Ανάλυση Λαδιών Ν54 by Blackstone Laboratories - BMWForum.gr

BMWForum.gr

BMWForum.gr » Αυτοκίνητα BMW » Twin-Turbos » Ανάλυση Λαδιών Ν54 by Blackstone Laboratories

Twin-Turbos Συζητησεις με ο,τι εχει να κανει με τους διτουρμπινους κινητηρες της αγαπημενης μας εταιριας

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
30-04-10, 05:53   #1
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.300

Drives: E46 316i
Ανάλυση Λαδιών Ν54 by Blackstone Laboratories

Πριν λίγο καιρό πραγματοποίησα αλλαγή λαδιών στον κινητήρα μου. Τα πρώτα είχαν αλλαχτεί στα 1500 km για να καθαρίσει το μοτέρ και τα δεύτερα πρίπου στις 11500 km αν και ήθελα να τα αλλάξω πιο νωρίς.

Βασίστηκα σε κάποιο παλίο thread του Panoz και ακολούθησα την διαδικασία για την ανάλυση. Ετσι, συμπληρώνεις μια φόρμα στην Blackstone Labs και σου στέλνουν το δειγματοληπτικό δοχείο μέσα σε 1 εβδομάδα. Το γεμίζεις με τα λάδια σου (και όχι με τίποτα άλλο) αφού στραγγίξει το μισό κάρτερ, το σφραγίζεις σύμφωνα με τις οδηγίες και το στέλνεις.

Λοιπόν, η ανάλυση έφτασε στα χέρια μου. Το πρωί (Αμερικής) τα λάδια έφτασαν (τα έστειλα Δευτέρα μεσημέρι) και την ίδια μέρα το απόγευμα η ανάλυση είχε ολοκληρωθεί. Και το πιο κουφό και δικαιούστε να με κράξετε, δεν έχω πληρώσει μία για την ανάλυση των λαδιών. Οπότε οι άνθρωποι αναμένουν την πληρωμή, μάλλον εγώ περιμένω σε ποιό e-mail να στείλω τα στοιχεία χρέωσης μιας και δεν τα έβαλα στο προβλεπόμενο έγγραφο για λόγους ασφαλείας.

Το λάδι που αναλύθηκε είναι το Castrol Edge 5/W30.

Λοιπόν, η ανάλυση έχει ως εξής:

Το αλουμίνιο είναι 21 ενώ έπρεπε να είναι 7 το μέγιστο. Αυτό δείχνει ότι η μηχανή στρώνει ακόμα και λογικό είναι μετά από τα 1500 km και ως τα 11500 km που άλλαξα το δεύτερο λάδι. Το αλουμίνιο προέρχεται από το μπλοκ, τα πιστόνια και την κηλινδροκεφαλή.

Το χρώμιο είναι στο 1 ενώ έπρεπε να είναι στο 0. Λογικό είναι από την μικρή φθορά των ελατηρίων του κινητήρα.

Ο σίδηρος είναι στο 19 με ανώτατο όριο το 19. Προέρχεται από τα κουζινέτα, το valvetrain (βαλβίδες δηλαδή) και τον στρόφαλο. Λογική τιμή για στρώσιμο.

Ο χαλκός είναι στο 20 με ανώτατο όριο το 12. Προέρχεται από τα υλικά τριβής όπως τα κουζινέτα και από τα αντιτριβικά του λαδιού. Κομμάτι του μπορεί να είναι από το ψυγείο λαδιού.

Ο μόλυβδος είναι καθαρό αντιτριβικό από τα κουζινέτα και τα ρολεμάν στο 1 με ανώτατη τιμή το 3. Καλά πάμε εδώ...

Ο κασσίτερος είναι στο 0 με ανώτατο όριο το 1. Προέρχεται από τις επικαλύψεις, τους πείρους των πιστονιών και τα κουζινέτα.

Το μολυβδαίνιο είναι 170 με ανώτατο όριο το 118. Προέρχεται από τα αντιτριβικά πρόσθετα του λαδιού και κατά την αναφορά είναι φυσιολογικό.

Το νικέλιο είναι στο 1 με όριο το 0. Είναι επίσης δείγμα της μεταλλικής φθοράς των ατσάλινων μερών μιας και το νικέλιο χρησιμοποιείται να κάνεις ένα ατσάλι ανοξείδωτο.

Το μανγκάνιο είναι στο 9 ενώ έπρεπε να είναι στο 4. Δείγμα ανάμειξης της βενζίνης με τα λάδια. Άρα οι μεγάλες ανοχές λόγω άμεσου ψεκασμού και το σκίσιμο έδειξαν πιθανή εισχώρηση της βενζίνης με το λιπαντικό. Μάλλον πρέπει να ανησυχώ και να οδηγώ λίγο πιο ήρεμα.

Το ασήμι είναι στο 0 με όριο 0. Αυτό έλειπε χαχαχαχα

Το τιτάνιο είναι στο 0 με όριο 0. Άρα δεν υπάρχει ίχνος επικίνδυνης φθοράς

Το κάλιο είναι στο 4 με όριο το 3. Είναι αντιπηκτικό και πρόσθετο σε ορισμένα λάδια. Καλά και εδώ.

Το Βόριο είναι στο 49 με όριο το 52. Είναι και αυτό πρόσθετο για την πήξη στα λάδια. Άρα και το κάλιο από πάνω μάλλον ευθύνεται από τα λάδια.

Το πυρίτιο είναι στο 6 με όριο το 4. Προέρχεται από προϊόντα αμμοβολής, φλατζόκολες, στεγανοποιητικά και γενικά βρωμιές από τριτογενείς παράγοντες. Ελπίζω να απαλλαγώ από αυτό την επόμενη φορά.

Το νάτριο είναι στο 6 με όριο το 7. Είναι πρόσθετο για την πήξη

Το ασβέστιο είναι 1937 με ανώτατο όριο το 2209. Xημική ουσία διατήρησης της ρευστότητας του υγρού στο οποίο προστίθεται και καθαριστικό. Πολύ καλά και εδώ.

Το μαγνήσιο είναι 11 με όριο το 67. Μια από τα ίδια με το παραπάνω.

Ο φώσφορος είναι 709 με όριο το 803. Είναι πρόσθετο αντιτριβικό. ΟΚ και εδώ

Ο ψευδάργυρος είναι στο 916 με όριο το 989. Και αυτό αντιτριβικό πρόσθετο στο λάδι είναι.

Το βάριο είναι στο 1 με όριο το 0. Χρησιμοποιείται όπως το ασβέστιο και το μαγνήσιο.



Το SUS viscosity at 210F (ιξώδες) είναι 62 με όριο από 56 ως 63. Είμαστε πολύ οριακά εδώ. Το χαμηλό ιξώδες δείχνει προσθήκη βενζίνης στο καύσιμο που όπως φαίνεται δεν υπάρχει. Στα αγγλικά για το υψηλό ιξώδες γράφει: high viscosity may show oxidation or high levels of shoot. Δηλαδή οξείδωση ή "σταμάτα να το γ@μάς Στράτο". Δηλαδή το shoot δείχνει ότι το κυνηγάω πολύ το αυτοκίνητο αχαχαχαχαχα... ψεμαααααα αχαχαχαχα

cSt viscosity at 100 C: είμαι στο 10.79 με όρια 9.1 έως 11.3 Άρα καλά είμαστε εδώ.

Σημείο ανάφλεξης Flashpoint: 415 ενώ πρέπει να είναι πάνω από 365 βαθμούς F. Άρα σημαίνει ότι δεν υπάρχει βενζίνη ή κάτι που να το κάνει εύφλεκτο το λαδάκι. Πολύ ωραία ως εδώ.

Καύσιμο: λιγότερο από 0.5 με όριο να είναι λιγότερο από 2.0 Οπότε δεν υπάρχει καύσιμο στο λάδι.

Αντιψυκτικό (από το ψυγείο): 0 με ανώτατο όριο 0. Άρα δεν υπάρχει πρόβλημα με φλάντζες (αυτό έλειπε).

Νερό: έχω 0 με όριο μικρότερο από 0.1. Καλά και εδώ.

Αδιάλυτα στοιχεία 0.2 με όριο λιγότερο από 0.6 Πρόκειται από σωματίδια που υπάρχουν από το λάδι.

TBN: 3.2 Εδώ έχουμε λίγη κουβεντούλα. Βασικά το TBN (Total Base Number) μας φανερώνει πόσο βασικό είναι το λάδι. Βασικό είναι οποιοδήποτε διάλυμα με pH (δείκτη οξύτητας) πάνω από 7. Το καθαρό νερό έχει 7 (ουδέτερο), το ξύδι έχει 5.5 (ελαφρώς όξινο), το αραιό θειικό οξύ έχει 2 (αρκετά όξινο, μην βάλετε το χέρι μέσα) και το πυκνό θειικό οξύ μπορεί και πιο χαμηλά από το -5. Τώρα, η χλωρίνη έχει γύρο στο 9.5 και η καθαρή αμμωνία 14 (βασικά διαλύματα). Οπότε το TBN είναι η δυνατότητα να εξουδετερώσει κάποιο οξύ. Όταν το λάδι ταλαιπωρηθεί πολύ ή χρησιμοποιούνται καύσιμα με πολύ θειάφι το TBN πέφτει. Κατά αυτή την σελίδα αν το λιπαντικό είναι κάτω από 3 πρέπει να αλλαχτεί σύντομα. Η Blackstone labs λέει ότι το λάδι έχει αχρηστευτεί κάτω από 1. Για καινούριο λάδι το TBN είναι από 5 έως 15. Άρα τα δικά μου λάδια έχουν ακόμα τις ιδιότητες τους και οριακά δεν έχρηζαν αλλαγή. Μάλλον άμα έπεφτε στο 2 θα ήθελαν αλλαγή οπωσδήποτε.



Το συμπέρασμα της Blackstone Labs μεταφρασμένο: Η πρώτη πρόωρη αλλαγή λαδιών σίγουρα βοήθησε την μηχανή να ξεπλυθεί από τα πολύ μεγάλα σωματίδια, ειδικά αφού κατεβαίνεις στους αγώνες με αυτό το BMW . Σε έναν καινούριο κινητήρα, τα υψηλά μέταλλα προέρχονται από το στρώσιμο των μηχανικών μερών, και επίσης τείνουμε να βλέπουμε υψηλό πυρίτιο αλλά αυτό το στοιχείο είναι φυσιολογικό στα 6 ppm (parts per million ή 6 μέρη πυριτίου σε 1 εκατομμύριο μέρη λαδιού). Τώρα που αλλάχτηκε το λάδι δεύτερη φορά, θα δώσουμε περισσότερη προσοχή για την φθορά στο επόμενο δείγμα. Η ένδειξη TBN είναι στο 3.2 που σημαίνει ότι έχει μείνει αρκετό πρόσθετο στο λάδι. ΤΒΝ κάτω από 1 θεωρείται χαμηλό. Την επόμενη φορά κάνε 10.000 km με πίστα ή 12.000 km χωρίς πίστα.

Το δικό μου συμπέρασμα: μερικές τιμές είναι ανεβασμένες, κυρίως του αλουμινίου, του χαλκού και του μολυβδαινίου. Αυτά οφείλονται στο στρώσιμο της μηχανής, αν και είναι λίγο υψηλότερα από ότι θα έπρεπε με δεδομένο την καινούρια κατάσταση του κινητήρα και της χρήσης που κάνω. Επίσης, το ιξώδες είναι λίγο ανεβασμένο αλλά είναι μέσα στα όρια.

Το λαδί που είχα είναι Castrol Edge 5W/30 ενώ θα έπρεπε να είναι Castrol Edge Sport 0W/40. Αααα ρε Σφ......κη και να ήξερες τι λάδια έπρεπε να μπουν. Παρόλαυτα, μετά από πολύ κάψιμο, ένα trackday κατακαλόκαιρο με καινούριο κινητήρα, λάθος λάδι (μάλλον όχι ιδανικό) και αρκετά πατήματα το βράδυ το λάδι δεν είχε πάθει απολύτως τίποτα. Προφανώς είχε ζωή ακόμα 4.000-5.000 km στους ρυθμούς μου και στην καταπόνηση που τρώει. Αντίθετα, ο κινητήρας παρουσίασε την φυσιολογική φθορά που έπρεπε.


Το καινούριο λάδι θα το άλλαζα στις 7.000 και συμπτωματικά το παλιό έφτασε στις 11.000 (δηλαδή θα άντεχε τουλάχιστον μέχρι τις 15.000 ανετότατα). Παρόλαυτα, θα το αλλάξω στις 10-12.000 όπως συστήνουν οι Αμερικάνοι.

Ορίστε και η ανάλυση:



Αυτά για την ώρα

Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος  
30-04-10, 09:20   #2
Papajim
 
Status: Banned
Εγγραφή: 24-11-2007
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 2.322

Drives: E90 335i
Ωραιος ο Στρατος...

Ευχαριστουμε και για το πρωτο βημα που εκανες και τα στοιχεια που μας δινεις για τις σωστοτερες αλλαγες λαδιων!!!!
Ο χρήστης Papajim δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 11:56   #3
Amessad
 
Το avatar του χρήστη Amessad
 
Εγγραφή: 24-02-2009
Περιοχή: Άλιμος
Μηνύματα: 291

Drives: Ε90 335i
Στράτο μόλις έγραψες ένα από τα πιο ενημερωτικά/δοαφωτιστικά posts στο forum ! για τις αλλαγες λαδιών έχουν γραφεί και υπωθεί τα άπειρα αλλά νομίζω ότι στο εξής θα ακολουθήσω την γραμμή που αναφέρεις ... (αλλαγες στα περίπου 10κ). Προσωπικά την 1η την έκανα στα 1500 την δεύτερη στα 5000 και μετά 12000 και 20000 ....

Ευχαριστούμε.
__________________
E90 335ι F/L Μ-Pack
Ο χρήστης Amessad δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 17:13   #4
Chiefsotos
 
Το avatar του χρήστη Chiefsotos
 
Status:
Εγγραφή: 25-07-2008
Μηνύματα: 2.254

Drives: E93 335i
Ευγε Στρατο. Πολυ ενημερωτικο ποστ. Μαλλον με αλλαγες λαδιου κοντα στις 10000χλμ δεν εχουμε να φοβηθουμε τιποτα, μιας και εσυ χρησιμοποιουσες λαδι 5W-30 στην πιο πανω αναλυση.
__________________

----------------------------------------------
Οι δρομοι ειναι πολυ επικινδυνοι απο μονοι τους.., ας φροντισουμε να οδηγουμε με χαμηλες ταχυτητες και τα ματια ανοιχτα!!!
Ο χρήστης Chiefsotos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 18:27   #5
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Moυ ηρθε και εμενα...παρολα τα χιλιομετρα που εχει κανει το αμαξι το report ηταν εκπληκτικο. Κοιταξτε τι εγραψε!!!


Universal averages for the BMW 3.0L are based on an oil run of ~8,300 km. Your wear read
around those averages and we think you could go longer on your next oil without a problem. Try 10,000 km
and check back to establish wear trends. No fuel, coolant, or moisture turned up in this sample of 0W/40.
Both silicon and insolubles (oil oxidation due to heat, use, and blow-by) read normally, which shows good air
and oil filtration. The TBN was okay at 2.7 so you had some active additive remaining. A TBN of 1.0 is too

low for extended use. Nice report!

Το μοτερακι ειναι σε κατασταση διαμαντι!!!

Το λαδι που χρησημοποιω ειναι Castrol Edge Sport 0-40W και το ειχα μεσα για 8300χιλιομετρα. Τελικα λενε αληθεια, ειναι καλο το λαδι αυτο.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 18:38   #6
yodas
 
Εγγραφή: 10-06-2009
Περιοχή: Θεσσαλονίκη
Ηλικία: 19
Μηνύματα: 271

Drives: Ε93 335i
Άμα το προσέχεις το αμάξι τελικά φαίνεται....
Ο χρήστης yodas δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 18:50   #7
dim135
 
Το avatar του χρήστη dim135
 
Εγγραφή: 24-04-2008
Περιοχή: athens
Μηνύματα: 386

Drives: E82 135i
να ρωτησω στο 0-40 και το 5-30 σας καιει λαδι? το δικο μου με 5-30 ειχε καψει στα 5000χλμ(καθε 5000χλμ αλλαζω) περιπου 400γρ.
το γυρισα σε 10-60 και δεν καιει τιποτα . παντα για castrol edge μιλαμε
Ο χρήστης dim135 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 19:05   #8
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο dim135 Εμφάνιση μηνυμάτων
να ρωτησω στο 0-40 και το 5-30 σας καιει λαδι? το δικο μου με 5-30 ειχε καψει στα 5000χλμ(καθε 5000χλμ αλλαζω) περιπου 400γρ.
το γυρισα σε 10-60 και δεν καιει τιποτα . παντα για castrol edge μιλαμε
Οχι...δεν μου καιει τιποτα μεχρι τα 7500 περιπου...μετα ξεκιναει να τσιμπαει γιαυτο τα αλλαζω εκει κοντα
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 19:52   #9
Papajim
 
Status: Banned
Εγγραφή: 24-11-2007
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 2.322

Drives: E90 335i
To TBN του Στρατου μετα απο 10.000χμ ειναι 3.2.
Το ΤΒΝ του Πανου μετα απο 8.300χμ ειναι 2.7.

Η blackstone Labs οπως μπορει να δει κανεις στα παραδειγματα της προτεινει την αλλαγη του λαδιου για κατω απο ΤΒΝ 2.5, και οτι κατω απο 1 ειναι "αχρηστα". Αρα ισως Πανο τα δικα σου να μην την εβγαζαν και στα καλυτερα τους μεχρι τα 10.000χμ... Οποτε μεινε με τις ανα 7.500χμ αλλαγες που κανεις συνηθως...

Ψαχνω να βρω ενα αμερικανικο ποστ που ειχαν στειλει για τεστ φρεσκα castrol edge και castrol edge sport (εισαγωγη) και το τεστ ειχε βγαλει καλυτερα χαρακτηριστικα στο "απλο" αμερικανικο!!!!
Οποτε και εδω -αν και μιλαμε για αλλα αμαξια και αλλους οδηγους- μηπως και η δικη σας αναλυση μας λεει το ιδιο?

Σου βαζω και μια αναλυση με το castrol edge 0-30 αχρησιμοποιητο για συγκρινεις αλλαγες Στρατο...



Του castrol edge sport δεν την βρισκω...
Ο χρήστης Papajim δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
30-04-10, 20:06   #10
Papajim
 
Status: Banned
Εγγραφή: 24-11-2007
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 40
Μηνύματα: 2.322

Drives: E90 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο dim135 Εμφάνιση μηνυμάτων
να ρωτησω στο 0-40 και το 5-30 σας καιει λαδι? το δικο μου με 5-30 ειχε καψει στα 5000χλμ(καθε 5000χλμ αλλαζω) περιπου 400γρ.
το γυρισα σε 10-60 και δεν καιει τιποτα . παντα για castrol edge μιλαμε
Το δικο μου με 5-40 μου εκαψε 250ml στα 3500χμ...
Νορμαλ ηταν και το δικο σου για τοσο λεπτο λαδι και τοσο ζεστο κλιμα...

Και σκεφτομαι να βαλω πολυ σοβαρα 10-60 γιατι για τον μονο λογο που η bmw προτεινει χ-40 ειναι η καταναλωση και οι ρυποι (euro4) (κατι που δεν την νοιαζει τοσο την //M-GMBH)...
Ακομη και η οδηγια LL-01 & LL-04 ασχολειτε αποκλειστικα για τα παραπανω θεματα και ουδεμια σχεση εχει με την προστασια του μοτερ και τις αλλες προδιαγραφες...

Μια γενικη οδηγια των κατασκευαστων λαδιου για τα αναλογα κλιματα ειναι:



Οποτε και βλεπετε ποσο ακυρο ειναι το 0-30 που "προτεινει" η bmw συμφωνα με το ελληνικο κλιμα...
Ο χρήστης Papajim δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
αναλυση λαδιων, blackstone, Blackstone laboratories, ποιοτητα, λαδι, Labs, χημειο, χιλιομετρα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump