Προβλημα στο κουμπωμα ταχυτητας/ταχυτητων - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Τεχνικά θέματα, Service αυτοκινήτου » Βλάβες & προβλήματα » Προβλημα στο κουμπωμα ταχυτητας/ταχυτητων

Βλάβες & προβλήματα Θέματα που σας προβληματίζουν & εμπειρίες που θελετε να μοιραστείτε

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
21-12-09, 22:44   #1
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Προβλημα στο κουμπωμα ταχυτητας/ταχυτητων

Εχω ακουσει πολλα παιδια με χειροκινητα κιβωτια να αντιμετωπιζουν προβλημα στην επιλογη μιας συγκεκριμενης ταχυτητας ή σπανιοτερα σε σχετικα ολες τις σχεσεις του επιλογεα.

Εγω ειχα αυτο το θεμα με την 2α οπου στα πρωτα χιλιαδες χιλιομετρα δεν κουμπωνε ευκολα...και συχνα πυκνα διπλοπατουσα συμπλεκτη για να κουμπωσει με την δευτερη προσπαθεια.

Με τα χιλιομετρα ομως (μετα τα 14-15χιλιαδες ) διορθωθηκε εντελως.
Για αυτους που δεν διορθωνεται απλα τυπωστε το παρακατω και πηγαινετε μια βολτα στον dealer σας...

http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/...p/B230109g.htm
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος  
21-12-09, 22:55   #2
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Τι μαθαινει κανεις...Πολυ διαφωτιστικο θα λεγα!
Μπραβο στον Πανο για τις πολυτιμες πληροφοριες!
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-09, 23:11   #3
TAZ 118!
 
Το avatar του χρήστη TAZ 118!
 
Εγγραφή: 10-01-2008
Περιοχή: Αγια Παρασκευη
Μηνύματα: 3.268

Drives: E81 118i
Βασικα εχω προβλημα μερικες φορες στην επιλογη της 1ης....
Αυτο συμβαινει παντα οταν το Start/Stop ειναι OFF...
Οταν ο κινητηρας ξεκινησει με τον συμπλεκτη τοτε η 1 κουμπωνει κανονικα.....
Η συγκεκριμενη διαδικασια εμπιπτει στην εγγυηση η΄υπαρχει καποια οδηγια για ολα τα αυτοκινητα?Γιατι σαν διαδικασια ακουγεται
χρονοβορα και βλεπω να ΄΄κοπανανε '' ασχημα στις αντιπροσωπειες...
__________________
Black Prince...
Ο χρήστης TAZ 118! δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
21-12-09, 23:26   #4
Nikos320si
 
Το avatar του χρήστη Nikos320si
 
Εγγραφή: 15-05-2007
Περιοχή: @ Lofos!
Μηνύματα: 3.156

Drives: E90 320si
Τάσο κι εγώ το είχα αυτό το θεμτάκι...δεν ασχολήθηκα μαζί του.

Πήγαινέ το να το τσεκάρουν.
Ο χρήστης Nikos320si δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
01-01-10, 22:23   #5
bmwe39
 
Εγγραφή: 17-12-2006
Ηλικία: 38
Μηνύματα: 140

Drives: Ε39 520i
Αυτό ισχύει και για παλαιότερ μοντέλα χωρίς start-stop?
Ο χρήστης bmwe39 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-10, 12:31   #6
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.485

Drives: Ε39 528i/2
Γειά σου Νικόλα! Χρόνια πολλά και καλή χρονιά.
Ναι, ισχύει και για άλλα μοντέλα της BMW που έχουν σασμάν από την ZF. Υπάρχει δυσκολία στο κούμπωμα της 1ης και σπανίως στη 2α. Ξεκίνησε από τα σασμάν που μπήκαν στα πρώτα Ε46 όπου έπρεπε να αλλαχθεί το σετ γραναζιών-κομπλερ-συγχρονιζέ της 1ης/όπισθεν. Το πρόβλημα ήταν εμφανέστερο με κρύο σασμαν. Ο ίδιος τύπος σασμάν αλλά με άλλο γρανάζωμα μπήκε σε όλα τα μοντέλα. Η κατάσταση αλλάζει δραματικά προς το καλύτερο με αλλαγή των λαδιών. Γι' αυτό και δεν μπαίνει πλέον ATF αλλά MTF. Το οποίο λένε ότι είναι ισόβιας χρήσης... Καλά. Με αλλαγή κάθε 50Κ - 60Κ χιλιόμετρα έχεις άψογο σασμανάκι.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-10, 13:53   #7
Nikos320si
 
Το avatar του χρήστη Nikos320si
 
Εγγραφή: 15-05-2007
Περιοχή: @ Lofos!
Μηνύματα: 3.156

Drives: E90 320si
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο sv2gww
Γειά σου Νικόλα! Χρόνια πολλά και καλή χρονιά.
Ναι, ισχύει και για άλλα μοντέλα της BMW που έχουν σασμάν από την ZF. Υπάρχει δυσκολία στο κούμπωμα της 1ης και σπανίως στη 2α. Ξεκίνησε από τα σασμάν που μπήκαν στα πρώτα Ε46 όπου έπρεπε να αλλαχθεί το σετ γραναζιών-κομπλερ-συγχρονιζέ της 1ης/όπισθεν. Το πρόβλημα ήταν εμφανέστερο με κρύο σασμαν. Ο ίδιος τύπος σασμάν αλλά με άλλο γρανάζωμα μπήκε σε όλα τα μοντέλα. Η κατάσταση αλλάζει δραματικά προς το καλύτερο με αλλαγή των λαδιών. Γι' αυτό και δεν μπαίνει πλέον ATF αλλά MTF. Το οποίο λένε ότι είναι ισόβιας χρήσης... Καλά. Με αλλαγή κάθε 50Κ - 60Κ χιλιόμετρα έχεις άψογο σασμανάκι.
Γιάννης-sv2gww.
Καλή Χρονιά Γιάννη, Χρόνια Πολλά!

Στην si γιατί δεν έχω αυτό το πρόβλημα?
Ο χρήστης Nikos320si δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-10, 22:41   #8
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.485

Drives: Ε39 528i/2
Γειά σου Νίκ. Ευχαριστώ κι ανταποδίδω τις ευχές!
Καιρός δεν ήταν να διορθωθούν κάποια προβλήματα? Τα σασμάν στις σειρές 3 μετά το Ε46 έχουν αρκετές βελτιώσεις οι οποίες δεν πέρασαν και στον Άσσο. Τουλάχιστον στα μικρά μοντέλα. Σε γενικές γραμμές είναι σασμάν "σκυλιά" και ίσως καλύτερα των Getrag. Πιο compact, πιο ελαφρά και με καλύτερα μέρη: γρανάζια με μεγαλύτερο πλάτος, μεγαλύτερη αντοχή στα εμπλεκώμενα εξαρτήματα, μονομπλόκ σχεδίαση χελώνας-σώματος, αλλά με ένα μόνο πρόβλημα, το πολύ σφυκτό κόμπλερ στη 1η. Παρά του ότι έχουν αλλαχθεί/βελτιωθεί αυτά τα κόμπλερ το θέμα της 1ης όταν είναι κρύα τα σασμάν παραμένει. That's all. Φαντάσου ότι στα αρχικά σασμάν ήταν τόσο δύσκολη η σύμπλεξη της 1ης που έπρεπε να κουμπώσεις την όπισθεν για να ξαναδεχτεί την 1η!
Γιάννης-sv2gww.

PS Ανατρέχοντας στο TIS (tech. info. sys.) της BMW έθεσα την ερώτηση για 320 κουπέ μοντ. '98 για το θέμα του σασμάν. Οι πληροφορίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος θέτουν ζήτημα λίπανσης του πολύσφηνου (ή αλλιώς μπριζντερεκ) στο σημείο που εφαρμόζει ο δίσκος του συμπλέκτη. Εννοείται οτι ο δίσκος πρέπει να έχει μια σχετική ελευθερία κίνησης επάνω στο μπρίζντερεκ, αλλιώς δεν μπορεί να ελευθερωθεί εντελώς όταν πατάμε τον συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να προσπαθείς να αλλάξεις ταχύτητα σαν να μην συμπλεκτάρεις. Γι' αυτό κι ο Πάνος ανέφερε στο αρχικό ποστ ότι έπρεπε να πατήσει 2 φορές τον συμπλέκτη (ή να πέσουν δραματικά οι στροφές). Συγνώμη για την έκφραση αλλά, τρίχες. Είναι θέμα του σασμάν. Το οποίο "τρέχει" από το '96-'97. Γι' αυτό είπα και του Νίκου (BMW E39) ότι η κατάσταση υπάρχει έως τις μέρες μας -αρκετά βελτιωμένη-. Μην αναφέρω το θέμα των ταπών στο πλάϊ του σασμάν, οι οποίες ελέγχουν την επαναφορά του λεβγιέ στη θέση του όταν είναι στη νεκρά (να μην παίζει δηλ από άκρη σε άκρη...).
Συνημένες Εικόνες
Τύπος Αρχείου: jpg screenshot009_167.jpg (183,7 KB, 69 εμφανίσεις)
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-10, 22:56   #9
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Κι εγω ειχα καποιο κομπιασμα στο κουμπωμα της 1ης περισσοτερο και λιγοτερο της 2ας ειδικα μετα απο πολυ κρυο και ακινησια, αφου αλλαξα βαλβολινη στο κιβωτιο δεν εχω κατι τετοιο πια. Το μονο που εχω παρατηρησει, και ο μηχανικος μου, στο κιβωτιο ειναι πως πλεον εχει λιγο 'τζογο' ο λεβιες οταν ειναι σε θεση νεκρα.
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
02-01-10, 23:20   #10
sv2gww
 
Το avatar του χρήστη sv2gww
 
Status:
Εγγραφή: 14-09-2006
Περιοχή: Θεσσαλονικιός μεν, κάπου τριγύρω δε...
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 4.485

Drives: Ε39 528i/2
Γιάννη, όπως πρόσθεσα εκ των υστέρων στο παραπάνω κείμενό μου, στο πλάϊ του σασμάν, στο ύψος σχεδόν του slave cylinder, υπάρχουν 2 ελαστικές τάπες, η μια λίγο παραπάνω από την άλλη. Έχουν διάμετρο όσο ένα μονόευρω. Αυτές οι τάπες ασφαλίζουν 2 κυλινδράκια με ελατήρια.. Τα κυλινδράκια αυτά είναι λοξά κομμένα στο μέρος που βλέπει μέσα στο σασμάν και είναι σε θέση που να σχηματίζουν ένα "V". Ανάμεσα στο V κάθεται ένα ατσάλινο ροδάκι το οποίο υπάρχει επάνω στον άξονα που κινείται από το λεβγιέ. Όταν έχουμε νεκρά τα δύο κυλινδράκια (με το φάλτσο κόψιμο) ασφαλίζουν το ροδάκι ανάμεσά τους κι έτσι ο λεβγιές είναι "παρκαρισμένος" στο ύψος 1ης - 2ας. Εάν θέλουμε να πάμε σε όπισθεν το ροδάκι πατάει στο ένα φάλτσο του ενός κυλίνδρου και η αντίσταση που νιώθουμε στο χέρι όταν πάμε προς την όπισθεν (τέρμα αριστερά δηλ) είναι αυτό το κυλινδράκι με το ελατήριό του. Το ίδιο συμβαίνει και στην άλλη πλευρά της διαδρομής του λεβγιέ, στη νεκρά πάντα, όταν πάμε για 5η. Γιατί όλος αυτός ο πρόλογος? Ο μηχανικός σου πρέπει να πατήσει προς τα μέσα αυτές τις τάπες ώστε να μπούν παραμέσα τα κυλινδράκια και να σφύξει το V. Έτσι δεν θα είναι χαλαρός ο λεβγιές. Υπάρχει όμως ειδικό εργαλείο γι' αυτή τη δουλειά... Βγαίνει το slave cylinder από το σασμάν και στις βίδες του κάθεται αυτό το εργαλείο. Έτσι γίνεται μοχλός για να πατηθούν μέσα αυτές οι βλακίες.
Η άλλη εκδοχή είναι να έχουν φαγωθεί οι σύνδεσμοι του λεβγιέ ταχυτήτων (τα λένε ...καρπουζάκια στην αργκό του συνεργείου) και επειδή έχουν φωλιές από τεφλόν δημιουργούν κενά μετά από πολλές χιλιάδες χιλιομέτρων.
Γιάννης-sv2gww.
__________________
Γιάννης-sv2gww

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
τέσσερα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω:
τα λόγια που λέχθηκαν, ο χρόνος που πέρασε, οι ευκαιρίες που δόθηκαν και οι σφαίρες που άφησαν την κάνη...

Ο χρήστης sv2gww είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
βαλβολινες, αλλαγη ταχυτητας, προβλημα, κιβωτιο, λεβιες, ταχυτητα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump