BMWForum.gr

BMWForum.gr » Μοτοσυκλέτες BMW » Γενικά μοτοσυκλέτας » Τι "είναι" και τι "δεν είναι" για χώμα

Γενικά μοτοσυκλέτας Γενικά θέματα για μοτοσυκλέτες BMW

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
02-01-07, 19:20   #1
iagos
 
Το avatar του χρήστη iagos
 
Εγγραφή: 03-08-2006
Μηνύματα: 781

Drives: HP2 ENDURO
iagos's Garage
Τι "είναι" και τι "δεν είναι" για χώμα

Ορμώμενος από τα συμπεράσματα και τον εθισμό που αποκόμισα από την enduroβολτάδα και χρησιμοποιώντας το post του φίλου Γεροπιτσιρίκου, συνόψισα την γνώμη μου για το τι συνεπάγεται το off-road.

Παράθεση:
Ακόμα και αν είχα την δυνατότητα να έχω ένα καθαρό για να πηγαίνω χώμα, πάλι το μαστόδοντο θα έπαιρνα... είναι άλλη η χάρη να σταματάς στην πηγή και βλέπεις τους τύπους με τα καθαρά να κοιτάζουν καλά καλά και να αναρωτιούνται πως σκ@τά τα οδηγήσαμε μέχρι εκεί...
Γεροπιτσιρίκε, σκεφτόμουν και ξανά-σκεφτόμουν αυτή τη φράση...(λίγο το μυαλό μου κι αυτό με καρβουνάκια)... και εν τέλει κατέληξα:

Φαντάσου, να δεις ένα BMW X5 ανεβασμένο στα κακοτράχαλα ενός βουνού. Οι καθαροί enduράδες και τζιπάδες θα σε κοιτάξουν με 20% θαυμασμό για το κατόρθωμα σου, και με το υπόλοιπο 80% «τον μ@λ@κ@! Τι ήθελε να αποδείξει, σπάζοντας το αυτοκίνητο για να το φέρει εδώ!». Την ίδια αναλογία βλέμματος θα έχουν και οι «μάστορες» όταν θα πας στο συνεργείο για τις επιδιορθώσεις καθώς και ο ταμίας όταν θα φορτώνεις την κάρτα σου.

Όλα τα μεγάλα τζιπ (SUV) είναι τετρακίνητα, με κινητήρες 2000cc και πάνω +κιβώτιο κοντών σχέσεων. Άρα είναι όλα κατάλληλα για off-road. Δεν πάνε όμως! Γιατί; Δεν είναι ικανά; Είναι! Άρα;
Ο χρήστης iagos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-07, 19:21   #2
iagos
 
Το avatar του χρήστη iagos
 
Εγγραφή: 03-08-2006
Μηνύματα: 781

Drives: HP2 ENDURO
iagos's Garage
Δεν πηγαίνουν off γιατί το κόστος αγοράς, συντήρησης κι επισκευής λειτουργεί αποτρεπτικά μπροστά στην ενδεχόμενη κακομεταχείριση του οχήματος. Κακά τα ψέματα, το off-road συνεπάγεται ζημιές. Αυτό το καταλαβαίνει ο καθένας.

Και ειδικά αν είσαι από τους ανθρώπους που δεν θέλουν να κυκλοφορούν με σπασμένο φτερό ή με "τσαλακωμένη" πόρτα, αν δηλαδή θέλεις να αποκαθιστάς κατ' ευθείαν της ζημιές, τότε το κόστος κάθε επισκευής είναι δυο φορές ανασταλτικός παράγοντας.

Και εκεί, υπεισέρχεται ο παράγοντας «ευπάθειας» της μηχανής: Του φέρινγκ, των φλας, του κινητήρα, των μαρσπίε, του πλαισίου...δηλαδή όλων εκείνων των μερών κι εξαρτημάτων που μετονομάζονται από "ανταλλακτικά" σε "αναλώσιμα".

Σημαντική εξαίρεση, είναι βέβαια αν:

1) Έχεις αγοράσει τη μηχανή μόνο για αυτόν τον λόγο: Να την σπας και να αποκαθιστάς τις ζημιές μόνο αν είναι τόσο σημαντικές που να σε εμποδίζουν από το να κάνεις το κέφι σου.

2) Αν έχεις αποφασίσει ότι αυτή την μηχανή θα την τελειώσεις εσύ (όταν πχ δεν υπάρχει ποτέ καμιά περίπτωση να την πουλήσεις )
Ο χρήστης iagos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-07, 19:22   #3
iagos
 
Το avatar του χρήστη iagos
 
Εγγραφή: 03-08-2006
Μηνύματα: 781

Drives: HP2 ENDURO
iagos's Garage
Σε όσα ανέφερα , έγκειται για εμένα τι «είναι» και τι «δεν είναι» για off-road.

Δεν είναι εκείνο που είναι ικανό αλλά εκείνο που φτιάχτηκε για αυτή τη δουλειά:

Με σχεδόν λιγοστά αλλά άτρωτα εξαρτήματα που μπορείς να βρεις και στον φούρνο της γειτονιάς σου, με τέτοια συναρμολόγηση που να μπορεί να γίνει επί τόπου βίδες για επισκευή, χωρίς ανέσεις πόλεως και με χαμηλό κόστος επισκευής (αν ποτέ πάθει κάτι!!).

Είδε ποτέ κανείς, ευπαθή κι εκτεθειμένα εξαρτήματα σε ένα στρατιωτικό τζιπ;
Λαμπάκια, τζάντζαλα, μάντζαλα και υπολογιστές σε καθαρόαιμο enduro;
Φάρο στον Ψηλορείτη, στην Ελασσόνα λευκό πανί ;

Αφού ο κανόνας ισχύει εδώ και αιώνες: όσο πιο λυτό τόσο πιο δύσκολα χαλάει.

Τα μαστόδοντα φυσικά και μπορούν να ανέβουν στο βουνό, ακριβώς όπως και ένα Grand Cherokee αλλά αυτός είναι ο ορισμός του "περί ορέξεως..."
Ο χρήστης iagos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-07, 19:22   #4
iagos
 
Το avatar του χρήστη iagos
 
Εγγραφή: 03-08-2006
Μηνύματα: 781

Drives: HP2 ENDURO
iagos's Garage
Κι αν κάποιος σκεφτεί "εντάξει, ρε φίλε ,απλά μην πηγαίνεις για enduro και σταμάτα να μας πρήζεις τα π@π@ρι@" θα είναι σωστός από τη μία (κι εγώ μάλλον τα ίδια θα σκεφτόμουν!) από την άλλη θα έχει χάσει το δάσος. Γιατί αυτή είναι η απάντηση στο γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των GS κυκλοφορεί μόνο σε άσφαλτο και γιατί το μάρκετινγκ της bmw είναι ολότελα αντιφατικό:

We zell exzllent and zuper off-woad bikez but zou need to zell your car to fix zi scratchez. Pleaze take zi bike off-woad! )


Απλά, η γνώμη μου.
Ο χρήστης iagos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-07, 19:33   #5
D_ArtaGian
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 04-05-2006
Περιοχή: ΠΑΤΡΑ
Μηνύματα: 796

D_ArtaGian's Garage
Παίζει το πως βλέπει ο καθένας το off-road. Εγω το βλέπω σαν το μέσο που μπορώ να παω οπουδήποτε,αλλες φορές αργά.άλλες πιο αργά και άλλες ακόμα πιο αργά..να απολαύσω,να δω , να μάθω για μέρη.. Δεν παω off απλα για προπόνηση. Πήρα τη μηχανή για τουρισμό και έτσι τη χρησιμοποιώ. Γίνοντας συνεχώς καλύτερος,αυξάνονται και οι δυνατότητές σου. Δεν λεω οτι δεν πηγαίνω και πιό γρήγορα και οτι δεν τρελαίνομαι μερικές φορές,αλλα δεν θα παρω μια κυριακή τη μηχανή μου να παω στο βουνο να κανω off σωνει και καλά !! Η καλύτερα θα το κάνω 1 στις 20 . Τις άλλες 19 θα πάω για να δω τη διαδρομή αυτή,το εκκλησάκι εκείνο και το χωριό το άλλο !

Ετσι βλέπω εγω το off road. Τώρα το πως θα με κοιτάνε δεν με απασχολεί.Να παρω ενα καθαρό και να πηγαίνω καθε βδομάδα στα ιδια και στα ιδια?? Δεν μου λέει κάτι..Με αυτά το μοτόρια πας και μερικές φορές πιο μακρυά,αυτοσχεδιάζεις και δεν σε ενδιαφέρει αν θα μεινεις απο βενζίνη...μπορω να μιλάω ώρες για τη φιλοσοφία αυτή αλλα δεν θα το κάνω.

Ωραίο θέμα !!
Ο χρήστης D_ArtaGian δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-07, 19:49   #6
vrakas
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 25-12-2006
Περιοχή: Not in here.
Μηνύματα: 1.667

vrakas's Garage
Μέχρις οτου δεν πεφτω και να σπάσω αρκετα πράγματα και να με πονάη η τσέπη, θα το κάνω, αμα με πονέση θα σκεφτώ 2 και 3 φορές.

Οφείλω να ομολογίσω οτι και οι δυο εχετε δίκιο σε πολλα πράγματα και όντως είναι ωραίο θέμα.
Ο χρήστης vrakas δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-07, 20:30   #7
Doc
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 21-09-2006
Ηλικία: 54
Μηνύματα: 543

Drives: gs 1200
Doc's Garage
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο D_ArtaGian
Παίζει το πως βλέπει ο καθένας το off-road. Εγω το βλέπω σαν το μέσο που μπορώ να παω οπουδήποτε,αλλες φορές αργά.άλλες πιο αργά και άλλες ακόμα πιο αργά..να απολαύσω,να δω , να μάθω για μέρη.. Δεν παω off απλα για προπόνηση. Πήρα τη μηχανή για τουρισμό και έτσι τη χρησιμοποιώ. Γίνοντας συνεχώς καλύτερος,αυξάνονται και οι δυνατότητές σου. Δεν λεω οτι δεν πηγαίνω και πιό γρήγορα και οτι δεν τρελαίνομαι μερικές φορές,αλλα δεν θα παρω μια κυριακή τη μηχανή μου να παω στο βουνο να κανω off σωνει και καλά !! Η καλύτερα θα το κάνω 1 στις 20 . Τις άλλες 19 θα πάω για να δω τη διαδρομή αυτή,το εκκλησάκι εκείνο και το χωριό το άλλο !

Ετσι βλέπω εγω το off road. Τώρα το πως θα με κοιτάνε δεν με απασχολεί.Να παρω ενα καθαρό και να πηγαίνω καθε βδομάδα στα ιδια και στα ιδια?? Δεν μου λέει κάτι..Με αυτά το μοτόρια πας και μερικές φορές πιο μακρυά,αυτοσχεδιάζεις και δεν σε ενδιαφέρει αν θα μεινεις απο βενζίνη...μπορω να μιλάω ώρες για τη φιλοσοφία αυτή αλλα δεν θα το κάνω.

Ωραίο θέμα !!

Ακριβός αυτός είναι και ο ορισμός του turist enduro. Συμφωνώ απόλυτα. Πηγαίνοντας συχνά, θα μπει στο πετσί σου κάποια δόση άνεσης και εξοικείωσης. Θα βελτιωθείς. Τώρα έαν καμιά φορά πάμε σε κα΄τι πιο δύσκολο, καλό είναι να υπάρχει και κάποια εμπειρία από σχολείο. Σε βάζει στο λούκι πιο γρήγορα, επιταχύνεις την πρόοδό σου. Εγώ θα συμφωνήσω με τον σωματοφύλακά μας, ότι δεν θέλω να κάνω ΜΧ, motocross, jumping etc. Να περάσω από λογικό δασικό ή άλλο δρόμο....μπορώ? That's all. Αλλά επειδή καθ'οδόν μπορεί να υπάρχουν και κάποιες δυσκολίες, καλό είναι να είμαστε έτοιμοι για τα δυσκολότερα. Δεν τα ευχαριστιέμαι όμως, αγχώνομαι, κουράζομαι, φοβάμαι. Για μένα το πιο σπουδαίο είναι light enduro. Με γεμίζει, μου αρέσει ο καφές μετά κτλ. Όπως το βλέπει κανείς.
Πάντως iago, υπό αυτές τις συνθήκες δεν πιστεύω ότι οι ζημιές θα είναι πολλές. Ίσως στο αρχικό στάδιο εκπαίδευσης, μετά μιλάμε για λογικά πράγματα. Και σκέψου ότι με το καθαρό πρέπει να έχεις μαζί και αυτοκίνητο για βενζίνη, ενώ με τα δικά μας πας ολόκληρο γύρο περιοχής, δεν σε δεσμεύει καμία βάση κάτω.

αυτά , ρε αδμιν βάλτε μου περιορισμό 100 λέξεων, γιατί όταν ξεκινάω να γράφω, δεν σταματώ και είναι κουραστικό για τους αναγνώστες
Ο χρήστης Doc δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-07, 23:53   #8
jason
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 08-11-2006
Μηνύματα: 1.286

jason's Garage
μα καλα πανε τα bmw χωμα?τι ειναι αυτα που λετε?αυτες οι μηχανες ειναι για καφε που δεν εχεις προβλημα να σπασει η μηχανη σου. εγω παντως τον πινω μετριο χωρις γαλα.ωωπ ο φιλτατος κυριος κουγιας


αν σου μπει το μικροβιο σου μπηκε.θα αρχισεις να μαθαινεις να βελτιωνεσε κτλ μεχρι που θα πας και σε αλλα μεροι για καφε πιο δυσκολα πχ θυσιο
Ο χρήστης jason δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
03-01-07, 00:11   #9
Wolf
 
Το avatar του χρήστη Wolf
 
Εγγραφή: 26-08-2006
Περιοχή: ATHENS-GR BMW R1200GS
Ηλικία: 56
Μηνύματα: 837

Drives: GS 1200
Wolf's Garage
Εσυ, εγω, εμεις ειμαστε για χωμα ? Και "ποσο" χώμα ?
Τα μεταλλα ειναι αψυχα. Τι να πουν.

Και ο καθενας εκει που φτανει το χερι του κρεμα και το καλαθι του
-σε γουστα
-σε χρημα
-σε θελω
-σε μπορω
-σε ονειρα
-σε ονειροξεις ....

οπως εχει πει καποιος
"ολοι οι δρομοι ειναι οι ιδιοι οταν δεν ξερεις που θελεις να πας"
__________________
Homo Homini Lupus

Beemers on the run
Ο χρήστης Wolf δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
03-01-07, 01:24   #10
takoboyRT
 
Το avatar του χρήστη takoboyRT
 
Εγγραφή: 03-08-2006
Περιοχή: Duesseldorf, Germany Μοτοσυκλέτα: R 1150 RT
Ηλικία: 45
Μηνύματα: 1.986

Drives: RT 1150
takoboyRT's Garage
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο Wolf
Εσυ, εγω, εμεις ειμαστε για χωμα ? Και "ποσο" χώμα ?
Τα μεταλλα ειναι αψυχα. Τι να πουν.

Και ο καθενας εκει που φτανει το χερι του κρεμα και το καλαθι του
-σε γουστα
-σε χρημα
-σε θελω
-σε μπορω
-σε ονειρα
-σε ονειροξεις ....

οπως εχει πει καποιος
"ολοι οι δρομοι ειναι οι ιδιοι οταν δεν ξερεις που θελεις να πας"
...κι εκεί που ήμουν έτοιμος να γράψω κάτι επί του θέματος ήρθε ο Wolf και με, με, με ... με έστειλε! ωχ, θα αρχίσω τον χρόνο με ψυχανάλυση...

Πάντως τα περισσότερα κριτήρια είναι υποκειμενικά. Ένα πάντως είναι σίγουρο: το GS είναι φτιαγμένο για το χώμα. Αυτός είναι ο σχεδιασμός του. Το ότι κάνει καλά ταξίδια και είναι ευχρηστο είναι στα μεγάλα συν του. Δεν συγκρίνεται όμως στο ταξίδι με τα RT- GT που είναι φτιαγμένα για ταξίδια.
Το αν είναι ακριβό μηχανάκι το GS για χώμα και εντούρο, αν και δεν είμαι του χώματος, δεν θα μου ήταν διλλημα, γιατί πρέπει ντε και καλά να πέσεις άμα πας χώμα; δεν νομίζω! οι ίδιοι κίνδυνοι υπάρχουν είτε στην άσφαλτο είτε στο χώμα. Είναι όλα θέμα οδηγού και προδιάθεσης.
__________________
Ο χρήστης takoboyRT δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump