O Nόμος του μπλοκέ - BMWForum.gr

BMW Greece - BMWforum.gr


Γενικά αυτοκινήτου Ότι έχει να κάνει με BMW αυτοκίνητα.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
04-06-16, 09:59   #1
ms_kostakiss
SUPER MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη ms_kostakiss
 
Status: BMWforum.gr

Εγγραφή: 15-11-2010
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 32
Μηνύματα: 2.859

Drives: E87 116i
O Nόμος του μπλοκέ

O Nόμος του μπλοκέ




Καλά κρυμμένο και όσο λιγότερο το γνωρίζουν τόσο το καλύτερο. Το μπλοκέ διαφορικό συνεχίζει να είναι ένα εξάρτημα για το οποίο ένας πραγματικός οδηγός αξίζει να επιμείνει.


''Χωρίς μπλοκέ δεν πας πουθενά''. Σοφά τα λόγια του φίλου μου του Δημήτρη που έχει γράψει θητεία πλαγιολισθαίνοντας.
Υπάρχει τίποτα καλύτερο για να απολαύσεις ένα σοβαρό πισωκίνητο;
Έχεις καλύτερη ελκτική πρόσφυση, στρίβεις καλύτερα καθώς, με το που ''αισθάνεται'' το σύστημα τον εσωτερικό τροχό να ολισθαίνει, στέλνει ροπή στον άλλον και βέβαια, για όποιον λατρεύει το παντιλίκι, το μπλοκέ είναι απλά το φάρμακο για τη βαρειά και αθεράπευτη νόσο.
Βοηθάει τη μείωση της υποστροφής στις εξόδους καθώς η μουσούδα ελαφρώνει στην επιτάχυνση, αλλά και πληγώνει εγωισμούς αν είσαι αδαής. Ειδικά αν είναι επιθετικά σεταρισμένο, μπορείς να ''γυρίσεις'' για πλάκα.


Μέσω αυτής της στήλης προτείνω την επιβολή τοποθέτησής του σε κάθε σπορ αυτοκίνητο που θέλει να σέβεται τον εαυτό του. Θα λέγεται ο Νόμος του Μπλοκέ. Ή Μπλοκονόμος. Πως λέμε, ''Τρομονόμος''; Καλά... Και μετά ξύπνησα.


Γιατί όταν πλέον ζούμε στην εποχή του ''ψευδομπλοκέ'', των ηλεκτρονικών gadgets και της τεχνητής υποβοήθησης, πρέπει να αποδεχτείς τη νέα πραγματικότητα.
Θα μάθεις να ελέγχεται ο τροχός που ολισθαίνει με τις συνήθως όχι και τόσο διακριτικές επεμβάσεις του ESP. Και επειδή οι σένσορες θα ''τσιμπούν'' τον τροχό με τα φρένα, θα χάνεις φόρα. Αλλά θα μένεις στο δρόμο...
Το αναφέρω γιατι ακούμε συχνά να διαφημίζεται το ''ηλεκτρονικό μπλοκέ'' ή ''eLSD'' ως το νέκταρ των θεών. Είναι αλήθεια πως με τα ηλεκτρονικά εξελιγμένα σε τέτοιο βαθμό σήμερα, το όποιο torque vectoring μπορεί να κάνει θαύματα. Και βέβαια να μην πάρει κανείς χαμπάρι.
Όταν έχουν εξελιχθεί από γενιά σε γενιά τόσο πολύ τα E.S.P. ώστε μέρος της χαρτογράφησής τους να περιλαμβάνει το ''ψευδομπλοκέ'', όσο και να χτυπιέται κάτω ο μηχανικός, όταν φτάνει η απόφαση στον διοικητικό, ο τελευταίος δεν βρίσκει το λόγο να δώσει ευρώ παραπάνω για κάτι που ελάχιστοι πλέον οδηγοί αντιλαμβάνονται.
Είναι η τελική απόδειξη της νίκης των marketeers έναντι των μηχανικών. Πάντα υπήρχε κόντρα εντός εταιρειών ανάμεσα στα λευκά κολάρα του marketing και τις petrolhead αρτηρίες των μηχανικών.
Και το πρόβλημα ξέρετε ήδη ποιο είναι. Είναι το χρήμα. Το μπλοκέ κοστίζει. Το φευδομπλοκέ έρχεται τσάμπα με ένα καλό electronic stability program. Οπότε...;


Σε έναν ιδανικό κόσμο, δεν θα μπορούσε να βγει ένα καθαρόαιμο χωρίς κάποιο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τα Αudi Quattro είχαν Torsen. Τα καλά Subaru τη φτηνή σχετικά, αλλά αποτελεσματική στην πράξη, λύση του viscous coupling. Και οι Integrale είχαν τοστ ανάμεικτο: στο κέντρο viscous και πίσω Torsen.


Βέβαια, τα παλιάς πλέον τεχνολογίας μπλοκέ που λειτουργούν με τη διαφορά ροπής μεταξύ τροχών (torque sensing), έχουν την τάση να φθείρονται, ανάλογα πάντα και με το στυλ οδήγησης. Και έτσι, ακόμα και με λιγότερα από 100.000 km στο οδόμετρο να έχεις θέμα αξιοπιστίας. Κοίταξε το, αν ψάχνεις για μεταχειρισμένο...
Μιλώντας πάντως για κατασκευαστές που σεβάστηκαν το Νόμο του Μπλοκέ. πώς μπορείς να μη μιλήσεις για το M-Division, ακόμα και να θέλεις.
Πιστεύω βαθύτατα πως ένας σοβαρός λόγος που η BMW δημιούργησε κοινό είναι η φυσική της τάση για επαγγελματκού επιπέδου πλαγιολίσθηση, ακόμα και στα αυτοκίνητα παραγωγής.


Η M3, για πολλούς η βασίλισσα της πλαγιολίσθησης, επιμένει στο L.S.D. Και τα τελευταία χρόνια, από την E46 μέχρι το τέλος της ζωής της Ε92, χρησιμοποιεί το ίδιο βασικά σύστημα.


Το διαφορικό με τον κωδικό ''Visco Lok'' της προμηθεύτριας εταιρείας GKN είναι εξαιρετικά εξελιγμένο και έχει μια φυσική τάση για παντιλίκι.
Για κάποιους ωστόσο θεωρήθηκε ως ιδιαίτερα απαιτητικό σε ένα δυνατό πισωκίνητο, καθώς αν πάταγες βαθιά το γκάζι ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, μπορούσες να προκαλέσεις υπερστροφή ισχύος.
Και γι αυτό, αρχής γενομένης από τα τελευταία M5 και M6 με το ETM (electronic torque manager), η μετάβαση από την ουδέτερη συμπεριφορά προς την υπερστροφή γίνεται πιο ομαλά, καθώς ελέγχονται περισσότεροι παράμετροι.


Ναι, ο Νόμος του Μπλοκέ αντιστέκεται. Αλλά με μεγάλη προσπάθεια. Λέγεται πως αποτελεί πλέον πολύ μικρό μερίδιο κερδών για τους προμηθευτές. Αν λοιπόν το κοινό ξεμάθει, ποιος ο λόγος να δαπανώνται εκατομμύρια;



Η μόνη ελπίδα φαίνεται να είναι αυτοί οι ελάχιστοι κατασκευαστές που επιμένουν, οι petrolheads που σνομπάρουν το τεχνολογικό overdose και οι αγωνιστικοί πελάτες.

God bless them.

πηγή: 4drivers.gr
__________________
Bmw Pure Driving Pleasure
Ο χρήστης ms_kostakiss δεν είναι συνδεδεμένος  


04-06-16, 10:06   #2
Red116
 
Το avatar του χρήστη Red116
 
Εγγραφή: 09-10-2015
Ηλικία: 34
Μηνύματα: 147

Drives: F20 116i
τοιχοκολληση σε ολα τα κλαμπ...
Ο χρήστης Red116 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
22-07-16, 11:36   #3
mafz4
 
Το avatar του χρήστη mafz4
 
Εγγραφή: 04-04-2016
Περιοχή: athens
Ηλικία: 29
Μηνύματα: 99

Drives: E89 Z4 35i
Τελειο και αναλυτικο ποστ. Ευγε
__________________
Ο χρήστης mafz4 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
20-12-17, 22:18   #4
JIM THEO
 
Εγγραφή: 26-11-2017
Μηνύματα: 55

Drives: ??? ???
Διχως να θελω να κανιβαλισω το θεμα σου επειδη δεν βρηκα αλλο παρομοιο για διαφορικα περιορισμενης ολισθησης, εβαλε κανεις μπλοκε torsen/helical τυπου σε 220-320 σειρας F κι αν ναι οπως αντιλαμβανομαι ειναι κολλημενη η κορωνα στο πηνιο και θελει διαδικασια;
Ας αναφερει συνολικα την εμπειρια του γιατι ωραιο το πισωκινητο αλλα οπως ορθα αναφερεται διχως μπλοκε δεν κανεις τιποτε, μπροστοκινητα και παλι η διαφορα ειναι χαωδης ειδικα σε Ελληνικο δρομο σαπουνι...

Ασχετο τα τυπου torsen ΔΕΝ φθειρονται, εχουν οπως και τα Helical ελικοειδη γραναζια (τα οποια συνηθως υποκεινται σε κρυογενετικη επεξεργασια) και αντεχουν περισσοτερο κι απο το σαζμαν, το ιδιο και τα τυπου Suretrac, εκεινα που φθειρονται ειναι τα δισκατα 1/1,5/2 way οπως ειναι τα μαμα δισκατα της M-division (που κατασκευαζει η Drexler) ενω αλλες εταιρειες πχ carbonetics χρησιμοποιουν δισκους carbon fiber για μεγαλυτερη αντοχη.

Απλα καποια καινουρια τυπου torsen ειναι πιο ευαισθητα στην φθορα γιατι εχουν και λιγους δισκους προφορτισης ωστε οταν ο ενας τροχος ειναι στον αερα να μεταφερεται ελαχιστη ροπη στον απεναντι οπως γινεται με ενα δισκατο γιατι διαφορετικα οταν ο τροχος δεν μπορει να μεταφερει καθολου ροπη με οτι ποσοστο να την πολλαπλασιασεις παει στον απεναντι 0 ροπη και ακινητοποιειται το αυτοκινητο, μονο πατωντας ελαφρα το φρενο μεταφερουμε ροπη σε ολο τον αξονα και ξεκολαμε σ'αυτη την περιπτωση, εξ'ου και ο ορος torsen=torque sensing πριν καν ολισθησει ο ενας τροχος μεταφερεται πολλαπλασια ροπη στον απεναντι του.
Ο χρήστης JIM THEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-17, 11:38   #5
Don Molina
 
Το avatar του χρήστη Don Molina
 
Status:
Εγγραφή: 26-04-2007
Περιοχή: Zurich, CH
Ηλικία: 29
Μηνύματα: 3.405

Drives: F82 M4+S2k
Αν και το μπλοκέ είναι πολιτισμός για μέχρι 200άλογα/τόνο δεν νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα απαραίτητο
__________________
Ο χρήστης Don Molina δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-17, 12:42   #6
JIM THEO
 
Εγγραφή: 26-11-2017
Μηνύματα: 55

Drives: ??? ???
Πιστευω εχει να κανει περισσοτερο με τη ροπη αλλα κυριως με τον τροπο/δρομους οδηγησης και τι θελει κανεις απο το αυτοκινητο του αφου στην ασφαλτο μας και τα 100 αλογα πανε με το πλαι!

Στα 4 τελευταια αυτοκινητα μου εβαλα μπλοκε (σε καποια τετρακινητα που ειχα εβαλα καλυτερο πισω για να γυριζουν ευκολοτερα) ενω ακομη και σε ενα μικρο Swift sport που ειχα εβαλα μπλοκε και η διαφορα του ηταν χαωδης σε σχεση με πριν.
Ειδικα πισωκινητο διχως μπλοκε, εφοσον σου αρεσει η πλαγιολισθηση ειναι σαν φαγητο διχως αλατι, ειναι θεμα ελεγχου πριν κατα τη διαρκεια και μετα την πλαγιολισθηση, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΜΟΥ παντα γιατι περι ορεξεως κολοκυθοπιτα, αλλοι θεωρουν επικινδυνο το πισωκινητο κι αλλοι χαιρονται που οι κατασκευαστες βγαζουν πισωκινητα που υποστρεφουν...

Λυπαμαι πραγματικα που η BMW που ειχε καποτε τα πιο οδηγοκεντρικα -
κατα κανονα - Γερμανικα πλην Porsche που ειναι ομως σε αλλη κατηγορια εβαζε σχεδον σε ολα της τα μοντελα μπλοκε ενω πλεον εχει ηλεκτρονικα "μπλοκε" κι αλλα παραφερναλια εκτος απο τη σειρα Μ!

Οτι ηλεκτρονικο μπλοκε και να βαλεις φρεναρει τον ολισθαινοντα τροχο και κατα συνεπεια το αυτοκινητο οταν το πιο απλο μηχανικο επιταχυνει αντιστοιχα, φυσικα ειναι σημαδι της εποχης αλλα αυτο δε σημαινει οτι πρεπει ντε και καλα να μας αρεσει!
Ο χρήστης JIM THEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-17, 12:50   #7
Z4MC
 
Εγγραφή: 24-05-2008
Μηνύματα: 667

Drives: F20 118i
Θα το βαλεις στο 220?
Ο χρήστης Z4MC είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-17, 13:05   #8
JIM THEO
 
Εγγραφή: 26-11-2017
Μηνύματα: 55

Drives: ??? ???
Οταν με το καλο παρω γιατι ακομη ψαχνω το σωστο - μαλλον 225d - σιγουρα θα βαλω, το κακο ειναι πως οι νεες BMW F εχουν κολημενη την κορωνα στο πηνιο και θελει διαδικασια (χρονοκαθυστερηση, ακινητοποιηση του αυτοκινητου και περισσοτερα χρηματα αν στο κανει ο κατασκευαστης οπως η Quaife) ενω καποιοι πιο φθηνοι κατασκευαστες μπλοκε δεν βγαζουν ακομη ακριβως για τον ιδιο λογο!
Αλλα μπλοκε, καλα λαστιχα, οτι καλυτερο αντεχεις σε τακακια (μεγαλο το βαρος για να εχεις αξιολογα φρενα) ειναι "εκ των ων ουκ ανευ" κατα την ταπεινη μου γνωμη σε μια τετοια BMW...
Ο χρήστης JIM THEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-17, 13:15   #9
Z4MC
 
Εγγραφή: 24-05-2008
Μηνύματα: 667

Drives: F20 118i
Γενικα πιστευω αν θελεις μπλοκε αγοράζεις ένα με μπλοκε, όπως το GT86 ή Μ2. Σε ντηζελ εχει η αλπινα με μπλοκε.
Ο χρήστης Z4MC είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-17, 13:49   #10
JIM THEO
 
Εγγραφή: 26-11-2017
Μηνύματα: 55

Drives: ??? ???
Αν και ξεφυγαμε απο το θεμα εισαι μεσα στο μυαλο μου, ημουν μεταξυ BRZ 220d 420d και TT, το τελευταιο αποριφθηκε γρηγορα καθως ειναι πολυ αχρωμο για τα γουστα μου και δεν εχει πισω καθισματα, η 4αρα ειναι κουκλα αλλα δεν παρκαρεις ουτε στην Αμερικη ποσο δε σε Ελληνικη μεγαλουπολη, το BRZ ειναι σοβαροτατος υποψηφιος και το ξερω καλα λογω της προτερης ενασχολησης μου με τη φιρμα, αλλα επειδη κανω πολλα χλμ ετησιως και κατα συνεπεια κοστος βενζινης καταληγω σταθερα στην 220-225d!

Οι ενδοιασμοι μου ειναι τα πολλα και αχρειαστα για μενα ηλεκτρονικα που επιβαρυνουν πιστευω την αξιοπιστια, και το μεγαλο του βαρος για αυτο που θελω τουλαχιστο...
Δεν ειναι κατι τρομερο να βαλεις μπλοκε ουτε επηρεαζει ενα τορσεν τα ESP κλπ ισα ισα τα βοηθα να επεμβαινουν απο σπανια εως καθολου, εχεις καποιο λογο που το λες;

Επισης επειδη εκανα test drive μια με 8αρι αυτοματο και μια με 6αρι χειροκινητο διαπιστωσα οτι οσο τελειο κι ευχαριστο ειναι το αυτοματο τοσο κοντες σχεσεις εχει και σε κοβει στη μεση της μπαντας, θα πει κανεις ειμαι παραξενος αλλα οντως συμβαινει ενω το 6αρι χειροκινητο ενεκα του αρκετα καλου ευρους για ντηζελ κινητηρα σου επιτρεπει να απλωνεις τη ροπη σε καθε στροφη, εχω αδικο εσεις που οδηγειτε καιρο με τα αυτοματα;
Ο χρήστης JIM THEO είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Tags
facebook, μπλοκέ, Twitter, διαφορικό

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump