Πώς φτιάχνονται τα φρένα - BMWForum.gr

BMW Greece - BMWforum.gr


Tech Cyclopedia Η τεχνική εγκυκλοπαίδεια της κοινότητας μας. Τεχνικά θέματα που μόνο εδώ θα βρείτε...

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
01-05-12, 22:01   #1
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.857

Drives: E46 316i
Πώς φτιάχνονται τα φρένα

Σε αυτό το thread θα παρουσιάσουμε διάφορα βίντεο απο το πώς φτιάχνονται μερικά εξαρτήματα αυτοκινήτων. Τα βίντεο είναι στα αγγλικά, αλλά ακόμη και αν δεν γνωρίζετε τη γλώσσα, θα πάρετε μια ιδέα για το πώς κατασκευάζονται ορισμένα εξαρτήματα.

Κατασκευή φρένων:

Σε αυτό το βίντεο παρουσιάζεται η ανάπτυξη και η κατασκευή μιας νέας γενιάς φρένων. Αυτά δεν αποτελούνται απο το συμβατικό τακάκι και δίσκο αλλά απο μια πλάκα που φέρει 6 στοιχεία τριβής σε όλη την διάμετρο του δίσκου. Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής και συνεπώς καλύτερο φρενάρισμα με μειωμένη απόσταση ακινητοποίησης.

Αρχικά γίνεται σχεδιασμός μέσω υπολογιστή με πρόγραμμα CAD για να γίνει προσομοίωση των στρεβλώσεων των υλικών ανάλογα με τις θερμοκρασίες και τις τάσεις που αναπτύσσονται.

Επόμενο βήμα είναι η κατασκευή των πειραματικών μοντέλων. Εκεί χρησιμοποιείται τεχνολογία CNC όπου προγραμματισμένες εργαλειομηχανές αναλαμβάνουν την κατασκευή τους.

Αμέσως μετά γίνεται ο έλεγχος της απόδοσης σε εργαστηριακές συνθήκες. Τα φρένα προσδένονται σε δυναμόμετρο και δοκιμάζονται σε όλες τις συνθήκες όπως θερμοκρασία και παρατεταμένο φρενάρισμα.

Αφού περάσουν το εργαστηριακό τέστ τοποθετούνται σε κάποιο αγωνιστικό αυτοκίνητο όπου φαίνεται πως συμπεριφέρονται σε συνθήκες πίστας όπου οι καταπονήσεις είναι πιο μεγάλες.

Τέλος, τοποθετούνται σε συμβατικό αυτοκίνητο και ελέγχονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης πρίν κατασκευαστεί το προιόν σε μαζική παραγωγή.

__________________

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη jdouk : 02-05-12 στις 01:42
Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος  


01-05-12, 22:18   #2
stratos_335i
MODERATOR
 
Το avatar του χρήστη stratos_335i
 
Status:
Εγγραφή: 18-04-2009
Περιοχή: Ελλάδα
Μηνύματα: 5.857

Drives: E46 316i
Πως γίνεται η κατασκευή των κεραμικών δισκόφρενων από την Brembo

Πως γίνεται η κατασκευή των κεραμικών δισκόφρενων από την Brembo:

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων χρησιμοποιούνται φρένα που δεν είναι κατασκευασμένα από χυτοσίδηρο (μαντέμι) αλλά από ένα μείγμα πυριτίου και ανθρακονημάτων.

Αυτό έχει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των συμβατικών φρένων γιατί η φθορά τους είναι μικρότερη εκτινάσσοντας την αντοχή τους έως και 60 φορές έναντι των συμβατικών φρένων.

Επίσης έχουν και μικρότερο βάρος μειώνοντας δραστικά την μη αναρτόμενη μάζα αλλά προσφέροντας και μικρότερη στρεπτική αδράνεια με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολη η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του, δηλαδή επιτάχυνση και επιβράδυνση του τροχού.

Για να κατασκευαστούν, προετοιμάζεται το μείγμα ανθρακονημάτων μαζί με πιρίτιο και ένα καλούπι γεμίζεται μέχρι την μέση. Αμέσως τοποθετούνται οι "καρδιές" που είναι μεταλλικά παρεμβάσματα. Αυτά τα παρεμβάσματα θα αφαιρεθούν όταν ολοκληρωθεί το τελικό προιόν και στην ουσία θα δημιουργηθούν κοιλότητες που θα δρουν σαν για την ψύξη της δισκόπλακας.

Στον επόμενο σταθμό, το καλούπι γεμίζεται με το υπόλοιπο μείγμα. Αμέσως το καλούπι συμπιέζεται ελαφρώς πρίν οδηγηθεί σε μία πρέσα των 20 τόνων όπου τα υλικά συμπιέζονται στο τελικό προιόν.

Το καλούπι μετά την πίεση και την θέρμανση του κρυώνεται σε ένα "μπάνιο" απο νερό για να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου για 8-10 λεπτά. Τα παρεμβάσμα φρουρούνται και γίνεται έλεγχος απο λέιζερ αν όλα είναι στην σωστή τους διάσταση.

Οι ημιτελής δισκόπλακες θερμαίνονται σε ένα φούρνο για αρκετή ώρα έτσι ώστε να γίνει μια διαδικασία που ονομάζεται ανόπτυση. Σε αυτή τη φάση το μείγμα μετατρέπεται σε κεραμικό λόγω των χημικών διεργασιών που επιτελούνται κατά την θέρμανση.

Μια εργαλειομηχανή CNC αναλαμβάνει το ραφινάρισμα και την διάτρηση της δισκόπλακας για τον εξαερισμό.

Στην επόμενη φάση, ένα δοχείο που είναι φτιαγμένο απο κεραμικά υλικά χρησιμοποιείται. Σε αυτό το δοχείο μπαίνουν στηρίγματα για την ημιτελή δισκόπλακα. Το δοχείο γεμίζεται με πιρίτιο και οδηγήται σε ένα φούρνο με υψηλή θερμοκρασία αλλά και με δυνατότητα αφαίρεσης του οξυγόνου μέσω κενού. Αυτό γίνεται έτσι ώστε να αφαιρεθεί το οξυγόνο για να δημιουργηθεί το καρβίδιο του πυριτίου. Το καρβίδιο του πιριτίου δεν πρέπει να έχει ατμόσφαιρα οξυγόνου γιατί θα δημιουργηθεί οξείδιο του πυριτίου που θα είχε καταστροφικά αποτελέσματα στην απόδοση.

Τέλος, αφου ολοκληρωθεί η πιο πάνω διαδικασία και εμποτιστεί η δισκόπλακα με το καρβίδιο, ρομποτικοί βραχίονες μεταφέρουν τα προϊόντα σε δίσκους με υλικό τριβής έτσι ώστε η επιφάνεια να αποκτήσει την τραχύτητα και το τελικό σχήμα που πρέπει.

Ειδικά μετρολογικά μηχανήματα με λέιζερ μετρούν την επιφάνεια για ρωγμές και ατέλειες έτσι ώστε να διασφαλίσουν την σωστή ποιότητα και τις προδιαγραφές του τελικού προϊόντος.

Τέλος, προστίθεται με βίδες η καμπάνα, το μεταλλικό στοιχείο απο αλουμίνιο ή ανοξείδωτο ατσάλι πάνω στο οποίο βιδώνεται η δισκόπλακα στο μουαγιέ.




__________________

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ms_kostakiss : 08-09-18 στις 09:54 Αιτία: προσθήκη βίντεο
Ο χρήστης stratos_335i δεν είναι συνδεδεμένος  
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Tags
brakes, brembo, κατασκευη φρενων, tech, tech analysis, tech cyclopedia, φρενα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Forum Jump