομπές ρύπων, μικρές επιβαρύνσεις στη ζώνη τιμών 14.000-20.000 ευρώ και μεγάλες αυξήσεις των τελών ταξινόμησης που φτάνουν έως και σε διπλασιασμό της επιβάρυνσης για όσους θα αγοράσουν Ι.Χ με λιανική τιμή πάνω από 25.000-30.000 ευρώ.

Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης περιλαμβάνονται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο με τα μέτρα αύξησης των εσόδων από έμμεσους φόρους κατά 1,8 δισ. ευρώ έως το 2018.

Στο σκέλος των τελών ταξινόμησης καινούργιων αυτοκινήτων, οι νέες διατάξεις σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες προβλέπουν αντικατάσταση του σημερινού μοντέλου υπολογισμού των τελών ταξινόμησης για τα καινούργια Ι.Χ με βάση τη φορολογητέα αξία (τιμή χονδρικής συν έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς) σε συνάρτηση με τον κυλινδρισμό του κινητήρα.

Το νέο μοντέλο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης καθιερώνει διαμόρφωση της φορολογικής επιβάρυνσης στη βάση των λιανικών τιμών προ φόρων σε συνάρτηση με τις εκπομπές ρύπων.

Με βάση τις προωθούμενες διατάξεις τα τέλη ταξινόμησης από την 1η Ιουνίου 2016, θα προσδιορίζονται με βάση συντελεστές:
* 4% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για Ι.Χ αξίας έως 14.000 ευρώ
* 8% για Ι.Χ με λιανική τιμή προ φόρων μεταξύ 14.001 και 17.000 ευρώ
* 16% επί της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα με τιμή από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
* 24% της λιανικής τιμής για αυτοκίνητα αξίας από 20.001 έως και 25.000 ευρώ και
* 32% για αυτοκίνητα των οποίων η λιανική τιμή προ φόρων υπερβαίνει τα 25.000 ευρώ.


Στη συνέχεια, μπαίνει στην εξίσωση και η παράμετρος των ρύπων.

Για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης 5% ενώ για τη ζώνη ρύπων από 101 έως και 120 γραμμάρια, δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Στη συνέχεια αρχίζουν οι επιβαρύνσεις. Προβλέπεται επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό:
* 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
* 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια
* 30% στη ζώνη των 161-180 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο
* 40% για εκπομπές ρύπων από 181έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
* 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Για την κατηγορία των Ι.Χ τα οποία εκπέμπουν περισσότερα από 251 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο -τα οποία πρακτικά δεν πωλούνται στην Ελλάδα σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς- προβλέπεται προσαύξηση των αρχικών τελών ταξινόμησης κατά 200%.


Το αποτέλεσμα

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, στο βαθμό όπου δεν υπάρξουν αλλαγές στους συντελεστές και ψηφιστούν και ισχύσουν όπως περιγράφονται παραπάνω το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι:

1. Για Ι.Χ 1.400 κυβικών, με κινητήρα βενζίνης, τελική τιμή 13.000 ευρώ και ρύπους 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο τα μηδενικά σήμερα τέλη ταξινόμησης λόγω απόσυρσης θα διαμορφωθούν σε 450 ευρώ. Εάν όμως απλώς επανερχόταν το παλαιό σύστημα από την 1η Ιουνίου, θα ήταν 900 ευρώ. Εξαρτάται ποια όψη επιλέγει να δει ο καθένας. Από τη μία πλευρά προκύπτει ελάφρυνση 450 ευρώ, από την άλλη επιβάρυνση 450 ευρώ.

2. Για Ι.Χ 1.600 κυβικών, diesel, με τελική τιμή 16.000 ευρώ και εκπομπές ρύπων 98 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σήμερα με κίνητρο απόσυρσης τα τέλη ταξινόμησης είναι 200 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα χωρίς απόσυρση θα ήταν 1.600 ευρώ αλλά με το νέο η επιβάρυνση περιορίζεται σε 475 ευρώ.

3. Για τα ακριβά και ρυπογόνα αυτοκίνητα δεν υπάρχει συζήτηση. Προκύπτουν σε κάθε περίπτωση επιβαρύνσεις. Για Ι.Χ 1.600 κυβικών με τελική τιμή 30.000 ευρώ και ρύπους 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με τέλη ταξινόμησης 3.500 ευρώ. Με το νέο σύστημα τα τέλη ταξινόμησης κάνουν άλμα στα 7.000 ευρώ!


πηγή:euro2day.gr

Οτι πήραμε, πήραμε... οι τιμές θα πλησιάσουν επίπεδα Σιγκαπούρης
__________________
courtesy of Frezas

Ο χρήστης PapajimG δεν είναι συνδεδεμένος  
17-05-16, 13:35   #2
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.776

Drives: E92 M3
Δεν σχολιάζω γιατί θα βρίσω......
__________________
Ο χρήστης angelm3 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
17-05-16, 14:40   #3
Z4MC
 
Εγγραφή: 24-05-2008
Μηνύματα: 348

Drives: F20 118i
Ετσι και αλλοιως τα ακριβα αυτοκίνητα δεν είναι καλη ιδεα σε μια χωρα που δεν εχει βιομηχανια τωρα θα γινουν ακομα ποιο ακριβα.
Ο χρήστης Z4MC είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
18-05-16, 03:29   #4
318 Cabrio Nikos
 
Εγγραφή: 01-08-2013
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 499

Drives: E36 318i
Έχει να βγει σκαραβαίος με ιστορικές στους δρόμους....!!
__________________
Just a little four cylinder...!
Ο χρήστης 318 Cabrio Nikos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
18-05-16, 13:12   #5
stef!
 
Το avatar του χρήστη stef!
 
Εγγραφή: 25-08-2008
Μηνύματα: 293

Drives: Ε85 Z4
Το άσχημο της υπόθεσης είναι ότι τα άριστα "παλιότερα" μοντέλα έχουν σχεδόν εκλείψει
Ο χρήστης stef! είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
31-05-16, 21:05   #6
PapajimG
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη PapajimG
 
Status:
Εγγραφή: 16-04-2011
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 1.504

Drives: E93 320i
Λίγες λεπτομέρειες παραπάνω (μέχρι αύριο που θα μάθουμε και τις νέες τιμές για κάθε μοντελό)


Οι τελικοί συντελεστές τέλους ταξινόμησης (μετά το συνδυασμό λιανικής & ρύπων) διαμορφώνονται ως εξής:

• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας έως 14.000 ευρώ: 3,80% με εκπομπές ρύπων έως 100 γρ./χλμ., 4% για ρύπους 101-120 γρ./χλμ., 4,40% για ρύπους 121-140 γρ./χλμ.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας από 14.001-17.000: 7,60% έως 16%.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας 17.001-20.000 ευρώ: 15,36% έως 32%.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας 20.001-25.000 ευρώ: 23,04% έως 48%.
• Για ΙΧ φορολογητέας αξίας άνω των 25.000: 30,72% έως 64%.


Ακριβότερα θα είναι και τα υβριδικά αυτοκίνητα στα οποία θα επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης με μειωμένους συντελεστές κατά 50% σε σχέση με τα συμβατικά, καταργώντας την απαλλαγή τελών που ίσχυε.
__________________
courtesy of Frezas

Ο χρήστης PapajimG δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-06-16, 13:49   #7
angelm3
ADMINISTRATOR
 
Το avatar του χρήστη angelm3
 
Status:
Εγγραφή: 08-06-2011
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 4.776

Drives: E92 M3
Τέλος Ταξινόμησης: Πάνω από 400% αυξάνεται το κόστος εκτελωνισμού των ΙΧ.....

Μόνο «γουρούνες» μπορούν να εκτελωνιστούν στα Τελωνεία της χώρας καθώς μόνο για αυτές οι εισαγωγικές έχουν καταθέσει επίσημους και αναλυτικούς τιμοκαταλόγους με Αξίες Λιανικής προ Φόρων! Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες οικονομικής ιστοσελίδας, στο Τελωνείο Αθηνών αναμένεται να εκτελωνιστούν σήμερα περίπου 48 καινούριες «γουρούνες» καθώς ο εισαγωγέας τους έχει προσκομίσει τους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση το νέο Τέλος Ταξινόμησης είναι αυξημένο σε ποσοστό περίπου 80% σε σχέση με το παλιό καθεστώς.

Πάντως το μόνο σίγουρο σύμφωνα με στελέχη από τελωνεία αλλά και εκτελωνιστές είναι πως οι εκτελωνισμοί καινούριων αυτοκινήτων δεν αναμένεται να ομαλοποιηθούν πριν το τέλος Ιουνίου ενώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα παραμένει άγνωστο πότε και πως θα ξεκινήσουν.
Από την άλλη μεριά οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων σε σχέση με τις Εργοστασιακές Αξίες που είχαν καταθέσει κάποιες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων ξεπερνούν ακόμη και το 530%! Διαφορές έως και πάνω από 530% στις Εργοστασιακές Αξίες με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων

Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει προκαλέσει αίσθηση στα στελέχη των Τελωνείων αλλά και των εκτελωνιστών καθώς οι διαφορές μεταξύ Εργοστασιακών Αξιών και Αξιών Λιανικής προ Φόρων ξεπερνούν ακόμη και το 500%! Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο με Εργοστασιακή Αξία 14.000 ευρώ η νέα Αξία Λιανικής προ Φόρων που κατατέθηκε από τον επίσημο εισαγωγέα ανέρχεται σε 47.000 ευρώ η οποία μεταφράζεται σε 235%!
Για το συγκεκριμένο μοντέλο η εισαγωγική εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει περίπου 17.000 ευρώ για Τέλος Ταξινόμησης ενώ με το παλιό καθεστώς πλήρωνε μόλις 6.050 ευρώ! Δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού αυξάνεται κατά 180%.
Αν το συγκεκριμένο μοντέλο εισαχθεί ως μεταχειρισμένο με παλαιότητα 2 ετών, δηλαδή μοντέλο του 2014, το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται με το νέο καθεστώς σε 12.000 ευρώ ενώ με το παλαιό καθεστώς ανέρχονταν σε μόλις 5.000 ευρώ!
Σε άλλο πολυτελές αυτοκίνητο με Εργοστασιακή Αξία 10.250 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε 5.125 ευρώ ενώ σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων που ανέρχεται στις 65.000 ευρώ ο συγκεκριμένος φόρος ξεπερνά τις 20.500 ευρώ.

Η διαφορά μεταξύ Εργοστασιακής Αξίας και Αξίας Λιανικής προ Φόρων ξεπερνά το 530% ενώ το κόστος εκτελωνισμού αυξάνεται σε πιοσοστό 300%!
Μεγάλες διαφορές μεταξύ Εργοστασιακών Αξιών και Αξιών Λιανικής προ Φόρων δεν καταγράφονται μόνο στα πολυτελή αυτοκίνητα αλλά και σε μικρομεσαία μοντέλα.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες σε κάποιο μικρομεσαίο μοντέλο με Εργοστασιακή Αξία μόλις 8.800 ευρώ η Αξία Λιανικής προ Φόρων «εκτοξεύθηκε» στις 22.500 ευρώ!
Δηλαδή η διαφορά μεταξύ Εργοστασιακής Αξίας και Αξίας Λιανικής προ Φόρων ανέρχεται σε 155,6% Σύμφωνα με το παλαιό καθεστώς το Τέλος Ταξινόμησης για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανέρχονταν σε 1.056 ευρώ ενώ με το νέο καθεστώς ο συγκεκριμένος φόρος υπολογίζεται σε 5.400 ευρώ! Επομένως το κόστος εκτελωνισμού αυξάνεται κατά 411%.

Το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει πάντως έχει να κάνει με το γεγονός αν οι εισαγωγικές εταιρείες που πρέπει να καταβάλουν έως και τέσσερις φορές υψηλότερο Τέλος Ταξινόμησης θα το «περάσουν» αυτούσιο ή μέρος αυτού στις τιμές λιανικής ή θα μειώσουν τα κέρδη τους...
Χάος στον εκτελωνισμό εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ Μπορεί στα καινούρια αυτοκίνητα να ξεπεραστούν γρήγορα τα προβλήματα και οι εκτελωνισμοί να ξεκινήσουν σιγά-σιγά ωστόσο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη και σε καμία περίπτωση δεν θα εκτελωνιστούν αυτοκίνητα αν οι εισαγωγικές εταιρείες δεν προσκομίσουν τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων για τα παλιά αυτοκίνητα.
Στελέχη από τα Τελωνεία επισημαίνουν πως αν δεν επιστρέψουμε στο παλαιό καθεστώς εκτελωνισμού για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τότε θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να καταθέσουν τους συγκεκριμένους τιμοκαταλόγους οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων κάποιες έχουν κλείσει και κάποιες άλλες έχουν αλλάξει χέρια με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κατατεθούν οι τιμοκατάλογοι «παγώνοντας» τους εκτελωνισμούς εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.
Παράλληλα υπάρχουν μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ από τις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες μα αποτέλεσμα να μην υπάρχουν επίσης τιμοκατάλογοι με Αξίες Λιανικής προ Φόρων.

link εδώ
__________________
Ο χρήστης angelm3 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-06-16, 16:16   #8
318 Cabrio Nikos
 
Εγγραφή: 01-08-2013
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 499

Drives: E36 318i
Ο Αρκάς έχει πει μια ατάκα-κλειδί, για όλα τα χρηματοοικονομικά αυτής
της χώρας πλέον:

"Το 50% των νέων σήμερα, είναι αισιόδοξο για το μέλλον του.. Το
υπόλοιπο 50% δεν έχει μετακομίσει ακόμα από την Ελλάδα".

Είναι πολύ κρίμα γι αυτή την χώρα να βουλιάζει. Πολύ, πολύ κρίμα.
__________________
Just a little four cylinder...!
Ο χρήστης 318 Cabrio Nikos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-06-16, 17:10   #9
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 28
Μηνύματα: 3.220

Drives: F82 M4+S2k
Είναι κρίμα μια χώρα που ψηφίζει αυτούς πυο ψηφίζει και που έχει την νοοτροπία που έχει εδώ και 50 χρόνια?
__________________
Ο χρήστης Don Molina δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-06-16, 19:45   #10
PapajimG
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη PapajimG
 
Status:
Εγγραφή: 16-04-2011
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 37
Μηνύματα: 1.504

Drives: E93 320i
Μπάχαλο...
__________________
courtesy of Frezas

Ο χρήστης PapajimG δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
facebook, τιμες ιχ, τελος ταξινομησης, Twitter, φορολογια

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump