Μηδενισμός (Reset) Προσαρμοζόμενης Μνήμης Οδήγησης - BMWForum.gr

BMWForum.gr


Service Αυτοκινητου & Οδηγίες συντήρησης Ολα τα θέματα που αφορουν το service του αυτοκινητου και τα συνεργεία που εμπιστευόμαστε.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
11-08-10, 17:55   #1
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Μηδενισμός (Reset) Προσαρμοζόμενης Μνήμης Οδήγησης

Τις παρακάτω οδηγίες τις είχα βρεί παλαιότερα στο bimmerfest forum και το δοκίμασα.

Με την πάροδο του χρόνου η ECU ''μαθαίνει'' το οδηγικό στυλ του κάθε οδηγού και το κρατά στην μνήμη της (αφορά το ηλεκτρονικό γκάζι και το αυτόματο κιβώτιο). Η ECU ''μαθαίνει'' για τις πρώτες 2-3.000χλμ και μετά ''κλειδώνει'', δηλαδή σταματάει να προσαρμόζεται στο οδηγικό στυλ. Εάν τώρα σκεφτούμε ότι οι περισσότεροι από εμάς για τις πρώτες 2-3.000χλμ οδηγούμε χαλαρά για να στρώσει το αυτοκίνητο, τότε καταλαβαίνουμε ότι η ECU έχει προσαρμόσει το την απόκριση γκαζιού (και αυτόματου κιβωτίου) σε ένα σχετικά χαλαρό ρυθμό.

Υπάρχει όμως τρόπος να κάνουμε επανεκκίνηση την μνήμη (ThrottleBodyAdaptationReset για τους Αγγλομαθείς!) και να αρχίσει να ''μαθαίνει'' από την αρχή (και άρα να προσαρμοστεί σε πιο γρήγορο οδηγικό στυλ). Ακολουθούν οι οδηγίες:

1. Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και βάζουμε το κλειδί στην μίζα.

2. Γυρίζουμε το κλειδί στην θέση ΟΝ (η θέση πρίν την εκκίνηση - ΔΕΝ βάζουμε μπροστά). Για τις BMW με πλήκτρο Start/Stop, το πατάμε χωρίς να πατήσουμε φρένο, ώστε να ανοίξει η ανάφλεξη. Σε κάθε περίπτωση ανάβουν οι διάφορες ενδεικτικές λυχνίες στο ταμπλό.

3. Πιέζουμε το πεντάλ γκαζιού τέρμα κάτω (γρήγορα, όχι σταδιακά) και το κρατάμε πατημένο για 20'' (δευτερόλεπτα).

4. Χωρίς να αφήσουμε το πεντάλ του γκαζιού, μόλις περάσουν τα 20'', γυρνάμε το κλειδί στην θέση off ή πατάμε ξανά στο πλήκτρο Star/Stop (χωρίς να πατήσουμε φρένο) – οι ενδεικτικές λυχνίες στο ταμπλό σβήνουν. Τότε αφήνουμε το γκάζι.

5. Περιμένουμε 5' (λεπτά) περίπου για να κάνουν reset τα ηλεκτρονικά. ΔΕΝ βγάζουμε το κλειδί από την μίζα.

6. Βάζουμε μπροστά….θα πρέπει να παρατηρήσουμε την διαφορά.

Σημειώσεις (δικές μου):

1. Το έκανα στο δικό μου αυτοκίνητο, του πατέρα μου, μια 320i E93 αυτόματη και μια Z4 (E89) sdrive 23 χειροκίνητη.

2. Η διαφορά στα αυτοκίνητα με το αυτόματο κιβώτιο είναι αισθητή, στο θέμα απόκρισης γκαζιού και χρόνου αλλαγής ταχυτήτων.

3. Στην χειροκίνητη Ζ4 υπήρχε αισθητή διαφορά στην απόκριση του ηλεκτρονικού γκαζιού…ο κολλητός μου, μου είπε ότι η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι πολύ πιο άμεση.
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος  
11-08-10, 19:46   #2
JIMBO
 
Το avatar του χρήστη JIMBO
 
Status: O "Μυριστής Δερμάτων"
Εγγραφή: 21-03-2008
Περιοχή: Athens
Ηλικία: 49
Μηνύματα: 2.822

Drives: E93 320i
Πολύ χρήσιμο Φάνη. Thanks. Θα το δοκιμάσω!
__________________
Opinions are like assholes, everyone's got one...
Ο χρήστης JIMBO δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
11-08-10, 23:40   #3
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
...ή πολυ πιο απλα ,βγαζεις τον εναν πολο της μπαταριας για 1,5 συνεχομενη ωρα

Φανη, αυτο που γνωριζω εγω ειναι οτι τα adaptation values δεν σταματουν ποτε να προσαρμοζονται και να μεταβαλονται. Απλως πιστευω οτι οσο πιο πολλα χιλιομετρα εχει διανυσει ενα αυτοκινητο , τοσο πιο δυσκολο ειναι να μεταβληθει ο μεσος ορος "τιμων" που εχει παρει ο εγκεφαλος. Αργα η γρηγορα ομως η αποκριση μεταβαλεται.

Αυτο που ισως πετυχαινεις με τον μηδενισμο ειναι η στιγμιαια αλλαγη της καταστασης της προσαρμογης , γιαυτο αλλωστε και αντιλαμβανεσαι αμεσως την αλλαγη...συνεπως δεν ειναι οτι σταματαει ποτε να μεταβαλλεται. Η αλλαγη ειναι πιο αισθητη.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-08-10, 10:13   #4
Φάνης
 
Το avatar του χρήστη Φάνης
 
Status:
Εγγραφή: 07-12-2009
Περιοχή: Αθήνα
Ηλικία: 41
Μηνύματα: 3.339

Drives: F20 116i
Μπορεί και να έχεις δίκιο Πάνο...δεν το γνωρίζω. Στο zpost & bimmerfest λέγανε ότι μετά από κάποια χιλιόμετρα ο εγκέφαλος σταματάει να μαθαίνει όσων αφορά το γκάζι και το κιβώτιο, αλλά συνεχίζει να μαθαίνει όσων αφορά την λειτουργία του κινητήρα. Μπορεί όμως να έχεις δίκιο εσύ...στο κάτω κάτω γιατι να ξέρουν περισσότερα οι Αμερικάνοι από εμάς!!

Τελικά δεν ξέρω τι ισχύει. Πάντως ότι κάτι κάνει αυτή η διαδικασία είναι αλήθεια...ειδικά σε εμένα με το αυτόματο κιβώτιο, είδα άμεση διαφορά.
__________________
"Δυο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...Και δεν είμαι τόσο σίγουρος για το σύμπαν." A. Einstein.
Ο χρήστης Φάνης δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-08-10, 11:36   #5
giannis
 
Το avatar του χρήστη giannis
 
Status:
Εγγραφή: 01-03-2008
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 3.939

Drives: E87 116i
Μαλιστα...ενδιαφεροντα πραγματα! Ειδες τι μαθαινει κανεις, τελικα οσο ζεις μαθαινεις!
Και για οσα αυτοκινητα εχουν τοποθετημενο επιταχυντη ηλεκτρονικου γκαζιου ισχυει το ιδιο;..
Ο χρήστης giannis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-08-10, 14:44   #6
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
Παράθεση:
Αρχικό μήνυμα απο giannis Εμφάνιση μηνυμάτων
Μαλιστα...ενδιαφεροντα πραγματα! Ειδες τι μαθαινει κανεις, τελικα οσο ζεις μαθαινεις!
Και για οσα αυτοκινητα εχουν τοποθετημενο επιταχυντη ηλεκτρονικου γκαζιου ισχυει το ιδιο;..
Γιατι να μην ισχυει ???
...οι προσαρμογες του εγκεφαλου δεν εχουν να κανουν μονο με την αποκριση γκαζιου αλλα και με αλλες λειτουργιες , που πολλες απο αυτες δεν αντιλαμβανεται ο μεσος οδηγος.

Εσυ που εχεις το S.Booster απλα προσαρμοζεσαι ετσι και αλλιως προς τις "Agressive" ρυθμισεις καθως by default δουλευεις το γκαζι πιο επιθετικα. Την μεγαλη διαφορα θα την δουν (φανταζομαι) αυτοι που δεν χρησημοποιουν τετοια gadgets.

Πχ εγω δεν εχει νοημα να κανω reset εφοσον τις αποκρισεις γκαζιου και τις προσαρμογες τις εχει αναλαβει μεσω CANbus το εγκεφαλακι μου. Virtualy το αμαξι μου θελει χρονο 0" για να προσαρμοσει εφοσον "μιλαει" με απευθειας εντολη στο ECU.

Tυχαιο??
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
12-08-10, 21:40   #7
kostasxan
 
Το avatar του χρήστη kostasxan
 
Εγγραφή: 02-07-2009
Ηλικία: 46
Μηνύματα: 41

Drives: E83 116i
και σε περιπτωση που υπαρχει παραλληλος εγγεφαλοσ τι γινετε
Ο χρήστης kostasxan δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
13-08-10, 04:12   #8
Panoz
 
Το avatar του χρήστη Panoz
 
Status:
Εγγραφή: 27-12-2006
Ηλικία: 39
Μηνύματα: 7.932

Drives: E92 335i
τι να γινει δηλαδη? Τιποτα διαφορετικο απο αυτα που γινονται ΜΕ παραλληλο.
__________________
Turbo Maniac...
Ο χρήστης Panoz δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
17-08-10, 10:05   #9
Makis_
 
Το avatar του χρήστη Makis_
 
Εγγραφή: 15-04-2010
Περιοχή: Συνήθως Αθήνα
Ηλικία: 50
Μηνύματα: 368

Drives: E53 X5 3.0
Μπάβο Φάνη. Πολύ χρήσιμο ειδικά σε εμάς που πλησιάζουμε τα 100..
Θα το δοκιμάσω. Thanks !
__________________
BIG BOYS/BIG TOYS
Ο χρήστης Makis_ δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
17-08-10, 13:57   #10
Nikos320si
 
Το avatar του χρήστη Nikos320si
 
Εγγραφή: 15-05-2007
Περιοχή: @ Lofos!
Μηνύματα: 3.156

Drives: E90 320si
Φοβερός όπως πάντα ο Φάνης!

Ευχαριστούμε!
Ο χρήστης Nikos320si δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Tags
adaptation, DME, προσαρμοσμενη, ECU, μνημη οδηγησης, οδηγιες, reset, throttle response

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump