Turbo: Αξιοποιηστε το σωστα - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Service Αυτοκινητου & Οδηγίες συντήρησης Ολα τα θέματα που αφορουν το service του αυτοκινητου και τα συνεργεία που εμπιστευόμαστε.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
31-05-07, 19:48   #1
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Turbo: Αξιοποιηστε το σωστα

Εχω μια απορια η οποια πιθανολογω οτι θα βοηθουσε πολλους επισκεπτες του forum καθως πολυς κοσμος δεν ειναι εξοικειωμενος με την χρηση turbo.

Ερωτηση
Eνα τουρμπο αυτοκινητο τι ιδιαιτεροτητες εχει στην χρηση του σε σχεση με ενα ατμοσφαιρικο.
Δηλαδη:Τι πρεπει να προσεχουμε κατα την οδηγηση του (αργη ,γρηγορη,πολυ γρηγορη,εξαντλητικη).
-Τι κανει "καλο" στον κινητηρα που φοραει turbo ,τι κανει κακο?
-Τι κανει καλο στις τουρμπινες ,Τι τους προκαλει φθορα?
-Ως μερος του αυτοκινητου/κινητηρα , εχουν ημερομηνια ληξης οπως πχ τα δισκοφρενα, τι σασμαν, τα ελαστικα, οπου θεωρειται φυσιολογικη η αλλαγη μετα απο καποια χιλομετρα?
-Ειναι φυσιολογικο και αναμενομενο να χρειαστουν αλλαγη (οι τουρμπινες) καποια στιγμη, ή αυτο ειναι καθαρα θεμα οδηγου και γενικοτερης συμπεριφορας του απεναντι στο αυτοκινητο?


Ευχαριστω
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος  
31-05-07, 20:13   #2
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.488

Drives: Ε39 528i/2
Pano επειδή η ιστορία των τούρμπο έχει πολύ ιστορία, μήπως θα ήταν καλύτερα να δώσεις κάποιους περιορισμούς? Δηλ. μιλάς μόνο για βενζινοκινητήρες οι οποίοι έχουν τούρμπο (υπέρ ή στροβηλοσυμπιεστή) από κατασκευής ή γενικώς? Αν θέλεις θέσε κάποια όρια ώστε να μην φτάσουμε να αναφερόμαστε σε ...βαπόρια...
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
31-05-07, 22:11   #3
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Μιλαω για εργοστασιακες εγκαταστασεις Βενζινοκινητηρες αυτοκινητων (οχι καραβια και αεροπλανα).

Το δικο μου ενδιαφερον ειναι στροβυλοσυμπιεστες (καθοτι 335) και φυσικα θα πρεπει να αναφερθουμε και σε εργοστασιακες κατασκευες (335,Evo ,Impreza,Golf GTi,κτλ) αλλα και μετατροπες καθως υπαρχει πολυς κοσμος που προσθετει τον μαγικο σαλιγγαρο αργοτερα.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-06-07, 10:07   #4
matrixlord
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 24-03-2007
Περιοχή: Ηράκλειο(Προς το παρόν)
Μηνύματα: 283

Εκτός απο τα κλασικά, δηλ. ήρεμα στο τέλος, συχνότερες αλλαγές λαδιών, όχι συνέχεια στην τσίτα κτλ.

Ποιο σημαντικό είναι ένα καλό φίλτρο αέρα αν όχι το εργοστασιακό(αν και συνήθως είναι πνήχτης)! Ένα σκουπιδάκι να μπεί έχει καταστρέψει την τουρμπίνα. Στις ταχύτητες που κινήται χάνει το ζυγησμά της για την πλάκα.

Πρόσφατα είδα έναν τυπά στο φαναρτζί μου που πάω ο οποίος είχε μ3 και σκέφτεται να βάλει τούρμπο. Ο οποίος είχε βγάλει τελείως το φίλτρο και είχε περάσει μια σωλήνα απο την μετόπη που κατέληγε στην εισαγωγή. Εννοείται οτι τον έλουσα....
Ο χρήστης matrixlord δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-06-07, 11:54   #5
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.488

Drives: Ε39 528i/2
Τα δικά μου περί τουρμπο και άλλων θαυμάτων...
Γιάννης-sv2gww.
Συνημμένα Αρχεία
Τύπος Αρχείου: doc 197_1180687088.doc_211.doc (49,0 KB, 305 εμφανίσεις)
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-06-07, 13:25   #6
matrixlord
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 24-03-2007
Περιοχή: Ηράκλειο(Προς το παρόν)
Μηνύματα: 283

Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις σου Γιάννη. Γιατί δεν το σουλουπώνεις λίγο να το Postaρεις κάπου ξεχωρστά και να το κάνουν sticky οι admins?
Ο χρήστης matrixlord δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-06-07, 13:39   #7
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Ωραιος Γιαννη...εγραψες.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-06-07, 13:53   #8
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.488

Drives: Ε39 528i/2
Δεν θα ήθελα matrix να γίνει post επειδή είναι γενικά αυτά που γράφω. Και δεν τα γνωρίζω όλα. Πάντα υπάρχει κάποιος που ξέρει κάτι περισσότερο και που μπορεί να αποδείξει με επιχειρήματα την άποψή του οπότε τα γραπτά μου θα φαντάζουν ανοησίες. Άλλωστε απουσιάζω 3 χρόνια σχεδόν από το "αυτοκίνητο", διάστημα μέσα στο οποίο η BMW πέρασε στα τούρμπο (πχ 335). Τα πράγματα αλλάζουν τελικά πιό γρήγορα από όσο νομίζω. Όπως όμως γράφω, θα ήθελα να δω και τις απόψεις των άλλων πάνω στο ωραίο θέμα που έθεσε ο Πάνος ώστε να κάνουμε κουβέντα. Με επιχειρήματα όμως παρακαλώ...
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-06-07, 14:30   #9
matrixlord
 
Status: Innactive Imp.Users
Εγγραφή: 24-03-2007
Περιοχή: Ηράκλειο(Προς το παρόν)
Μηνύματα: 283

Λες μέσα στο κείμενο σου οτι με έναν τύπο compressor που ξεκινάει απο την μίζα ότι δεν έχει turbo lag. Το turbo lag δεν εξαρτάται απο τις συνολικές σωληνώσεις απο το φίλτρο μέχρι την εισαγωγή? Δηλαδή απο την απόσταση που διανύει ο αέρας, με το που πατάμε το γκάζι, μέχρι την πεταλούδα.(φίλτρο->turbo->intercooler). Απο όσο ξέρω η subaru γλήτωσε το turbo lag βάζοντας το intercooler ακριβώς πριν την πεταλούδα.

Επίσης ο roots που συμπιέζει μείγμα πως γλητώνει την προανάφλεξη?
Ο χρήστης matrixlord δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-06-07, 15:01   #10
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.488

Drives: Ε39 528i/2
To turbolag έχει να κάνει και με όλα αυτά που γράφεις αλλά... Τα κομπρέσσορ ξεκινόντας να δουλεύουν από τις 700-750 στροφές (ρελαντί) έχουν ήδη γεμίσει τις σωληνώσεις και πολλαπλή εισαγωγής με πίεση λίγο μεγαλύτερη της ατμοσφαιρικής ή ίση (όχι όμως υποπίεση που επικρατεί σε ατμοσφαιρικό). Υπάρχει λοιπόν ή "προφόρτηση" της εισαγωγής με αέρα που είναι έτοιμος να ορμήξει μέσα στους κυλίνδρους. Στα συνήθη τούρμπο που ξεκινούν την απόδοση έργου από τις 1700-1800 σαλ υπάρχει το φαινόμενο του διακόπτη οπότε και μέχρη να μπεί δυναμικά η τουρμπίνα στις στροφές της υπάρχει ένα μικρό κενό. Στις ευθείες δεν είναι πρόβλημα αλλά σε πορείες με στροφές τα κρεμάσματα ένεκα του lag είναι κουραστικά, αλλά ας είναι καλά οι εγκέφαλοι των μοτέρ που διορθώνουν το αβάνς, τη διάρκεια ψεκασμού και άλλα πολλά ώστε πάντοτε οι κάτοχοι των τουρμπίσιων να έχουν ένα μόνημο και πλατύ χαμόγελο.
Οι Roots δεν παρουσιάζουν αυτανάφλεξη τις περισσότερες φορές (συμβαίνει, ποιός είπε το αντίθετο?) γιατί η πίεση θα πρέπει να είναι πολύ μεγάλη ή η θερμοκρασία αυξημένη ή και τα δύο. Ούτε το ένα έχουμε (θέλουμε τουλάχιστον μερικές δεκάδες Bar κι όχι 0,8 έως το πολύ 2) ούτε το άλλο (πχ 40-50 βαθμους Κελσίου αντί των 15-19 βαθμών που πραγματικά επικρατουν).
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
αντλια, λαδι, λιπανση, κρυωμα, οδηγιες, σβησιμο, τουρμπο, συντηρηση τουρμπινας, timer, turbo, ζεσταμα, χρηση τουρμπο

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump